Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

9 uur geleden zei MisterX:

image.png.40ef197724117270594de9b936db1713.png

Dit bod, of 8 mln. gegarandeerd (waarvan 3 mln. verspreid over 3 jaar via betaaltermijnen).

Waarde van dit bod is potentieel 10 mln.

Beiden bevatten trouwens een doorverkoopclausule (hier 40%, bij de ander 50%) en een oefenwedstrijd. 

Ligt er een beetje aan hoe goed de desbetreffende speler is (of kan worden) en welke dit bod gedaan heeft.

Zelf ben ik geen voorstander van clausules die variabel zijn, want de kans dat zo'n jongen international wordt is niet heel groot denk ik en indien het een grote club betreft zal hij ook niet veel bij hen gaan spelen, dus meerdere clausules zullen niet geactiveerd worden.

Ik zou dan voor het snelle geld gaan.

11 minuten geleden zei Mordurette:

Ligt er een beetje aan hoe goed de desbetreffende speler is (of kan worden) en welke dit bod gedaan heeft.

Zelf ben ik geen voorstander van clausules die variabel zijn, want de kans dat zo'n jongen international wordt is niet heel groot denk ik en indien het een grote club betreft zal hij ook niet veel bij hen gaan spelen, dus meerdere clausules zullen niet geactiveerd worden.

Ik zou dan voor het snelle geld gaan.

Het gaat om een 17-18 jarige spits. Afgelopen seizoen was hij verhuurd. Hij heeft nog geen minuut in het eerste gemaakt bij mij. Ik wilde hem dit seizoen wel mee gaan nemen in de selectie van het eerste. Niet als eerste spits, maar als back-up. Bij mij zou hij de 10 wedstrijden (en heel misschien 10 doelpunten) in het komende seizoen halen, maar bij de clubs die hem willen hebben, gaat dat niet zo snel gebeuren.

In beide gevallen gaat het om clubs uit de Premier League. Veel clubs uit de PL zijn geïnteresseerd, maar dit zijn op dit moment de enige openstaande boden. De echte topclubs hebben geen interesse, maar de teams daaronder wel. Hij zal dus wel wat potentie hebben, anders waren ze niet geïnteresseerd.

Ik ben zelf ook voor de zekere 8 mln. gegaan. Hij is echter nog niet verkocht op dit moment. Ingame is de transfermarkt nog 1 dag open. Ik vermoed dat de deal van 8 mln. dus nu wel snel afgerond gaat worden.

Ik zou het trouwens zelf het zekere geld willen noemen, niet het snelle geld. Een deel van de 8 mln wordt verdeeld over de komende 3 jaar. Maar ik heb wel de garantie dat ik het krijg. 

Edited by MisterX

49 minuten geleden zei MisterX:

Het gaat om een 17-18 jarige spits. Afgelopen seizoen was hij verhuurd. Hij heeft nog geen minuut in het eerste gemaakt bij mij. Ik wilde hem dit seizoen wel mee gaan nemen in de selectie van het eerste. Niet als eerste spits, maar als back-up. Bij mij zou hij de 10 wedstrijden (en heel misschien 10 doelpunten) in het komende seizoen halen, maar bij de clubs die hem willen hebben, gaat dat niet zo snel gebeuren.

In beide gevallen gaat het om clubs uit de Premier League. Veel clubs uit de PL zijn geïnteresseerd, maar dit zijn op dit moment de enige openstaande boden. De echte topclubs hebben geen interesse, maar de teams daaronder wel. Hij zal dus wel wat potentie hebben, anders waren ze niet geïnteresseerd.

Ik ben zelf ook voor de zekere 8 mln. gegaan. Hij is echter nog niet verkocht op dit moment. Ingame is de transfermarkt nog 1 dag open. Ik vermoed dat de deal van 8 mln. dus nu wel snel afgerond gaat worden.

Ik zou het trouwens zelf het zekere geld willen noemen, niet het snelle geld. Een deel van de 8 mln wordt verdeeld over de komende 3 jaar. Maar ik heb wel de garantie dat ik het krijg. 

Alles valt of staat natuurlijk met wat zijn potentie is en hoe hij er nu uitziet. Welke competitie speel je nu zelf? 

Dit is het team waarmee ik op jacht ga naar mijn allereerste internationale succes, het EK 2028.

Zware erfenis aangezien Engeland met hun vorige coach zowel EK als WK won... 

Al mag ik geen excuses hebben, dit is een wereldteam, nummer 1 van de wereld en ik heb een erg geslaagde kwalificatiecampagne achter de rug.

image.thumb.png.51febbc77ab89f0ad9cf17c038c08932.png

Dat Kane als DLP uitgespeeld wordt is omdat hij op later leeftijd z'n carrière een andere wending gegeven heeft, ook bij z'n club Liverpool gebruikt de AI hem sommige matchen als DLP.

Edited by DavyDepuydt

7 uur geleden zei Elsjorro1990:

Alles valt of staat natuurlijk met wat zijn potentie is en hoe hij er nu uitziet. Welke competitie speel je nu zelf? 

image.png.c280cd17a6d2638ca82203cd89524f8d.png

18 jarige spits

En ik ben net gepromoveerd naar de Championship.

Huidige saldo is 8 mln.

Dus dit wordt financieel wel een enorme klapper bij een verkoop. 

Edited by MisterX

Vraagje. Ik probeer met veel trial and error een mooie 5212 tactiek te bouwen met Valencia (FM20). Maar ik twijfel of ik Complete wingback of normale wingbacks moet gebruiken. Iemand ervaring met deze rollen of iemand die tips heeft?

9 minuten geleden zei Yoozt:

Vraagje. Ik probeer met veel trial and error een mooie 5212 tactiek te bouwen met Valencia (FM20). Maar ik twijfel of ik Complete wingback of normale wingbacks moet gebruiken. Iemand ervaring met deze rollen of iemand die tips heeft?

Ligt er een beetje aan hoe de rest van je formatie in elkaar steekt. Ik zou de vraag stellen in ons tactieken subforum, met een screentest van je formatie en instructies. Dan hebben we een hoop knappe koppen zoals @Karlo of @Nom de Guerre die jouw precies het verschil, de voordelen en de nadelen kunnen uitleggen in de context van jouw tactiek.

1 uur geleden zei MisterX:

image.png.c280cd17a6d2638ca82203cd89524f8d.png

18 jarige spits

En ik ben net gepromoveerd naar de Championship.

Huidige saldo is 8 mln.

Dus dit wordt financieel wel een enorme klapper bij een verkoop. 

Lastig. Enerzijds is het veel geld, maar aan de andere kant: Je zit in de 2e competitie van Engeland. Geld zou dan niet zo snel meer een probleem moeten zijn. En ik zie de potentie van deze jongen wel. 18 jaar en dan al 16 versnelling, 13 snelheid, 13 anticiperen, 12 dribbelen, 17 VH. 13 zonder bal. Enig minpuntje is zijn afwerken, maar die zou je nog wel richting de 13/14 moeten krijgen. Ik denk wel dat er wat in zit. 

13 minuten geleden zei GAE EAGLES:

1 op 1 na 286 competitiewedstrijden, dat is wel ongekend goed. En bij ons is het zelfs nog veel beter dan dat. 

4832f2c4495b81ec9e49bff5822c93bb.png

Heerlijk om je enthousiasme te zien. Zie je geregeld posten over je held. Mooi om te zien. Om de paar jaar heeft iedereen wel zo'n speler, toch?

7 minuten geleden zei JesseNL:

Heerlijk om je enthousiasme te zien. Zie je geregeld posten over je held. Mooi om te zien. Om de paar jaar heeft iedereen wel zo'n speler, toch?

Deze man is gewoon ongekend goed en elke keer breekt die weer een ander record of iets. Dat is gewoon leuk om te delen. 

Tuurlijk heeft iedereen wel zo'n speler. Laat ik er nu toevallig 2 hebben ;) 

89e422c1ccc3e7f31abc12b64f67132e.png

Dit is een mooi koningskoppel samen. Ricca als hangende spits en Moukoko als diepe spits. 

36 minuten geleden zei GAE EAGLES:

9a087853dd22e376d55ce722116df3f6.png

3 derby's in 11 dagen. Je kan het minder treffen als supporter van Schalke 04

Als je nu 3x verliest, dan kunnen de supporters het niet heel veel slechter treffen... ;c

Edited by MisterX

iemand die weet hoe je de national pool reset als bondscoach? Ik moest de preselectie doen voor het WK dus ik delete de hele squad en begon ze op te roepen per positie, maar ik merkte al snel dat er een paar niet in de national pool meer zaten en moest ze dus via de search bar ophalen

14 minuten geleden zei MisterX:

Als je nu 3x verliest, dan kunnen de supporters het niet heel veel slechter treffen... ;c

Ja, dat is waar. En uiteraard ook niet gebeurd. 2x gewonnen en 1x gelijk. Dus een prima resultaat, we waren al kampioen, dus dat gelijkspel maakte niet veel uit. En de andere 2 waren wedstrijden in de CL. 

image.png.78e9bb19f5d87963b3f75d6044bc3161.png

Dit blijven toch de meest frusterende potjes zeg. Ook nog een kopbal uit een vrije trap tegen, verder niks weggeven. Ik denk dat de ex van mijn spits in het publiek zat want die twee hebben echt alleen maar ballen hoog over geschoten....