Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Ik speel momenteel in Brazilië en heb een talentje lopen van 15 jaar. Is het normaal dat die te jong is om mee te doen aan de staatskampioenschappen en de Serié C? In de reglementen vind ik daar niet meteen iets over.

Op 28-7-2021 om 20:26 zei NicoHaak:

Zijn er hier fm mobile spelers? Speelde versie 19 voorheen. Daarna een versie overgeslagen en nu sinds deze week met fm21. Na enkele mislukte savegames nu eindelijk het wel draaiende met Nec. Kampioen en dankzij het verkoop van mijn backs in januari nu ook financieel goed in orde. Van Ajax kon ik Rensch en Taylor huren. Speel met drie vcs waarvan er twee als taak voetballende verdediger hebben. Dat vulde Rensch natuurlijk prima in. 

Merk wel dat het lastig aankopen doen is wel dus ben benieuwd hoe ik me deze zomer kan versterken om in de Eredivisie te overleven. 

Screenshot_20210728-192727_FM21 Mobile.jpg

Screenshot_20210728-151724_FM21 Mobile.jpg

Screenshot_20210728-110637_FM21 Mobile.jpg

Misschien wat laat om hierop in te pikken, maar ik speel (soms nog) FM20 mobile.

51 minuten geleden zei RubenS2:

Ik speel momenteel in Brazilië en heb een talentje lopen van 15 jaar. Is het normaal dat die te jong is om mee te doen aan de staatskampioenschappen en de Serié C? In de reglementen vind ik daar niet meteen iets over.

Zijn de inschrijvingen nog open?

5 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Zijn de inschrijvingen nog open?

Voor de staatskampioenschappen heb ik geen bericht gekregen over inschrijvingen...

4 minuten geleden zei NicoHaak:

Heb je screenshots van je save? 

Die moeten ergens staan op mijn gsm! Ben met Blyth Spartans van het laagste niveau naar CL-winst geraakt. Daarna een tijdje geen FMMobile meer gespeeld en toen ik wou herstarten was de savegame weg helaas... Dus speel nu af en toe met Club Brugge, omdat ik me niet meer kan opladen om helemaal van nul te beginnen.

Zojuist zei Nom de Guerre:

Staat er een UNR icoon bij of INE?

Euhm ik speel in het nederlands :classic_ninja: Er staat dat hij niet speelgerechtigd is omdat hij niet voldoet aan de minimumleeftijd voor de competitie.

1 minuut geleden zei RubenS2:

Euhm ik speel in het nederlands :classic_ninja: Er staat dat hij niet speelgerechtigd is omdat hij niet voldoet aan de minimumleeftijd voor de competitie.

Staatskampioenschap is minimaal 16 geloof ik ja. En Serie C is enkel inschrijving geloof ik van mijn vorige GDJEK-games in Brazilië.

3 minuten geleden zei RubenS2:

Dan zal het zestien zijn, helaas. Ik kan me vanuit mijn Grêmio games eigenlijk niet herinneren of ik ooit jonger volk liet doorstromen, meestal was de A-ploeg groot zat.

4 minuten geleden zei Jeroen.:

Staatskampioenschap is minimaal 16 geloof ik ja. En Serie C is enkel inschrijving geloof ik van mijn vorige GDJEK-games in Brazilië.

Zojuist zei Nom de Guerre:

Dan zal het zestien zijn, helaas. Ik kan me vanuit mijn Grêmio games eigenlijk niet herinneren of ik ooit jonger volk liet doorstromen, meestal was de A-ploeg groot zat.

Bedankt voor de toelichting allebei! Dit verklaart het wel :) Zou youth only willen spelen, vandaar is het wel handig om te weten.

6 minuten geleden zei RubenS2:

Bedankt voor de toelichting allebei! Dit verklaart het wel :) Zou youth only willen spelen, vandaar is het wel handig om te weten.

Meeste spelers die instromen kunnen gelijk wel vanaf het volgende staatskampioenschap meespelen en ik geloof vanaf Serie B is er geen inschrijving of in ieder geval een andere vorm. Sowieso Serie C is enkel nog play-offs of 1 competitiewedstrijd nadat de jeugd instroomt.

2 uur geleden zei AntiChrist7:

Iemand die al wat succes gezien heeft met een affiliate voor je jeugdinstroom? Het is het enige request dat mijn board nog wilt toelaten. Weet niet direct wat/waar te kiezen

Af en toe stroomt er dan een talent uit die regio door in de jeugdinstroom. Dus het is wel handig om gebruik te maken van die optie.  Meestal gaat het bestuur voor je zoeken en dan kun je de beste optie kiezen qua faciliteiten. 

9 minuten geleden zei FMNOOB:

Af en toe stroomt er dan een talent uit die regio door in de jeugdinstroom. Dus het is wel handig om gebruik te maken van die optie.  Meestal gaat het bestuur voor je zoeken en dan kun je de beste optie kiezen qua faciliteiten. 

Ja i know, maar ik mag zelf eentje kiezen, dus weet niet goed wat te nemen. Neem ik een club met goede faciliteiten, of gewoon eentje uit een land met goede youth rating. 

9 minuten geleden zei AntiChrist7:

Ja i know, maar ik mag zelf eentje kiezen, dus weet niet goed wat te nemen. Neem ik een club met goede faciliteiten, of gewoon eentje uit een land met goede youth rating. 

Indien mogelijk beide. Een club uit Brazilië is bv een goed idee meestal. Al heeft ook Portugal goede newgens.

Met het nodige kunst en vliegwerk toch nog Europees voetbal in Lovech.:classic_biggrin:

Even leek het erop dat we alles weg zouden gooien in de kampioensgroep, maar gelukkig via de Play-off wedstrijd toch nog Europees voetbal afgedwongen.

2021-08-03.png

Geachte,

Ik heb een vraag. Ik speel nog FM19, maar heb nu al plannen om eventueel FM22 te kopen. Voor FM21 is het te laat, naar mijn goesting. Maar daarover heb ik een vraag eigenlijk. Toch over tactieken overzetten.

Als ik een nieuw spel start, van FM19 naar bv. FM21, kan ik mijn (winnende) tactiek dan terugvinden? Waar precies? Want ik slaag veel tactieken op via zowel cloud als op de laptop, maar ik vind niet altijd mijn eigen tactiek terug. De ene keer haalt het oude tactieken op, de andere keer (als ik een tactiek wil opslaan) komt mijn tactiek er wel op.

Zijn er nog andere manieren om mijn tactieken over te zetten?

Alvast bedankt!

18 minuten geleden zei RubenS2:

@Nom de Guerre @Jeroen. De voorzitter heeft ervoor gezorgd dat ik me geen zorgen meer moet maken om dit probleem. Veel te weinig geld natuurlijk voor deze regen uit het jaar voor ik bij de club kwam. Zucht.

image.thumb.png.5434dd55ac9ee48de6b1b3124a6af55f.png

Toon verborgen inhoud

image.thumb.png.b3659ed478ad3e60b1f0b9b274eb8c85.png

Tip trouwens. Let op afkoopsommen. Spelers hebben afhankelijk van salaris een gelimiteerde afkoopsom voor binnenlandse clubs. Leuk voor transfers later maar als je nog in de Serie C zit en je krijgt een groot talent dan is het eigenlijk de enige optie om hem gelijk redelijk contract te geven.

25 minuten geleden zei Jeroen.:

Tip trouwens. Let op afkoopsommen. Spelers hebben afhankelijk van salaris een gelimiteerde afkoopsom voor binnenlandse clubs. Leuk voor transfers later maar als je nog in de Serie C zit en je krijgt een groot talent dan is het eigenlijk de enige optie om hem gelijk redelijk contract te geven.

Bedankt voor de tip! Wanneer komt de jeugdinstroom ongeveer?

44 minuten geleden zei xanderoo:

Geachte,

Ik heb een vraag. Ik speel nog FM19, maar heb nu al plannen om eventueel FM22 te kopen. Voor FM21 is het te laat, naar mijn goesting. Maar daarover heb ik een vraag eigenlijk. Toch over tactieken overzetten.

Als ik een nieuw spel start, van FM19 naar bv. FM21, kan ik mijn (winnende) tactiek dan terugvinden? Waar precies? Want ik slaag veel tactieken op via zowel cloud als op de laptop, maar ik vind niet altijd mijn eigen tactiek terug. De ene keer haalt het oude tactieken op, de andere keer (als ik een tactiek wil opslaan) komt mijn tactiek er wel op.

Zijn er nog andere manieren om mijn tactieken over te zetten?

Alvast bedankt!

Niet alle oude tactieken zijn klakkeloos om te zetten naar een nieuwe versie van het spel. Soms worden instructies of rollen aangepast en dan kan het niet. Mijn tip, maak screenshots en zet handmatig om.