Jump to content

FM Café

Recommended Posts

5 minuten geleden zei ErikEagles:

🤣🤣 Gelukkig maar 

Een boete geven daarvoor is dan wel weer ludiek. 

Ik snap dat je je uit shirt niet in het blauw /zwart doet. 

Maar sommige clubs of moet ik verenigingen zeggen? Gaan soms best wel ver. 

Wat ik wel dom vind van sommige spelers, dat ze in een shirtje van bv. Adidas komen bij hun prestatie en dat de club in bv. Kappa speelt. 

Vind ik ook, maar de fout ligt dan wel bij clubs denk ik die geen duidelijke contracten met hun spelers opstellen :P het zou toch minstens bij een presentatie een beetje goed geregeld moeten zijn. Moeten Ajax spelers bvb zelfs verplicht in een Oger pak lopen voor een wedstrijd? Vind ik goeie deals voor de ploeg waardoor je als speler ook meer betaald kan krijgen :P

• Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zo, Pentagon Challenge voltooid.  

Hyped voor deze jeugdinstroom   

We did it! En hoe 

Posted Images

Vorig seizoen een matig seizoen gedraaid en uiteindelijk 11de geworden. Toen speelde ik verdedigend omdat ik bang was voor tegendoelpunten. Dit seizoen helemaal het roer omgegooid veel snelle spelers gehaald en gewoon aanvallen. Resultaat 0 tegendoelpunten in de eerste 3 wedstrijden waar vorig jaar de ene na de bal ons om de oren vlogen.:-D

20201209_084419.jpg

Ik vroeg mij af of anderen dit probleem ook hebben dat er in landen die je niet op speelbaar hebt staan maar alleen kijken er geen nieuwe managers worden aangetrokken?

Tevens lees ik veel over een newgen bug dat er in niet speelbare divisies geen newgens bij komen of althans amper waardoor speelbare divisies vele malen sterken zijn. Iemand evaring hiermee?

image.thumb.png.4c04b94628fea3e7afd17e4c6cec1443.png

2 uur geleden zei Jeff_J:

Tevens lees ik veel over een newgen bug dat er in niet speelbare divisies geen newgens bij komen of althans amper waardoor speelbare divisies vele malen sterken zijn. Iemand evaring hiermee?

Dat is opgelost met de laatste patch (als het goed is).

3 uur geleden zei Jeff_J:

Ik vroeg mij af of anderen dit probleem ook hebben dat er in landen die je niet op speelbaar hebt staan maar alleen kijken er geen nieuwe managers worden aangetrokken?

image.thumb.png.4c04b94628fea3e7afd17e4c6cec1443.png

In niet speelbare competities worden idd vaak geen nieuwe staff of spelers aangetrokken. Daarom dat ik gewoon niet kan spelen met maar 5 of 10 landen speelbaar, omdat automatisch die speelbare landen veel sterker worden. Dan denk ik bv. ook aan de ontwikkeling van jeugdspelers.

@FlyD dat probleem zou nog niet helemaal opgelost zijn, omdat het deels zou komen door vele vrije spelers die op pensioen gaan omdat ze door corona-omstandigheden geen nieuwe club vinden. Hierdoor daalt het aantal spelers in de db met de jaren..

6 minuten geleden zei Steels:

In niet speelbare competities worden idd vaak geen nieuwe staff of spelers aangetrokken. Daarom dat ik gewoon niet kan spelen met maar 5 of 10 landen speelbaar, omdat automatisch die speelbare landen veel sterker worden. Dan denk ik bv. ook aan de ontwikkeling van jeugdspelers.

@FlyD dat probleem zou nog niet helemaal opgelost zijn, omdat het deels zou komen door vele vrije spelers die op pensioen gaan omdat ze door corona-omstandigheden geen nieuwe club vinden. Hierdoor daalt het aantal spelers in de db met de jaren..

Ah oke. Ik meen dat dit anders was in o.a. FM19 ( ik heb 20 niet gespeeld ). Hier kwamen wel veel newgens in niet speelbare leagues, tevens ook manager mutaties.

Iemand tips om het dan nog wel zo realistisch mogelijk te hebben zonder alle landen te hebben, dan is de game namelijk niet vooruit te branden.

28 minuten geleden zei Rossi:

Dacht ik ook maar merk er nog niks van. Of moet ik daarvooreen nieuwe save starten?

Het is savegame compatibel. Moet zeggen dat ik in mijn game met NAC, die al loopt sinds de Beta in het laatste jaar heel wat leuke regens tegenkwam uit oa Noorwegen en Tsjechie, 2 landen die ik niet geladen heb. Bij mij lijkt het dus te werken.

Edited by FlyD
11 minuten geleden zei MetalMichael:

@Rossi

image.thumb.png.cbaa6dbf9ba87e21ad62088bf46d8fc1.png

Game begonnen in de beta. Geen idee of hij in de full release of in de MU Update aangepast is tov hier. 

Thanks ziet er wel prima uit en nog erg jong. Eens kijken of ik hem kan los weken. Mijn scouts scouten erg langzaam denk teveel opdrachten?

15 minuten geleden zei Rossi:

Thanks ziet er wel prima uit en nog erg jong. Eens kijken of ik hem kan los weken. Mijn scouts scouten erg langzaam denk teveel opdrachten?

Zou zomaar kunnen. Scout meteen ook Yunus Musah. Amerikaan bij Valencia. Heerlijk veelzijdige speler. Kan alle middenveldrollen, aanvallend middenveldrollen, vleugelverdedigerrollen spelen. Ik moest zomer 2021 4,3 miljoen betalen. Weet niet of je enigszins budget hebt?

Weet iemand dit ik speel met York nu seizoen 3 nu in league 2 vanuit de national north. 
Maar we hebben naast eerste team alleen een onder 18 team en geen onder 23 of B team. 

Wordt deze automatisch aangemaakt op en gegeven moment of moet je dit echt vragen bij bestuur. 

Hij koste me slechts 12,5miljoen en is zijn geld meer dan waard. Wat een baas op het middenveld en is na bijna 1 seizoen niet meer weg te denken uit de basis. Het is een kwestie van tijd voordat hij bij de grote clubs van de wereld op de radar terecht komt.

3ff0a5b7d4b0bc1f69972422a2fac924.png

1 uur geleden zei MetalMichael:

Zou zomaar kunnen. Scout meteen ook Yunus Musah. Amerikaan bij Valencia. Heerlijk veelzijdige speler. Kan alle middenveldrollen, aanvallend middenveldrollen, vleugelverdedigerrollen spelen. Ik moest zomer 2021 4,3 miljoen betalen. Weet niet of je enigszins budget hebt?

Dit seizoen 3,9 miljoen TB, dus ik richt mij op aflopende contracten of koopjes. Musah zit hier al bij ManU en is 75 miljoen waard haha

Ben eindelijk aan mijn eerste save begonnen..daarvoor gewoon hele tijd met wat leuke clubs (Anderlecht, Dortmund, Man City & Man Utd, ..) wedstrijden spelen, op zoek naar een tactiek en gewoon nooit tevreden zijn..

Dus, nu ben ik een carrière gestart als een werkloze Claudio Marchisio (34, Italiaan, ex-speler Juve & Zenit). Mijn eerste sollicitatie bij Besiktas is meteen een Sinterklaasgeschenk (scrabble, anyone?) Voor 3 jaar getekend bij de club uit Istanbul. Staan na 10 (van de 40) speeldagen op een 12e plek, uitgeschakeld voor de groepsfases in Europa en diep in de schulden...eerste job is Jermain Lens van het loonbudget krijgen!

EDIT: Turkije is een CM/FM-première trouwens! Moeilijker als de Belgische regels kan niet toch?

Edited by Steels