Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, Nummerke10 said:

Confronterend dit... :classic_blush: Heeft me 2 studies gekost, tijdens de derde mocht ik gelukkig in de les FM spelen :D

eigelijk is er met FM potentie om spelenderwijs te oefenen voor de basis van wiskunde en economie. Ipv al die saaie oefeningen gewoon de kids als huiswerk geven om een aantal economische concepten of statistiek oefeningen te doen op basis van de data uit hun fm game. Ik zie het al helemaal voor me.

Manager Jan heeft pietje voor 4,5 miljoen opgehaald bij Corinthians (dat was de afkoop clausule). Na 2 seizoenen verkoop manager Jan hem aan Manchester United voor 65 miljoen euro.

1a. Bereken de ROI%

1b. Bereken de jaarlijkse ROI%

a) 1,344.44% en b) een jaarlijks ROI van 280.06%

en voor gevorderden kun je ook nog dingen als salaris en loyaliteits bonus en tekengeld en agent fees erbij halen 

4 minutes ago, oblomov said:

eigelijk is er met FM potentie om spelenderwijs te oefenen voor de basis van wiskunde en economie. Ipv al die saaie oefeningen gewoon de kids als huiswerk geven om een aantal economische concepten of statistiek oefeningen te doen op basis van de data uit hun fm game. Ik zie het al helemaal voor me.

Manager Jan heeft pietje voor 4,5 miljoen opgehaald bij Corinthians (dat was de afkoop clausule). Na 2 seizoenen verkoop manager Jan hem aan Manchester United voor 65 miljoen euro.

1a. Bereken de ROI%

1b. Bereken de jaarlijkse ROI%

a) 1,344.44% en b) een jaarlijks ROI van 280.06%

en voor gevorderden kun je ook nog dingen als salaris en loyaliteits bonus en tekengeld en agent fees erbij halen 

Hmm, ik zie wat potentie, ik zou zeggen 2,5 ster met wat zwart tot de 3,5. Maar serieus, dit zijn dezelfde opdrachten ongeveer en ik denk dat 8 jarige paardenmeisjes het juist minder vinden om een complexe voetbalmanagementsimulator te spelen voor de sommen dan gewoon het rekenboek met de instructies van de docent.

En opnieuw een jaar starten waarin je beste speler wordt weggekocht dankzij een clausule. Overigens wel een man van glas met de dwaasheid van Pepe. Kaartenpakkertje hoor. 66 wedstrijden, 20 geel, 4 rood :D 

image.thumb.png.ea9f5a4616292b28836b93d8a7f6a9e0.png

A few minutes later... :chief:

image.thumb.png.d4fb4e11cd869d63f170452ed7adae4b.png

M'n verdedigende middenvelder voor ruim 200 miljoen verkocht aan City (basisspeler met de laagste gem. beoordeling van het team) en daarvoor in de plaats even het toptalent van Bayern overgenomen.

mari⁷!! ? on Twitter: "hxjshdg the turn tables is a meme !… "

Citaat

Morgenavond gaan we een aflevering opnemen over de ontwikkeling van jeugdspelers in FM. Vragen, opmerkingen en dergelijke zijn welkom. Enfin, you know the drill. Drop those questions en wij gaan er mee aan de slag.

Nog een paar uurtjes om jouw vraag te stellen over de ontwikkeling van spelers in FM! 

55 minuten geleden zei Daniell:

Nog een paar uurtjes om jouw vraag te stellen over de ontwikkeling van spelers in FM! 

Vanaf welke leeftijd kan je best overgaan naar roltraining (bv. spelmaker voor de defensie i.p.v. de meer algemene (op meer attributen focussende) "dynamische middenvelder)?