Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

1 uur geleden zei MauricioAros:

interessante suggestie, zal eens kijken! 

Niet echt op zoek naar het van 0 opbouwen van een club. Wellicht iets met historie, of een topclub in een kleinere competitie ook in een continentale competitie laten excelleren. Een subtopper de macht over laten nemen in een competitie spreekt me ook wel aan. 

FCSB (het oude Steau Boekarest) of Rapid Boekarest? Laatstgenoemde is dit seizoen weer gepromoveerd naar het hoogste niveau na de financiële problemen.

Sommige spelers zijn ook dom.

Einde seizoen in de toespraak geef ik aan dat ik de transfermarkt op wil. Spelers allemaal beledigd.

Nieuw seizoen gaat bijna beginnen. Een paar oudjes zijn zelf gestopt en een paar gehuurde spelers zijn weg. En nu zijn diezelfde spelers beledigd dat de selectie te klein is. 

Ik zie niet voor niets dat ik de transfermarkt op wilde tegen ze... 

Ligt het aan mij of is het vinden van goede spelers op LLM niveau een stuk lastiger? Vroeger en dan heb ik het over FM12 ofzo vond ik naar mijn idee veel sneller de versterkingen. Dan waren er altijd wel een paar slechte spelers die toch ergens in uitblonken en daardoor bruikbaar waren. Dat lijkt nu echter niet meer het geval te zijn. Dat merkte ik al in mijn eerste seizoen, maar nu merk ik het ook aan het begin van het tweede seizoen.

Dat ik trouwens met Masked attributes speel, helpt misschien ook niet. Nu is dat blijkbaar de standaard optie, vroeger was het volgend mij juist andersom. Eigenlijk vind ik dat Masked attributes maar niets. Scouting is zo traag... Vroeger kon een scout afhankelijk van zijn kwaliteiten meerdere scoutingrapporten per dagen maken. Nu moet ie 1 speler 2 weken scouten voordat hij alles weet. En dan let hij dus alleen op die ene speler en weet je nog steeds niets van de rest van het team.

Dus waar een scout eerst zo'n 20 spelers in 2 weken kon scouten, kan ie er nu maar 1 scouten. Dat is naar mijn idee veel en veel te traag. 

Weet iemand trouwens of ik dat attribute masking nog met terugwerkende kracht uit kan zetten? 

Edited by MisterX

2 uur geleden zei MisterX:

Ligt het aan mij of is het vinden van goede spelers op LLM niveau een stuk lastiger? Vroeger en dan heb ik het over FM12 ofzo vond ik naar mijn idee veel sneller de versterkingen. Dan waren er altijd wel een paar slechte spelers die toch ergens in uitblonken en daardoor bruikbaar waren. Dat lijkt nu echter niet meer het geval te zijn. Dat merkte ik al in mijn eerste seizoen, maar nu merk ik het ook aan het begin van het tweede seizoen.

Dat ik trouwens met Masked attributes speel, helpt misschien ook niet. Nu is dat blijkbaar de standaard optie, vroeger was het volgend mij juist andersom. Eigenlijk vind ik dat Masked attributes maar niets. Scouting is zo traag... Vroeger kon een scout afhankelijk van zijn kwaliteiten meerdere scoutingrapporten per dagen maken. Nu moet ie 1 speler 2 weken scouten voordat hij alles weet. En dan let hij dus alleen op die ene speler en weet je nog steeds niets van de rest van het team.

Dus waar een scout eerst zo'n 20 spelers in 2 weken kon scouten, kan ie er nu maar 1 scouten. Dat is naar mijn idee veel en veel te traag. 

Weet iemand trouwens of ik dat attribute masking nog met terugwerkende kracht uit kan zetten? 

Kan helaas alleen met een nieuwe save game maatje , jammer genoeg ;)

1e halfjaar bij Hammers zit erop. Ik kreeg maar 7 miljoen TB... moest creatie zijn... Tot nu toe is Bautista met 2.4 miljoen mijn duurste aankoop....

20210830100803_1.jpg

20210830100825_1.jpg

1 minuut geleden zei Kyrill:

Kan helaas alleen met een nieuwe save game maatje , jammer genoeg ;)

Jammer :(

Geen zin om opnieuw te beginnen, dus dan maar op deze voet verder. Bij een nieuwe game moet ik wel even letten op alle opties die er zijn. Die les heb ik wel geleerd. 

Ik loop maar 20 updates voor op mijn novelle, dus even een side game gestart met Tottenham. Een van mijn favorieten. Wel lekker dat Tanguy Ndombele, Dele Alli, Son Heung-Min, Erik Lamela en Harry Kane geblesseerd zijn tegelijk. Toch tot op heden enkel groene bolletjes, maar de echte test moet nog komen, want we hebben nog geen enkele topclub gehad.

1 uur geleden zei MisterX:

Jammer :(

Geen zin om opnieuw te beginnen, dus dan maar op deze voet verder. Bij een nieuwe game moet ik wel even letten op alle opties die er zijn. Die les heb ik wel geleerd. 

Als je spelers een trial aanbiedt heb je na 2 weken alle attributen (daarom dat ik 3 weken geef altijd).

LLM heb je regelmatig geluk nodig. Ik had Fulham en nadien Chelsea als parent club, dat maakt alles een stuk makkelijker

Citaat

Sommige spelers zijn ook dom.

Einde seizoen in de toespraak geef ik aan dat ik de transfermarkt op wil. Spelers allemaal beledigd.

Nieuw seizoen gaat bijna beginnen. Een paar oudjes zijn zelf gestopt en een paar gehuurde spelers zijn weg. En nu zijn diezelfde spelers beledigd dat de selectie te klein is. 

Ik zie niet voor niets dat ik de transfermarkt op wilde tegen ze... 

Team meetings zijn het enige dat ik savescum, ze zijn zo buggy/slecht geprogrammeerd

35 minuten geleden zei AntiChrist7:

Als je spelers een trial aanbiedt heb je na 2 weken alle attributen (daarom dat ik 3 weken geef altijd).

LLM heb je regelmatig geluk nodig. Ik had Fulham en nadien Chelsea als parent club, dat maakt alles een stuk makkelijker

Zelfs als ik mijn moederclub scout, krijg ik geen eens goede aanbevelingen om te huren, maar alleen maar bagger... Dat is trouwen een League One team op dit moment.

36 minuten geleden zei AntiChrist7:

Team meetings zijn het enige dat ik savescum, ze zijn zo buggy/slecht geprogrammeerd

Ik heb ook het idee alsof ze soms slecht vertaald zijn ofzo. Zelfde met interviews. Soms geef ik een antwoord en dan krijg ik in mijn inbox een totaal andere kop die ik zelf er totaal niet bij kan plaatsen. Dat is iets wat al jaren niet veranderd is, want dit gevoel heb ik al vanaf het begin. 

Zo, ik heb gisteren voor het eerst deze FM-editie een seizoen uitgespeeld, ben met Lech Poznan uiteindelijk 8e geëindigd, was nogal wisselvallig en veel pech.. 

Maar het kriebelt om toch maar es in Engeland te beginnen.. 

Ik ben op dit moment een tool aan het afwerken die binnenkort zal uitkomen... (tool die op basis van een export onmiddelijk een overzicht geeft van je team, in de door jou gekozen taktiek, en op basis van de attributes scores toont... zo kan je u gemakkelijk inwerken bij een nieuw team ipv je blind te staren op je assistent die 75% van je team 3 sterren geeft, en dat je na een uur attributes kijken vergeten bent hoe goed elke speler nu is... Zal niet voor iedereen zijn,maar wel voor spelers zoals mij, die willen werken op basis van attributes maar die geen tijd/skills hebben om zelf door alle spelers te bladeren)

ik dacht hier al even een kleine "showcase" te doen, met onmiddelijk een link naar m'n carrière...

Anderlecht verlaten voor Sevilla bleek goeie keuze, Team is merkelijk stuk beter, al zie je wel dat ik in een "ouder" team ben terechtgekomen

image.thumb.png.aee6a829a780fee5668ef9b87cd78bb0.png

image.thumb.png.32c13b8b7a76072f46e8d3bcf98fd467.png

Edited by DavyDepuydt

Wow, dat ziet er oprecht goed uit zeg! Is dit, wat je laat zien, het totale product of kun je bijvoorbeeld ook per speler bekijken wat zijn beste rol zou zijn etc.?

@DavyDepuydt kun je mij taggen als je weer iets plaatst hierover? 

Ook even een heads up naar @JordiW. voor eventueel de homepage, als je dit wilt releasen natuurlijk ;)

@Daniell je kan nog doorklikken hoor.

Je kan je volledige team/ per positie zien (en extra filteren) - via die pagina SQUAD of door gewoon op een positie te klikken op het veldje.
Hier zie je dus de lijst gefilterd op de "AM(C) - AM A" positie/role

image.thumb.png.6e6c42d7c569953f1711dc602b9383e4.png

Je kan ook op een speler doorklikken (hier zie je wel niet zoveel meer dan in FM, maar je ziet dus wel wat de beste rol is van een speler in je taktiek) hier zie je dus rechtsboven z'n AM-A score 83,1 omdat ik heb doorgeklikt vanuit de AM-A lijst, maar je ziet dus dat M(C) - DLP is zijn best positie is met score van 90.4)

image.thumb.png.fecfc987a7004c99042e5c7a51815407.png

Je kan ook een export van de Scouted/All Players laden en daar dan verder op filteren (zoals ik hier nu deed met Liverpool, de "all interested lijst met minimum 55% scouting knowledge geexporteerd en gefilterd op "hot prospects" in m'n tool):
image.thumb.png.97a4661316e017d2140bd1d601290788.png

Edited by DavyDepuydt

6 minutes ago, MisterX said:

Is het gebruik van dit soort externe tools niet gewoon cheaten? 

Ik gebruik enkel gegevens die gewoon in het spel leesbaar zijn, dit is net hetzelfde als mensen die een excel gebruiken en daarin de attributen van hun spelers ingeven... gewoon in een UI gegoten dus :) Ik gebruik geen hidden informatie ofzo... (is ook niet mogelijk via exports)

Eigenlijk heb ik gewoon geautomatiseerd wat ik vroeger gewoon zelf "non-cheating" deed en wat me gewoon veel te veel tijd kostte om manueel te doen...

Maar iedereen is natuurlijk vrij om iets al dan niet te gebruiken natuurlijk :D

Voor mij was het spel ook gewoon dikwijls om zeep als ik unemployed begon en bij een ploeg terecht kwam die ik niet kende, of dat ik van teams switch gedurende een carrière en dan plots besefte dat ik weer alle spelers moest leren kennen, en dat dit zoveel tijd innam vooraleer ik eigenlijk verder kon... met deze tool die ik gemaakt heb ben ik in 5min familiar met gans het team, en onthoud ik snel de belangrijkste spelers en hun posities, waar er nog tekortkomingen zijn, of er gevaar is dat er belangrijke spelers nog moeten bijtekenen, ...

Edited by DavyDepuydt

1 uur geleden zei DavyDepuydt:

Ik gebruik enkel gegevens die gewoon in het spel leesbaar zijn, dit is net hetzelfde als mensen die een excel gebruiken en daarin de attributen van hun spelers ingeven... gewoon in een UI gegoten dus :) Ik gebruik geen hidden informatie ofzo... (is ook niet mogelijk via exports)

Eigenlijk heb ik gewoon geautomatiseerd wat ik vroeger gewoon zelf "non-cheating" deed en wat me gewoon veel te veel tijd kostte om manueel te doen...

Maar iedereen is natuurlijk vrij om iets al dan niet te gebruiken natuurlijk :D

Voor mij was het spel ook gewoon dikwijls om zeep als ik unemployed begon en bij een ploeg terecht kwam die ik niet kende, of dat ik van teams switch gedurende een carrière en dan plots besefte dat ik weer alle spelers moest leren kennen, en dat dit zoveel tijd innam vooraleer ik eigenlijk verder kon... met deze tool die ik gemaakt heb ben ik in 5min familiar met gans het team, en onthoud ik snel de belangrijkste spelers en hun posities, waar er nog tekortkomingen zijn, of er gevaar is dat er belangrijke spelers nog moeten bijtekenen, ...

Waar komen die percentages etc dan vandaan? Is dat je eigen formule?