Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

2 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Zijn we allemaal al onze definitieve save begonnen? Of een beetje feeling voor de game krijgen door wat aan te kutten?

Ik ben echt beetje aan het kutten met Tottenham nog. Viel me op dat Rose een oprotpremie wilde van 6 ton, ook nieuwe feature dus die nog wel eens wat geld kan gaan kosten als je selecties wil opruimen... 

Zojuist zei GAE EAGLES:

Eerst nog een beetje kloten en spelen en als die officieel uit is gaat het echt beginnen.

Tof! Waar ben je nu bezig dan?

Zojuist zei Paul.:

Atalanta gepakt, denk een soort van combi tussen aankunnen en serieus bezig zijn :)

Lekker teampje is dat... Daar kun je volgens mij prima lange termijn mee gaan knallen :D Heb je nog wat leuks gehaald of op het oog?

Zojuist zei Nummerke10:

Ik ben echt beetje aan het kutten met Tottenham nog. Viel me op dat Rose een oprotpremie wilde van 6 ton, ook nieuwe feature dus die nog wel eens wat geld kan gaan kosten als je selecties wil opruimen... 

Coronagezeik... Allemaal ouwe meuk op topcontracten, niemand die ze wil overnemen.

5 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Zijn we allemaal al onze definitieve save begonnen? Of een beetje feeling voor de game krijgen door wat aan te kutten?

Zeker aan het kutten nog. Even een savegame begonnen met Chelsea en alle spelers beschikbaar gemaakt, zodat ik de pareltjes eruit kan vissen all over the world. Paar leuke spelers tegen gekomen al.

10 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Beetje aanklooien vooral. Beetje switchen met tactieken etc.. Was wel de bedoeling dat het een serieuze save zou worden met Ajax, maar doordat licentie gedoe met de staff maar een beetje aan gaan klooien. Had nog geen zin om veel tijd kwijt te zijn met het zoeken en aanstellen van een staff.

21 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Lekker teampje is dat... Daar kun je volgens mij prima lange termijn mee gaan knallen :D Heb je nog wat leuks gehaald of op het oog?

Coronagezeik... Allemaal ouwe meuk op topcontracten, niemand die ze wil overnemen.

Ben met Liverpool begonnen, even kijken wat er allemaal nieuw is. Dan maar met een van de beste teams van de wereld. Eerste wedstrijd en eerste prijs is inmiddels binnen met een 4-0 overwinning op Arsenal.

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Wat zou je aanraden  ? Ik wil een youth only beginnen. als ik dat doe in een league zonder bugs qua regels .. lijkt het me vrij veilig om nu al te beginnen ? een data foutje meer of minder kan geen kwaad voor youth only.

11 uur geleden zei Mordurette:

Zeker aan het kutten nog. Even een savegame begonnen met Chelsea en alle spelers beschikbaar gemaakt, zodat ik de pareltjes eruit kan vissen all over the world. Paar leuke spelers tegen gekomen al.

Paar leuke pareltjes om te delen? :) 

11 uur geleden zei Nom de Guerre:

Eerst maar eens even kijken wat er aan haalbaar talent rondloopt en dan beuken met Hansie Hateboer :) 

5 minuten geleden zei RubenS2:

Vraagje over FM2020: Bij FM12 was er de mogelijkheid om in één lijst alle ingestroomde jeugdspelers van een maand van alle teams te zien. Is in FM2020 die optie er ook? Idem met afgevloeide jeugdspelers.

image.png.f8bfe5eaca059497b9e384ef1a844758.png

Dat bedoel je? Is identiek aan FM21, maar daar kan je alle ingestroomde jeugdspelers (en afvloeiende ook) terugvinden.

6 uur geleden zei Fantasy:

image.png.f8bfe5eaca059497b9e384ef1a844758.png

Dat bedoel je? Is identiek aan FM21, maar daar kan je alle ingestroomde jeugdspelers (en afvloeiende ook) terugvinden.

Ooh dit is makkelijker dan ik dacht, eigenlijk op dezelfde plek als in FM12 ;c Bedankt!

EDIT: Oei wacht, waar vind ik het tabje "wereld"? @Fantasy

Edited by RubenS2

Hoe zit het met jeugdtransfers, zijn deze een beetje realistisch of moet je als Ajax zijnde weer 5 miljoen betalen voor elke speler van 16 uit eredivisie?

En hoe zit het met regens, zijn er dit jaar weer regens uit random landen in random competitities? Vorig jaar bv kwamen er Nederlanders uit de jeugdopleiding van willekeurige franse en spaanse clubs, is dat nu weer zo? 

3 minuten geleden zei rick_burgsted:

Hoe zit het met jeugdtransfers, zijn deze een beetje realistisch of moet je als Ajax zijnde weer 5 miljoen betalen voor elke speler van 16 uit eredivisie?

En hoe zit het met regens, zijn er dit jaar weer regens uit random landen in random competitities? Vorig jaar bv kwamen er Nederlanders uit de jeugdopleiding van willekeurige franse en spaanse clubs, is dat nu weer zo? 

Dat eerst nog niet veel geprobeerd, maar AZ vroeg wel behoorlijk veel geld voor Oduro(groot keeperstalent). Al kan je hem in principe ook gratis ophalen als je hem direct benaderd. Nog geen regens meegemaakt.

FM eerst eens gaan testen met Ajax. Vervelend van die staff maar verder uiteraard een dominerend team voor in NL. Aantal aankopen gedaan en de resultaten zijn daarbij ook verdienstelijk. Vooral Gravenberch op de CVM plek met spelmaker voor defensie is OP.

62e2d4f7fdbe408c9f51e9760bfd39f1.png

14 uur geleden zei Mordurette:

Dat is wel zo relaxed, krijg je feeling voor de match engine omdat je niet eerst de hele selectie moet doorspitten.

14 uur geleden zei Regis:

Beetje aanklooien vooral. Beetje switchen met tactieken etc.. Was wel de bedoeling dat het een serieuze save zou worden met Ajax, maar doordat licentie gedoe met de staff maar een beetje aan gaan klooien. Had nog geen zin om veel tijd kwijt te zijn met het zoeken en aanstellen van een staff.

Ajax is zo belachelijk goed in dit spel. Fluitend kampioen met die ploeg hoor :D 

14 uur geleden zei GAE EAGLES:

Ben met Liverpool begonnen, even kijken wat er allemaal nieuw is. Dan maar met een van de beste teams van de wereld. Eerste wedstrijd en eerste prijs is inmiddels binnen met een 4-0 overwinning op Arsenal.

Doe ik ook vaak als eerste save, gewoon een sterke ploeg pakken zodat je kunt focussen op de match engine en de wedstrijden zonder alle randzaken.

13 uur geleden zei Olivierke:

Wat zou je aanraden  ? Ik wil een youth only beginnen. als ik dat doe in een league zonder bugs qua regels .. lijkt het me vrij veilig om nu al te beginnen ? een data foutje meer of minder kan geen kwaad voor youth only.

Begin met een grote club. Dan hoef je niet moeilijk te doen qua randvoorwaarden.

3 uur geleden zei Paul.:

Paar leuke pareltjes om te delen? :) 

Eerst maar eens even kijken wat er aan haalbaar talent rondloopt en dan beuken met Hansie Hateboer :) 

Cistana van Brescia is een leuke DC :) 

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Ajax is zo belachelijk goed in dit spel. Fluitend kampioen met die ploeg hoor :D 

Ja echt niet normaal. Zo simpel om defensies compleet open te splijten met al die lopen mensen en uitstekende technische spelers. Iedere aanval is een genot om te aanschouwen ook. Paar heerlijke talenten ook rondlopen :< 

18 minuten geleden zei Regis:

Ja echt niet normaal. Zo simpel om defensies compleet open te splijten met al die lopen mensen en uitstekende technische spelers. Iedere aanval is een genot om te aanschouwen ook. Paar heerlijke talenten ook rondlopen :< 

En je kunt kneuzen als Alvarez en die blinde draver Promes gewoon passeren, zodat je en passant aan EtH kunt laten zien hoe het echt moet ;) 

29 minuten geleden zei Nom de Guerre:

En je kunt kneuzen als Alvarez en die blinde draver Promes gewoon passeren, zodat je en passant aan EtH kunt laten zien hoe het echt moet ;) 

Precies :D Ik was na 4 wedstrijden al door in the CL. Wie denkt die Ten Hag wel niet dat hij is joh.