Jump to content

FM Café

Recommended Posts

Op 21-12-2020 om 19:15 zei Karlo:

Waarschijnlijk heb je deze aangevinkt staan bij Staff > Responsibilities > Match

image.png.f8b150b0fd6dbbf77c3ac998efbe57c4.png

Blijkt het helaas niet te zijn, lijkt een bug te zijn met het 2de elftal. Heb ook zoiets met Nicolas Armini, afgelopen seizoen transfervrij opgehaald en in mijn 2de gezet. Van daaruit verhuurd aan Greuther Furth, echter staat hij nog gewoon in m'n tweede (waar wél staat dat hij verhuurd is). 

Nu is Armini dus niet beschikbaar bij Furth omdat hij daar niet zit maar ook niet bij mijn 2de omdat hij technisch gezien bij Furth zit. Heel vreemd allemaal.

• Replies 2.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zo, Pentagon Challenge voltooid.  

Niet gek, de EL-finale wordt natuurlijk in z'n favoriete periode gespeeld!  

Accuraat

Posted Images

Bij het starten van een nieuwe save, moet je dan ook daadwerkelijk het land kiezen rechtsonderin bij startdatum (vroeg, laat etc) waarin je daadwerkelijk wilt gaan coachen? Wat is het verschil als ik daar bijvoorbeeld Duitsland of Nederland doe en uiteindelijk een team kies in Engeland? 

Vroeg het me gewoon af :P

Edited by Jotew
1 minuut geleden zei Fantasy:

Is meer dat je daarmee de startdatum bepaalt toch? De ene competitie begint al met de voorbereiding eind juli, de andere pas medio augustus bijv.

Ja precies, maar heeft dat geen effect op speelschema of wat dan ook? Dat hij mijn drukke engelse schema ineens op de manier zoals in Nederland / Duitsland gaat laten spelen? 

Het is dus puur en alleen de startdatum? 

Ik heb namelijk wat toernooien toegevoegd alleen is de helft al voorbij, bij het starten van een save in Engeland. Dan kom je pas 27/7 op zn vroegst 'binnen' en zitten 2 toernooien er al op :P 

Zojuist zei Jotew:

Ja precies, maar heeft dat geen effect op speelschema of wat dan ook? Dat hij mijn drukke engelse schema ineens op de manier zoals in Nederland / Duitsland gaat laten spelen? 

Ik heb namelijk wat toernooien toegevoegd alleen is de helft al voorbij, bij het starten van een save in Engeland. Dan kom je pas 27/7 op zn vroegst 'binnen' en zitten 2 toernooien er al op :P 

Het is puur de startdatum. Verder wijzigt er niets. Meen me te herinneren dat Duitsland een vrij vroege startdatum heeft. Hou er wel rekening mee dat de voorbereiding van je ploeg als je niet in Duitsland dan manager wordt pas begint op de originele startdatum. Je kunt al wel staf en spelers beginnen aantrekken vanaf de gekozen startdatum. 

1 minuut geleden zei Jotew:

Dan moet je dus een startdatum kiezen dat nog vroeger begint. Als je helemaal op tijd wilt zijn dan moet je een land kiezen met als startdatum december of januari ;c

Tip van algemeen nut, zeker voor de FM'ers onder ons die in de UK spelen: Noord-Ierse clubs produceren echt leuke talentjes in mijn game, die je praktisch gratis kan halen als je er op tijd bij bent. Enkele voorbeelden:

McArdle, u allen bekend al hopelijk ;) Gratis gehaald bij Dungannon Swifts:

Spoiler

4ab73d4cef4d33c0786c2d726efb2a3e.png

Edgar, voor €1.9K opgepikt bij datzelfde Dungannon Swifts:

Spoiler

99fa81224de5ec5e41c302dad93c5f0f.png

McCann, middenvelder die binnen anderhalf jaar overkomt van Cliftonville voor €4.9K. Lijkt mij echt een topper te kunnen worden, kijk enorm uit naar z'n komst:

Spoiler

70339986bba16cf599b785081ac84c72.png

Spijtig dat de Welshe clubs al drie seizoenen lang pure middelmaat voortbrengen, zou mooier zijn voor m'n game. In de tussentijd toch maar een kleine Noord-Ierse enclave beginnen hier :D 

6 minuten geleden zei Bingbangboem:

Tip van algemeen nut, zeker voor de FM'ers onder ons die in de UK spelen: Noord-Ierse clubs produceren echt leuke talentjes in mijn game, die je praktisch gratis kan halen als je er op tijd bij bent. Enkele voorbeelden:

McArdle, u allen bekend al hopelijk ;) Gratis gehaald bij Dungannon Swifts:

Inhoud verbergen

4ab73d4cef4d33c0786c2d726efb2a3e.png

Edgar, voor €1.9K opgepikt bij datzelfde Dungannon Swifts:

Inhoud verbergen

99fa81224de5ec5e41c302dad93c5f0f.png

McCann, middenvelder die binnen anderhalf jaar overkomt van Cliftonville voor €4.9K. Lijkt mij echt een topper te kunnen worden, kijk enorm uit naar z'n komst:

Inhoud verbergen

70339986bba16cf599b785081ac84c72.png

Spijtig dat de Welshe clubs al drie seizoenen lang pure middelmaat voortbrengen, zou mooier zijn voor m'n game. In de tussentijd toch maar een kleine Noord-Ierse enclave beginnen hier :D 

Bij mij zijn het juist de Welshe ploegen die leuke talenten voortbrengen.

68812930_Schermafbeelding2020-12-23om17_14_03.thumb.png.fb93ae5cb5682e269a906e8336456146.png1571849355_Schermafbeelding2020-12-23om17_14_14.thumb.png.01295863f41f6b9373e7c1f10d09c7c3.png

Hallo FM-vrienden, ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb een name fix gedownload, die eerst prima werkte, ook met namen die ik zelf nog licht had aangepast. Sinds een paar dagen zijn een paar namen van clubs nu echter weer terug naar de naam die ze van origine hebben als je FM speelt zonder name fix, of terug naar de naam van de name fix zonder door mij te zijn aangepast. Bijvoorbeeld: 

Na de name fix gedownload te hebben werd de naam van Milan (origineel) veranderd in A.C. Milan (met puntjes ertussen) en ik heb dat toen zelf aangepast naar AC Milan en dat stond dus eerst ook zo in de game, maar nu het de naam weer terug naar A.C. Milan. Maar, sommige namen die ik zelf nog heb aangepast zijn wel gewoon zo gebleven in-game.

Enorm mierenneukerig natuurlijk, maar ik hecht er helaas wel waarde aan ;c . Is er iemand die weet hoe ik ervoor zorg dat echt alle namen weer zo in-game komen als ik ze ook in de name fix heb staan? Dus ook inclusief aanpassing van mezelf?

35 minuten geleden zei Nom de Guerre:

TNS heeft vaak wel leuke spelertjes.

Klopt als een bus. Een aanrader voor iedereen. Bewijs? Onderstaande twee spelers voor minder dan €8000 op de kop getikt:

Spoiler

39343dece73b63c9bcd7855af1db7dad.png

Spoiler

4f0aab869d45a9f13cc6afff7ac7df6f.png

Voor Thomas (bovenste) op deadline day nog een bod van 9 miljoen uit de Premier League afgewezen, zoveel geld hebben wij zelfs niet op onze balans staan. 

Over prijs-kwaliteit gesproken trouwens:

Spoiler

3b572a3191daeba4cc2e5fb9ecb1c31b.pngac9f1024396114e647a375cc1ab49d0a.png

Nog een tip voor iedereen die met de ontwikkeling van zijn spelers bezig is (weet niet goed waar ik het anders moet plaatsen). Als je de spelers bestraft (discipline player) bij een slechte wedstrijd (<6.4) dan gaat de vastberadenheid  (determination) en workrate (geen idee wat dat is in het Nederlands) vaak snel omhoog. Zelfs bij oudere spelers helpt het soms. En het bespaart je op salaris :D

11 minuten geleden zei FlyD:

Nog een tip voor iedereen die met de ontwikkeling van zijn spelers bezig is (weet niet goed waar ik het anders moet plaatsen). Als je de spelers bestraft (discipline player) bij een slechte wedstrijd (<6.4) dan gaat de vastberadenheid  (determination) en workrate (geen idee wat dat is in het Nederlands) vaak snel omhoog. Zelfs bij oudere spelers helpt het soms. En het bespaart je op salaris :D

Dat moet ik dan eens gaan testen. Iemand die dit kan bevestigen? Klinkt wel heel handig 😀

13 minuten geleden zei FlyD:

Ik heb dat nog nooit gedaan, ga het eens proberen ;)