Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

7 minuten geleden zei RubenS2:

Naar welke eigenschappen kijken jullie voor een hoofd jeugdopleiding? En welke wegen het zwaarste door?

Denk ongeveer in onderstaande volgorde. Persoonlijkheid heeft veel invloed op het type spelers dat je HOYD binnen haalt dus een goede persoonlijkheid is van groot belang imo(Zealand heeft hier vorig jaar een goede YT video over gemaakt). Ook een hoge determination leidt er naar mijn idee vaak toe dat er meer spelers met hoge determination doorstromen wat weer een belangrijke attribute is voor het bereiken van de potentie. Beoordeling potentie, en kwaliteiten lijken mij voorzich te spreken. Reputatie kan meespelen in het aantrekken van grotere talenten, voor zover ik altijd begrepen heb, omdat die het dan aantrekkelijker vinden naar jou jeugdopleiding te komen oid.  

Judging potential 

Determination

Personality

Judging ability 

Ik had begin seizoen 2023-2024 Guendouzi van Arsenal gekocht en nu zit ik in januari 2024 en de gevestigde status is afgelopen dus moet hij ingeschreven worden als buitenlander en hij krijgt geen werkvergunning. :classic_mellow: Nu moet ik nog 110 dagen wachten tot dat ik opnieuw een werkvergunning kan aanvragen  wat hij waarschijnlijk dan ook niet gaat krijgen, zit nu hard te twijfelen om hem toch maar te verkopen ondanks dat ik hem graag zou houden.

Edited by glennix

6 uur geleden zei Regis:

Denk ongeveer in onderstaande volgorde. Persoonlijkheid heeft veel invloed op het type spelers dat je HOYD binnen haalt dus een goede persoonlijkheid is van groot belang imo(Zealand heeft hier vorig jaar een goede YT video over gemaakt). Ook een hoge determination leidt er naar mijn idee vaak toe dat er meer spelers met hoge determination doorstromen wat weer een belangrijke attribute is voor het bereiken van de potentie. Beoordeling potentie, en kwaliteiten lijken mij voorzich te spreken. Reputatie kan meespelen in het aantrekken van grotere talenten, voor zover ik altijd begrepen heb, omdat die het dan aantrekkelijker vinden naar jou jeugdopleiding te komen oid.  

Judging potential 

Determination

Personality

Judging ability 

Welke persoonlijkheid zou dan goed zijn? (redelijk) Vastberaden?

Ik ben gestart met de geef de eigen jeugd een kans challenge. 

Hoe ontwikkel ik in het begin best mijn jeugdspelers? Ik heb een U18 team, dat standaard geen wedstrijden speelt. 

Kan ik best elke week een oefenwedstrijd inlassen en de jeugdspelers daar laten spelen? Of kan ik ze best af en toe kansen geven in het eerste?

Ik had bvb deze keeper in de eerste instroom:

image.thumb.png.a63d0238d272006869c4cf1629950abe.png

2 uur geleden zei RedwingsQlu:

Ik ben gestart met de geef de eigen jeugd een kans challenge. 

Hoe ontwikkel ik in het begin best mijn jeugdspelers? Ik heb een U18 team, dat standaard geen wedstrijden speelt. 

Kan ik best elke week een oefenwedstrijd inlassen en de jeugdspelers daar laten spelen? Of kan ik ze best af en toe kansen geven in het eerste?

Ik had bvb deze keeper in de eerste instroom:

image.thumb.png.a63d0238d272006869c4cf1629950abe.png

Als je de jeugdchallenge speelt, zal je je beste talenten waarschijnlijk al snel naar het eerste moeten overhevelen :D Op zich moeten ze nog geen speeltijd krijgen in het eerste, dat wordt pas belangrijk vanaf hun 18e or so. Wel zou ik de jongens die niet minder zijn dan je huidige spelers gewoon voor de leeuwen gooien, kunnen ze alleen maar beter van worden. 

Voor de U18 organiseerde ik zelf ook altijd oefenwedstrijden. Beter dan niets, voor de ontwikkeling maar ook als je ze eens nodig hebt in het eerste. Altijd handig dat ze wat wedstrijdfit zijn dan. 

7 uur geleden zei Rossi:

Ik speel standaard in het engels en model citizen is in principe het beste ook het meest zeldzaam geloof ik.  Redelijk vastberaden is ook nog wel prima. 

Hier even een blog over de persoonlijkheden en zowel een lijstje met positieve als negatieve persoonlijkheden. 

https://www.footballmanagerblog.org/2020/05/player-personalities-in-football-manager.html

Edited by Regis

8 uur geleden zei Rossi:

Modale Prof, modale burger, vastberaden, gedreven, professioneel.

Daarnaast is het ook te adviseren om staf voor het jeugdteam aan te nemen die ook een positieve persoonlijkheid hebben omdat zij ook invloed hebben op de instroom. 

Was in seizoen 1 makkelijk kampioen geworden. Na de promotie nu gelijk weer gepromoveerd naar de Bundesliga. Stond op de voorlaatste speeldag nog eerste, maar verloor thuis met 3-4 van HSV. Via de play-offs alsnog promotie,  nadat het 7-6 werd over 2 duels tegen Werder Bremen! 

pihgqjqlj1t5.58.11.png

8 uur geleden zei Mordurette:

Daarnaast is het ook te adviseren om staf voor het jeugdteam aan te nemen die ook een positieve persoonlijkheid hebben omdat zij ook invloed hebben op de instroom. 

klopt, jeugd staff is belangrijk qua persoonlijkheid maar de belangrijkste is de HOYD . Ik heb lijsten gemaakt met de positieve, neutrale en negatieve persoonlijkheden voor staff en jeugd(ontwikkeling) in combinatie met media handling. Dit op basis van de fixed ranges per persoonlijkheid en media handling. 

Edited by Olivierke

8 uur geleden zei Mordurette:

Zal me er in een latere game eens in verdiepen. Heb nu lekker Boskampie.

15 minuten geleden zei Olivierke:

klopt, jeugd staff is belangrijk qua persoonlijkheid maar de belangrijkste is de HOYD . Ik heb lijsten gemaakt met de positieve, neutrale en negatieve persoonlijkheden voor staff en jeugd(ontwikkeling) in combinatie met media handling. Dit op basis van de fixed ranges per persoonlijkheid en media handling. 

Wil je deze indien mogelijk delen?

Edited by Rossi