Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Spelers met een rood bolletje zijn van buitenaf, de rest komt uit eigen intakes. Nog negen spelers die we moeten vervangen in de komende seizoenen! Wel al 19 spelers uit eigen opleiding in de selectie voor seizoen 9, waar de verwachting was dat dit er 15 zouden zijn. Sommige zijn nog wel heel jong en eigenlijk nog niet goed genoeg maar zulke spelers voor de leeuwen gooien doet soms wonderen :D 

image.thumb.png.dcc448aacd669754717acb2bae42de68.png

@DaniellDat zijn mooie dingen. Ben er nu zelf ook mee bezig om mijn team helemaal eigen te maken. 

Voor het eerst met 11 Duitsers in de basis gespeeld. Al gaat dat niet heel vaak meer gebeuren omdat de spelers van buitenaf gewoon over meer kwaliteit beschikken. Daar zitten nog een paar wereldtoppers bij, maar doorgaan speel ik wel met 7/8 Duitsers in de basis. En bij de WK selectie zaten gewoon 7 spelers van mijn team bij Duitsland. 

Deze zomer ook geen enkele aankoop gedaan en wat jeugd doorgeschoven om een kans te geven. Soms is het inderdaad goed om ze maar voor de leeuwen te gooien zodat ze zich op een goed niveau kunnen ontwikkelen. 

801878b93e778c710fd07b9a2f90705c.png

Lekker bezig @GAE EAGLES!

Ik ben zelf nog even in dubio of het geoorloofd is om spelers als Oosterwolde, Roemeratoe en andere spelers uit de opleiding van Twente terug te halen. In principe zijn dat natuurlijk gewoon zelf opgeleide spelers maar heb ik ze zelf niet in een intake gehad. Hoe denk jij daar over? 

3 minuten geleden zei Daniell:

Lekker bezig @GAE EAGLES!

Ik ben zelf nog even in dubio of het geoorloofd is om spelers als Oosterwolde, Roemeratoe en andere spelers uit de opleiding van Twente terug te halen. In principe zijn dat natuurlijk gewoon zelf opgeleide spelers maar heb ik ze zelf niet in een intake gehad. Hoe denk jij daar over? 

Ik denk niet dat die spelers het niveau hebben dat jij nastreeft. Dan zou ik het niet doen en gewoon hopen dat je weer een paar mooie nieuwe pareltjes in de jeugdopleiding krijgt. 

Maar als je ze wil halen om je selectie te vergroten met alleen zelf opgeleide spelers dan kan het wel als je de rest gaat verkopen. 

2 minuten geleden zei GAE EAGLES:

Ik denk niet dat die spelers het niveau hebben dat jij nastreeft. Dan zou ik het niet doen en gewoon hopen dat je weer een paar mooie nieuwe pareltjes in de jeugdopleiding krijgt. 

Maar als je ze wil halen om je selectie te vergroten met alleen zelf opgeleide spelers dan kan het wel als je de rest gaat verkopen. 

Ik wil een voltallige selectie met spelers uit eigen jeugd. Dus iedereen van buitenaf moet weg. Het is geen CL niveau maar dat zijn veel spelers die ik nu heb ook niet. Zouden wel prima backups zijn...

2 minuten geleden zei Daniell:

Ik wil een voltallige selectie met spelers uit eigen jeugd. Dus iedereen van buitenaf moet weg. Het is geen CL niveau maar dat zijn veel spelers die ik nu heb ook niet. Zouden wel prima backups zijn...

Oke, ik dacht dat je iets verder was. Als ze nog wat toevoegen qua kwaliteit dan zou ik ze wel proberen te halen. Anders zou ik wachten tot er van uit de jeugd weer wat door komt. 

8 minuten geleden zei GAE EAGLES:

Oke, ik dacht dat je iets verder was. Als ze nog wat toevoegen qua kwaliteit dan zou ik ze wel proberen te halen. Anders zou ik wachten tot er van uit de jeugd weer wat door komt. 

Was ik ook. Had een elftal vol met wereldklasse spelers maar die heb ik allemaal verkocht om met eigen jeugd te gaan spelen ;) 

Heb in 8 seizoenen vijf keer de Champions League gewonnen maar het ging op een gegeven moment zo gemakkelijk dat ik alles en iedereen de deur heb gewezen. 

3 minuten geleden zei Daniell:

Was ik ook. Had een elftal vol met wereldklasse spelers maar die heb ik allemaal verkocht om met eigen jeugd te gaan spelen ;) 

Heb in 8 seizoenen vijf keer de Champions League gewonnen maar het ging op een gegeven moment zo gemakkelijk dat ik alles en iedereen de deur heb gewezen. 

Op dat punt zit ik ook een beetje, nu al 3 seizoenen achter elkaar alles gewonnen wat er te winnen is en in Duitsland is het nog langer het geval. Daarom ook geen aankopen gedaan en al langzaam aan wat spelers lozen om de eigen talenten de kans te geven. En een beetje met de tactiek stoeien, maar die staat inmiddels ook als een huis. 

8 minuten geleden zei DavyDepuydt:

Net bij m'n nieuwe club en dit gebeurd... zal het grootste stuk van het seizoen zonder hem moeten doen... en dan is het nog de vraag in welke toestand hij terugkeert

image.thumb.png.dc3d601eabd69b79a57b97fbfaa76b26.png

Goed opletten wanneer hij terug in lichte training komt. Daarna even kijken welke attributen het zwaarst te verduren hebben gehad en op basis daarvan de individuele training op rehab instellen. Te vinden bij additionele focus, daarmee krijg je vaak het meeste weer terug.

image.png.04a3ec2841162c952020ab79af3f0c26.png

11 minutes ago, Daniell said:

Goed opletten wanneer hij terug in lichte training komt. Daarna even kijken welke attributen het zwaarst te verduren hebben gehad en op basis daarvan de individuele training op rehab instellen. Te vinden bij additionele focus, daarmee krijg je vaak het meeste weer terug.

image.png.04a3ec2841162c952020ab79af3f0c26.png

Thanks, hij is ook al 30 ondertussen, 31 tegen dat z'n blessure gedaan is.... dus valt ook af te wachten of hij nog de diepe spits is waar ik moet op rekenen... op dit moment stats-wise zou is hij zeker nog eerste keuze maarja...

0F6gPZz.png

Zo, die is ook binnen. Met Sao Paulo de laatste prijs die nog niet aanwezig was deze game. We hebben laten zien dat we ons kunnen meten met de beste teams ter wereld. PSG had 2 schoten op doel, City kwam er niet aan te pas. En over die 2 wedstrijden tegen onze mede-Brazilianen hoeven we het niet te hebben.

Wat wel erg tegenviel, was dat Jao Pedro hier al niet meer bij was. Hij werd net voor de start teruggeroepen omdat zijn contract bij Inter in ging. Jammer, absolute eindbaas. 291 doelpunten in 306 competitiewedstrijden.

Nu het wk volgend jaar met Brazil, en dan denk ik dat de game klaar is. 

Toen waren er ineens nog maar 3 spelers van buitenaf over, de rest komt allemaal bij FC Twente uit de opleiding. Overigens zijn we in de opzet geslaagd, aangezien het allemaal een stuk stroever loopt nu. Dat was wat ik wilde, iets meer uitdaging. Carrasco, Brouwer en Puente zullen zo snel mogelijk vertrekken. 

image.thumb.png.b814dc38c8677ca19f4e6ecda778d64e.png

We winnen onze wedstrijden nog wel maar het gaat niet meer zo gemakkelijk. Ajax, Utrecht, Sparta en AZ zouden in eerdere seizoenen gemakkelijk met 6-1/5-0 over de knie gaan en ik vermoed dat we in de Champions League al helemaal geen kans meer maken. :D 

image.png.8cbdb2431a43068f69ca71cbd6dfc883.png

4 uur geleden zei GAE EAGLES:

@DaniellDat zijn mooie dingen. Ben er nu zelf ook mee bezig om mijn team helemaal eigen te maken. 

Voor het eerst met 11 Duitsers in de basis gespeeld. Al gaat dat niet heel vaak meer gebeuren omdat de spelers van buitenaf gewoon over meer kwaliteit beschikken. Daar zitten nog een paar wereldtoppers bij, maar doorgaan speel ik wel met 7/8 Duitsers in de basis. En bij de WK selectie zaten gewoon 7 spelers van mijn team bij Duitsland. 

Deze zomer ook geen enkele aankoop gedaan en wat jeugd doorgeschoven om een kans te geven. Soms is het inderdaad goed om ze maar voor de leeuwen te gooien zodat ze zich op een goed niveau kunnen ontwikkelen. 

801878b93e778c710fd07b9a2f90705c.png

Voor hoeveel heb je Haaland verkocht? Ik zojuist voor 219 + bonussen. Moukoko voor 190. Deels om ook wat meer uitdaging te hebben. Ik ben inmiddels de meest succesvolle Nederlandse trainer. Nu met wat regens (deels eigen jeugd) de succesvolle jaren proberen te evenaren.

51 minuten geleden zei Arezo:

Voor hoeveel heb je Haaland verkocht? Ik zojuist voor 219 + bonussen. Moukoko voor 190. Deels om ook wat meer uitdaging te hebben. Ik ben inmiddels de meest succesvolle Nederlandse trainer. Nu met wat regens (deels eigen jeugd) de succesvolle jaren proberen te evenaren.

Niet, ik speel met Schalke 04. Heb Moukoko voor 78 miljoen gehaald van Gladbach. Daar ging die na Dortmund heen en een jaar later heb ik hem overgenomen. 

Wel verschillende boden van 200+ gehad en de hoogste 255 miljoen. Alles afgewezen. 

We sluiten de game met Sao Paulo af met een laatste titel die we met een recordaantal punten binnenhalen.

WeQFVKB.png

We hebben dit jaar alles gewonnen wat er te winnen viel, te beginnen met het staatskampioenschap van Sao Paulo, de nationale beker, de Copa, de Wereldbeker en de nationale titel. Wat ons nog rest is een WK met Brazilië, waarvan meer dan 50% van de basis een verleden van Sao Paulo heeft. To be continued. 

Ik heb ze absoluut niet nodig, maar ik hou er van om toppers terug te halen naar het land. Spelers als Alves, Thiago Silva, Yann Couto, Reinier, Higuain gingen ze al voor. Neres keert terug op het oude nest en Raphinha mag het nog even gaan laten zien voor de mooiste club van Brazilië.

JC35tUm.png

Op 22-9-2021 om 17:02 zei Karlo:

Ik ben begonnen met een savegame file van Barcelona met een aangepast database, n.a.v. de Youtube-serie van Lollujo.

Je start op 31 mei 2021 en het hele seizoen 20/21 is net zoals in het echt gegaan, qua eindstand van La Liga etc. Je begint met de huidige selectie van Barcelona, uitgeschakelde transfers tot aan 1-1-2022 plus 1 miljard schuld. ;c

Eerste zaak was dus om geld te gaan vangen voor spelers, want geld om contracten te vernieuwen is er niet. Je werkt met een salarisbudget van 12M terwijl je 16M uitgeeft o.i.d. Sergi Roberto en Dembélé lopen af in juni 2022 dus die gingen eerst. Vervolgens alle reserves die in - mijn ogen - teveel verdienden.

image.png.0c92fc2c51d40979624a7608aa5b9063.png

Memphis was wel pijnlijk, daar baal ik wel van. Man City kwam op deadline day met een bod dat zijn clausule matchte, dus poef weg was-ie.

Werd uiteindelijk wel kampioen, en kwam tot aan de halve finale CL waardoor ik aardig wat geld binnen harkte. Kreeg na het seizoen ook een bericht dat er een deel van de schulden afgelost is. Zit nu nog op ongeveer 500 miljoen schuld (de helft dus).

Kreeg wel wat transferbudget, maar besloten om geen aankopen te doen en alleen met jeugd te gaan werken. Dit zal ongetwijfeld ten koste van de resultaten gaan, maar mijn doel is om weer volledig schuldenvrij te zijn. Team ziet er nu aan het begin van seizoen 2 (eigenlijk 3 dus) zo uit;

image.png.93d88304c8a9c721811754e2f00a387c.png

Voor de geïnteresseerden, je kunt die savegame file hier downloaden.

image.png.7a36df85b2619de414700011d1873e14.png

Seizoen 22/23 is ten einde, met wederom een kampioenschap in La Liga. Makkelijk ging het niet, Valencia bleef goed bij. Je kan toch merken dat we aan kwaliteit (vooral in de breedte) hebben ingeboet. In de CL werd ik 3e in de groep en uiteindelijk in de kwartfinale EL uitgeschakeld door Wolfsburg.

Piqué stopt en wordt coach bij ons. Daarnaast heb ik wel een aantal contracten verlengd (o.a. Busquets en Aguero), anders hield ik helemaal geen spelers meer over. De meesten wilden gelukkig salaris inleveren, waardoor het salarishuis inmiddels het laagste is in jaren, volgens mij. Er is ook wel wat transferbudget zoals ik zei, maar we gaan vrolijk verder zonder aankopen. Al heb ik wel even geïnformeerd naar Messi, maar die verlengde lachend zijn contract nog eens met twee jaar bij PSG ;c

Dit seizoen een aantal spelers uit B en de jeugd bij de selectie gehaald, namelijk Santi Ramos Mingo, Gavi, Gustavo Maia, Angel Alarcón en Ilias Akhomach.

Beste speler dit seizoen was Trincão, die als herboren terug is gekomen van zijn uitleenbeurt bij Wolves. Hij tekende voor 28 goals en 17 assists in 44 optredens.

image.png.5136016159a109f72f07a58b0a09b642.png

image.png.a398b79caabd1f4c5529e07469f28b20.png

image.png.4dd7be26db45c6c3fc917a9495b84f5a.png

De financiële huishouding wordt alsmaar beter en beter. De netto-schuld is inmiddels ingedamd naar 327,8 miljoen. We betalen redelijk veel per maand af en zullen dit blijven doen tot minstens 2025, dus het duurt nog wel even voordat we weer écht helemaal schuldenvrij zijn ben ik bang. Tegen die tijd denk ik wel dat er inmiddels een aantal regens bij de selectie zitten die via de jeugd zijn doorgekomen, want daar zitten best wat pareltjes bij.

22 minuten geleden zei Karlo:

Voor de geïnteresseerden, je kunt die savegame file hier downloaden.

image.png.7a36df85b2619de414700011d1873e14.png

Seizoen 22/23 is ten einde, met wederom een kampioenschap in La Liga. Makkelijk ging het niet, Valencia bleef goed bij. Je kan toch merken dat we aan kwaliteit (vooral in de breedte) hebben ingeboet. In de CL werd ik 3e in de groep en uiteindelijk in de kwartfinale EL uitgeschakeld door Wolfsburg.

Piqué stopt en wordt coach bij ons. Daarnaast heb ik wel een aantal contracten verlengd (o.a. Busquets en Aguero), anders hield ik helemaal geen spelers meer over. De meesten wilden gelukkig salaris inleveren, waardoor het salarishuis inmiddels het laagste is in jaren, volgens mij. Er is ook wel wat transferbudget zoals ik zei, maar we gaan vrolijk verder zonder aankopen. Al heb ik wel even geïnformeerd naar Messi, maar die verlengde lachend zijn contract nog eens met twee jaar bij PSG ;c

Dit seizoen een aantal spelers uit B en de jeugd bij de selectie gehaald, namelijk Santi Ramos Mingo, Gavi, Gustavo Maia, Angel Alarcón en Ilias Akhomach.

Beste speler dit seizoen was Trincão, die als herboren terug is gekomen van zijn uitleenbeurt bij Wolves. Hij tekende voor 28 goals en 17 assists in 44 optredens.

image.png.5136016159a109f72f07a58b0a09b642.png

image.png.a398b79caabd1f4c5529e07469f28b20.png

image.png.4dd7be26db45c6c3fc917a9495b84f5a.png

De financiële huishouding wordt alsmaar beter en beter. De netto-schuld is inmiddels ingedamd naar 327,8 miljoen. We betalen redelijk veel per maand af en zullen dit blijven doen tot minstens 2025, dus het duurt nog wel even voordat we weer écht helemaal schuldenvrij zijn ben ik bang. Tegen die tijd denk ik wel dat er inmiddels een aantal regens bij de selectie zitten die via de jeugd zijn doorgekomen, want daar zitten best wat pareltjes bij.

Ik heb deze save ook gedownload, maar ik werd in preseason al ontslagen nadat het systeem seizoen 21-22 had klaar gezet?