Jump to content

FM Café

Recommended Posts

6 uur geleden zei quertius:

Vind het ook altijd leuk om spelers met naar voetbaltermen gekke nationaliteiten aan te trekken.

Dit dus. Heb met Clermont nu ook een Martinikaan, iemand uit Réunion, Frans-Guyana en ga zo maar door.

@Karloaan de sterren kun je toch gewoon prima zien of iemand verkeerd staat? Als je een CV spits zet staat er waarschijnlijk maximaal één ster dus dan valt dat wel op.

• Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zo, Pentagon Challenge voltooid.  

Hyped voor deze jeugdinstroom   

We did it! En hoe 

Posted Images

16 minuten geleden zei bingo11:

Dit dus. Heb met Clermont nu ook een Martinikaan, iemand uit Réunion, Frans-Guyana en ga zo maar door.

@Karloaan de sterren kun je toch gewoon prima zien of iemand verkeerd staat? Als je een CV spits zet staat er waarschijnlijk maximaal één ster dus dan valt dat wel op.

Op het tactics-veld niet, maar die staan wel rechts van het veld inderdaad. Dus bijvoorbeeld ook tijdens wedstrijden met wissels en omzettingen gaat het slepen niet altijd goed.

4 minuten geleden zei Karlo:

Op het tactics-veld niet, maar die staan wel rechts van het veld inderdaad. Dus bijvoorbeeld ook tijdens wedstrijden met wissels en omzettingen gaat het slepen niet altijd goed.

Ohh nee klopt. Ik check meestal wel die sterren dus dan komt het vaak wel goed. En je kunt nu ook wijzigingen doorvoeren voor alleen de volgende wedstrijd hè, bv. bij schorsingen. Daarmee kun je dit soort dingen ook beter voorkomen.

37 minuten geleden zei bingo11:

Haha geniaal, mijn landenkennis reikt ver maar elke FM editie leer ik wel een nieuw land kennen. Jouw familie zal wel staan te kijken als jij de vlag van Martinique kent :P

EDIT: Is dus gewoon de Franse vlag blijkbaar. Goeie instinker voor een quizvraag dus :P

Edited by quertius
50 minuten geleden zei quertius:

Haha geniaal, mijn landenkennis reikt ver maar elke FM editie leer ik wel een nieuw land kennen. Jouw familie zal wel staan te kijken als jij de vlag van Martinique kent :P

EDIT: Is dus gewoon de Franse vlag blijkbaar. Goeie instinker voor een quizvraag dus :P

Nee nee, in FM is de Martinikaanse vlag niet de Franse hoor. Maar ja bijna alle obscure landen die ik nu heb qua nationaliteiten zijn ex-koloniën enzo van Frankrijk. Enige speler die dat niet heeft is een Kaapverdiaan hahaha. Probeer ook gewoon, wanneer mogelijk, spelers met een Franse achtergrond te halen maar die Kaapverdiaan was een talent dat verhuurd was en nu weer terugkwam dus die kon ik niet passeren ofzo vond ik.

Overigens niet bewust voor allemaal (indirecte) Fransen gekozen, maar de selectie bestond er alleen maar uit toen ik kwam dus leek me leuk om voort te zetten. Maar als ik een speler nodig heb en er is geen speler met een Franse connectie zal ik wel gewoon voor een andere nationaliteit kiezen hahaha

Edited by bingo11
18 uur geleden zei FMNOOB:

1169954362_AFCAjax_Competitions.thumb.png.47667dc99169540e4db21a38988deac4.png

Ik heb echt het gevoel dat deze game nog in de beta-versie zit. Een wondertactiek gedownload en gestart met Ajax en dan meteen alle prijzen winnen.

Ongeslagen in de competitie (32W, 2G) met een doelsaldo van 132-22 en ook even de CL finale met 2-6 gewonnen tegen Real :cab:.

En dan is het bestuur nog niet helemaal tevreden over het spel ;c

Welke tactiek? ben wel eens benieuwd

18 uur geleden zei Mordurette:

Dan moet je A) niet met Ajax gaan spelen en B) geen tactiek downloaden. Haal je er veel meer plezier uit.

Het was ook meer een test voor mij of z'n tactiek ook daadwerkelijk werkt.  Gewoon één seizoen wezen stampen met instant result.

@D.Neville Ik had de tactiek 4-1-2-1-2 Goal Machine v1.0 van Sangue Blu gedownoad als workshop via Steam.

Edited by FMNOOB
Op 6-12-2020 om 14:56 zei Nom de Guerre:

Per wedstrijd kun je dat zeker opvragen. Analysis en dan passes received.

Heb het gevonden, bedankt. 

Was het aan het zoeken bij 'spelersstatistieken', na de match. Maar daar staat het niet tussen. In het analyse-scherm inderdaad wel. 

Eerste transfers als League 2-team; check! Geen directe versterkingen, maar Engelstalige regens die allen gratis naar de club komen na intensief scoutingswerk van mezelf bij de jeugdinstromen. Alledrie trouwens net opgeroepen voor hun nationale jeugdteams, leuk. 

Hughes opgepikt bij reeksgenoot King's Lynn Town, leek me een aardig talent. Feit dat hij van Gibraltar komt, maakte het voor mij een no-brainer deze jongen hier een plek te geven. Voorlopig mijn enige doelman in de selectie, maar denk hem als tweede of derde keeper te gebruiken. 

Spoiler

34152897cecf76899d25952f71f67dc7.png

Thomas stroomde door bij het Welshe TNS, zonde dat hij niet de Welshe nationaliteit heeft. Interessante speler met de nodige groeimarge, denk ik. Twijfel nog om hem te trainen als box-to-box, dan wel winger (MR) in mijn 442.

Spoiler

a3d9728e7859df0d02e3fd732dfd28b0.png

Een Noord-Ier kon ook niet ontbreken, McArdle na advies van enkelen hier op het forum binnengehaald. 5 sterren potentieel, bedankt gasten ;) Met Darlington hebben we uit de eigen jeugd ook een aardig talentje in de spits, kunnen samen rustig in de achtergrond groeien en hier en daar wat minuten meepikken.

Spoiler

a177fc1a2bf4fb7900559c40a69d2e37.png

Nu kan het échte werk beginnen, de versterkingen die nodig zijn om een mooi seizoen te draaien in de L2. Opzoek naar Welshe jongens die kunnen ballen... ;c 

image.thumb.png.d5ba683e36ec20b0ed2796f5bf9e35bd.pngIn de Ligue 2 ongeslagen bovenaan, maar de beslissing om met een B-elftal aan te treden tegen een vijfdeklasser in de beker was niet de goede. Ongekende blamage. Vizier vol op promotie dan maar.

EDIT: ongeslagen status zijn we ook kwijt na nederlagen bij concurrenten Metz en Dijon. Nog steeds 7 punten voorsprong op de nummer 3 terwijl de eerste 2 direct promoveren en we het lastigste hebben gehad dus absoluut niks aan het handje.

Edited by bingo11
Zojuist zei Mordurette:

Zonde want Lazio is natuurlijk een mooie club waar echt wel het één en ander mogelijk zou moeten zijn.

Zeker waar, zat er nu 2 jaar en heb wel progressie gemaakt hoor. Echter wachtte ik tot Cercle Brugge terug een nieuwe manager zocht en dat lijkt deze zomer toch te gebeuren, zo niet kan ik genoeg andere oorden opzoeken denk ik. In de Champions League zo afgaan is wel nieuw voor me, zeker zo laat in het toernooi nog... Heel erg frustrerend maar kan nu hoe dan ook een nieuwe wind laten waaien in mijn save, of dit nou met Cercle is of niet :P

Ik ga in ieder geval de publiekslieveling wegkapen bij Lazio, moge ze gewaarschuwd zijn. Moro had 30 goals en 15 assists dit seizoen in alle competities

afbeelding.thumb.png.46c5dcf8eae0c9e06a020e5d7479b4b3.png

Prima run naar de CL groepsfase met Shamrock Rovers. Met heel veel geluk met de lotingen, Clubs als Basel, Dinamo Zagreb, Celtic, Salzburg allemaal goed ontlopen. Die 15 Miljoen zijn wel lekker 

d9bad57b7ca7168df83bbeb865315bce.png

Update:  Poulefase kom ik PSG, Barcelona en RB Leipzig tegen. 3 mooie vakantie tripjes voor de ploeg

Edited by Stefanos
8 minuten geleden zei RubenS2:

Is een speler met het karakter 'geldwolf' problematisch? En kan dit karakter nog veranderen?

Karakter kan idd veranderen. Ik had vorig jaar ook een talent met als karakter 'geldwolf'. Laten begeleiden/mentorschap door spelers met een betere mentaliteit en hij was vrij snel 'gebalanceerd'. 

Is het vinden van bepaalde satellietclubs afhankelijk van je status? Ik zoek naast Lierse Kemperzonen en Dordrecht eigenlijk nog een club die net iets hoger aangeschreven staat dan Dordt. Alleen krijg ik alleen  maar opties in de Nederlandse 1e en 2e klasse.

Ik mag ook zelf kiezen, maar clubs op het tweede niveau in Frankrijk en Spanje of clubs in Scandinavië wijzen het steeds af.

13 uur geleden zei 007mark:

image.thumb.png.8c1012d9fbfef442f6c0336066fdb824.png

STOP DE PERSEN! BUSQUEST IN DE KUIP!!!1!

Heerlijke speler hoor! Heb hem ook gekocht maar helaas weer verkocht omdat milinkevic savic toen nog op zijn plek stond..

Ik was gestopt bij Lazio en heb nu overgenomen bij Leicester om hun uit het slop te halen. Waren 10de geëindigd in de competitie dus hebben een somber seizoen gehad.

Huidige team:

afbeelding.thumb.png.ec6924a9071670137c33974b19fc0583.png

Ik wou eerst voor geen enkele ploeg in blauwe shirts spelen, dit omdat Cercle (groen tenue) voorheen ook soortgelijke tradities had waar ze zelfs niet met blauwe pen schreven (vanwege stadsgenoot Club Brugge :P). Helaas is dit me niet gelukt omdat teams met groene shirts als Sassuolo niet naar een trainer op zoek waren en ik heb het geduld niet om een half seizoen op een passend team te wachten :D

8 minuten geleden zei quertius:

Heerlijke speler hoor! Heb hem ook gekocht maar helaas weer verkocht omdat milinkevic savic toen nog op zijn plek stond..

Ik was gestopt bij Lazio en heb nu overgenomen bij Leicester om hun uit het slop te halen. Waren 10de geëindigd in de competitie dus hebben een somber seizoen gehad.

Huidige team:

afbeelding.thumb.png.ec6924a9071670137c33974b19fc0583.png

Ik wou eerst voor geen enkele ploeg in blauwe shirts spelen, dit omdat Cercle (groen tenue) voorheen ook soortgelijke tradities had waar ze zelfs niet met blauwe pen schreven (vanwege stadsgenoot Club Brugge :P). Helaas is dit me niet gelukt omdat teams met groene shirts als Sassuolo niet naar een trainer op zoek waren en ik heb het geduld niet om een half seizoen op een passend team te wachten :D

Serieus, schrijven ze bij Cercle niet met een blauwe pen? 

Wat een calimero gedrag 😂🤣😂

8 minuten geleden zei ErikEagles:

Serieus, schrijven ze bij Cercle niet met een blauwe pen? 

Wat een calimero gedrag 😂🤣😂

Dit werd vroeger gedaan, nu gelukkig niet meer :P Nu is het nog steeds zo dat wanneer een speler of trainer club zegt ipv vereniging, dan moet hij 5 euro in een potje doen. Onze Engelse trainer Paul Clement is hier al eens tegen aan gelopen volgens mij hahah.

Ik ga akkoord met het calimero gedrag hoor, al vind ik het ook wel ergens grappig, is bovenin bij Cercle zeker en vast ook ludiek geweest en niet zo zeer een serieuze haat naar de kleur blauw :P

🤣🤣 Gelukkig maar 

Een boete geven daarvoor is dan wel weer ludiek. 

Ik snap dat je je uit shirt niet in het blauw /zwart doet. 

Maar sommige clubs of moet ik verenigingen zeggen? Gaan soms best wel ver. 

Wat ik wel dom vind van sommige spelers, dat ze in een shirtje van bv. Adidas komen bij hun prestatie en dat de club in bv. Kappa speelt.