Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

3 uur geleden zei Master_Cesc:

Na jaren geen FM te hebben gespeeld heb ik hem nu maar weer eens gekocht. 

Eerste dagen bevallen erg goed. Veel nieuwe opties en erg realistisch. Ik heb alleen een aantal vragen.

- Wat doen jullie met de staf? Ik begin altijd met Ajax, maar enkel Overmars, Van der Sar en ik zijn in dienst. Ik heb nu vacatures geplaatst en daar solliciteren er veel op, maar dit lijkt me niet echt de ideale manier (veel onbekende namen en ik vraag me af of dit de juiste kwaliteit is).

- Wat laten jullie uitbesteden? Momenteel laat ik alleen de trainingen bedenken door mijn assistent en de wedstrijden van jong en o18. Hier doe ik zelf niks aan. Is het beter om dit wel zelf te doen? Ik heb het idee dat ik heel veel zelf doe en het daardoor nog niet zo snel gaat (zoals staf aanstellen, persco's, contracten, etc.)

- Ik ben nog gewend aan 2d klassiek. Is dat ook de weergave waarop de huidige FM'ers de wedstrijden bekijken of is dat echt niet meer van deze tijd? :)

Dank!

Je kan ook zelf staff scouten. Hier kan je filteren op eigenschappen die belangrijk zijn. Als ik zelf de staff heb aangesteld besteed ik het verder uit. Kost in het begin even tijd maar daarna ben je er vanaf en staat het wel goed.

Hoeveel je zelf doet ligt er beetje aan hoeveel controle je wil hebben. Ik besteed groepstrainingen uit maar bepaal de individuele trainingen vaak wel zelf. Deze stel ik dan ook vaak in op de rol die de speler moet spelen in de tactiek.

Tot slot kan je hem nog gewoon op 2D klassiek zetten als je daar het meest aan gewend bent. Er is ook een analist view camerapunt wat eigenlijk 2D klassiek combineert met een 3D beeld.

Ik speel voor het eerst in Portugal (op het tweede niveau). Net kreeg ik opeens de loting van één of andere Allianz Cup. Nooit van gehoord, maar het zal wel een soort Carabao Cup zijn. In de allereerst ronde (er zijn ook geen voorrondes oid) zitten slechts acht teams, waarvan ook twee van het tweede niveau. Hoe wordt bepaald wie hier aan deelneemt? Sporting CP zit hier bijvoorbeeld niet in, en dit is ook niet het bekertoernooi voor Europees voetbal. Financieel is het wel aantrekkelijker dan het andere bekertoernooi.image.png.b3c560acd6bfdd9305763351a6780660.png

image.thumb.png.54a97c1f4113d56ce7bd5d935dda2c91.png

Eerste seizoen met Fiorentina al bij al succesvol afgesloten. Zesde stek is zeker oké voor dit team. Doelstelling vooraf was de linkerkolom, dus dan mag je met Europees voetbal enorm blij zijn. 

Jammer dat Ribery amper 15x kon starten wegens blessureleed. Heb er dan ook voor gekozen om zijn contract niet te verlengen. De komende weken ga ik op zoek naar een leuke opvolger.

Voor volgend seizoen alvast één versterking gedaan, Joao Mario komt transfervrij onze rangen vervoegen. 

Graag de volgende jaargang wat minder gelijke spelen, en dus meer efficiëntie voorin :classic_tongue: Dan is top 5 zeker mogelijk.

17 minuten geleden zei QuaLyon:

Ik speel voor het eerst in Portugal (op het tweede niveau). Net kreeg ik opeens de loting van één of andere Allianz Cup. Nooit van gehoord, maar het zal wel een soort Carabao Cup zijn. In de allereerst ronde (er zijn ook geen voorrondes oid) zitten slechts acht teams, waarvan ook twee van het tweede niveau. Hoe wordt bepaald wie hier aan deelneemt? Sporting CP zit hier bijvoorbeeld niet in, en dit is ook niet het bekertoernooi voor Europees voetbal. Financieel is het wel aantrekkelijker dan het andere bekertoernooi.image.png.b3c560acd6bfdd9305763351a6780660.png

linkje officiële website

It is worth remembering that this season the Allianz CUP will be held in a different format, being played by eight teams in seven exciting matches.

To get a spot in the competition, the Liga NOS teams have to be placed on the top six spots of the championship at the end of the last turn in November. As for the LigaPro clubs, the teams occupying the first two places in this same turn will be selected.

Edited by Rossi

9 minuten geleden zei Rossi:

linkje officiële website

It is worth remembering that this season the Allianz CUP will be held in a different format, being played by eight teams in seven exciting matches.

To get a spot in the competition, the Liga NOS teams have to be placed on the top six spots of the championship at the end of the last turn in November. As for the LigaPro clubs, the teams occupying the first two places in this same turn will be selected.

Ik was gek genoeg Corona even vergeten. Dat verklaart veel. Thanks!

Eerste club in FM21: check! Even geen jeugdchallenge deze keer, maar ga toch een speciale uitdaging uitwerken voor mezelf.

Gekozen voor Wrexham, vijfdeklasser in Engeland maar eigenlijk een Welshe club. Het idee is om dit ook effectief voelbaar te maken in het selectiebeleid. Momenteel zijn amper 2 jongens afkomstig van Wales, hier wil ik snel verandering in brengen... :(H): 

Dit seizoen ga ik gewoon experimenteren met de huidige selectie. Volgend seizoen wil ik minstens 70% Welshe spelers, onder geen beding minder (desnoods jeugdspelers doorschuiven). Stevig criterium, hopelijk is dat haalbaar. Uiteindelijk wil ik evolueren naar een voltallige Welshe selectie met 2 à 3 andere Engelstaligen en eventueel een uitzondering voor speciale spelers. 

Op 27-11-2020 om 19:34 zei bingo11:

@Brackieahh, dacht al.

Ben zelf met Plymouth bezig. Ploeg die vorig jaar promoveerde naar de League One en dus degradatiekandidaat is. En zo presteren we ook... Al acht duels op rij verloren en de gaten worden almaar groter. Het spel is echter helemaal niet rampzalig. We staan vierde qua Expected Goals maar hebben in elf duels maar acht keer gescoord. Op Expected Goals tegen staan we overigens wel bovenaan... Tweede pijnpunt is dat we heel vaak dom balverlies lijden, nadat ballen bv. zonder enige gedachte naar voren worden gepeerd. Ben me eigenlijk pas sinds deze FM wat meer gaan focussen op tactieken dus er zitten vast wat onsamenhangende dingen in. Kan tips in elk geval goed gebruiken. Alvast bedankt!

Mijn tactiek:

image.thumb.png.11692fe12450da87c1c9b2d3b1943972.png

Heb het doelpuntenprobleem inmiddels redelijk opgelost. Scoor in elk geval weer, waardoor we ook weer weddies winnen en we nu boven de streep staan. Verdedigend blijft het echter rampzalig, we krijgen veruit de meeste tegengoals in de competitie. Iemand die me kan helpen om dat op te lossen? Het ziet er nu uit als onderstaande. Heb op een gegeven moment alle instructies verwijderd en vanaf daaraan (in balbezit) weer opgebouwd, maar heb niet echt een idee hoe het defensief stabieler te krijgen.

image.thumb.png.2d3521bdc140121e5aee4707645c8d18.png

Reuzendoders in ons eerste seizoen in de eredivisie. Nadat we op de eerste speeldag wonnen tegen Feyenoord winnen we op de 4de speeldag tegen Ajax. In de 93ste minuut dacht ik dat we blij moesten zijn met een gelijkspel, maar dan stopt van Gassel de penalty en scoren we nog de bevrijdende 3e goal.

488408159_Schermafbeelding2020-11-28om20_08_16.thumb.png.dfe420cf3828498062923159367ff3c4.png

Voor de geïnteresseerden mensen, na vijftal dagen prutsen in editor, heb ik een speelbare versie gemaakt van de Belgische competities die niet rare bugs veroorzaken :-D. Niet de realistische structuur, eerder hoe ik het wil zien en ook gewoon aangenamer om te spelen.  in totaal 6 divisies, heb bv ook 16 B teams toegevoegd.

Je kan ze terugvinden in de workshop onder 'Belgium upgraded leagues', Enjoy :classic_cool:

Edited by FreshFeeling

10 minuten geleden zei Rossi:

Ik heb een aantal spelers met de spelersstatus Wacht., wat is dit precies? Weet iemand dat?

En hoe kan ik het best mijn mentorgroepen indelen?

Had ik net ook bij Eiting, die verwachte in de basis te staan de volgende wedstrijd omdat hij te weinig speeltijd krijgt in zijn ogen. Speelde in 8 van de 11 wedstrijden in de basis en de van de gemiste was hij er 2 geblesseerd  en 1 nog niet fit. Dus een beetje raar.

Mentorgroep laat ik door mijn assistent doen

1 minuut geleden zei GAE EAGLES:

Had ik net ook bij Eiting, die verwachte in de basis te staan de volgende wedstrijd omdat hij te weinig speeltijd krijgt in zijn ogen. Speelde in 8 van de 11 wedstrijden in de basis en de van de gemiste was hij er 2 geblesseerd  en 1 nog niet fit. Dus een beetje raar.

Mentorgroep laat ik door mijn assistent doen

Oh is dat het probleem? Vreemd want als ik kijk bij tevredenheid speeltijd is het bij iedereen positief.