Jump to content

FM Café

Recommended Posts

• Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zo, Pentagon Challenge voltooid.  

Hyped voor deze jeugdinstroom   

We did it! En hoe 

Posted Images

32673325fffe19effe723eee1fc0c7d7.png

7b2b7efec597721d62e47caad8b0a500.png

We hebben een klein probleempje ;c Een back-to-back promotie in Griekenland. Nogal onwaarschijnlijk hoe we het hebben geflikt, maar we pakken als promovendus de titel op het Griekse tweede niveau. Dat terwijl we verreweg de laagste begroting hebben, het minste uitgeven aan salarissen, geen transferbudget hadden en bij de prognose als 15de werden ingeschat.

b378afd75f416b1ff2d5a06198f896c2.png

Een ongekend succes dus, maar wel iets wat de nodige problemen gaat opleveren. Allereerst het stadion, dat voldoet natuurlijk niet aan de eisen van de Griekse Super League. We verhuizen dus naar een ander stadion. Behalve dat moeten we ons proberen te handhaven terwijl we slechts 100.000 in de clubkas hebben en er opnieuw geen transferbudget is. En alsof dat niet erg genoeg is degraderen de onderste drie rechtstreeks en speelt de nummer 13 nog play-offs. Komend seizoen gat waarschijnlijk een ramp worden tegen alle Griekse giganten, maar dat zien we dan wel weer. Het positieve nieuws? Ik mag na vier seizoenen eindelijk een trainerscursus op kosten van de club volgen. Wie het kleine niet eert... :D

@RubenS2

Hoelang duurt het voor de managers van nationale jeugdelftallen op de schop gaan? :D 

In m'n vierde seizoen met Wrexham (Championship) zou ik graag een volgende stap willen zetten en de clubjob combineren met die van bondscoach van de Welshe U19 of U21. Eerste elftal van Wales nog niet, dat acht ik nog niet realistisch en Ryan Giggs doet het vooralsnog uitstekend.

9 minuten geleden zei Bingbangboem:

Hoelang duurt het voor de managers van nationale jeugdelftallen op de schop gaan? :D 

Waarschijnlijk zullen ze dat nooit doen. Je hebt dan ook nog eens de pech dat Wales geen U-23 ploeg heeft dat voor de Olympische Spelen uit kan komen ;c.

24 minuten geleden zei Christian.:

32673325fffe19effe723eee1fc0c7d7.png

7b2b7efec597721d62e47caad8b0a500.png

We hebben een klein probleempje ;c Een back-to-back promotie in Griekenland. Nogal onwaarschijnlijk hoe we het hebben geflikt, maar we pakken als promovendus de titel op het Griekse tweede niveau. Dat terwijl we verreweg de laagste begroting hebben, het minste uitgeven aan salarissen, geen transferbudget hadden en bij de prognose als 15de werden ingeschat.

b378afd75f416b1ff2d5a06198f896c2.png

Een ongekend succes dus, maar wel iets wat de nodige problemen gaat opleveren. Allereerst het stadion, dat voldoet natuurlijk niet aan de eisen van de Griekse Super League. We verhuizen dus naar een ander stadion. Behalve dat moeten we ons proberen te handhaven terwijl we slechts 100.000 in de clubkas hebben en er opnieuw geen transferbudget is. En alsof dat niet erg genoeg is degraderen de onderste drie rechtstreeks en speelt de nummer 13 nog play-offs. Komend seizoen gat waarschijnlijk een ramp worden tegen alle Griekse giganten, maar dat zien we dan wel weer. Het positieve nieuws? Ik mag na vier seizoenen eindelijk een trainerscursus op kosten van de club volgen. Wie het kleine niet eert... :D

@RubenS2

Is dit FM20? De Football League is nu namelijk het derde Griekse niveau en het tweede niveau bestaat uit 12 ploegen dacht ik.

Op 26-12-2020 om 10:17 zei Abe:

Is dit in een custom database of kan dit standaard? Dit is wel heel lekker zeg.

@Arlesik speel al sinds ik mij kan herinneren in dezelfde snelheden in 2D. Ga daar maar eens mee spelen.

Dit is de DB van FMI van Richard van dit forum. Wel heb ik de Surinaamse competitie geladen waardoor ik Suriname kan kiezen. In het begin zal je nog weinig echte goede spelers hebben, maar je kunt ze langzamerhand overhalen tot voor het elftal te kiezen naarmate je beoordeling omhoog gaat

29 minuten geleden zei bingo11:

Is dit FM20? De Football League is nu namelijk het derde Griekse niveau en het tweede niveau bestaat uit 12 ploegen dacht ik.

FM19 :) 

Begreep inderdaad dat ze het promotiesysteem ergens in de afgelopen seizoenen op de schop hebben gegooid. Denk dat ik dan nog het oude systeem heb. 

1 minuut geleden zei Christian.:

FM19 :) 

Begreep inderdaad dat ze het promotiesysteem ergens in de afgelopen seizoenen op de schop hebben gegooid. Denk dat ik dan nog het oude systeem heb. 

Ohh ja dat kan zeker ja. Is inderdaad vorig jaar of het jaar ervoor verandert volgens mij. Aangezien er wel vet veel ploegen degraderen uit de Superleague in jouw game volgend jaar kan het best zijn dat het erin verwerkt is ofzo.

1 minuut geleden zei bingo11:

Ohh ja dat kan zeker ja. Is inderdaad vorig jaar of het jaar ervoor verandert volgens mij. Aangezien er wel vet veel ploegen degraderen uit de Superleague in jouw game volgend jaar kan het best zijn dat het erin verwerkt is ofzo.

Ja heb wel via de workshop een editor bestandje moeten downloaden om de lagere competities in Griekenland speelbaar te krijgen. De indeling bij mij is nu als volgt;

1. Souroti Super League (16 clubs, nummer 13 speelt play-offs, 14 t/m 16 degraderen)

2. Stoiximan.gr Football League (16 clubs, 1 t/m 3 promoveert, nummer 4 speelt play-offs. Nummer 13 t/m 16 degraderen)

3. Gamma Ethniki (8 competities van volgens mij 14 clubs, de 8 kampioenen gaan naar een nacompetitie, waarin uiteindelijk 4 clubs promoveren)

Seizoen 2 zit er weer op.

edlm00.png

Qua resultaten niet ontevreden, 81 punten is niet verkeerd denk ik. Scoor alleen zo moeilijk, 60 goals in 34 wedstrijden is echt te weinig. Achterin staat het wel fantastisch, maar 18 tegentreffers. Dus moet weer verder sleutelen aan de tactiek. Komend seizoen moet ik echt kampioen worden, vind ik zelf.

3jblueg.png

Net als in seizoen 1 wel de beker gewonnen.

In de Europa League de kwartfinale gehaald, daar helaas uitgeschakeld door Manchester United. Ronde ervoor sensationele pot bij Sevilla, 0-3 winst en thuis 3-2 winst.

Edited by MarcFR
3 uur geleden zei RubenS2:

image.thumb.png.cf66f017f27598eda1ae102a07d7acf1.png

Begint al goed ;c 

Ongeslagen reeks? Je won toch de ene week 3-0 en de volgende week verloor je met 3-0 zei je?

Waarom zou je in godsnaam een ongeslagen reeks onderbreken door een andere tactiek te gebruiken? Je vroeg om tips om minder wisselvallig te worden, waarop ik - zonder je spelers te kennen - een voorstel gaf van een set-up die wellicht iets beter bij je club en status (degradatiekandidaat) past, en dan post je vervolgens dit? :cab:

3 minuten geleden zei Karlo:

Ongeslagen reeks? Je won toch de ene week 3-0 en de volgende week verloor je met 3-0 zei je?

Waarom zou je in godsnaam een ongeslagen reeks onderbreken door een andere tactiek te gebruiken? Je vroeg om tips om minder wisselvallig te worden, waarop ik - zonder je spelers te kennen - een voorstel gaf van een set-up die wellicht iets beter bij je club en status (degradatiekandidaat) past, en dan post je vervolgens dit? :cab:

Er was inderdaad een ongeslagen reeks van gelijke spelen ;c Maar heb het uiteindelijk anders aangepakt. Een aantal van jouw rollen en instructies gecombineerd met wat er al stond, zodanig dat ik minder weggaf achterin, maar toch het creatieve luik voorin aan de praat kreeg. Dus je tips hebben me geholpen uiteindelijk, maar heb wat zitten zoeken ;) 

2 minuten geleden zei RubenS2:

Een aantal van jouw rollen en instructies gecombineerd met wat er al stond

Dit is dus precies niet de bedoeling, want daardoor is de kans groot dat het een compleet andere tactiek is geworden. Geef die specifieke tips niet zomaar hè ;) 

Maar uiteindelijk natuurlijk helemaal zelf weten (y) Kan je alleen één tip meegeven, don't change when you're winning. 

19 uur geleden zei Sanel:

Dit komt omdat je hem in onder 19 hebt gezet.

edit: oh vorige pagina

Maakt helaas geen ene sodemieter uit in welk team hij staat: zelfs een vrije transfer helpt niet. Hij wil niet vertrekken, lijkt wel een stalker.. 

13 minuten geleden zei Karlo:

Dit is dus precies niet de bedoeling, want daardoor is de kans groot dat het een compleet andere tactiek is geworden. Geef die specifieke tips niet zomaar hè ;) 

Maar uiteindelijk natuurlijk helemaal zelf weten (y) Kan je alleen één tip meegeven, don't change when you're winning. 

image.png.f2f1683f7820da3ee9625320de037dce.png

Dit is het geworden ;)  Jouw tactiek staat als tweede tactiek, voor tegen sterkere teams.