Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

8 uur geleden zei rink_hsv:

Pfff, zenuwslopende zaterdagmorgen gehad met meteen een promotie in het eerste seizoen.

Letterlijk alles zat mee en daar was deze halve finale een voorbeeld van.

Nu kunnen we ons opmaken voor een seizoen vanarama national en hopen dat we ons handhaven maar ik heb er een hard hoofd in

welling seizoen 1.png

Er is amper verschil tussen North/South en National.

Het grootste verschil komt pas als je de Championship haalt.

19 minuten geleden zei W8er:

Misschien moet je eens een team nemen met meer uitdaging.

Een team dat vecht tegen de degradatie, middenmoot of lagere divisies?

Doe de San Marino challenge of de geef een jeugd een kans challenge. Genoeg uitdaging daarin te vinden @Steels

2 uur geleden zei delichris:

Ik kan mijn assistent niets laten doen. Hoe kan ik dit aanpassen? Hij staat er niet tussen namelijk.

60e0944d17b98-instellingen.png

60e09457da736-staf.png

Dat is vreemd. Had zelf laatst zoiets toen ik twee assistenten had. Kon ik maar 1 van de 2 kiezen. Heel erg irritant.

Ik merk in mijn game met Botafogo dat er veel spelers niet naar de club willen komen vanwege de slechte infrastructuur. Is dit iets wat veranderen kan? Misschien naarmate ik de club van successen voorzie, of blijft dit ondanks succes een reden dat spelers niet komen? Want de "kwaliteit" van een land kan in-game niet veranderen toch?

2 minuten geleden zei MNie:

Ik merk in mijn game met Botafogo dat er veel spelers niet naar de club willen komen vanwege de slechte infrastructuur. Is dit iets wat veranderen kan? Misschien naarmate ik de club van successen voorzie, of blijft dit ondanks succes een reden dat spelers niet komen? Want de "kwaliteit" van een land kan in-game niet veranderen toch?

Verbetering trainingsfaciliteiten aanvragen bij bestuur.

Gepost (edited)
6 minuten geleden zei W8er:

Verbetering trainingsfaciliteiten aanvragen bij bestuur.

Ahh infrastructuur op die manier, dan komt het goed, want daarmee ben ik al aan de slag. Ik dacht dat het kwam om het een "land in ontwikkeling" is.

Edited by MNie

27 minuten geleden zei MNie:

Heeft helaas niks met je faciliteiten te maken maar met de leefomstandigheden in Brazilië. Kan je dus niet veranderen helaas.

Ik ben momenteel bezig aan een club hop save, werkloos begonnen als semi prof met Continentale B licentie. Mijn eerste club was Belenenses, daar 1,5 seizoen gezeten en dan ontslag genomen, de volgende club was Seraing wat toch een mis match was en zodoende na een paar maanden weer ontslag genomen.

Dan in 2022 was Moeskroen aan de beurt die net gedegradeerd waren naar 1B, direct ongeslagen kampioen gespeeld in 1B en het seizoen erop 8ste geëindigd in 1A, het seizoen erna (eind 2024) gesolliciteerd en aangenomen bij Brentford in de Championship, staan op plaats 22 dus moet ik aan de bak om minstens degradatie af te wenden, maar het seizoen is nog niet half dus middenmoot/linkerrijtje moet mogelijk zijn.

15 minuten geleden zei Mordurette:

Heeft helaas niks met je faciliteiten te maken maar met de leefomstandigheden in Brazilië. Kan je dus niet veranderen helaas.

Dus klopt wel wat ik dacht. Heeft het behalen van succes nog invloed denk je? Dat spelers dan wel willen komen of heeft de infrastructuur meer invloed? Niet dat het een probleem is, want de uitdaging wordt dan iets groter om de doelstellingen te halen.

37 minuten geleden zei MNie:

Dus klopt wel wat ik dacht. Heeft het behalen van succes nog invloed denk je? Dat spelers dan wel willen komen of heeft de infrastructuur meer invloed? Niet dat het een probleem is, want de uitdaging wordt dan iets groter om de doelstellingen te halen.

Speler wilt sowieso niet komen, ondanks je resultaten en succes. Andere spelers zullen er minder probleem mee hebben.

3 minuten geleden zei Mordurette:

Speler wilt sowieso niet komen, ondanks je resultaten en succes. Andere spelers zullen er minder probleem mee hebben.

Meer uitdaging dus

1 uur geleden zei glennix:

Ik ben momenteel bezig aan een club hop save, werkloos begonnen als semi prof met Continentale B licentie. Mijn eerste club was Belenenses, daar 1,5 seizoen gezeten en dan ontslag genomen, de volgende club was Seraing wat toch een mis match was en zodoende na een paar maanden weer ontslag genomen.

Dan in 2022 was Moeskroen aan de beurt die net gedegradeerd waren naar 1B, direct ongeslagen kampioen gespeeld in 1B en het seizoen erop 8ste geëindigd in 1A, het seizoen erna (eind 2024) gesolliciteerd en aangenomen bij Brentford in de Championship, staan op plaats 22 dus moet ik aan de bak om minstens degradatie af te wenden, maar het seizoen is nog niet half dus middenmoot/linkerrijtje moet mogelijk zijn.

Dat vind ik dus de leuke carrières om te hebben in FM! Enkel een geschikt alter-ego vinden vind ik dan nog wel eens lastig om me te kunnen inleven! Voor wie ben jij gegaan of speel je gewoon als jezelf?

35 minuten geleden zei Steels:

Dat vind ik dus de leuke carrières om te hebben in FM! Enkel een geschikt alter-ego vinden vind ik dan nog wel eens lastig om me te kunnen inleven! Voor wie ben jij gegaan of speel je gewoon als jezelf?

Ik speel gewoon als mezelf.

6 hours ago, delichris said:

Ik kan mijn assistent niets laten doen. Hoe kan ik dit aanpassen? Hij staat er niet tussen namelijk.

is gewoon realistisch van fm. niemand kan Roy Keane dwingen om iets te doen 

7 uur geleden zei Steels:

Waarom moet je altijd met een alter-ego spelen? Ik speel altijd als mezelf (ben tenslotte zelf degene die de knoppen aan het besturen is). Ik denk dat zeker 75% van de mensen als zichzelf spelen.

Gepost (edited)
13 uur geleden zei MNie:

Dat is vreemd. Had zelf laatst zoiets toen ik twee assistenten had. Kon ik maar 1 van de 2 kiezen. Heel erg irritant.

Het is zeker vreemd. Roy Keane kan alleen maar de wedstrijden doen en de rest niet. Het is heel erg apart.

Edit: Probleem gevonden. Een hoofd prestatie analist was ook assistent manager. Die heb ik maar meteen ontslagen. En nu kan Roy zijn taken overnemen. Die Roger Schmidt verneukte PSV echt gigantisch.

Edited by delichris

Welke scoutingsopdrachten geven jullie mee om talenten vroeg te ontdekken?

Ik zit nu in 2027 met Sunderland, ben al kampioen geworden, maar alle goeie spelers zijn belachelijk duur (+80 milj). Al verschillende manieren geprobeerd om vroeger spelers te ontdekken, maar op de één of andere manier lukt dit maar niet.

26 minuten geleden zei Michiel RAFC:

Ik zit nu in 2027 met Sunderland, ben al kampioen geworden, maar alle goeie spelers zijn belachelijk duur (+80 milj). Al verschillende manieren geprobeerd om vroeger spelers te ontdekken, maar op de één of andere manier lukt dit maar niet.

Ik ga altijd eerst jeugdinstroom af en zet de spelers op een aparte shortlist (maximaal 1 maand) en ga dan filteren om zo de beste talenten eruit te vissen. Die zet ik vervolgens in mijn vaste shortlist en ga ze monitoren of meteen vastleggen als ze nog een goedkoop jeugdcontract hebben.

2 uur geleden zei Michiel RAFC:

Ik doe het scouten vooral zelf. Jeugdelftallen van grote landen afspeuren, basiselftallen van landen als Servië, Bulgarije etc. Voorbeeldje is Zhekov, die zat op zijn 16e al bij Bulgarije 1. Kostte 13 miljoen maar was anders in een later stadium 100 miljoen geweest.

image.png.0d311c1b01e8735836d8617959a66aef.png

Als de nieuwe jeugdinstroom komt kijk ik wat de spelers met de hoogste waarde zijn bij teams waarvan je weet dat er talenten vandaan komen. Dus in Nederland bijv. Sparta, in Engeland Southampton en zo zijn er wel lijstjes te vinden van de beste jeugdopleidingen. Kost wat werk maar op die manier pak je de grootste talenten wel vaak mee.

Gepost (edited)

De Helpman Youth Only Challenge even op een laag pitje gezet (inmiddels wel weer een seizoen af kunnen ronden, zal deze binnenkort ook weer updaten in de betreffende topic). De schaarse uurtjes die ik nog aan FM kan besteden heb ik buiten de Litex Estafette ook besteed aan 2 oude FM20 saves. Op de Faeröer weer een paar maanden met MB verder gespeeld en in Engeland mijn Wells Town save opgepakt.

afbeelding.thumb.png.8c0f5f680f50b1b9fbb702a34f546ed3.png

afbeelding.thumb.png.b18d6633b370f2982784591797ae8304.png

Edit:

Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt...

afbeelding.thumb.png.68501b0295d4eef3d9ed6b5b46de8c40.png

Edited by Vis