Jump to content

Algemeen discussietopic tactieken

Fantasy
 Share

Recommended Posts

@AntiChrist7

Je hebt, behalve de rechtsbuiten geen enkele diepgaande speler. Dat maakt het moeilijk om ballen vooruit te spelen. Ik zou dus 1 of 2 extra spelers (Dompé?) een aanvallende rol geven. Daarnaast is Govea ingesteld als spelmaker. Hij zal daardoor veel ballen opeisen waardoor er veel achteruit gespeeld wordt of net voor de verdediging gevoetbald. Je kunt hem misschien instellen als BWM(De) en Marcq als BWM(Su)?

De mentaliteit van je team zou ik op balanced zetten. Door je teaminstellingen is het al verdedigend genoeg.

Bij de teaminstellingen raad ik aan om de 'very wide' weg te halen. Dat is een te groot contrast met de smalle verdedigende positie. Daarnaast is je formatie sowieso al vrij breed en creëer je vooral grote gaten (tussen middenveld en aanval) als je ze vraagt om nog breder te spelen.

Edited by FlyD

2 uur geleden zei FlyD:

@AntiChrist7

Je hebt, behalve de rechtsbuiten geen enkele diepgaande speler. Dat maakt het moeilijk om ballen vooruit te spelen. Ik zou dus 1 of 2 extra spelers (Dompé?) een aanvallende rol geven. Daarnaast is Govea ingesteld als spelmaker. Hij zal daardoor veel ballen opeisen waardoor er veel achteruit gespeeld wordt of net voor de verdediging gevoetbald. Je kunt hem misschien instellen als BWM(De) en Marcq als BWM(Su)?

De mentaliteit van je team zou ik op balanced zetten. Door je teaminstellingen is het al verdedigend genoeg.

Bij de teaminstellingen raad ik aan om de 'very wide' weg te halen. Dat is een te groot contrast met de smalle verdedigende positie. Daarnaast is je formatie sowieso al vrij breed en creëer je vooral grote gaten (tussen middenveld en aanval) als je ze vraagt om nog breder te spelen.

Ok thnx, ik zal het straks eens proberen. Rollen en de samenwerking is iets waar ik moeite mee heb. Je leest veel over de individuele rollen, maar welke goed samengaan of juist contradisctorisch werken is heel wat moeilijker te vinden.

Het helpt ook niet als de game zegt "oh je speelt defensief? steek er maar 7 defend duties in" :)

45 minuten geleden zei AntiChrist7:

Ok thnx, ik zal het straks eens proberen. Rollen en de samenwerking is iets waar ik moeite mee heb. Je leest veel over de individuele rollen, maar welke goed samengaan of juist contradisctorisch werken is heel wat moeilijker te vinden.

Het helpt ook niet als de game zegt "oh je speelt defensief? steek er maar 7 defend duties in" :)

Ben benieuwd of het beter gaat. Ik zou ook je defensieve lijn nog op normaal zetten. Als je hem op laag zet is dat een beetje vragen om gevaarlijke voorzetten en afstandschoten. En in combinatie met je lagere interventielijn wordt het lekker compact en lastig voor de tegenstander om te voetballen.

Edited by FlyD

8 uur geleden zei FlyD:

Ben benieuwd of het beter gaat. Ik zou ook je defensieve lijn nog op normaal zetten. Als je hem op laag zet is dat een beetje vragen om gevaarlijke voorzetten en afstandschoten. En in combinatie met je lagere interventielijn wordt het lekker compact en lastig voor de tegenstander om te voetballen.

M1F73hw.jpg

Is dit iets wat je in gedachten hebt? Heb een 5tal wedstrijden geprobeerd, maar bleef hetzelfde probleem krijgen: geen richting in de omschakeling, dus als een bal onderschept wordt, eindigt ie  buiten of bij de tegenstander. Meeste van mijn goals komen door long throws...Ook voorzetten komen er niet echt uit

Edited by AntiChrist7

9 uur geleden zei AntiChrist7:

M1F73hw.jpg

Is dit iets wat je in gedachten hebt? Heb een 5tal wedstrijden geprobeerd, maar bleef hetzelfde probleem krijgen: geen richting in de omschakeling, dus als een bal onderschept wordt, eindigt ie  buiten of bij de tegenstander. Meeste van mijn goals komen door long throws...Ook voorzetten komen er niet echt uit

Het ziet er opzich wel aardig uit.

Misschien eens proberen de TM terug op Su te zetten zodat er een makkelijk aanspeel punt is en dan de rechtsbuiten weer op At. Je kunt ook van de RB en LB nog WB's maken zodat ze iets hoger staan in balbezit. Dat geeft ook weer extra opties.

En misschien 'Be more disciplined' of 'regroup' uitzetten?

4 uur geleden zei FlyD:

Het ziet er opzich wel aardig uit.

Misschien eens proberen de TM terug op Su te zetten zodat er een makkelijk aanspeel punt is en dan de rechtsbuiten weer op At. Je kunt ook van de RB en LB nog WB's maken zodat ze iets hoger staan in balbezit. Dat geeft ook weer extra opties.

En misschien 'Be more disciplined' of 'regroup' uitzetten?

Heb het aangepast, maar geen vooruitgang in de twee matchen nadien. ballen die naar voor geraakten werden snel weer afgegeven

Heb de rest van het seizoen gesimuleerd en was baggerslecht. Enige goals kwamen van Long throws en penalties/stilstaande fases. paar keren dat ik niet verloor was met veel geluk volgens de stats.

Dit klinkt wss stom, maar ik denk dat deze ploeg gewoon geen direct counter kan spelen, ook al zegt de AM van wel. Volgens de comparison is er geen snelheid , wel redelijke kracht en teamwork, samen met OTB. Dus denk dat de game me daar wat getrolld heeft... Al had ik dat van in het begin moeten opmerken. De sterke openingsronde heeft veel gemaskeerd.

Nu ja, was vooral een proefgame, zal later wel eens opnieuw proberen met wat meer aandacht

19 uur geleden zei AntiChrist7:

Heb het aangepast, maar geen vooruitgang in de twee matchen nadien. ballen die naar voor geraakten werden snel weer afgegeven

Heb de rest van het seizoen gesimuleerd en was baggerslecht. Enige goals kwamen van Long throws en penalties/stilstaande fases. paar keren dat ik niet verloor was met veel geluk volgens de stats.

Dit klinkt wss stom, maar ik denk dat deze ploeg gewoon geen direct counter kan spelen, ook al zegt de AM van wel. Volgens de comparison is er geen snelheid , wel redelijke kracht en teamwork, samen met OTB. Dus denk dat de game me daar wat getrolld heeft... Al had ik dat van in het begin moeten opmerken. De sterke openingsronde heeft veel gemaskeerd.

Nu ja, was vooral een proefgame, zal later wel eens opnieuw proberen met wat meer aandacht

Heeft het misschien ook niet te maken met de tactische kennis van je assistent?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de spitspositie deze FM. Wat zijn naar jullie mening de beste rollen dit jaar?  

Zelf ben ik een grote fan van een CS(A), al jaar en dag. Maar in de mindere competities kan quasi geen enkele spits die rol aan, dus vandaar een beetje op zoek naar alternatieven. Even kijken wat er bij jullie allemaal werkt.

Graag ook beetje duiding over de rollen er rond / formatie. 

15 minuten geleden zei Rossini':

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de spitspositie deze FM. Wat zijn naar jullie mening de beste rollen dit jaar?  

Zelf ben ik een grote fan van een CS(A), al jaar en dag. Maar in de mindere competities kan quasi geen enkele spits die rol aan, dus vandaar een beetje op zoek naar alternatieven. Even kijken wat er bij jullie allemaal werkt.

De CS (A) doet het ook vrij aardig voor mij. Heb Malen ook als Diepe Spits gebruikt en liep toen zo’n 1 op 1, dus die werkte ook prima. Krijg andere rollen moeilijk aan de praat normaal gesproken.

34 minuten geleden zei Rossini':

Momenteel aan het experimenteren met een F9 in een poging om de hoogtijdagen van Barcelona te recreëren. De wisselwerking met een IFat op rechts (Griezmann) en een IWsu op links (Coutinho) werkt voorlopig prima.

Zit alleen nog een beetje met de rest van de team- en spelerinstructies te 'klooien' want ik domineer nog niet genoeg.

3 uur geleden zei Karlo:

Momenteel aan het experimenteren met een F9 in een poging om de hoogtijdagen van Barcelona te recreëren. De wisselwerking met een IFat op rechts (Griezmann) en een IWsu op links (Coutinho) werkt voorlopig prima.

Zit alleen nog een beetje met de rest van de team- en spelerinstructies te 'klooien' want ik domineer nog niet genoeg.

Vet. Messi weg?

Hier een pressing forward aan de praat proberen te krijgen.

4 minuten geleden zei Rossini':

Vet. Messi weg?

Nee, Messi is juist de F9. Verlengde zelfs zonder blikken of blozen zijn contract even met drie jaar :classic_love: Pedri trouwens als stand-in die deze rol ook goed aan lijkt te kunnen.

Ben wel kampioen geworden inmiddels, met dit:

image.png.f891b89f20578ead4153df0298c9f8e2.png

Wil nog wel wat verder gaan sleutelen.

De pressing forward (At) in mijn 4-2-3-1 werkt super. Ik speel met een echte winger (At) op rechts en een AP (On) achter de spits.

Zal mijn volledige tactiek binnenkort eens posten.

27 minuten geleden zei FlyD:

De pressing forward (At) in mijn 4-2-3-1 werkt super. Ik speel met een echte winger (At) op rechts en een AP (On) achter de spits.

Zal mijn volledige tactiek binnenkort eens posten.

Zelf aan het combineren met een IW, AP en SS. Maar denk dat het met een winger idd beter werkt, maar dat materiaal heb ik niet.

13 minuten geleden zei Rossini':

Zelf aan het combineren met een IW, AP en SS. Maar denk dat het met een winger idd beter werkt, maar dat materiaal heb ik niet.

Ja, de winger is zeer effectief in die formatie.

10 uur geleden zei LiverpoolFC:

Heeft het misschien ook niet te maken met de tactische kennis van je assistent?

11, wat niet geweldig is maar ook niet vreselijk slecht voor belgische middenmoot. Maar zoals gezegd, was een proefgame,  vooral te verkenning. ben nu de gaten in mijn kennis wat aan het opvullen door wat online guides te checken. Bijvoorbeeld al geleerd dat je iemand anders de reports/ star rating kan laten geven :)

22 uur geleden zei Rossini':

Ben ik ook benieuwd..

Heb mijn spitsenpositie als afmaker, heeft ook 15 bij afwerken.

Maar scoort gewoon niet,  1 op 1 met de keeper is 9vd 10 x mis

Wat voor andere statistieken heeft 'ie die een aanvaller nodig heeft? Kalmte, om het overzicht te bewaren voor de goal. Anticiperen, om het spel goed te kunnen lezen. Zonder bal, wat Anticiperen aanvult en belangrijk is dat hij goed positie kiest. Beslissingen, om de juiste beslissingen (duh) te nemen. Evenwicht, om directe tegenstanders af te schudden in 1-op-1 duels. Je kan moeilijk zeggen 'mijn spits heeft 15 voor afwerken dus die moet er minimaal 30 maken per seizoen' ;c 

Wat zijn de meest effectieve rollen om een AMC goed te laten samenwerken met de Spits? Ik probeer wel vaker een systeem met een '10' te maken, maar de uitkomst valt me vaak vies tegen, waardoor ik liever met een "6" speel. De 10 loopt er vaak maar een beetje bij als opvulling en komt maar amper aan goals of assists.

Ben uberhaupt wel benieuwd naar jullie mening over mijn opstelling

luik.JPG

Edited by niels1992

In het begin draaide het als een wezenloze , veel goals en dominatie met veel balbezit.

Precies zoals ik wil.

Nu merk ik dat het aantal goals en het percentage balbezit begint af te nemen en krijg dit niet meer hersteld. 

Iemand een gouden tip ?

1E9E5752-FAE3-436C-B6D4-C697D920A813.jpeg

8 minuten geleden zei FlyD:

De ingame-editor downloaden? :p

Nee ;c Zit concreet enorm gefrustreerd te worden van de geef de jeugd een kans challenge. Van mijn eerste elf zijn er twee op het niveau van de tweede klasse, de rest spelen op het niveau van derde klasse. Probleem: ik speel in eerste klasse en word dus vaak enorm weggespeeld...