Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

29 minuten geleden zei Pharrell:

Redelijk spelertje. Wel aan de dure kant die 72 miljoen. Maximaal 60 miljoen zou ik ervoor betalen

Goedkoper een speler halen lukt niet echt. Probeerde een even dure transfer, jonger ook, maar wou niet komen. Wou naar een grotere club, en daar viel ik niet onder. :)

1 uur geleden zei Yoozt:

Thanks ik zal het proberen. Enig idee of dat ook voor FM20 geldt? Ik sla altijd een jaartje over met de nieuwe game namelijk

Ik had er toch ook wel moeite mee ja in fm 20 (de gratis epic versie) toen ik milan deed met een 4231

3 uur geleden zei Nummerke10:

@glennix Tottenham is nooit een stap achteruit. Denk dat je na 1 jaar PL budget ook een beter team gebouwd hebt dan je bij Lyon rond hebt lopen.

De selectie die ik bij Lyon had was wel beter dan de selectie die ik op het moment met Tottenham heb, ik moet de komende jaren vooral voor verjonging gaan zorgen. Ik heb Mancini, Johnstone, Bornauw en Bellingham gehaald en verder wat talenten uitgeleend en een paar overbodige spelers verkocht. Het huidige TB wat nog overschiet is 32 miljoen en er staat wel nog 222 miljoen als totale saldo op de bank dus er zal de komende seizoenen financieel wel wat mogelijk zijn. Doelstelling is Europa League halen, dat moet zeker mogelijk zijn ondanks dat het voorlopig nog wisselvallig is. Alleen jammer dat ik Kane voorlopig echt niet aan het voetballen krijg.

f5d6e488b0371d4e1305893b095a8def.png

99539f7550c17cce8dbcb9346767d47c.png

Hoe kan het dat veel spelers van mij die 18-21 jaar oud zijn die de afgelopen drie seizoenen alles hebben gespeeld ( 1 jaar keuken kampioen divisie, 2 jaar eredivisie), nauwelijks vooruit gang hebben geboekt? Ze zijn niet geblesseerd geweest.

29 minuten geleden zei putdus:

Hoe kan het dat veel spelers van mij die 18-21 jaar oud zijn die de afgelopen drie seizoenen alles hebben gespeeld ( 1 jaar keuken kampioen divisie, 2 jaar eredivisie), nauwelijks vooruit gang hebben geboekt? Ze zijn niet geblesseerd geweest.

omdat ze alles hebben gespeeld en dus veel moesten recuperen/minder tijd hadden om te trainen :)

Ik ben een werkeloze game begonnen. Wil op vakantie gaan voor onbepaalde tijd maar terug komen als er een aanbod tot een sollicitatiegesprek komt. Ik heb al aangevinkt dat er bij alle clubs gesolliciteerd moet worden, maar ik meen me te herinneren dat er ook altijd een vinkje inzat dat je terug komt van vakantie als je een aanbod krijgt. Alleen dat vinkje zie ik nu niet... Kan ik met het vinkje "bij alle clubs solliciteren" gewoon onbepaald op vakantie gaan dan? Of moet ik steeds een vakantie van 14 dagen oid doen om te kijken of er een aanbod gekomen is?

Afbeelding

Grappig, dat was twee seizoenen lang dé sterspeler van mijn Juvenes Dogana. Speelde heel de San Marinese competitie dol en is recordhouder qua assists, met 61 assists in 53 duels.

Verder was het niet veel soeps, maar wel grappig om dan zo iemand voorbij te zien komen.

image.png.c25b368c5a52c4bc043adbe69e0d108e.png

Zuur, maar desondanks knap!

Is er een goede manier om spelers te verkopen? Ik ben inmiddels bij de top 3 clubs vd wereld met Sunderland, 3x kampioen en CL gewonnen, waardoor al m'n spelers +50 miljoen waard zijn. Wil er enkele verkopen maar geen enkele club heeft interesse :cab: Krijg ze aan de straatstenen niet kwijt.

6 minuten geleden zei Michiel RAFC:

Zuur, maar desondanks knap!

Is er een goede manier om spelers te verkopen? Ik ben inmiddels bij de top 3 clubs vd wereld met Sunderland, 3x kampioen en CL gewonnen, waardoor al m'n spelers +50 miljoen waard zijn. Wil er enkele verkopen maar geen enkele club heeft interesse :cab: Krijg ze aan de straatstenen niet kwijt.

Dit is wel een goede om te bekijken, heeft mij zelf ook wel geholpen. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat er genoeg actieve competities zijn en dat je geen te hoge salarissen betaald. Dat je spelers een marktwaarde hebben van 50 miljoen wil ook niet zeggen dat je die kunt krijgen dus wees vooral realistisch wat dat betreft. 

Niet als ze teveel spelen @putdus

In de trainingen kunnen ze een hogere intensiteit vaak wel hebben, mits ze niet blessuregevoelig zijn. De matchload probeer ik altijd wel licht te houden. Jonge spelers (18/19) hebben zo'n 18 wedstrijden per seizoen nodig om volop te kunnen ontwikkelen, het liefst verspreid over het jaar. En natuurlijk op een gepast niveau.

Elke wedstrijd bij rust laten invallen werkt ook. Dan komen ze vaak aan eenzelfde aantal minuten als 18 hele wedstrijden. 

Daarna kun je het per seizoen iets verhogen. Pas vanaf 23/24 jaar zou ik het aandurven om ze alles te laten spelen.

Exceptionele talenten daargelaten, mits goed karakter. Die durf ik wel iets verder te pushen. 

Speeltijd is wel het eerste waar ik naar kijk wanneer een speler zijn ontwikkeling stopt. Maar het kan dus zeer zeker ook teveel zijn.

Over een paar weken komt er een aflevering van de FMU podcast online waarin we dit allemaal besproken hebben. Zal zeker een aanrader zijn ;)

Ik dacht dat Levy zo'n krent was?

Ik zit aan max uitbreidingscapaciteit en bestuur zegt nog altijd "nee we hebben niet meer dan 30k nodig ook al heb je vorig seizoen de CL gewonnen"

Lijn eerste internationals als Engels manager zijn ok gegaan, maar nog niet zeker over de tactische richting

Edited by AntiChrist7

Geen overname bij Spurs in mijn game, Levy is nog steeds voorzitter. Ik had een bestuursverzoek ingediend voor een uitbreiding van het aantal plaatsen en eerst was er sprake van een uitbreiding van 7000 extra plaatsen en tegen het einde van het seizoen toen de plannen aangekondigd waren ineens 15028. :mrgy: Ik heb gelukkig voor 117 miljoen euro spelers verkocht en maar voor 58 miljoen aangekocht en verder zijn de inkomsten altijd wel groot in de PL dus financieel kan deze uitbreiding er wel bij. :classic_smile: