Jump to content

Algemeen discussietopic tactieken

Fantasy
 Share

Recommended Posts

21 minuten geleden zei FMHero:

hey ik ben nieuw op dit forum en dit spel :p ben er achter gekomen dat ik tactisch toch ( nog ) niet de beste ben. ik ben begonnen met arsenal en ik zou graag een soort tiki taka spelen ga nu men eerste voorbereiding match spelen ( begin voor de 5dex opnieuw na januari :D ) men tacktiek staat nu zo maar ben er eigenlijk niet zeker van of deze wel goed is zou er hier mss iemand kunnen helpen ?

image.thumb.png.9dda66d7d406b4a175f307d2c736e391.png

Volgens mij ben je al een heel eind op weg (y)

Qua formatie en rollen heb je gekozen voor iets wat goed bij Arsenal past, dus het gaat echt om de details. Persoonlijk ben ik voorstander van een rechtspoot rechtscentraal achterin en een linkspoot linkscentraal. Mijn eerste aanpassing zou dus zijn om Gabriel naar de VLC positie te zetten als VBVve. Daarnaast kun je het je wel permitteren om Tierney iets aanvallender in te stellen, aangezien je een 'holding' middenvelder (SVDon) op LCM hebt met Xhaka. Ik zou van Tierney een AVVon maken, en van Bellerin juist een VVon in plaats van VVaa, want anders is je rechterkant behoorlijk aanvallend met een VVaa en een CMaa (of DYMon)

Het middenveld staat redelijk, al vind ik Partey meer een Box to Box (DYMon), heb je een reden waarom je hem als CMaa hebt?

Voorin om de boel wat dynamischer te maken zou ik van je AMR een NBVon maken in plaats van een HVSon. Als je vooral wilt inzetten op Aubameyang als doelpuntenmaker, zou je nog kunnen overwegen om een DSaa van hem te maken (of anders 'afmaker'). Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar Aubameyang op links als HVSaa en dan Lacazette in de spits als HSon.

Qua instructies heb je denk ik de preset Tiki Taka instructies genomen zeker? Wat mij daarin tegen staat is het lagere tempo, dat zou ik met Arsenal nooit doen, omdat je juist enorm snelle spelers voorin hebt om een perfecte vorm van counter te spelen. Ik zou zelfs niet voor standaard tempo gaan, maar voor 'hoger' tempo.

Ik zou met Arsenal in de omschakeling dan ook altijd 'counter' aanzetten. En naast 'geduld opbrengen' zou ik 'meer expressiever spelen' aanzetten om ervoor te zorgen dat het niet een gebrei in de zestien wordt. Veel hogere D-lijn zou ik 'hoger' van maken.

6 minuten geleden zei Karlo:

Qua formatie en rollen heb je gekozen voor iets wat goed bij Arsenal past, dus het gaat echt om de details. Persoonlijk ben ik voorstander van een rechtspoot rechtscentraal achterin en een linkspoot linkscentraal. Mijn eerste aanpassing zou dus zijn om Gabriel naar de VLC positie te zetten als VBVve. Daarnaast kun je het je wel permitteren om Tierney iets aanvallender in te stellen, aangezien je een 'holding' middenvelder (SVDon) op LCM hebt met Xhaka. Ik zou van Tierney een AVVon maken, en van Bellerin juist een VVon in plaats van VVaa, want anders is je rechterkant behoorlijk aanvallend met een VVaa en een CMaa (of DYMon)

Het middenveld staat redelijk, al vind ik Partey meer een Box to Box (DYMon), heb je een reden waarom je hem als CMaa hebt?

Voorin om de boel wat dynamischer te maken zou ik van je AMR een NBVon maken in plaats van een HVSon. Als je vooral wilt inzetten op Aubameyang als doelpuntenmaker, zou je nog kunnen overwegen om een DSaa van hem te maken (of anders 'afmaker'). Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar Aubameyang op links als HVSaa en dan Lacazette in de spits als HSon.

Qua instructies heb je denk ik de preset Tiki Taka instructies genomen zeker? Wat mij daarin tegen staat is het lagere tempo, dat zou ik met Arsenal nooit doen, omdat je juist enorm snelle spelers voorin hebt om een perfecte vorm van counter te spelen. Ik zou zelfs niet voor standaard tempo gaan, maar voor 'hoger' tempo.

Ik zou met Arsenal in de omschakeling dan ook altijd 'counter' aanzetten. En naast 'geduld opbrengen' zou ik 'meer expressiever spelen' aanzetten om ervoor te zorgen dat het niet een gebrei in de zestien wordt. Veel hogere D-lijn zou ik 'hoger' van maken.

had partey inmiddels zelf al naar DYM(su) gezet vond dat diet iets vlotter ging.

Als ik het goed begrijp zijn er bepaalde instructies zoals op de counter spelen en het bepalen van het tempo gebaseerd op hoe goed, snelle spelers je hebt in bepaalde linies op het veld ?  kan je me ook een beetje meer uitleg geven over expresiever spelen en wanneer ik het beste deze instructie aanzet? 

Als laatste maakt het echt zo veel verschil qua prestaties van de spelers als je hem in een andere rol in dezelfde tacktiek gebruik ( zoals je aubamayang als A of DSa zou gebruiken en opteer voor lacazette als HS(su) ?

sorry voor de vele vragen en alvast 1000x dank voor de vele hulp :D

4 uur geleden zei Karlo:

ff een kleine update heb met deze settings 3 op 12 gehaald :D vind niet meteen de oplossing om men kansen om te zetten in goals ( een wederkerend probleem sinds ik dit spel speel ) maar ik domineer wel de matchen met mooi voetbal dus dat is al goed. hierbij laat ik het voor vandaag morgen verder knutselen :D

12 uur geleden zei FMHero:

Als ik het goed begrijp zijn er bepaalde instructies zoals op de counter spelen en het bepalen van het tempo gebaseerd op hoe goed, snelle spelers je hebt in bepaalde linies op het veld ?

Klopt, als je voorin veel snelheid hebt zou het zonde zijn om dit niet te gebruiken. Met Aubameyang, Lacazette, Saka, maar ook bijvoorbeeld Pépé heb je dit in overvloed dus counter aanvinken met Arsenal is bijna wel een must.

kan je me ook een beetje meer uitleg geven over expresiever spelen en wanneer ik het beste deze instructie aanzet? 

Dit zorgt ervoor dat je meest creatieve spelers, net dat beetje extra geven. Zoals die ene steekpass, of een keer één keer raken in plaats van eerst aannemen. Tevens versterkt het eigenlijk de instructie 'geduld opbrengen'. Er zitten namelijk ook nadelen aan deze instructie en dat is dat je team een soort lijndribbel probeert te spelen, in plaats van een keer te schieten of iemand voor de keeper te zetten. Daarom gebruik ik (bijna) altijd de combo van geduld opbrengen en expressiever spelen. En met Arsenal heb je hier ook de spelers ook wel voor met Ødegaard en Ceballos bijvoorbeeld.

Als laatste maakt het echt zo veel verschil qua prestaties van de spelers als je hem in een andere rol in dezelfde tacktiek gebruik ( zoals je aubamayang als A of DSa zou gebruiken en opteer voor lacazette als HS(su) ?

Ja, zeker. Het totale plaatje van je formatie + spelersrollen + instructies bepaalt of een tactiek logisch in elkaar steekt en goed zal werken of niet. Daarnaast hebben spelers attributen die je vertellen hoe goed iemand een bepaalde rol aan kan. Je kunt je voorstellen dat als je Aubameyang als een Targetman instelt waarbij die ballen moet doorkoppen, dat-ie minder rendeert dan een rol waar hij zijn snelheid en neusje voor de goal voor kan gebruiken, zoals DS of A (en misschien nog wel DZS ? ook, in het Engels 'pressing forward').

9 uur geleden zei FMHero:

ff een kleine update heb met deze settings 3 op 12 gehaald :D vind niet meteen de oplossing om men kansen om te zetten in goals ( een wederkerend probleem sinds ik dit spel speel ) maar ik domineer wel de matchen met mooi voetbal dus dat is al goed. hierbij laat ik het voor vandaag morgen verder knutselen :D

Da's minder. Meteen een lastig programma? Je gaat natuurlijk eerst deze formatie + tactiek een kans geven, maar zou je overwegen om te switchen naar een 4-2-3-1 dan heb ik nog wel een leuke tactiek liggen die goed bij Arsenal past. (y)

aangezien ik met de update speel en niet echt de beschikking heb over een AMC wil ik liever in deze formatie blijven spelen maar het gaat momenteel wel van kwaad naar erger haha :D zo heb ik het nu staat wat doe ik momenteel verkeerd en kan ik aanpassen zodat ik alsnog men job kan redden ? :D lacazette is 5 maanden geblesseerd dus ga ik voor aubamayang in de punt nu alleen echt scoren lukt hem niet.

ik heb wel altijd het meeste balbezit en ben ook nooit echt de mindere maar men spelers maken hun kansen blijkbaar enkel af als ik een goal tegen heb gekregen hoe kan ik dit oplossen ?

image.thumb.png.bbb834ef539897532872934bb8e94c3d.png

2 uur geleden zei FMHero:

aangezien ik met de update speel en niet echt de beschikking heb over een AMC wil ik liever in deze formatie blijven spelen maar het gaat momenteel wel van kwaad naar erger haha :D zo heb ik het nu staat wat doe ik momenteel verkeerd en kan ik aanpassen zodat ik alsnog men job kan redden ? :D lacazette is 5 maanden geblesseerd dus ga ik voor aubamayang in de punt nu alleen echt scoren lukt hem niet.

ik heb wel altijd het meeste balbezit en ben ook nooit echt de mindere maar men spelers maken hun kansen blijkbaar enkel af als ik een goal tegen heb gekregen hoe kan ik dit oplossen ?

image.thumb.png.bbb834ef539897532872934bb8e94c3d.png

Oké, misschien toch iets te passief hier en daar. Dan maar wat meer van je af bijten:

veel korter passen > korter passen

dwing tegenstander naar binnen

counter-pressie

Aubameyang: Aaa > DSaa

Martinelli: HVSaa > HVSon

Sambi Lokonga: SVDon > VSMon/VSMaa

Bellerin: VVon > VVaa

24 minuten geleden zei Daniell:

Even een @Karlo appreciation post!

Tof om te zien hoe je hier al het hele jaar mensen uitgebreid te woord staat en probeert te helpen met hun tactieken :mrgy:

sluit ik me bij aan :mrgy:

58 minuten geleden zei Karlo:

Oké, misschien toch iets te passief hier en daar. Dan maar wat meer van je af bijten:

counter-pressie

jammer genoeg ontslagen maar geef niet op ga het nog 1x proberen van in het begin ik begin de spelers rollen en de tweaks die we uitvoeren te begrijpen daarvoor al 1000x bedankt.

wat gaat het verwijderen van dwing tegenstander naar binnen ? en wanneer gebruik je dit dan het beste of juist niet ? of wanneer gebruik je het best verdedig naar de flanken ?

indien ik aubamayang terug op de vleugel posteer is het dan niet beter van met VSM(su) en HVS(AT) te spelen ? zo kan auba zich aanvallend toch iets meer uitleven niet ?

1 uur geleden zei Karlo:

counter-pressie

toch weer 0 op 9 geen idee ma niks werkt haha tips nog altijd welkom ma denk da ik het erbij ga laten geen idee wa ik mis doe verlies kansloos tegen iedereen terwijl ik in de voorbereiding alles vlot win 

23 minuten geleden zei FMHero:

toch weer 0 op 9 geen idee ma niks werkt haha tips nog altijd welkom ma denk da ik het erbij ga laten geen idee wa ik mis doe verlies kansloos tegen iedereen terwijl ik in de voorbereiding alles vlot win 

Erg vervelend. Ik heb tot nu toe in FM21 twee keer met Arsenal gespeeld en beide keren in een 4-2-3-1. De eerste keer nog met Özil om hem aan de praat te krijgen als 10 en de tweede keer vooral om het beter te doen dan Arteta ;)

In die tweede game lukte dat aardig en had ik het zo staan;

Aaa

Aubameyang

VSaa             AMon             NBVon

Saka            Ødegaard         Pépé

DYMon     SVDde

Partey      Ceballos

NBVve       VBVve       VCve       VVaa

Tierney     Gabriel     Holding     Bellerin

MVKve

Leno

mentaliteit - positief

in balbezit - korter passen, voetballende uitverdedigen, scherpe voorzetten, geduld opbrengen, expressiever spelen, links over elkaar heen gaan, hoger tempo, redelijk smal

in de omschakeling - afspelen aan VC's en backs, snelle spelvoortzetting, counter

zonder balbezit - hogere D-lijn, voorkom kort afspelen keeper, buitenspelval gebruiken

Holding - minder druk zetten, veld breed houden

Gabriel - minder druk zetten

Ceballos - minder druk zetten, korter dekken

Partey - korter dekken

Pepe - meer druk zetten

Ødegaard - neem meer risico, zwerven, korter dekken

Saka - meer druk zetten

Aubameyang - tussen de linies spelen, meer druk zetten

5 minuten geleden zei Karlo:

Erg vervelend. Ik heb tot nu toe in FM21 twee keer met Arsenal gespeeld en beide keren in een 4-2-3-1. De eerste keer nog met Özil om hem aan de praat te krijgen als 10 en de tweede keer vooral om het beter te doen dan Arteta ;)

In die tweede game lukte dat aardig en had ik het zo staan;

Aaa

Aubameyang

VSaa             AMon             NBVon

Saka            Ødegaard         Pépé

DYMon     SVDde

Partey      Ceballos

NBVve       VBVve       VCve       VVaa

Tierney     Gabriel     Holding     Bellerin

MVKve

Leno

mentaliteit - positief

in balbezit - korter passen, voetballende uitverdedigen, scherpe voorzetten, geduld opbrengen, expressiever spelen, links over elkaar heen gaan, hoger tempo, redelijk smal

in de omschakeling - afspelen aan VC's en backs, snelle spelvoortzetting, counter

zonder balbezit - hogere D-lijn, voorkom kort afspelen keeper, buitenspelval gebruiken

Holding - minder druk zetten, veld breed houden

Gabriel - minder druk zetten

Ceballos - minder druk zetten, korter dekken

Partey - korter dekken

Pepe - meer druk zetten

Ødegaard - neem meer risico, zwerven, korter dekken

Saka - meer druk zetten

Aubameyang - tussen de linies spelen, meer druk zetten

ik merk aan jou tacktiek dat je ook individuele speler instructies geeft hier gaat het volgens mij dan fout gelopen zijn ik liet gewoon de rollen standaard staan :D zijn er speler instructies die je standaard gebruik ? of hoe bepaal je de welke je gaat gebruiken ? 

47 minuten geleden zei FMHero:

ik merk aan jou tacktiek dat je ook individuele speler instructies geeft hier gaat het volgens mij dan fout gelopen zijn ik liet gewoon de rollen standaard staan :D zijn er speler instructies die je standaard gebruik ? of hoe bepaal je de welke je gaat gebruiken ? 

Op zich is het geen must hoor, maar deze instructies zie ik vaak voorbijkomen op de SI tactieken forums waar ik al een lange tijd meelees, en ontzettend veel van opgestoken heb.

Zolang je je spelers maar niet volstouwt met instructies en ze nog voldoende vrijheid geeft om te vertrouwen op hun kwaliteiten kunnen één of twee PI's per speler niet zo'n kwaad. 

En de spelersinstructie 'korter dekken' en 'meer druk zetten' heb ik omdat ik niet gekozen heb voor pressing als teaminstructie, maar om op deze manier nog iets van agressiviteit richting de tegenstander met bal probeer uit te oefenen (y)

3 uur geleden zei Karlo:

En de spelersinstructie 'korter dekken' en 'meer druk zetten' heb ik omdat ik niet gekozen heb voor pressing als teaminstructie, maar om op deze manier nog iets van agressiviteit richting de tegenstander met bal probeer uit te oefenen (y)

hoe bedoel je pressing als team instructie ? sorry als ik nu dom over kom :D

11 uur geleden zei FMHero:

hoe bedoel je pressing als team instructie ? sorry als ik nu dom over kom :D

Bij je teaminstructies - zonder balbezit - kun je instellen of je ook druk zet met het hele team, die slider liet ik dus in dit geval in het midden staan en in plaats daarvan had ik het als speler-instructie bij enkele spelers toegevoegd.

Op de SI forums noemen ze dit een 'split block' in het Engels. Dat betekent dus eigenlijk dat je de pressing op standaard laat staan en je meest aanvallende spelers, meestal de (meest aanvallende) MC, AMR, AML en ST 'meer druk zetten' meegeven als speler-instructie.

na en top 1ste half seizoen begin ik nu te merken dat ik men kansen niet meer kan scoren ik creeer ze wel maar ze afwerken lukt niet eerder altijd zwakke balletjes of een veel te hard schot over of naast.

begin januari liep alles goed met grote zeges tegen leverkusen, wolfsburg , mainz en frankfurt waarna ik ineens 0 op 9 pak tegen degradatie teams. hoe kn ik dit oplossen ? mss ligt het aan men tacktiek ? image.thumb.png.f9ba001392f04965ad11771420aa63d5.png

10 uur geleden zei FMHero:

na en top 1ste half seizoen begin ik nu te merken dat ik men kansen niet meer kan scoren ik creeer ze wel maar ze afwerken lukt niet eerder altijd zwakke balletjes of een veel te hard schot over of naast.

begin januari liep alles goed met grote zeges tegen leverkusen, wolfsburg , mainz en frankfurt waarna ik ineens 0 op 9 pak tegen degradatie teams. hoe kn ik dit oplossen ? mss ligt het aan men tacktiek ? image.thumb.png.f9ba001392f04965ad11771420aa63d5.png

Ik denk niet dat het volledig aan je tactiek ligt, aangezien je gewoon netjes 2e staat met Dortmund. Een ploeg kan altijd een mindere periode kennen in een seizoen, dus ik zou niet meteen in paniek raken. 

Met Haaland heb je de beste afmaker in het spel, dus ik zou me niet te druk maken om het 'afwerken' in het algemeen. 

Ik zou hier en daar wel iets willen aanpassen in de tactiek, maar dat zijn echt details. Het geraamte is prima, dus ik denk vooral dat het aan je algehele management ligt. Spelers in hun kracht gebruiken, spelers op momenten rust gunnen ook. Ik weet bijvoorbeeld van mijn game met Dortmund dat ik Haaland twee keer in het eerste seizoen 14 dagen vrij heb gegeven, omdat hij vermoeid was. 

En na een wedstrijd waar je weet dat je over 3 dagen weer moet > rechtermuisknop > training > rust 1 dag.

22 minuten geleden zei Karlo:

Ik denk niet dat het volledig aan je tactiek ligt, aangezien je gewoon netjes 2e staat met Dortmund. Een ploeg kan altijd een mindere periode kennen in een seizoen, dus ik zou niet meteen in paniek raken. 

Met Haaland heb je de beste afmaker in het spel, dus ik zou me niet te druk maken om het 'afwerken' in het algemeen. 

Ik zou hier en daar wel iets willen aanpassen in de tactiek, maar dat zijn echt details. Het geraamte is prima, dus ik denk vooral dat het aan je algehele management ligt. Spelers in hun kracht gebruiken, spelers op momenten rust gunnen ook. Ik weet bijvoorbeeld van mijn game met Dortmund dat ik Haaland twee keer in het eerste seizoen 14 dagen vrij heb gegeven, omdat hij vermoeid was. 

En na een wedstrijd waar je weet dat je over 3 dagen weer moet > rechtermuisknop > training > rust 1 dag.

@FMHeroEn vooral doorselecteren. Ik speel nu zelf ook met Dortmund en naar mijn mening is het team wat je nu hebt gewoon plek 2. Je kan met een aantal gerichte aankopen vrij makkelijk over Munchen geen denderen. Het is een beetje 'old skool' om meteen je tactiek de schuld te geven. Wat Karlo zegt klopt als een bus, het is een totaalplaatje tegenwoordig in FM. (wel leuk om dit team weer zo te zien, ter info en als tip: ik heb alleen Haaland en Moukoko nog + Guerreiro, Bellingham en Reyna als backup). Er staan talloze tutorials op Youtube waar ik als het gaat om teammagement veel van geleerd heb.

20 uur geleden zei Thomassje123:

425f5f1d17d9262111c0d0981b778503.png

De linkerflank loop niet, weet iemand waarom? Is de linkerkant te aanvallend? Ik heb alleen maar rechtsbenige buitenspelers dus ik moet haast wel met een naar binnen komende/hangende vleugelspits spelen

Je linksbuiten en Mez zullen vaak in dezelfde ruimte uitkomen. Dit kan interessant zijn om een overload te creëren, maar het kan ook de ruimtes wegnemen. Verder staat je spelverdeler rechtscentraal en de VV rechts staat op 'ondersteunen', waardoor het voetbal veel over die kant zal lopen. Als de bal achterin is zal er links achter en midden niemand zijn, dus kunnen ze moeilijk voetballen over die kant. 

Ik denk dat je een beetje moet gaan tweaken met de mentaliteit en de rollen van je VL en MCL (als je de AML niet kunt veranderen). Bijvoorbeeld een NBV (o) maken van je VL.

3 uur geleden zei FlyD:

Je linksbuiten en Mez zullen vaak in dezelfde ruimte uitkomen. Dit kan interessant zijn om een overload te creëren, maar het kan ook de ruimtes wegnemen. Verder staat je spelverdeler rechtscentraal en de VV rechts staat op 'ondersteunen', waardoor het voetbal veel over die kant zal lopen. Als de bal achterin is zal er links achter en midden niemand zijn, dus kunnen ze moeilijk voetballen over die kant. 

Ik denk dat je een beetje moet gaan tweaken met de mentaliteit en de rollen van je VL en MCL (als je de AML niet kunt veranderen). Bijvoorbeeld een NBV (o) maken van je VL.

Ik had al een vermoeden dat die 2 elkaar in de weg zouden lopen. Het idee bij de linkerflank is dat de AML naar binnen snijdt en de VL er over heen gaat. Daarom heb ik ook 4-3-3 met de punt naar achteren om de verdediging een handje te helpen (want dat is echt nodig). Wat zou een goede optie kunnen zijn?

SVD en MEZ omdraaien?

AVV (ondersteunen) - Naar binnen snijden/hangende vleugelspits (ondersteunen)?

Mezzala ondersteunen in plaats van aanvallen

Centrale middenvelder (aanvallen) in plaats van Mezzala?

Op 6-9-2021 om 23:07 zei Thomassje123:

Ik had al een vermoeden dat die 2 elkaar in de weg zouden lopen. Het idee bij de linkerflank is dat de AML naar binnen snijdt en de VL er over heen gaat. Daarom heb ik ook 4-3-3 met de punt naar achteren om de verdediging een handje te helpen (want dat is echt nodig). Wat zou een goede optie kunnen zijn?

SVD en MEZ omdraaien?

AVV (ondersteunen) - Naar binnen snijden/hangende vleugelspits (ondersteunen)?

Mezzala ondersteunen in plaats van aanvallen

Centrale middenvelder (aanvallen) in plaats van Mezzala?

Van de opties die jij voorstelt zou ik voor AVV (ondersteunen) - Naar binnen snijden/hangende vleugelspits (ondersteunen) gaan. De diepgang van het middenveld heb je nodig in deze formatie dus kun je de MEZ (A) moeilijker veranderen.

4 uur geleden zei FlyD:

Van de opties die jij voorstelt zou ik voor AVV (ondersteunen) - Naar binnen snijden/hangende vleugelspits (ondersteunen) gaan. De diepgang van het middenveld heb je nodig in deze formatie dus kun je de MEZ (A) moeilijker veranderen.

Thnx!

61cd0d6697d5711ab2400c6f00a85255.png

Inmiddels is het dit geworden, gewoon 2 vleugelspitsen aanvallend. Veld breed en voorzetten geven op de spits. Ben alleen niet meer zo kapot van een mezzala ondersteunend dus ik zeg hem weer op aanvallend

Edited by Thomassje123

Ik heb jaren en jaren tactics gedownload, en dan ging ik die tactics tweaken zodat ze mij wat minder een "exploit-gevoel" gaven... of zoals dit jaar zit ik dan varianten te maken en te simuleren en simuleren tot ik iets plug&play vind dat toch redelijk realistisch aanvoelt...

En als ik dan op socials FM groepen volg ben ik altijd jaloers op mensen die het spel "gewoon" spelen, normale formatie, bijna een default preset style en toch veel succes hebben... soms denk ik dan dat ik het gewoon te ver zoek...

Daarom eens helemaal opnieuw begonnen, wat volgens mij een gebalanceerde 4231 is qua roles & duties + bijna de default gegenpress erop (ja ik weet het gegenpress... misschien de gemakkelijkste keuze :p ) met enkel het tempo ééntje naar beneden tov default style.

Voorlopig lijkt het erg goed te werken, iemand die hierop wat aan te merken of toe te voegen heeft?

image.png.b49b84e6e2d617dbf2c3df087b3115d0.png