Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

5 uur geleden zei MisterX:

image.png.c6b1909ea1f5f77333a88b886f843d1a.png

Leuke opmerking in het scoutverslag. Ik weet hoe ik bij het scoutingscentrum kom, maar waar in het scoutingscentrum vind ik deze gegevens? 

Iemand? Ik heb namelijk geen idee waar ik het precies kan vinden.

Je zou een club kunnen scouten en een verslag over de club kunnen krijgen. Onderdeel daarvan is ook een overzicht van spelers die op huurbasis naar je club zouden willen komen. Dat overzicht is volgens mij iets anders dan wat jij nu aangeeft. Ik zou ergens een verslag van de specifieke club verwachten waarbij ik de spelers kan zien die ik op huurbasis over zou kunnen nemen. 

30 schoten, waarvan zo'n beetje de helft op doel en toch maar 2 keer scoren... Het zit ook niet echt mee... 

Na wat googlen ben ik trouwens achter mijn eigen vraag: In scoutingscentrum zelf staan de aanbevelingen vanuit de staf. Als je een club scout en je kunt spelers huren, dan komen ze ergens in die lijst te staan.

Ligt het aan mij of is scouten trouwens een heel stuk trager geworden? Een aantal versies terug deden de scouts iets van 1 dag per spelen en goede scouts deden er meerdere per dag. Nu lijken ze 2-3 weken per speler nodig te hebben. Ik heb ze ook op opdracht gestuurd om spelers in Engeland zelf te scouten, maar eigenlijk vinden ze maar bar weinig...

Voor LLM lijkt de beste strategie om iedere keer 30 willekeurige spelers uit te nodigen voor een proef periode. Degene met veel sterren houdt je 2 weken, de rest stuur je weg. Na zo'n 2 weken heb je van die spelers een goed profiel en kun je beslissen of je ze wel of niet wilt houden. Dat gaat veel sneller dan gewoon je scouts je werk laten doen, heb ik het idee.

Of is er recent iets veranderd in de scouting, waardoor ik iets verkeerd doe? Ik vind het nu wel heel erg traag. Ik moet sowieso nog even wennen aan de ranges die je soms ziet. Vroeger was het je zag wel of geen getal. Eigenlijk nooit een range. Of is mijn herinnering gewoon slecht? 

Sorry als ik trouwens te veel van dit soort vragen hier stel. Het is weer even inkomen na jarenlang FM niet aangeraakt te hebben. 

Edited by MisterX

Ik ben via de MU webites die DF updates aan het downloaden. Wanneer ik er een download en plaats en skin herlaad doen de nieuwe het wel maar de oude die er al in stonden niet meer. Weet iemand hoe dat komt?

@MisterXVolgens mij is die trials aanbieden op LLM inderdaad veruit de beste manier. Dat scouts er langer over doen om echt goed in beeld te krijgen wat voor speler iemand is en of hij haalbaar is/bij de club past is natuurlijk wel realistisch, volgens mij is dat de laatste jaren langzaamaan inderdaad wat langzamer geworden.

Spoiler

20210825183603_1.thumb.jpg.41f243aa769e6d456e1b46af52c250f3.jpg

Hier word ik pissig van. 1 goal in 5 matchen + 5 invalbeurten in de competitie (uit 2.4xg), maar wel 11 goals uit 6xg in 6 matchen voor schotland.

ik wou hem nog een kans geven tegen Newcastle, Leeds en Norwich (niet de moeilijkste ploegen), maar hij deed het zo slecht in de eerste 2 dat ik genoeg gezien had. Op de transferlijst ermee.

Spijtig, maar er moet niveau gehaald worden :)

1 minute ago, AntiChrist7 said:
  Hide contents

20210825183603_1.thumb.jpg.41f243aa769e6d456e1b46af52c250f3.jpg

Hier word ik pissig van. 1 goal in 5 matchen + 5 invalbeurten in de competitie (uit 2.4xg), maar wel 11 goals uit 6xg in 6 matchen voor schotland.

ik wou hem nog een kans geven tegen Newcastle, Leeds en Norwich (niet de moeilijkste ploegen), maar hij deed het zo slecht in de eerste 2 dat ik genoeg gezien had. Op de transferlijst ermee.

Spijtig, maar er moet niveau gehaald worden :)

Met deze Schotse spits had je geen Schot in de roos

57 minuten geleden zei Pharrell:

Doodle maar de doodlezak voor het verkoop avontuur

30 + 30M, en niet naar een rechtstreekse concurrent, viel nog mee.

Moet wel 8m aan glasgow rangers omwille van percentage

En als extra wraak op de schotten een 21jarige spits zijn nationale teamkeuze laten wijzigen naar engeland :checkit:

Edited by AntiChrist7

11 uur geleden zei MisterX:

30 schoten, waarvan zo'n beetje de helft op doel en toch maar 2 keer scoren... Het zit ook niet echt mee... 

Na wat googlen ben ik trouwens achter mijn eigen vraag: In scoutingscentrum zelf staan de aanbevelingen vanuit de staf. Als je een club scout en je kunt spelers huren, dan komen ze ergens in die lijst te staan.

Ligt het aan mij of is scouten trouwens een heel stuk trager geworden? Een aantal versies terug deden de scouts iets van 1 dag per spelen en goede scouts deden er meerdere per dag. Nu lijken ze 2-3 weken per speler nodig te hebben. Ik heb ze ook op opdracht gestuurd om spelers in Engeland zelf te scouten, maar eigenlijk vinden ze maar bar weinig...

Voor LLM lijkt de beste strategie om iedere keer 30 willekeurige spelers uit te nodigen voor een proef periode. Degene met veel sterren houdt je 2 weken, de rest stuur je weg. Na zo'n 2 weken heb je van die spelers een goed profiel en kun je beslissen of je ze wel of niet wilt houden. Dat gaat veel sneller dan gewoon je scouts je werk laten doen, heb ik het idee.

Of is er recent iets veranderd in de scouting, waardoor ik iets verkeerd doe? Ik vind het nu wel heel erg traag. Ik moet sowieso nog even wennen aan de ranges die je soms ziet. Vroeger was het je zag wel of geen getal. Eigenlijk nooit een range. Of is mijn herinnering gewoon slecht? 

Sorry als ik trouwens te veel van dit soort vragen hier stel. Het is weer even inkomen na jarenlang FM niet aangeraakt te hebben. 

Wat je ook kan doen is je TD om advies vragen, zelfs als je er geen hebt. Transfers -> directeur voetbalzaken -> transferdoelwitten voorstellen. Dat werkt echt mega. En in LLM de niveaus boven je klik je met rechter muisknop op de club (in de ranglijst) en dan vraag je een teamrapport aan. Dan krijg je dus alle spelers die verhuurd mogen worden. Ik zou er zelf dan een niveau tussen hebben. Dus Vanorama North/ South doe je dit bij League 2. Werkt als een dolle. Zo huur je makkelijk 5 spelers met 5 sterren.

50 minuten geleden zei Arezo:

Wat je ook kan doen is je TD om advies vragen, zelfs als je er geen hebt. Transfers -> directeur voetbalzaken -> transferdoelwitten voorstellen. Dat werkt echt mega. En in LLM de niveaus boven je klik je met rechter muisknop op de club (in de ranglijst) en dan vraag je een teamrapport aan. Dan krijg je dus alle spelers die verhuurd mogen worden. Ik zou er zelf dan een niveau tussen hebben. Dus Vanorama North/ South doe je dit bij League 2. Werkt als een dolle. Zo huur je makkelijk 5 spelers met 5 sterren.

Dat laatste voor verhuren heb ik geprobeerd. Dat werkt voor geen meter tot nu toe bij mij. Alleen maar poepspelers komen daar naar voren. Of als het een goede speler blijkt te zijn, dan wil de club de speler toch niet verhuren... Tot nu toe totaal geen succes...