Jump to content

FM Café

Recommended Posts

• Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zo, Pentagon Challenge voltooid.  

We did it! En hoe 

Hyped voor deze jeugdinstroom   

Posted Images

Gepost (edited)

Eerder al Tadic bij Ajax als manager hier gepost, maar ook Feyenoord heeft een teringlijer uit eigen gelederen weten te strikken ;c

afbeelding.thumb.png.a6e71f287c1856f78cda91bd115137ed.png

Hij volgt overigens Lex Immers op, die het als interim op zich had genomen

Edited by Keko
12 uur geleden zei Keko:

Eerder al Tadic bij Ajax als manager hier gepost, maar ook Feyenoord heeft een teringlijer uit eigen gelederen weten te strikken ;c

afbeelding.thumb.png.a6e71f287c1856f78cda91bd115137ed.png

Hij volgt overigens Lex Immers op, die het als interim op zich had genomen

Hahaha mooi altijd he die oud spelers die trainer worden van een club. Zie hier nou niet het type trainer in haha

Gepost (edited)

Algemene vraag (nav een opmerking in een challenge). Wat zijn trucs om FM(20) sneller te spelen? Het laden zou sneller kunnen, maar ook dat ik minder vaak spatie hoef te drukken. Vooral dat laatste stoor ik mij aan en ga daarom regelmatig op vakantie tussen wedstrijden door. 

Ik lees online iets over veranderingen in preferences en over een FM Speeder tool van Stewiefool. Werkt dit (nog) en zijn er nog andere tips? 

Op vakantie gaan ken ik natuurlijk al en heb ook al gelezen over instant result. 

https://www.footballmanagerblog.org/2017/08/speed-up-football-manager-2017.html?m=1

Edited by Chiemel
23 uur geleden zei Chiemel:

Algemene vraag (nav een opmerking in een challenge). Wat zijn trucs om FM(20) sneller te spelen? Het laden zou sneller kunnen, maar ook dat ik minder vaak spatie hoef te drukken. Vooral dat laatste stoor ik mij aan en ga daarom regelmatig op vakantie tussen wedstrijden door. 

Ik lees online iets over veranderingen in preferences en over een FM Speeder tool van Stewiefool. Werkt dit (nog) en zijn er nog andere tips? 

Op vakantie gaan ken ik natuurlijk al en heb ook al gelezen over instant result. 

https://www.footballmanagerblog.org/2017/08/speed-up-football-manager-2017.html?m=1

FM Speeder werkt nog steeds inderdaad maar vergeet niet dat dan alles sneller verloopt waardoor je ook wel eens wat over het hoofd kunt zien, heeft echt niet alleen maar voordelen. Gaat bijvoorbeeld het aantal spacebar hits niet verminderen, verhoogt alleen de frequentie ;)

Je kunt ergens in de instellingen wel veranderen hoe vaak die het laden onderbreekt, waardoor je per dag minder vaak op spatie hoeft te duwen. Weet niet precies waar, zou ik even op moeten zoeken.

Je kunt ook het renderen versnellen door deze op 'software' te zetten ipv GPU. 

Je kunt cache aanzetten om het laden van verschillende pagina's te versnellen. Geen graphics packs gebruiken versnelt ook de laadtijden.

Je kunt ook de detailniveaus van alle competities aanpassen waardoor er in competities waarin je niet actief bent geen wedstrijden meer worden gesimuleerd.

Hotkeys uit je hoofd leren om sneller te navigeren.

SSD schijf installeren en extra RAM aan je setup toevoegen helpt ook aanzienlijk. Zijn tegenwoordig niet meer zo heel duur.

Instant result helpt ook wel inderdaad, gebruik dat alleen bij wedstrijden waarvan ik vrij zeker ben dat ik ze toch wel ga winnen.

16 minuten geleden zei Daniell:

Je kunt ergens in de instellingen wel veranderen hoe vaak die het laden onderbreekt, waardoor je per dag minder vaak op spatie hoeft te duwen. Weet niet precies waar, zou ik even op moeten zoeken.

Deze gebruik ik ook.

image.png.f585de410b6d6833906349f6a0705c44.png

Soms heb je als je op doorgaan klikt één nieuwsbericht en moet je alweer op doorgaan klikken. Met deze optie gaat FM automatisch door na een X aantal seconden nadat jij nergens op geklikt hebt. Werkt voor mij prima.

Zojuist zei Karlo:

Deze gebruik ik ook.

image.png.f585de410b6d6833906349f6a0705c44.png

Soms heb je als je op doorgaan klikt één nieuwsbericht en moet je alweer op doorgaan klikken. Met deze optie gaat FM automatisch door na een X aantal seconden nadat jij nergens op geklikt hebt. Werkt voor mij prima.

Is ook een optie, vindt dat alleen zelf niet prettig. Als ik bijvoorbeeld aan mijn tactiek wil sleutelen gaat ie ook gewoon verder, of is er een manier om die 10 seconden per beurt te cancelen?

2 minuten geleden zei Daniell:

Is ook een optie, vindt dat alleen zelf niet prettig. Als ik bijvoorbeeld aan mijn tactiek wil sleutelen gaat ie ook gewoon verder, of is er een manier om die 10 seconden per beurt te cancelen?

Volgens mij niet, hij stopt alleen als je een 'must respond' bericht hebt en voor een wedstrijd. 

18 minuten geleden zei MetalMichael:

Sinds de nieuwe patch van eergisteren (?) opmerkelijk veel VAR momenten die geen penalty zijn.

It was just an update to change the main menu banner. There's a survey that SI would like people to get involved with, which is now linked directly from the game.

Zou dus geen verschil mogen maken...

609d98c79099b-rscajuve.png

Na het beluisteren van de aflevering bij FMU podcast over spelmakers wou ik dit toch even delen. Ik zit in het 4de seizoen bij RSCA. Een team gemiddeld 20 jaar. Veel eigen jeugd. Dus er is wel veel beweging en creativiteit met deze selectie, maar ik heb deze FM altijd successen behaald met 2 spelmakers, Een spelmaker voor de verdediging en een vooruitgeschoven spelmaker op de cam. In mijn vorige game met Bursaspor behaalde ik op deze manier in het 1ste seizoen de titel van 2de klasse, 2de seizoen Europees voetbal en een 3de plek. Seizoen 3 de landstitel en seizoen 6 uiteindelijk de Champions League gewonnen. Het is toch mogelijk om met 2 spelmakers, goede resultaten te boeken

2 uur geleden zei Regis:

Leuke korte video op persoonlijkheden binnen FM en waar ze precies voorstaan. 

Gekeken leuke video, moeite waard :) Thx!

Na al weken naar een nutteloos Feyenoord te hebben gekeken wilde ik dit eens proberen. Alle overbodige spelers eruit helaas Haps, Diemers en Jorgensen niet kunnen verkopen. Haps en Diemers ga ik nog wel goed verkopen volgend seizoen denk ik. Jorgensen wordt een probleem. 

Wilde een team maken waarvan alleen Berghuis en Toornstra als oudjes mochten blijven. Aangevuld met de talenten Bijlow, Senesi, Geertuida, Malacia, Kokcu, Sinnisetera en Bozenik. Nog wat jeugd spelers doorgeschoven en gerichte aankopen gedaan. 

image.thumb.png.34ef3b88a00e3e9167c57e1db6ce7001.png

9 uur geleden zei cairo:

Na al weken naar een nutteloos Feyenoord te hebben gekeken wilde ik dit eens proberen. Alle overbodige spelers eruit helaas Haps, Diemers en Jorgensen niet kunnen verkopen. Haps en Diemers ga ik nog wel goed verkopen volgend seizoen denk ik. Jorgensen wordt een probleem. 

Wilde een team maken waarvan alleen Berghuis en Toornstra als oudjes mochten blijven. Aangevuld met de talenten Bijlow, Senesi, Geertuida, Malacia, Kokcu, Sinnisetera en Bozenik. Nog wat jeugd spelers doorgeschoven en gerichte aankopen gedaan. 

Tannane wel echt een typische Feyenoordaankoop ;)

Wel een mooie uitdaging, succes! 

Gepost (edited)
9 uur geleden zei cairo:

Dan had ik het contract van Diemers gewoon opgezegd. Wat een drama is dat zeg....

Edited by Niek.
1 uur geleden zei Urbeto:

Tannane wel echt een typische Feyenoordaankoop ;)

Wel een mooie uitdaging, succes! 

Ja dat kan je wel zeggen 3,5 miljoen in 1 keer en 3,5 in termijnen is wel prima. Team draait goed behalve Tannane typisch iets voor Feyenoord haha. Ik heb Berghuis op rechts en Tannane achter de spits.

image.png.112241570314706e411313bd8a256eeb.png

1 uur geleden zei Niek.:

Dan had ik het contract van Diemers gewoon opgezegd. Wat een drama is dat zeg....

Kon 1.9 miljoen voor Diemers krijgen, maar ik heb hem wel eens voor 6 verkocht. Hij mag nog een halfjaartje als wissel hopelijk wordt zijn waarden dan ook gebootst door de mogelijk goede team prestaties. 

image.png

1985032995_LeondeKogel_Inbox-417.thumb.png.dc3bb7cf39d8d5abdefab6912263684e.png

Eind 2053 heeft Leon de Kogel zijn eerste lijst compleet. Met Tanjong Pagar United FC (Singapore) heeft hij de Conference Cup in Azië gewonnen.  Nu heeft hij alle continentale clubprijzen minimaal één keer gewonnen.  

ik merk wel dat ik het eerste seizoen toch wel het pittigst vind. Zelf speel ik nu met Motherwell FC. Ben geplaatst voor de groepsfase van de EL en ik ben nog actief in beide de bekertoernooien. ik merk dat ik een beetje gek begin te worden van al die wedstrijden. Woensdag, zaterdag, donderdag, zaterdag etc.... Plus dat nu ook allebei mijn keepers in de lappenmand zitten..

Nog een half seizoen doorbijten zullen we maar zeggen:-D