Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

14 uur geleden zei Karlo:

Moukoko wordt 17 jaar op 20-11-2021 en tekent dan automatisch een profcontract wat vervolgens afloopt op 30-6-2022. Vervolgens lukt het niet om hem een nieuw contract te laten tekenen, dat wil hij niet want hij heeft er net eentje getekend.

Op 1-1-2022 benaderde half Europa hem en tekende hij bij Real Madrid. 

Dit is al meerdere keren aangekaart, ook op het SI forum zag ik, maar nog steeds geen oplossing voor.

20 uur geleden zei Karlo:

Niet normaal, inderdaad. Kan wel bezig blijven, want hij blijft maar prikken. Nu Moukoko vertrokken is door die contract-bug heb ik Adeyemi gehaald als back-up, maar Haaland is altijd fit :cab: klaagde afgelopen seizoen ook al eens dat-ie niet genoeg wedstrijden startte en wilde toen naar Liverpool. Die zijn nog steeds geïnteresseerd, maar dat zal wel overwaaien. 

Hahaha lekker maat. Ik heb Adeyemi ook gehaald en Moukoko jaren later teruggekocht voor 88 miljoen en hij is dubel en dwars waard. Benieuwd hoelang je Haaland nog bij de club kan houden ;) :)Lekker save heb je, hoe gaat tot dusver met kampioen worden en in de CL? Screen van je selectie? Dit is mijn selectie in eind juli 2027:

20210523081856_1.jpg

20210523081905_1.jpg

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Is dat in Qatar dan een issue? Gebrek aan liquide middelen bedoel ik :D 

Ik ben een zuinigerd. Elke euro die ik kan besparen (waar dan ook) is winst. Ook al kan je gebruik maken van de olie dollars.

6 uur geleden zei FlyD:

Ik heb het nooit getest in FM20, dus weet niet of het werkt. Heb snel FM 20 even opgestart en de knop stond enkel bij een speler die de laatste wedstrijd slecht gespeeld had:

762472972_Schermafbeelding2021-05-23om07_52_46.thumb.png.89ee24a790ad2cf8c54d8c3af18d89e9.png

Raar, die optie staat er bij mij dus niet. Misschien omdat ik altijd aan het begin van het seizoen die disciplinaire code goedkeur? Al staat daarin nooit iets over slecht presteren...

In het vierde seizoen met Valencia alles gewonnen dat we konden winnen: Vier keer op rij kampioen, Spaanse Super Cup, Spaanse beker en Champions League deze keer ook gewonnen! Nummer 1 in het afleveren van spelers aan het Spaanse nationale team. Alle schulden zijn ook achter de rug en de balans staat nu op 231M positief. Veel valt er niet meer te doen denk ik, buiten de clubtalenten ontwikkelen maar goed weinig uitdaging meer dus. Zoeken naar een nieuwe club lijkt mij? 

1428952481_Schermafbeelding2021-05-23om14_16_39.png.3568cb3c3d3d3cb3fafb7c04028e4ce4.png

11 minuten geleden zei RubenS2:

Raar, die optie staat er bij mij dus niet. Misschien omdat ik altijd aan het begin van het seizoen die disciplinaire code goedkeur? Al staat daarin nooit iets over slecht presteren...

Had de speler wel slecht gespeeld? En in die week nog geen andere boete (bv voor een schorsing) gehad?

Gepost (edited)
4 minuten geleden zei FlyD:

Had de speler wel slecht gespeeld? En in die week nog geen andere boete (bv voor een schorsing) gehad?

Een 6.5/10 op de wedstrijd. Niet bijzonder slecht (maar wel onder het gemiddelde), maar wou het even uittesten. Geen andere boetes.

Edited by RubenS2

1 minuut geleden zei RubenS2:

Een 6.5/10 op de wedstrijd. Niet bijzonder slecht (maar wel onder het gemiddelde), maar wou het even uittesten. Geen andere boetes.

Die speler van mij had een 6.4, misschien kan het enkel onder de 6.5 in FM20? Het is toch een speler die onder contract staat neem ik aan? Bij amateurs kan het ook niet aangezien die geen vast salaris hebben :)

Hoe zorg je ervoor je team niet steeds late tegen goals krijgt ver in de blessure tijd of vlak ervoor? Verder ingraven of juist aanvallender gaan spelen, of iets heel anders, zo ja, wat?

Hebben jullie (mensen die met grotere clubs spelen dus geen LLM  )ook het probleem dat spelers bij jou team veel meer willen verdienen dan op een ander? Bij mij (AC Milan) wil iedere goede speler precies monstercontracten en dat weiger ik dus te geven maar dan verkoop ik ze en tekenen ze voor veel minder dan ze bij mij verdienden en vroegen bij een contractverlenging ... Voorbeeldje ... Badji had bij mij een contract van 1,5miljoen per maand, vroeg bij een contractverlenging 1,9 dat ik hem niet wil geven dus verkoop ik hem maar en tekent hij voor 797k/maand bij Barcelona (dat al 10 jaar geen CL meer heeft gewonnen in mijn game ....) 

@tommyboy82 Inderdaad herkenbaar. Vooral ook als je spelers wilt kopen, ze een mooi salaris biedt en dat ze dan vervolgens voor een ander team tekenen voor een veel lager salaris. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat status van de club daar ook een rol bij speelt.

Daarnaast heeft het soms ook te maken met andere spelers bij de club, als bijvoorbeeld Badji een belangrijke speler is bij jouw club en 1,5M per maand verdient terwijl Donnarumma dezelfde status heeft en 2M per maand verdient, dan ziet Badji dat er ruimte is om salarisverhoging te vragen. Als bij Barça het loon voor een belangrijke speler gemiddeld een stuk lager ligt zou dit ook een reden kunnen zijn dat hij daar met minder genoegen neemt. (Grotendeels giswerk dit, er zullen vast leden zijn hier die er meer vanaf weten en ik geef mijn spelers meestal maar gewoon wat ze vragen ;c)

3 uur geleden zei FlyD:

Die speler van mij had een 6.4, misschien kan het enkel onder de 6.5 in FM20? Het is toch een speler die onder contract staat neem ik aan? Bij amateurs kan het ook niet aangezien die geen vast salaris hebben :)

Zonet is het gelukt bij een 6,3, 6,4 lukt niet :classic_ninja: Bedankt!

Gepost (edited)

Kan je ergens in je tactiek selecteren dat 2 spelers regelmatig tijdens de wedstrijd switchen van positie? Dus bv je links en rechts buiten die switchen om de tegenstander in de war te brengen?

Edit : Gevonden, dus niet meer nodig om op te reageren :)

Edited by tommyboy82
opgelost

Even een keer met Ajax begonnen, zo simpel heb ik het nog niet eerder gehad. Met slechts 2 aankopen, waarvan er 1 in de basis speelde hebben we geen enkele wedstrijd verloren over het hele seizoen en in alle competities. Echt ongekend, dat heb ik nog nooit gehad. Laat staan in het eerste seizoen al. En dan heb ik ook nog redelijk wat jeugd laten spelen, wat mijn bedoeling was om dat op de langere termijn te doen. Met slecht maximaal 2 jonge aankopen te doen per seizoen (max 19 jaar oud).

1e06b196054ccedddc7e0c6c7168a5e5.png

5448877ca225c6879a24e48c82258da9.png

5453bd5ce5ef6c55a6e62350d410959e.png

Spoiler

8e08bed86b5541309753848c9423f64d.png

fbe11a13334d6ad0ce3cd4622eef3396.png

f4697b081ef8d0c89349b7e0b3e8cd04.png

d711e413b3d49ee0a638cf829c97e17d.png

Gepost (edited)

ik haat de transferperiode. ik heb er geen probleem mee om deals te doen, maar de belachelijke aanbiedingen die je krijgt...

"ik zie dat je een leuke wonderkid verdediger hebt van 20jaar met nog 3 jaar contract. Ik geef je er 110% van zijn waarde voor, non negotiable"

En omgekeerd moet je natuurlijk minstens het dubbele betalen

Edited by AntiChrist7

Na ruim een maand pauze (ik ben een redelijk hardcore sim-racer, en er stonden nogal wat evenementen op de kalender) heb ik mijn game met Stoke City weer opgepakt. Direct een knap spannende wedstrijd waarbij we (zoals te vaak) aan het kortste einde trokken

Naamloos.jpg

Gepost (edited)

image.png.0e284b2462ecd0305e34819b029f641b.png

Kon het niet laten om hem als jeugdtrainer terug te halen. Half jaar geleden was hij nog speler bij mij maar heb zijn contract niet meer verlengd aangezien hij amper aan spelen toe kwam. Ik dacht ga even kijken waar hij nu speelt, maar kwam tot de ontdekking dat hij uiteindelijk is gestopt. Hij is een Model Citizen en heeft 19 voor Working with youngsters? 

Edited by JC14

31 minuten geleden zei Keko:

AGF, nice! Hoe gaat je game so far?

349f066bf50a26bea6f4f7f04e51e21d.png

Zeer goed als we zulke wedstrijden al weten te winnen. Vorige jaar kampioen geworden was toen Europees snel klaar dus iedere wedstrijd konden de beste elf spelen. Eigenlijk alleen Ingvartsen opgehaald bij Union Berlin voor 400K maar die heeft z'n geld alweer terug verdient.