Jump to content

FM Café

Recommended Posts

• Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zo, Pentagon Challenge voltooid.  

We did it! En hoe 

Hyped voor deze jeugdinstroom   

Posted Images

1 minuut geleden zei FlyD:

@RubenS2: Het is 2de divisie op de Faroer Eilanden, dus dat is allemaal niet best :D

Dat verklaart wel wat ;c Ben benieuwd naar je carrière en hoe het evolueert na verloop van tijd!

Effe hoor ik ben geen kei in crediteuren/debiteuren en financials...

Maar met Dortmund heb ik ''maar'' 38% payroll to wage overturn en sta daarmee 15e van de 18 teams. Das alleen maar goed toch. Dan hebben we omzet, lonen betaald en houd je flink over?

Ja hoe lager je bij dat percentage zit hoe beter. Bij mij bij Reims groeiden de salarissen van topspelers in het soms harder dan de inkomsten uit sponsoring etc, waardoor ik spelers moet verkopen om financieel gezond te blijven. Met zo'n laag percentage als het jouwe zal dit in principe amper voorkomen, wat betekent dat je club erg gezond is en je bijvoorbeeld Adeyemi dus niet hoeft te verkopen en lekker kan blijven bouwen aan een absoluut topteam.

18 minuten geleden zei Nummerke10:

Ja hoe lager je bij dat percentage zit hoe beter. Bij mij bij Reims groeiden de salarissen van topspelers in het soms harder dan de inkomsten uit sponsoring etc, waardoor ik spelers moet verkopen om financieel gezond te blijven. Met zo'n laag percentage als het jouwe zal dit in principe amper voorkomen, wat betekent dat je club erg gezond is en je bijvoorbeeld Adeyemi dus niet hoeft te verkopen en lekker kan blijven bouwen aan een absoluut topteam.

:<(y) Geweldig, dank!

22 uur geleden zei FlyD:

@RubenS2: Het is 2de divisie op de Faroer Eilanden, dus dat is allemaal niet best :D

Leuk man!

Met Vestur zie ik? Hoe sta je er voor?

Heb met MB in FM20 in 6 seizoenen niet 1 nuttige speler gehad. Begon daar in de 4e divisie. Nooit enige upgrade kunnen doen, dus zal ook wel voor een heel groot deel aan de reputatie kunnen liggen idd.

2 uur geleden zei Vis:

Leuk man!

Met Vestur zie ik? Hoe sta je er voor?

Heb met MB in FM20 in 6 seizoenen niet 1 nuttige speler gehad. Begon daar in de 4e divisie. Nooit enige upgrade kunnen doen, dus zal ook wel voor een heel groot deel aan de reputatie kunnen liggen idd.

In de db die ik gebruik zijn er maar 2 divisies speelbaar, dus ben op het 2de niveau begonnen met Vestur inderdaad. In het eerste seizoen vrij makkelijk kampioen geworden. Het komende seizoen op het hoogste niveau zal een uitdaging worden om de goede spelers te behouden of te vervangen (sommige zijn behoorlijk op leeftijd). In een andere game (met Club Brugge) haalde ik 2 regens uit de Faroer Islands die goed genoeg konden worden voor de Europese subtop, dus hopelijk kan ik er in deze game ook enkele vinden.

Even een uitstapje, Zweden begint wel een beetje te vervelen. Elk jaar kampioen en na de winterstop in Europa er meteen uitliggen. De CL groepsfase overleven we nu wel 2 jaar achter elkaar, maar dan komt er een grote club en liggen we er meteen daarna uit. 

Daarom nu een leuke uitdaging na het beluisteren van de podcast. Begonnen met Indonesië om te kijken wat voor leuke spelers ik in de toekomst kan verleiden om voor dit land uit te komen. Daarnaast neem ik de kleinste profclub van Nederland onder mijn hoede, FC Dordrecht. Ook dat is een leuke uitdaging omdat van de eerste selectie bijna alles gehuurd is en hetgeen wat niet gehuurd is loopt allemaal uit zijn contract op 4 spelers na. Daar moet dus genoeg gebeuren, maar dat is juist leuk. 

2 grote uitdagingen in 1 game. 

c8a195c948c1015d28f8b0351596f06b.png

Spoiler

99f249e19c2a3d2d26ff317fba41bb5c.png

9215be62961baf932030b3568988bea1.png

a70445bf8d97f114daea1e3d3bb8cec4.png

In mijn Leon de Kogel save heeft mijn beste vriend Batbol Chinsan afscheid genomen van het profvoetbal. Ik ontmoette hem voor het eerst bij Mongolië en gunde hem ook nog een carrière als prof aan het eind van zijn spelerscarrière.

Daarna mocht hij vaak met mij mee als scout op avontuur de wereld rond. Hij was een waardeloze scout, maar ik gunde mijn vriend dit avontuur. 

We hebben veel meegemaakt en hij kan tegen zijn kleinkinderen o.a.  zeggen dat hij met Flamengo het WK voor clubs heeft gewonnen, Met Ajax de CL , met Nederland goud op de Olympische Spelen en tweemaal een WK met Nederland. 

Ik ga je missen in deze save, mijn vriend :cry:

2078933556_BatbolChinsan_Profile.thumb.png.1a0a468eee70090da3df39c9b7c9809c.png

Spoiler

JhZUUiW.png

Is dit een bug oid? Zie dus structureel links staan dat mijn tegenstander 442 speelt. Spelen zelden daadwerkelijk zo. Heb hele goede analisten etc, weinig tot geen 442 als voorkeur dus daar zal het ook niet inzitten.

Oh en welke trainer moet ik kiezen en welk type training om mijn speler de trait plays one-twos te leren? Heb overal gezocht maar zie het nergens staan. 

Wedstrijd: rechtsback geblesseerd het veld af voor vier weken.

Volgende wedstrijd: back up van de rechtsback geblesseerd het veld af voor twee weken.

Volgende wedstrijd: de centrale verdediger die ook op rechts uit de voeten kan geblesseerd het veld af, gelukkig maar een paar dagen.

Ben een beetje bang dat niemand meer op de rechtsback positie wilt spelen ;c

12 minuten geleden zei MNie:

Wedstrijd: rechtsback geblesseerd het veld af voor vier weken.

Volgende wedstrijd: back up van de rechtsback geblesseerd het veld af voor twee weken.

Volgende wedstrijd: de centrale verdediger die ook op rechts uit de voeten kan geblesseerd het veld af, gelukkig maar een paar dagen.

Ben een beetje bang dat niemand meer op de rechtsback positie wilt spelen ;c

Weet niet welke club je bent, maar je kunt ofwel het veld laten zegenen door een pastoor ofzo of er juist voor kiezen iets met voodoo te doen. Al is het maar zodat je spelers je beter voelen haha :-D

5 minuten geleden zei Tim&#x27;:

Weet niet welke club je bent, maar je kunt ofwel het veld laten zegenen door een pastoor ofzo of er juist voor kiezen iets met voodoo te doen. Al is het maar zodat je spelers je beter voelen haha :-D

Hahaha geniaal! Met die club uit Den Haag, welke van de twee is het beste denk je? (H)

9 minuten geleden zei MNie:

Hahaha geniaal! Met die club uit Den Haag, welke van de twee is het beste denk je? (H)

Geen risico nemen: gewoon allebei :D 

Het transfergeweld van Barcelona blijft elke game angstaanjagend. Haalden in mijn game Bjone van Reims, rechtsbuiten die in 33 duels 19 goals en 29 assists had. Zetten ze hem vervolgens op rechtsback :classic_blink:

1 minuut geleden zei Nummerke10:

Het transfergeweld van Barcelona blijft elke game angstaanjagend. Haalden in mijn game Bjone van Reims, rechtsbuiten die in 33 duels 19 goals en 29 assists had. Zetten ze hem vervolgens op rechtsback :classic_blink:

Ja Barcelona is een koopclub geworden, mijn game met ADO Den Haag al 2x boven de 100M, Gyllingberg ging voor 114M naar Spanje en Djuric ging voor 189M... Deze transferperiode heb ik ze niet gezien, maar in de winterstop kunnen ze wel aankloppen "denk ik".

Bij mij in FM20 nog geen last van gehad gelukkig, maar heb ze ook al een tijdje niet meer in de absolute top gezien. Na seizoen 1 wilde ze Donny van de Beek halen maar die bleef gelukkig na een flinke salarisverhoging. Daarna af en toe een bieding maar niet om serieus te nemen gelukkig, vooral Man City en Real zijn bij mij niet normaal qua team tegenwoordig.