Rogier. Geplaatst 9 november 2020 Share Geplaatst 9 november 2020 Yes. Ergens vandaag mik ik op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 9 november 2020 Share Geplaatst 9 november 2020 Lijstje ingestuurd op basis van één keer luisteren en wat terugluisteren. Had een redelijk duidelijk eerste 4/5. Stuk daarna was ook wel redelijk duidelijk. Alleen op de juiste volgorde wat lastig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 9 november 2020 Share Geplaatst 9 november 2020 Ik denk wel de matigste editie waar ik tot nu toe aan mee heb gedaan, meeste lag niet in mijn straatje. Nog wel wat kunnen ontdekken dat ik niet uit zou zetten, maar helaas geen pareltjes. Benieuwd naar de punten, zal wel weer lekker divers worden gezien de smaken die er zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 ik ga er nu een 2e x naar luisteren, stemmen zijn dus onderweg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 10 november 2020 Auteur Share Geplaatst 10 november 2020 (bewerkt) MU Wereldsongfestival #30 Kick-off! Margot en Ruby stonden al te springen en eindelijk mogen ze in hun kittige pakje het podium in Melbourne betreden. Enkele honderden uitzinnige Songfestivalfans hebben lang op dit moment gewacht en doen hun uiterste best om hun vlag zo hard mogelijk te laten wapperen voor de draaiende camera’s. De cameramannen zelf valt het niet eens op; die hebben hun vizier (en hun camera) alleen nog maar op de twee gastvrouwen gericht. Volledig ingestudeerd deelt het tweetal ons mede dat alle stemmen geteld zijn en het de beurt is aan het eerste land om zijn punten door te geven. Stemronde 1/19: Oekraïne Het eerste land dat de punten gaat delen, is Oekraïne, vertegenwoordigd door Zeus, die hoopt een beetje Griekse discipline te introduceren in het Oost-Europese land. Oekraïne wordt dit jaar vertegenwoordigd door KAZKA, een band die wordt getypeerd met de term pop meets electro-folk. De zang wordt overgelaten aan de 28-jarige Oleksandra Zaritsa. Het nummer dat zij vertolken hier in Australië komt van het gelijknamige album Карма. Wordt het een song die voor veel landen op z’n Nederlands wordt uitgesproken inclusief de wens om het zo snel mogelijk uit te zetten, of wordt er stevig op gestemd in de hoop de nodige Karma te creëren, zoals het nummer heet vanuit de Cyrillische transcriptie. De punten van Oekraïne https://scorewiz.eu/scoreboard/view/352754/mu-worldvisionsongfestival-30 Spoiler Ik hoop dat ik alles juist heb ingesteld. Volgens mij wel (behalve dat de username niet achter het land staat - het land is groter dan de persoon!). Als ik een volgend land toevoeg in de telling, telt die toch automatisch door vanaf dit punt? Oekraïne - @Zeus| Verenigde Staten - @Rogier. | Nederland - @Roprop | Wales - @chrisje1993 | Schotland - @Titan | België - @bas2204 | Denemarken - @Satyr | Noorwegen - @007mark | Engeland - @Fabian. | Canada - @nasje92 | Frankrijk - @Platina32 | Duitsland - @Grote Ree | Zweden - @Chiemel | Japan - @Badmuts | Faeröer Eilanden - @Kelvin | Iran - @ivago | Uruguay - @komodo25 | Australië - @Erwin. | Finland - @Chimpa 10 november 2020 bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 Fijn om meteen met 8 punten te beginnen, wordt het in ieder geval geen kansloos verhaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 Heb ik toch al eventjes bovenaan gestaan in ieder geval, al was het maar een halve seconde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 Geen verkeerd begin. Punten konden niet uitblijven van Zeus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 Ik hoopte op de volle pot van @Zeus en kreeg die ook. Bedankt Oekraïne! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 Hier niets verwacht en niet gekregen. @Titan Nu inderdaad bij het tweede land de voting invullen en dan klikken op : 'get link voor votes individually' of iets in die richting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 Ah, ik had hoop op punten toen Noorwegen die kreeg en ik dus ook daarna Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 Zowaar wat puntjes gekregen van de oppergod! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 Thanks @Zeus voor de 5 punten. Had al wel punten verwacht, omdat je denk ik de artiest kent? Ben qua keuze van het nummer iets meer gegaan voor een nummer wat meer mensen goed zouden kunnen vinden. Ook de meer mainstream deelnemers hier. Twaalfpunter voor Iran was een invuloefening natuurlijk vanuit dit land. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 Niets verwacht niets gekregen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 Hier ook niet altijd punten van onze Zeus gekregen, maar deze keer toch mooi van de nul af direct bij de eerste stemronde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 58 minuten geleden zei 007mark: Thanks @Zeus voor de 5 punten. Had al wel punten verwacht, omdat je denk ik de artiest kent? Ben qua keuze van het nummer iets meer gegaan voor een nummer wat meer mensen goed zouden kunnen vinden. Ook de meer mainstream deelnemers hier. Twaalfpunter voor Iran was een invuloefening natuurlijk vanuit dit land. Punten verwachten omdat iemand hem kent. Bij mij werkt dat juist andersom. Ik geef strafpunten aan artiesten die ik al ken. Zie dit alvast als een waarschuwing Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 Is natuurlijk wel enorm lastig om in te schatten wat iedereen wel en niet kent. Verschilt ook enorm per deelnemer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 55 minuten geleden zei 007mark: Is natuurlijk wel enorm lastig om in te schatten wat iedereen wel en niet kent. Verschilt ook enorm per deelnemer. Klopt. Is verder ook niet heel belangrijk. Ik kijk meestal wel ff naar het aantal streams voordat ik een nummer instuur. In dit geval ken ik Aurora oa van Lowlands. Belle en Sebastián ken ik ook vaag. Hetzelfde geldt trouwens voor bekende liedjes/covers (zoals A MI Manera). Uiteindelijk zullen die nummers bij mij dan wat lager scoren als ze niet veel beter zijn dan andere nummers in de lijst en komen ze meestal in de 2e helft van de top 10 terecht (moeten ze dan wel leuk genoeg zijn natuurlijk) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 Ai, een valse start. Al komt dat ook hier niet compleet onverwacht aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 Ik krijg al edities lang consequent een grote lading aan punten van Zeus. Hier had ik ze absoluut ook wel verwacht. Dacht al wel dat deze song in zijn straatje zou passen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 21 minuten geleden zei Grote Ree: Ik krijg al edities lang consequent een grote lading aan punten van Zeus. Hier had ik ze absoluut ook wel verwacht. Dacht al wel dat deze song in zijn straatje zou passen. Ik kende 'm zelfs al! Als je The Final Thing On My Mind had ingezonden had je in mijn lijst zelfs de voor mij heilige Sevdaliza kunnen passeren. Komt niet vaak voor dat ik überhaupt een nummer hier tegenkom die ik ook echt waardeer. Nu zelfs twee. Goede editie wmb dus. De rest van mijn lijst vond ik ook al iets redelijker dan bij sommige andere edities. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 10 november 2020 Share Geplaatst 10 november 2020 1 uur geleden zei Zeus: Ik kende 'm zelfs al! Als je The Final Thing On My Mind had ingezonden had je in mijn lijst zelfs de voor mij heilige Sevdaliza kunnen passeren. Komt niet vaak voor dat ik überhaupt een nummer hier tegenkom die ik ook echt waardeer. Nu zelfs twee. Goede editie wmb dus. De rest van mijn lijst vond ik ook al iets redelijker dan bij sommige andere edities. Nice! Ik vind zelf The Final Thing On My Mind ook erg goed maar denk dat 'ie net iets te lang duurt voor het gros van het publiek hier. Vandaar dat ik voor het wat meer veiliger In Exile ben gegaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 11 november 2020 Auteur Share Geplaatst 11 november 2020 (bewerkt) MU Wereldsongfestival #30 De kop is eraf Jolig joelende jongemannen namen de punten van Oekraïne in ontvangst en knalden van geluk toen hun favoriete presentatoren beloofden het begrip Green Room een totaal andere dimensie mee te gaan geven. Liefhebbers van een lichtelijk gescript kijkje achter de schermen moeten echter nog even wachten, want eerst wordt de vertegenwoordiger van de Verenigde Staten naar voren geroepen. Het duurde lang voordat de stemmen van Amerika binnen kwamen. Naar verluid was er direct na het eerste optreden op dit festival al geroepen om een hertelling en waren de onderlinge verschillen zo klein dat het een minutieus werk werd. Met het gevaar een handvol rechtzaken aan zijn broek te krijgen stond Rogier toch de hele wereld te woord om de uitslag definitief te maken. Stemronde 2/19: Verenigde Staten De Stars and Stripes hebben hun vertrouwen volledig in de handen van Jenevieve gelegd, de 22-jarige zangers uit Miami. Misschien vertegenwoordigt zij wel compleet multicultureel Amerika, met roots die in Cuba, de Bahama’s, Spanje en Frankrijk liggen. Deze invloeden laat ze graag terugkomen in haar muziek. Zo ook in het nummer Baby Powder, dat door recensenten wordt beschreven als een muziekstuk waarin de honingzoete stem van de artieste goed tot zijn recht komt. Een nummer gemaakt voor late, zwoele avonden. De punten van de Verenigde Staten https://scorewiz.eu/scoreboard/view/part/352754/2/2/i0odliztky Spoiler Oekraïne - @Zeus| Verenigde Staten - @Rogier. | Nederland - @Roprop | Wales - @chrisje1993 | Schotland - @Titan | België - @bas2204 | Denemarken - @Satyr | Noorwegen - @007mark | Engeland - @Fabian. | Canada - @nasje92 | Frankrijk - @Platina32 | Duitsland - @Grote Ree | Zweden - @Chiemel | Japan - @Badmuts | Faeröer Eilanden - @Kelvin | Iran - @ivago | Uruguay - @komodo25 | Australië - @Erwin. | Finland - @Chimpa 11 november 2020 bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 11 november 2020 Share Geplaatst 11 november 2020 Mooie 8 punten uit de V.S. Geen aanwijzingen van fraude zo te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 11 november 2020 Share Geplaatst 11 november 2020 Wordt het weer zo'n editie waarbij het halve deelnemersveld zich in de top nestelt? Ik zou er qua spanning blind voor tekenen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten