Jump to content

FM Café

Recommended Posts

• Replies 3.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zo, Pentagon Challenge voltooid.  

Hyped voor deze jeugdinstroom   

We did it! En hoe 

Posted Images

16 minuten geleden zei joostmakaay:

Mooi, nu kan er eindelijk een lichte skin gemaakt worden.

Iedereen z'n eigen voorkeuren natuurlijk, maar heb jij geen last van fel wit blauw monitor licht dat je ogen doorbrandt? Zelfs met software dat m'n scherm geler maakt (f.lux) heb ik er nog last van. Ik vind de huidige skin zelfs nog niet donker genoeg, ze moeten de witte achtergronden nog vervangen met grijs imo.

9 minuten geleden zei Stefan.:

Iedereen z'n eigen voorkeuren natuurlijk, maar heb jij geen last van fel wit blauw monitor licht dat je ogen doorbrandt? Zelfs met software dat m'n scherm geler maakt (f.lux) heb ik er nog last van. Ik vind de huidige skin zelfs nog niet donker genoeg, ze moeten de witte achtergronden nog vervangen met grijs imo.

Ik gebruik ook f.lux inderdaad, zonder zou ik inderdaad ook geen lichte skin gebruiken. Heb bij een donkere skin heel snel het gevoel dat ik dingen over het hoofd zie op het scherm (al helemaal bij FM21, waar zoveel mogelijk informatie op je scherm gepropt wordt).

14 uur geleden zei Messidona:

Pfoeh ongelooflijk hoe moeilijk het is geworden om spelers te verkopen :cab: Ozil aan 10 miljoen + 50% salaris bijdrage aanbieden en niks van interesse. Lacazette voor 15 miljoen onder zijn waarde en eveneens 50% salaris bijdrage aanbieden levert geen boden op.... En als je die spelers dan wilt overtuigen om een andere club te zoeken worden ze kwaad en willen ze nergens heen.

Nooit gedacht dat eigen spelers die NIET weg willen zo irritant konden zijn.

Hoeveel spelers zitten er in je DB en hoeveel speelbare landen/competities? 

Dat wil namelijk nog wel eens invloed hebben op de transfermarkt.. 

11 uur geleden zei glennix:

Bij de full release hoort natuurlijk ook de name fix bestanden, opnieuw geïnstalleerd dus daar ben ik weer klaar mee tot een nieuwe update. :classic_smile:

Ik wacht nog even tot ik ontslagen ben met Arsenal en doe dan 't zelfde haha. Maar vind nu nog te leuk. Ga proberen na EL winst nu meteen CL te winnen ook. 

Ik ga een poging wagen om meerdere belgische competities in de editor te maken.  Zo wil ik bv geen play offs meer in de pro league (en terug 16 ploegen) meer B teams in 2de klasse en 3de klasse maar wel met bepaalde regels, ik denk aan max 3 spelers boven de 23 jaar, als dat mogelijk uiteraard. 

Verder wil ik ook veel meer lagere divisies en ga ik mij meer baseren op het Engels model (grotere competitie en minder of zelfs geen regionale onderverdeling) met leuke Belgische clubjes. Heb al gezien dat er 500 belgische clubs zijn in de editor, wat dus ideaal is.  

Welke clubs moet ik zeker niet vergeten die in de lagere competities spelen en die leuke spelers hebben, zo denk ik bv aan een blankeberge die brian vandenbusche hebben als doelman, Bjorn vleminckx die bij Oppuurs speelt.. 

Welke ploegen kennen jullie nog met leuke spelers?

5 minuten geleden zei Rossi:

Wat heb je aan de xG statistiek? Iemand die dit weet?

Dat is expected goals. Dat is wat ze denken je nog gaat scoren. Das iets ze in PL vaak doen. Maar veelal is je daadwerkelijk aantal goals lager of hoger dan de xG

3 uur geleden zei Kyrill:

Ik wacht nog even tot ik ontslagen ben met Arsenal en doe dan 't zelfde haha. Maar vind nu nog te leuk. Ga proberen na EL winst nu meteen CL te winnen ook. 

Oei, gaat het zo slecht met Arsenal in de competitie dat je bijna ontslagen word?

1 uur geleden zei Kyrill:

Dat is expected goals. Dat is wat ze denken je nog gaat scoren. Das iets ze in PL vaak doen. Maar veelal is je daadwerkelijk aantal goals lager of hoger dan de xG

Het is geen voorspelling, het is de verwachtte doelpuntwaarde van de kansen die gecreëerd zijn. Hoe groter de kans, hoe hoger de expectation dat er een goal uitkomt. Volgens mij is deze toevoeging vooral om te kijken of je tactiek wel echt werkt, los van individuele kwaliteiten van spitsen en/of verdedigers. Als je in het overzicht hieronder kijkt krijg je dus een meer realistische weergave van hoe goed een verdediging in elkaar steekt dan wanneer je kijkt naar het aantal tegengoals.

1333932480_exgagainst.png.7f1c68deae91948bb141a3bae6b427f4.png

@Rossi @Arie Gold Ik ben cijferfetisjist genoeg om aan de hand van dit soort cijfers de verdediging of aanval aan te passen. Veel schoten maar lage xG? Dan voeg ik geduld opbrengen toe en laat ik spelers niet zomaar schieten.

4 minuten geleden zei Nummerke10:

Het is geen voorspelling, het is de verwachtte doelpuntwaarde van de kansen die gecreëerd zijn. Hoe groter de kans, hoe hoger de expectation dat er een goal uitkomt. Volgens mij is deze toevoeging vooral om te kijken of je tactiek wel echt werkt, los van individuele kwaliteiten van spitsen en/of verdedigers. Als je in het overzicht hieronder kijkt krijg je dus een meer realistische weergave van hoe goed een verdediging in elkaar steekt dan wanneer je kijkt naar het aantal tegengoals.

1333932480_exgagainst.png.7f1c68deae91948bb141a3bae6b427f4.png

@Rossi @Arie Gold Ik ben cijferfetisjist genoeg om aan de hand van dit soort cijfers de verdediging of aanval aan te passen. Veel schoten maar lage xG? Dan voeg ik geduld opbrengen toe en laat ik spelers niet zomaar schieten.

Thanks voor de duidelijke uitleg, zo kun je idd iets meer je tactiek perfectioneren..

4 uur geleden zei Steels:

Hoeveel spelers zitten er in je DB en hoeveel speelbare landen/competities? 

Dat wil namelijk nog wel eens invloed hebben op de transfermarkt.. 

Ik speel wel met een grote database, tussen de 80 en 91 duizend spelers ongeveer. Maar dat deed ik vorige edities ook en daar ging het verkopen wel makkelijker...