Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wie is de Mol? 2021

MisterX

Wie is.. het molleke?  

8 leden hebben gestemd

1. 1. Wie is de mol?

Deze peiling is gesloten. Er kan niet meer worden gestemd.

• Meld je aan of registreer je om te kunnen stemmen in deze peiling.
  • Peiling gesloten op 13-02-21 om 19:30

Aanbevolen berichten

Daar was ie weer, de jaarlijkse aflevering waardoor ik het plezier in het seizoen ineens kwijt ben. Die heks van Knevel voorop, hele tijd op het geld zitten en dan nu 5000 euro betalen en dan in de aankondiging van volgende week gaan zeiken dat mensen over lijken gaan.

Elke keer flikkeren ze zo'n opdracht erin en dan aan het eind van het seizoen gaan roepen dat het de laagste pot ooit is. Dat heeft geen fluit te maken met de kwaliteit van de mol en alles met de moeilijkheid van de opdrachten en of de regisseurs dit soort opdrachten erin gooien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Kelvin:

Die heks van Knevel voorop, hele tijd op het geld zitten en dan nu 5000 euro betalen en dan in de aankondiging van volgende week gaan zeiken dat mensen over lijken gaan.

Dit type spel is vaak wel hoe een vrouwelijke mol het spel speelt. Bij een vrouwelijke mol vind ik haar vanaf het begin meestal al irritant. Ze is wel mijn gok voor de eerste aflevering geweest. Ik moet trouwens zeggen dat ik het wel mee vind vallen hoe irritant ze daadwerkelijk is. Een van de redenen waarom ik toch over haar als mol begin te twijfelen...

7 minuten geleden zei Kelvin:

Elke keer flikkeren ze zo'n opdracht erin en dan aan het eind van het seizoen gaan roepen dat het de laagste pot ooit is. Dat heeft geen fluit te maken met de kwaliteit van de mol en alles met de moeilijkheid van de opdrachten en of de regisseurs dit soort opdrachten erin gooien. 

Ik heb ook weinig met dit soort opdrachten. Zou me niets verbazen als dit natuurlijk weer een mooie dekmantel was voor de mol, zodat de mol in de vorige aflevering veel geld kon verdienen onder het mom van 'vertrouwen winnen'. Om die reden had ik Rocky eigenlijk wel afgeschreven, maar die gooit nu dus ook met een groot bedrag. Misschien toch maar eens heroverwegen, zeker als ze de komende afleveringen opeens gaat kutten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Kelvin:

Daar was ie weer, de jaarlijkse aflevering waardoor ik het plezier in het seizoen ineens kwijt ben. Die heks van Knevel voorop, hele tijd op het geld zitten en dan nu 5000 euro betalen en dan in de aankondiging van volgende week gaan zeiken dat mensen over lijken gaan.

Ik heb niet het gevoel dat ze ieder jaar zo’n opdracht erin stoppen om de pot te drukken. Verbazingwekkend dat die 3 blind 5k neerleggen en de andere 3 wel een doordacht bod deden.

Zit de mol bij die 3? Ik betwijfel het. In zo’n opdracht weet je dat deelnemers blind veel geld neerleggen voor een vrijstelling. Toch jammer dat Joshua eruit is, vond hem vooraf irritant met z’n Engels Nederlandse zinnen maar hij was een toffe deelnemer. Z’n laatste reactie wel bijzonder, alsof het kwartje viel dat Splinter hem wellicht wel genakt heeft. 

Nog steeds volle punten dankzij Marije. Begrijp niet zo wat mensen tegen haar hebben, vind Charlotte 10x irritanter.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-1-2021 om 23:18 zei Kelvin:

Helemaal mee eens. Als ik de mol was geweest zou ik ook gewoon na deze veiling pas gaan beginnen aan mijn taak. Voor de veiling gewoon lekker m'n best doen en onder de radar blijven, omdat je gewoon wéét dat mensen keiveel gaan bieden. En om nog even langer die dekmantel te houden, zou ik als mol ook gewoon een laag bedrag bieden ook. Dus wat mij betreft kan de eerste helft van het seizoen (die ik overigens erg leuk vond, met leuke opdrachten!) gewoon de prullenbak in, omdat de mol denk ik gewoon keihard z'n best gedaan heeft met deze slachting in het achterhoofd.

Ik denk ook dat de mol als laatste mocht bieden en dan alle voorgaande boden te horen heeft gekregen van Rik. Dan weet de mol meteen "er zijn al 3 mensen met 5k, ik ga lekker laag bieden en verontwaardigd spelen". Die theorie past vooral erg goed in de Renee-is-de-mol-en-Splinter-is-mijn-reservemol-tunnel waar ik voor de aflevering al in zat, maar ik vind hem objectief gezien ook best hout snijden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Bolderbast:

Ik volg dit seizoen voor het eerst, maar de mol weet dus welke opdrachten er komen en kan aan de hand daarvan zijn of haar strategie bepalen? 

Over het algemeen wel ja.

Bijvoorbeeld in de opdracht met het bieden op voorkennis denk ik dat de mol als laatste mocht en van de andere biedingen weet had (al kan dat misschien ook weer verdacht overkomen bij de andere kandidaten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Erwin.:

Over het algemeen wel ja.

Bijvoorbeeld in de opdracht met het bieden op voorkennis denk ik dat de mol als laatste mocht en van de andere biedingen weet had (al kan dat misschien ook weer verdacht overkomen bij de andere kandidaten)

Maar het is dus ook zo dat de mol voor dag 1 weet wat de opdracht van dag 10 is? Dat wordt hierboven namelijk geïmpliceerd. 

bewerkt door Bolderbast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een groot gedeelte wel dacht ik, zo kan de mol vooral al een beetje zijn/haar strategie bepalen. Bijvoorbeeld de te bepalen rol in de opdracht (als je teams moet vormen kan de mol vooral al nadenken in welk team hij/zij moet gaan zitten om de opdracht te doen mislukken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja zo lijkt de mol van dit seizoen wel te denken inderdaad, maar dan ben je gewoon een kutmol. Je hoeft als mol niet als eerste groepje binnen te komen, je moet er gewoon zo lang mogelijk over doen om te zorgen dat er zo min mogelijk geld binnenkomt. En ja dan doe je soms wel kandidaat gedrag vertonen, maar niet op dit punt imo.

Dat er al 5k uit is vind ik op dat moment niet meer relevant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-1-2021 om 09:07 zei Elano:

Ik verdenk Rocky nu ook, kan er nog geen duidelijke hints achter zoeken maar is vooral gevoel. 

Eigenwijs als ik ben, ga ik m'n punten niet meer wijzigen. Ook al leiden de meeste aanwijzingen naar Renée. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit ook volledig op Renée, maar iemand die opeens zo verdacht wordt gemaakt is het dan uiteindelijk niet. Maar toch:

In de aflevering dat Chef Speciaal eruitging, leek het erop dat hij dacht dat Splinter en hij op het goede spoor zaten en dat ze er daardoor vanuitgingen dat Renée er daarom uit moest, ook omdat zij toen had gezegd zelf op Chef Speciaal te zitten. Na uitschakeling zei hij "nu weet ik hoe het zit", ik vermoed dat hij daarmee bedoelde dat Renée dan de mol moet zijn. Heb ook het idee dat Splinter al weet wie de mol is, zit zelf het minst te mollen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit zwaar op Splinter. Zoals vaker met de mol weinig in beeld gebracht tijdens de opdrachten. Regie doet merkbaar haar best om Splinter neer te zetten als een zo gewoon mogelijke kandidaat, waar het Renee, Charlotte en Marije constant uitvergroot met foutjes of opmerkelijkheden. Alleen Rocky kan het verder nog zijn, maar qua regie is Splinter de perfecte mol. Heeft ook heel vaak sleutelposities en had ook de meest simplistische argumentatie ooit: Renee is de mol, ze is immers actrice, dus kan ze de mol ook wel acteren. In het begin zat hij even op Joshua (wie niet), maar toen liet hij zich simpel overhalen door hem omdat hij zei de mol niet te zijn. En dat geloofde hij meteen en ze gingen een bondje aan. Je zou toch denken dat politieke junkie Splinter als kandidaat iets wantrouwender en doordachter zou zijn. Maar als mol kan je maar beter de meest verdachte ook verdenken, mee op de trein springen; dan valt het niet zo op mocht die persoon eruit gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal weet ik rond deze tijd bijna altijd wel zeker wie de mol is, maar dit jaar heb ik het idee dat hoe langer de serie duurt, hoe minder ik zeker lijkt te weten. Marije was mijn gok voor de boeg, maar daar begin ik steeds minder zeker van te worden. Het kan bijna iedereen wel zijn, heb ik het idee... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens één of andere wetenschappelijke analyse is er een kans van meer dan 50% dat Marije de mol is. Splinter nummer 2 met iets van 30% en rest een zeer kleine kans. Heb ik gehoord en niet zelf gelezen trouwens. Hierbij wordt er gekeken naar regie, gezichtsuitdrukkingen, wat statistieken qua geld en jokers en nog wat dingen. 

Zelf zit ik nog op Rene :D

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites