Jump to content

[FM20] AS Saint-Étienne - Pour l'amour des verts

Recommended Posts

jsRSZYK.png

juni - juli 2019

Nadat een bug in mijn game met Zürich roet in het eten gooide kwam ik al snel bij de volgende club op mijn shortlist met games uit. De banner verraad natuurlijk alles al, het is AS Saint-Étienne geworden. Het is denk ik meer dan 10 jaar geleden dat ik voor het laatst een game in de Franse competitie startte of überhaupt met een Franse club speelde. Als ik het me goed herinner was dat een game in FM2005 met Stade Rennes, waar toen o.a. Kim Källström nog speelde. Toch een mooi stukje nostalgie!

Ook in deze game heb ik weer een alter-ego aangemaakt; Roger Petit. Maar daar zullen jullie in de update maar weinig van merken. De opzet van de game en de stijl van updaten zal identiek zijn aan mijn verhaal/game met FC Zürich. Ik speel met de standaard update van SI, dus alleen de wintertransfers uit het vorige seizoen zijn doorgevoerd. Ik hou er van om lekker snel door mijn games te razen dus ik leg ook veel verantwoordelijkheid bij mijn staf neer. Ook in deze game is de eerste transferperiode uitgeschakeld, dus er kan pas vanaf januari aan de selectie gesleuteld worden. Op tactisch vlak maak ik gebruik van vergelijkbare tactieken van KNAP als in mijn game met Zürich.

AS Saint-Étienne

Association Sportive de Saint-Étienne Loire (beter bekend als Saint-Étienne) is een Franse voetbalclub, opgericht in 1920. De club speelt zijn thuiswedstrijden in Stade Geoffroy-Guichard. Het stadion heeft de bijnamen Le Chaudron (de ketel) en l'enfer vert (de groene hel). Deze bijnamen stammen uit de hoogtijdagen van AS Saint-Étienne, die in groene shirtjes spelen. Eind jaren 60 tot halverwege de jaren 70 behaalde de club zijn grootste successen. Diverse prijzen werden binnengehaald. Ook werd in seizoen 1975/76 de Europacup I-finale gehaald, die met 1-0 werd verloren van Bayern München. Geen enkele Franse club haalde meer landstitels binnen dan Saint-Étienne.

De laatste titel van ASSE stamt uit 1981, het doel van deze game lijkt me daarmee wel duidelijk. De club met de meeste titels in Frankrijk terugbrengen naar de titel. En daarmee PSG afhouden van het record van meeste titels in de Ligue 1. Daarnaast is het natuurlijk ook het doel om Europese successen te behalen.

Om deze doelen te behalen zal er flink gesleuteld moeten worden aan de selectie. In zijn huidige staat zijn er een aantal posities redelijk dun bezet en ook kwalitatief zal het beter moeten. Daarnaast beschikken we over een groot aantal dertigers die zich in de nadagen van hun carrière bevinden. Op dit moment bevat de selectie nog niet echt een speler waar we het nieuwe elftal omheen zullen bouwen. Alleen Zaydou Youssouf is in potentie een speler met een grote toekomst. De rest van de selectie zal in de komende maanden en jaren stoppen met voetballen of ergens anders spelen. Gelukkig beschikken we wel over een groot aantal talenten in ons tweede elftal en in de onder 19. Ik hoop een aantal van deze spelers te kunnen behouden en naar een niveau te krijgen dat ze op het hoogste niveau mee kunnen.

98GdpB5.png

Er werden in zowel juni als juli ook al de nodige oefenwedstrijden gespeeld. Dat werden in veel gevallen doelpuntenfestijnen en dienden al goede voorbereiding op het nieuwe seizoen. In augustus staat de laatste oefenwedstrijd op het programma en zal de Ligue 1 van start gaan.

U7qfiId.png

ASSE komt uit in de UEFA Europa League en is direct geplaatst voor de groepsfase. De loting is ons niet ongunstig gezind en het behalen van de volgende ronde is zeker een must.

AUB09GK.png

Tot de volgende update!

Mijn volgers uit mijn vorige verhaal zijn gementioned. Wil je niet gementioned worden? Laat het even weten!  

@Fantasy @TeamWesil@Neel2210 @Titan @Marius @Mordurette @DGremlin @delichris @FlyD @John Terry @ElMarcos @Nummerke10  @komodo25 @germandutch

Edited by Michaelinho*
  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

juni -juli 2022   Na een grandioos en overweldigend vorig seizoen is het alweer tijd voor de voorbereidingen op het nieuwe seizoen. Na het afgelopen seizoen zou je kunnen denken dat het vers

augustus - september 2019   Nadat ook de laatste oefenwedstrijd tegen Villarreal winnend werd afgesloten konden we ons gaan maken voor de start van de Ligue 1. In augustus stonden er drie we

oktober - november - december 2019   Een lange en uitgebreide update dit keer. Dit keer niet twee maanden, maar drie. De periode richting het einde van 2019 stond vooral in het teken van de

jsRSZYK.png

augustus - september 2019

Nadat ook de laatste oefenwedstrijd tegen Villarreal winnend werd afgesloten konden we ons gaan maken voor de start van de Ligue 1. In augustus stonden er drie wedstrijden op het programma. In september mochten we ook voor de eerste keer in de Europa League in actie komen. De opening van de competitie, in eigen huis, verliep soepeltjes. Angers vormde niet echt een bedreiging en richting de rust open Loïs Dony de score. Die voorsprong hielden we vast tot Yann M'Vila vlak voor tijd met een mooie pegel de 2-0 binnen schoot. Het seizoen met drie punten beginnen is altijd lekker.

Ook de uitwedstrijd tegen Amiens verliep zonder problemen. Het werd een doelpuntrijk treffen waarbij wij met 4-0 aan het langst eind trokken. Tegen Monaco liepen voor het eerst tegen een verlies aan, wat volkomen onnodig was overigens. We waren de hele wedstrijd veel sterker, maar kwamen niet tot scoren. Monaco benutte één van de weinig kansen helaas wel. In de daarop volgende wedstrijd tegen Toulouse gebeurde exact hetzelfde, alleen keken we daar al na een paar minuten tegen een achterstand aan. We herpakten ons vervolgens gelukkig tegen Stade Brestois, al was dat ook wat moeizaam. Tegen Wolfsburg speelden we wederom goed, maar viel het doelpunt pas in de laatste seconde. Wel een goed begin van onze Europese campagne! We sloten de maand vervolgens wat wisselvallig af. Al speelden we ook niet tegen de makkelijkste tegenstanders. Gelukkig sloten we de maand af met een 2-0 overwinning op Montpellier, een lijn die we hopelijk doortrekken de rest van het seizoen.

jNK9dRZ.png

Citaat

7rBlg9e.png

Met 13 punten uit 8 wedstrijden zijn we niet slecht, maar ook niet geweldig begonnen aan het seizoen. We staan zo ongeveer waar men ons verwacht, onze prognose is immers 6e. Ik ben vooral benieuwd of we de komende weken en maanden wisselvallige resultaten blijven boeken of dat we boven onszelf uit kunnen stijgen.

9y3OMje.png

Tot de volgende update!

@Fantasy @TeamWesil@Neel2210 @Titan @Marius @Mordurette @DGremlin @delichris @FlyD @John Terry @ElMarcos @Nummerke10  @komodo25 @germandutch @Jotew @Netzwerk

Een ingetogen start van Saint-Étienne. Vooralsnog bij de plekken waar je graag wil staan, maar waarschijnlijk ga je de komende periode  op meer punten rekenen. De laatste twee wedstrijden bieden daar veel aanknopingspunten voor!

Typische resultaten voor de Franse competitie in mijn ogen. Behalve PSG kan elke club zowat van mekaar winnen. Over de tussenstand kan je volgens mij dan ook behoorlijk tevreden zijn. In Europa heb je dan ook eens meteen de moeilijkste partij gewonnen.

Dat PSG na 8 wedstrijden alweer een klein gat geslagen heeft verbaast me niks. 

Jij bent zeker niet slecht begonnen, maar had natuurlijk beter kunnen zijn als je tegen Toulouse had weten te winnen. Tegen Wolfsburg een mooie (Duitse) overwinning binnen gesleept! Lekker hoor.

jsRSZYK.png

oktober - november - december 2019

Een lange en uitgebreide update dit keer. Dit keer niet twee maanden, maar drie. De periode richting het einde van 2019 stond vooral in het teken van de Ligue 1 en de Europe League. Daarnaast kwamen we ook uit in de vierde ronde van de Coupe La Ligue. De mooiste overwinning van het seizoen hebben we denk ik al geboekt. In de eerste wedstrijd van deze periode werd Midtjylland echt compleet geslacht, ik wist niet wat ik zag; 9-1!!

Daarmee trokken we in ieder geval de goede lijn uit de laatste wedstrijd van september door. En of we die lijn doortrokken zeg. Al onze resterende wedstrijden in oktober werden gewonnen en allemaal met ruime cijfers. Met name Wahbi Khazri, Ryad Boudebouz en Loïs Diony waren lekker op dreef en brachten ons de nodige doelpunten. In november denderde diezelfde trein onverminderd voort. Ook in november wisten we al onze wedstrijden te winnen, terwijl ons programma toch wel iets lastiger was deze maand. De twee overwinningen aan het einde van de maand waren daarin het mooist en tevens het belangrijkst. Zowel Lyon, op papier veel sterker dan ons, als Wolfsburg werden verslagen. De trein, die inmiddels wel een TGV genoemd mag worden, beukte ook in december bijna al onze tegenstanders om ver. Hoogtepunt van deze maand is natuurlijk de 2-0 overwinning op Paris Saint-Germain. PSG was tot dat moment onaantastbaar in de competitie, maar tegen ons hadden ze niets te vertellen. We speelden ze helemaal zoek en wisten ons al vroeg in de wedstrijd op een 2-0 voorsprong te zetten. Daarna kwamen we nauwelijks nog in gevaar, een prachtig resultaat! Aan het eind van de maand begon het drukke schema een beetje zijn tol te eisen. Tegen Lille gaven we drie doelpunten weg, in de beker werd Chamois Niortais met een kleine zege opzij gezet en kwamen we tegen Bordeaux niet tot scoren. De rust rondom de feestdagen zullen we nodig hebben, maar op 4 januari gaan we gewoon weer verder.

SLBFPMY.png

Citaat

XbXU70y.png

vnKbvSt.png

De ontzettend goede resultaten zorgen logischerwijs ook voor een goede klassering in de Ligue 1. Met een 2e plaats leven boven onze stand, maar we hebben het wel gewoon verdiend. Voor de tweede seizoenshelft is het doel om ons in de top 4 te handhaven en alles wat we meer halen is mooi meegenomen.

VPqWxkb.png

In de Europa League wisten we al onze wedstrijd te winnen, niet zo gek ook dat je daarmee dan bovenaan eindigt in de poule. Met een lekker doelsaldo en veel vertrouwen maken we ons op voor de volgende ronde. Daarin treffen LASK Linz, op papier een tegenstander die het ons niet al te moeilijk zou moeten kunnen maken.

486gz2M.png

Citaat

Vf2WRDs.png

Voorafgaand aan onze eerste transferperiode in januari werd er al gezocht naar versterkingen. Daarbij kwamen we uit bij Matias Arezo, voor velen natuurlijk bekend. Matias Arezo zal pas in januari 2021 aansluiten, maar zal tegen die tijd al dicht tegen de basisploeg aan zitten verwacht ik.

pYTMyWB.png

Tot de volgende update!

@Fantasy @TeamWesil@Neel2210 @Titan @Marius @Mordurette @DGremlin @delichris @FlyD @John Terry @ElMarcos @Nummerke10  @komodo25 @germandutch @Jotew @Netzwerk

Wat een heerlijke periode zeg! Hoogtepunten die vooroorlogse score tegen de Denen natuurlijk, én de winst tegen PSG. Aan dit tempo is de top-twee zelfs haalbaar. Ook fijn dat je in Europa een haalbare loting kent, zeker verdiend ook na die 18 op 18.

Die goede vorm van de laatste wedstrijden uit je vorige update is zeer sterk doorgezet; wát een periode! Het zal wel strijden worden voor de tweede plaats dit seizoen, want PSG zie ik door niemand meer ingehaald worden. Of er moet een klein wonder gebeuren ;) In Europa heb je snel naam gemaakt met onder andere die 9-1 winst. Linz moet dan toch te pakken zijn in de volgende ronde.