Jump to content

FM Café

Recommended Posts

• Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zo, Pentagon Challenge voltooid.  

Hyped voor deze jeugdinstroom   

We did it! En hoe 

Posted Images

Van het weekend FM21 aangeschaft. Eerste FM sinds 2018 die ik koop, dus het is lang geleden, maar ik had er weer zin in! Wel heel wat nieuwe stafrollen om aan te wennen en de tactieken zijn ook wat ingewikkelder geworden zo....

Ben begonnen met Feyenoord (viel me overigens ook dat ik mijn spelers gewoon rugnummer 12 kon geven, in vorige FM's waren dat soort teruggetrokken nummers toch ook echt teruggetrokken? Ach ja, miniem detail en ik ga ze toch geen 12 geven uit mezelf). Die tactieken bij balverlies die je apart kan instellen was ik nog behoorlijk mee aan het worstelen (aangezien dat in FM2018 nog niet zat) in het begin, wat leidde tot nederlagen in de voorbereiding van 2-1 tegen FC Kopenhagen en zelfs 5-1 tegen Sivasspor. Toen de spelers geïnstrueerd om wat meer in te zakken ipv vol druk naar voren te zetten en ook de linies wat lager laten spelen en prompt 3-0 van Cadiz gewonnen. Ben benieuwd hoe het gaat lopen in de competitie!

Enige is dat ik Berghuis z'n contract nog wil verlengen om de 8 miljoen afkoopsom voor buitenlandse clubs eruit te slopen, maar helaas wil hij niet eens praten over z'n contract.... Voorlopig nog geen boden binnen gekregen, dus hopelijk blijft dat zo!

1 uur geleden zei Keko:

Klopt wel, maar valt mee. Je kan ook alleen de benodigde competities downloaden en dat je die amateurclubs uit Azerbeidzjan laat zitten. Dan is er volgens mij niets aan te merken

Welk logopack beveel je aan? En kun je die ook in een huidige game integreren of moet je dan een nieuwe game starten?

24 minuten geleden zei RicoV1989:

Van het weekend FM21 aangeschaft. Eerste FM sinds 2018 die ik koop, dus het is lang geleden, maar ik had er weer zin in! Wel heel wat nieuwe stafrollen om aan te wennen en de tactieken zijn ook wat ingewikkelder geworden zo....

Ben begonnen met Feyenoord (viel me overigens ook dat ik mijn spelers gewoon rugnummer 12 kon geven, in vorige FM's waren dat soort teruggetrokken nummers toch ook echt teruggetrokken? Ach ja, miniem detail en ik ga ze toch geen 12 geven uit mezelf). Die tactieken bij balverlies die je apart kan instellen was ik nog behoorlijk mee aan het worstelen (aangezien dat in FM2018 nog niet zat) in het begin, wat leidde tot nederlagen in de voorbereiding van 2-1 tegen FC Kopenhagen en zelfs 5-1 tegen Sivasspor. Toen de spelers geïnstrueerd om wat meer in te zakken ipv vol druk naar voren te zetten en ook de linies wat lager laten spelen en prompt 3-0 van Cadiz gewonnen. Ben benieuwd hoe het gaat lopen in de competitie!

Enige is dat ik Berghuis z'n contract nog wil verlengen om de 8 miljoen afkoopsom voor buitenlandse clubs eruit te slopen, maar helaas wil hij niet eens praten over z'n contract.... Voorlopig nog geen boden binnen gekregen, dus hopelijk blijft dat zo!

Richting de winterstop wilt hij wel verlengen, maar vraagt dan ook direct een verdubbeling aan salaris. En dat, terwijl hij al grootverdiener is met drie keer zo veel salaris als de rest. Denk dat ik hem dus na 1 seizoen gewoon voor die clausule van de hand ga doen.

Enfin, dat is mijn ervaring ;)

8 minuten geleden zei nasje92:

Welk logopack beveel je aan? En kun je die ook in een huidige game integreren of moet je dan een nieuwe game starten?

Pfoe, ik gebruik al jaren dezelfde aangezien dat niet heel erg veranderd. Deze heb ik dus een jaar of 3 geleden gedownload. Ik zou gewoon lekker voor een basic gaan, tenzij je die tierelantijntjes bij bijzondere logo's erg leuk vindt.

Je kan ze gewoon in je huidige game integreren, dat is met alle graphics zo.

4 uur geleden zei Mordurette:

Met Kairat ook eens gespeeld, werd ik volgens mij ook lachend kampioen. Was in de tijd dat Tymoshchuk er speelde. Wat een baas was het toen op het middenveld voor die competitie 😁

Hoeveel wedstrijden moet je spelen?

34 tot 40.

35 minuten geleden zei 007mark:

Richting de winterstop wilt hij wel verlengen, maar vraagt dan ook direct een verdubbeling aan salaris. En dat, terwijl hij al grootverdiener is met drie keer zo veel salaris als de rest. Denk dat ik hem dus na 1 seizoen gewoon voor die clausule van de hand ga doen.

Enfin, dat is mijn ervaring ;)

Hmmm, dan ga ik tegen die tijd misschien eens kijken ja. Klopt inderdaad wel dat ie nu al belachelijk veel verdient, ik kijk eerst wel hoe hij presteert die eerste seizoenshelft. Verder zijn er alleen niet zo veel opties die er direct staan en ik heb m'n transferbudget al opgemaakt aan Bazoer ;c

Hoewel Conteh het in de voorbereiding best goed doet. Maar of die Berghuis nou kan vervangen.....

Ondanks het enorme verschil qua inkomsten, salarisbudget, transferbudget en reputatie doen we het zeker niet slecht in het 1e seizoen op dit niveau echter wordt het nu wel lastiger nu er wat blessures bij komen kijken en de reserves lange na niet het niveau halen. Hopelijk sprokkelen we de puntjes bij elkaar om niet te degraderen.

image.thumb.png.f690c8d09b6c4f50765cc6cf5a0af33f.png

18 uur geleden zei Abe:

@Nummerke10 wat ongelofelijk vet. Zet ook wel weer ff in perspectief hoe groots die prestatie van Shearer is. 

Ja 260 goals is echt een topprestatie. Vooral ook omdat zijn teams veelal middenmoters waren. Daarnaast heeft hij nog 23 goals in de First Division gemaakt, de voorloper van de Premier League :classic_blink: Als zijn record nog ooit verbeterd moet gaan worden is Kane wel een van de grootste kandidaten. Moet ie wel nog jaar of 6 consistent de ballen erin blijven trappen.

Ik zit met 2 problemen, hopelijk kan één van jullie mij helpen.

1. Ik heb Thiago Almada gekocht met Dortmund, nu wordt hij iedere keer naar Dortmund II gezet. Elke keer als ik denk: ik geef hem minuten in het eerste dan is hij niet beschikbaar omdat hij in het 2de speelt. Ik heb hem al 10 x overgezet naar het eerste maar automatische komt hij weer in het tweede. Weet iemand wat ik verkeerd heb staan?

2. Ik heb een scheepslading aan talenten in mijn -19 en tweede gesmeten, echter stellen die 2 coaches doodleuk die losers op die max. 2 sterren potentieel hebben. Heb al 15 spelers een transfervrije oprotpremie gegeven maar nóg krijgen die paar spelers met 2 sterren potentieel (ook als de huidige sterren gelijk zijn) voorkeur boven de 4,5 sterren potentieel talenten. Kan ik de coach hier op aanspreken? Heb al coaches uitgezocht met minimaal 15 voor beoordelen huidige en potentieel..

38 minuten geleden zei Markuss:

1. Ik heb Thiago Almada gekocht met Dortmund, nu wordt hij iedere keer naar Dortmund II gezet. Elke keer als ik denk: ik geef hem minuten in het eerste dan is hij niet beschikbaar omdat hij in het 2de speelt. Ik heb hem al 10 x overgezet naar het eerste maar automatische komt hij weer in het tweede. Weet iemand wat ik verkeerd heb staan?

Waarschijnlijk heb je deze aangevinkt staan bij Staff > Responsibilities > Match

image.png.f8b150b0fd6dbbf77c3ac998efbe57c4.png

8a445f69508f8989ac04cf8c19484d8a.png

Yes, dat is stap 1 :D Twee wedstrijden voor het einde leek de titel vrijwel zeker met vijf punten voorsprong, maar mijn Griekse vrienden wilden het toch nog even spannend maken. Twee moeizame gelijke spelen resulteren uiteindelijk toch in de titel en dat terwijl we per saldo minder punten hebben gehaald dan vorig seizoen. Maar goed, we klagen uiteraard niet. 

0038adb1501565522064000390c9c86b.png

Driemaal is dus scheepsrecht wat betreft de reguliere competitie. Maar nu komen we op onbekend terrein, de promotie play-offs. Acht kampioenen van het derde niveau waarvan er uiteindelijk vier gaan promoveren. Geen idee of we een goede loting hebben maar dat merken we snel genoeg. 

8fde2bbab139eaae38ab01e6531c94fd.png

@RubenS2

Hier zijn vast nog een hoop voetballiefhebbers te vinden, die willen meestemmen op de verkiezing van de Gouden MU-Bal 2020! Lees in deze post hieronder hoe je kunt stemmen op de beste spelers van het afgelopen kalenderjaar!

Absoluut, heeft hier ook gewoon 2x op rij de gouden schoen gehaald. Maar helaas wou hij geen enkel contract tekenen met een opstapclausule van minder dan 35 miljoen. Ik gun 'm die transfer.

Nu wilt Barcelona mijn andere centrale middenvelder, James Garner :cab:  Helaas onmogelijk te weigeren vrees ik.

1214303429_JamesGarner_Attributen.thumb.png.e5f2badc164e97fb30f52b26b150eb82.png198289793_MichielVanWezenbeeck_Inbox.thumb.png.7f8a83adbbd3e80fb13a2f22cc72f121.png

Hmm ik merk sinds vandaag iets vreemds op:

Als manager van Club Brugge beschik je ook over Club NXT die in de tweede divisie van België spelen. Nu wil ik iemand van de NXT ploeg naar de hoofdploeg overbrengen maar een dag later verdwijnt die weer uit mijn team richting NXT. Ik heb aan de verantwoordelijkheden niets aangepast en ook als ik alle taken aan mezelf toewijs blijft dit gebeuren.

Iemand een oplossing hiervoor?