Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

@Lazy

Dacht even leuk met Barcelona te starten met de update, omdat ik zin had om Aguero en Memphis er bij te hebben, heb ik geen Messi :cab: ik snap dat het contractueel gezien klopt, maar was dat nou nodig ;c 

6 uur geleden zei Keko:

Merk overigens dat hoe beter mijn team wordt, hoe moeilijker het wordt om kampioen te worden. Dat Bayern München verliest gewoon echt helemaal niets meer.

afbeelding.thumb.png.00b53662e698dfbd9182c6b6a31cd1d8.png

Jurgen Klopp animated gif goal celebrations

9 uur geleden zei Mordurette:

Alle buitenlanders verkopen en enkel Spaanse spelers kopen? Zal een heus karwei worden in ieder geval.

Is ook een optie, al zal ik dan eerder proberen om zoveel mogelijk Spaanse spelers die ook kwalitatief voldoen proberen te kopen, maar het probleem is dat een fatsoenlijke Spanjaard + 100 miljoen moet kosten, voor die oudere spelers krijg ik ook niet zo veel meer dus zal ik de selectie ook moeten aanvullen met goedkopere buitenlanders. Ach, we zullen wel zien wat het gaat worden, ik heb er wel zin in! :classic_smile:

Ze mogen dat vragen naar een nieuw contract wel veranderen van mij in FM22 hoor, vaak enorm onrealistisch. Speler die uitgeleend was, krijgt zijn kans bij het eerste team. Speelt eerste wedstrijd barslecht, vraagt om een verbeterd contract. Nja vertrek dan maar...

8 uur geleden zei glennix:

Wat ik mij afvraag: gebruiken jullie dikwijls instant result? Ik ben het nu aan het uitproberen tegen de mindere tegenstanders.

Best wel vaak hoor, zeker als je al verder in je savegame zit en jouw team bijvoorbeeld echt met kop en schouders boven de rest uitsteekt wil ik het heel vaak gebruiken. Dan speel ik enkel de belangrijke wedstrijden zelf of als ik jonge spelers wil laten debuteren aan het eind van de wedstrijd, dan speel ik hem ook zelf.

Ik ben op dit moment bezig met een Liechtsenstein Challange, zij hebben meer clubs in de zwitserse competitie spelen en ik wil graag zuid amerikaanse spelers halen en ze laten neutraliseren en daarvoor gebruik ik die andere Liechtensteinse clubs om ze te helpen bij hun ontwikkeling doormiddel van speeltijd.ik ben nu in begin Januari 2028, paar keer landskampioen, 2x halve finale conference league met FC Ruggell(wie kent ze niet) maar de beste prestatie is met Liechtenstein geplaatst voor de EK 2028

Nou zat ik laatst te denken aan een soort van Nederlandse challange, ik ben niet zo goed in die database veranderen etc. maar stel NL zou om wat voor domme reden dan ook(laten we zeggen onder de mom van excuses) een waddeneiland cadeau geven aan Curacao, Vervolgens richten we Real Curacao of Curacao United of FC Curacao whatever op en die vervangen een team in de keuken kampioenen divisie, spelers die daar spelen bouwen niet een NLse paspoort maar een Curacao paspoort en om het helemaal af te maken wordt de echte Curacao competitie ietsjes verbeterd en ook nieuwe generatie ietsjes verbeterd. zou dat niet een gave Challange zijn?

5 uur geleden zei abdel1991:

Ik ben op dit moment bezig met een Liechtsenstein Challange, zij hebben meer clubs in de zwitserse competitie spelen en ik wil graag zuid amerikaanse spelers halen en ze laten neutraliseren en daarvoor gebruik ik die andere Liechtensteinse clubs om ze te helpen bij hun ontwikkeling doormiddel van speeltijd.ik ben nu in begin Januari 2028, paar keer landskampioen, 2x halve finale conference league met FC Ruggell(wie kent ze niet) maar de beste prestatie is met Liechtenstein geplaatst voor de EK 2028

Nou zat ik laatst te denken aan een soort van Nederlandse challange, ik ben niet zo goed in die database veranderen etc. maar stel NL zou om wat voor domme reden dan ook(laten we zeggen onder de mom van excuses) een waddeneiland cadeau geven aan Curacao, Vervolgens richten we Real Curacao of Curacao United of FC Curacao whatever op en die vervangen een team in de keuken kampioenen divisie, spelers die daar spelen bouwen niet een NLse paspoort maar een Curacao paspoort en om het helemaal af te maken wordt de echte Curacao competitie ietsjes verbeterd en ook nieuwe generatie ietsjes verbeterd. zou dat niet een gave Challange zijn?

Hier heb ik afgelopen week ook over na zitten denken, maar dan met Bonaire (gezien dat een bijzondere gemeente is en dus officieel onderdeel van het vasteland). Staat op mijn planning om daar een DB van te maken (ben daar wel aardig goed in namelijk) 

1729076146_FMNOOB_Inbox-41.png.74dc8e7f5f954e8bef07f6d9147ca936.png

Door het winnen van een lokale amateurbeker mag ik een seizoen later met de grote jongens meedoen. Vrije loting, dus grote kans om tegen een amateurclub te spelen. Natuurlijk wordt het meteen een derby tegen de nummer drie van het land. Op naar vol stadion (2000 man)!

Als voorbereiding op het tweede gedeelte van het seizoen had ik een beker georganiseerd tegen clubs met een betere reputatie. Gewoon even testen hoe we ervoor staan na een half seizoen gespeeld te hebben op het hoogste niveau. Ik had misschien kleine overwinningen/verliespartijen verwacht, dit niet:

Halve finale:

BLQaNs3.png

Finale:

MV5DFkJ.png

32 minuten geleden zei FMNOOB:

1729076146_FMNOOB_Inbox-41.png.74dc8e7f5f954e8bef07f6d9147ca936.png

Door het winnen van een lokale amateurbeker mag ik een seizoen later met de grote jongens meedoen. Vrije loting, dus grote kans om tegen een amateurclub te spelen. Natuurlijk wordt het meteen een derby tegen de nummer drie van het land. Op naar vol stadion (2000 man)!

Nice! Vast weer goed voor dikke centen 💪🏻

Welk niveau ben je begonnen?

21 uur geleden zei glennix:

Wat ik mij afvraag: gebruiken jullie dikwijls instant result? Ik ben het nu aan het uitproberen tegen de mindere tegenstanders.

Misschien een domme vraag, maar waar kan ik dat vinden? 🙈

21 minuten geleden zei Vis:

Denk niet dat het in de basegame zit, moet je een skin voor gebruiken.

ik gebruik het eigenlijk nooit, ik vertrouw de AI neit. Als het nutteloze matchen zijn zet ik het op key highlights

26 minuten geleden zei Vis:

Nice! Vast weer goed voor dikke centen 💪🏻

Welk niveau ben je begonnen?

Even een andere skin downloaden en opletten of erbij staat dat er een instant result knop bij zit 🙂.

39 minuten geleden zei Vis:

Zoals @Mordurette al aangaf, daarvoor moet je een custom skin downloaden waar de instant result knop bijzit. Zelf gebruik ik de Base Skin (te vinden op de originele site van SI sports , deze skin is hetzelfde als de originele skin maar je kan zelf aanpassingen (laten) doorvoeren als je iets van die xml files kent.

1 minuut geleden zei Thomassje123:

Als een speler een dubbele nationaliteit heeft en hij kiest voor het andere land dan jij bondscoach van bent.... Als hij niet wordt opgeroepen kan hij dan alsnog uitkomen voor jouw land?

Ik zou denken van wel, maar dan moet de speler nog willen uitkomen voor jouw land.

7 minuten geleden zei Thomassje123:

Als een speler een dubbele nationaliteit heeft en hij kiest voor het andere land dan jij bondscoach van bent.... Als hij niet wordt opgeroepen kan hij dan alsnog uitkomen voor jouw land?

Absoluut, zelfs als hij een oefenwedstrijd gespeeld zou hebben voor het andere land kan hij nog uitkomen voor jouw land. Zoals @glennix al zegt, de speler in kwestie moet dan nog wel willen.

9 minuten geleden zei Thomassje123:

Zolang er bij zijn nationaliteit nog niet staat dat de speler gekozen heeft voor een land, is er nog de mogelijkheid dat de speler voor jouw land uit kan komen. Mijn ervaring uit mijn save met Suriname is wel dat het vaak een jaar ongeveer duurt voordat de speler het weer wil overwegen.