Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice MU

chrisje1993

Aanbevolen berichten

dqn8kpzjb.png

Als eerste nog terugkomend op de battle van Bas. Hier mocht alsnog gekozen worden om een artiest te stealen. Tot opluchten van Orveille Peck van @Richarð. zij worden namelijk gestolen door @nasje92. Voor Algiers van @Zeus betekent dit alsnog einde Voice. 

@nasje92 kiest in zijn voorlaatste battle ervoor om Azure Ryder van @007mark mee te nemen naar de volgende ronde. Aangezien @bas2204 en @ivago de andere artiesten niet willen stelen is het einde verhaal voor Jade Bird van @Erwin. en Dizzy van @Grote Ree.

Battle 5 @bas2204

Auditie 5: Cleopatrick @Kowet

Auditie 54: Twin Wild @Kowet

Auditie 77: Smith & Burrows @ElPrincipito

Deadline: 9-12 23:59 Uur

Overzicht Steals:

@nasje92 Orveille Peck @Richarð.

@bas2204Hamilton Leithauser @Keko

@ivago Pitou @Keko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastige battle, waarin voor mij de eerste twee performances aardig in elkaars straatje liggen en dat dan te vergelijken met Smith & Burrows. Bij laatstgenoemde hoor ik echt de pure stem van de artiesten, waarbij dat bij de andere performances wat lastiger te onderscheiden is.

Ik zou voor Smith & Burrows gaan.

Succes @bas2204

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cleopatrick vond ik een aangen,ame verrassing. Een rechttoe rechtaan rocknummer dat echter genoeg authenticiteit bezit om zich te onderscheiden.

Die eigenheid was bij Twin Wild dan weer volledig zoek, naar mijn gevoel één groot rockcliché.

Het pianootje van Smith & Burrows doet me erg aan R.E.M.'s Nightswimming denken in de strofes. Een mooie compositie die raakt en begeesterd en een vocaal sterke prestatie waarbij Editors' frontman Tom Smith nog maar eens laat horen hoe mooi zijn stem in de diepte klinkt.

Erg, erg mooi nummer, wat me spijt voor @Kowet maar het kwaliteitsverschil is imo kolossaal.

Ik kan alleen maar hopen dat @bas2204 dit niet hoort, en voor één van de rockers kiest :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was lastig bij het samenstellen van de battle en zo kwam ik uiteindelijk uit op het bij elkaar zetten van deze drie (in ieder geval van origine) rockstemmen.

Cleopatrick start met een goed optreden. Inderdaad een redelijk rechttoe rechtaan rocknummer, maar wel eentje mmeteen lekker tempo en gewoon een goede zanger. Steekt zeker boven het maaiveld uit. Een optreden om trots op te zijn.

Twin Wild mogen als tweede en slaan wat mij betreft de plank mis. Ik hoor hier redelijk 13 in een dozijn rock. Jammer.

Smith & Burrows had ik bij de auditie al van aangegeven dat het behoort tot mijn favorieten. Tom Smith gebruikt zijn mooie diepe stem normaal ook voor de rock van Editors, maar laat ook horen in simpelere setting met gemak overeind te blijven.

Spoiler

Ik neem Smith & Burrows mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

te0lbkubgf.png

@bas2204 kiest ervoor om in deze battle tegen voor Smith & Burrows van @ElPrincipito. Voor @Kowet betekent dit dat hij meteen 2 artiesten kwijt raakt. Zowel Cleopatrick als Twin Wild worden niet gestolen.

Battle 5 @ivago

Auditie 17: Hydrogen Sea @007mark

Auditie 26: Kadaver @Jeroen.

Auditie 64: Joy Crookes @Rogier.

Deadline: 10-12 23:59 Uur

Overzicht steal:

@nasje92 Orveille Peck @Richarð.

@bas2204 Hamilton Leithauser @Keko

@ivago Pitou @Keko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hydrogen Sea brengt een weinig om het lijf maar catchy electro pop nummertje.  Ik kan het best smaken, maar vind de vocals nogal oppervlakkig en dat laat me twijfelen of zij live overeind blijven.

Kadavar doet me 70's Bowie-Brian Eno aan en wat deze man laat horen doet me vermoeden dat hij beter stand houdt.

Ik denk dat ik bij de blinds het meest enthousiast was over Joy Crookes. Haar auditie heb ik ondertussen al tig keren beluisterd, en blijft me pakken. Dat ze tevens een plezier is om naar te kijken is handig meegenomen :classic_love:

De song zelf is wat vlak, maar haar stemtimbre, die zwoele klankkleur laat me toch weer een beetje smelten en die wil ik dan ook absoluut live horen.

Ik geloof in een steal voor Kadavar, en neem zelf Joy Crookes mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

YAS! @ivago :< (en kenner @nasje92)

Twijfelde beetje over de song. Zang is erg sterk, maar kon me voorstellen dat het niet genoeg was. Klein risico'tje, en had achteraf misschien wat meer van een ander deel van haar muziek kunnen laten horen (wat live wat moeilijker gaat). Maar soit, door.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ftpc4h.png

@ivago heeft ervoor gekozen om Joy Crookes van @Rogier. mee te nemen en had de hoop dat Kadaver nog gestolen ging worden. Uiteindelijk en kwartier voor de deadline besloot @bas2204 om Kadavar van @Jeroen. te stelen. Voor Hamilton Leithauser van @Keko is het dan alsnog geen volgende ronde.

Laatste battle @nasje92

Auditie 27: Loma @Richarð.

Auditie 37: Sevana Siren @Rogier.

Auditie 40: The Indien @007mark

Deadline: 11-12 23:59 Uur

Overzicht Steal:

@nasje92 Orville Peck @Richarð.

@bas2204Kadaver @Jeroen.

@ivago Pitou @Keko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes @ivago

Mijn advies:

Loma komt met een heel eentonig nummer wat mij betreft. Ook vocaal gezien blijft het erg oppervlakkig. Het is wel een uniek nummer, maar uniek saai.

Sevana oogt fris en fruitig en is vocaal gezien misschien wel de beste van deze 3, maar als je met een song over Mango's aankomt, ben je wat mij betreft gauw uitgepraat. Weinig geloofwaardigheid aan.

Door naar Pripyat of uit een scene uit The 100. Deze dame heeft een mooie helder stem en is wat mij betreft de meest uigesprokene van de 3.

Ik zou voor The Indien gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bkgatm8xqjin.png

@ivago is nog niet tot een besluit gekomen bij zijn vervroegde laatste battle. Ik wil hem daarom nog wel een dag de tijd geven ook ivm mogelijke steal. Dus die heeft nu de zelfde deadline als de volgende battle. En om op dezelfde manier verder te gaan komt nu de laatste battle van @bas2204

Auditie 30: Lorren @Titan

Auditie 79: Young Gun Silver Fox @Grote Ree

Deadline 12-12 22:00 Uur

Overzicht steals:

@nasje92 Orville Peck @Richarð.

@bas2204Kadaver @Jeroen.

@ivago Pitou @Keko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 vocaal sterke optredens, lijkt me een lastige keuze omdat ze ook niet vergelijkbaar zijn. Ik zou gaan voor Young Gun Silver Fox omdat ik het idee heb dat hier weinig vergelijkbaars van in de liveshow zit. 

Ik ga in elk geval bij beide laatste battles geen steal inzetten ongeacht de afvaller. Orville gefeliciteerd. 

@bas2204 succes met deze laatste battle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mede coach verwoord het hierboven al heel goed. Vocaal twee hele sterke optredens die het mij heel moeilijk maken.

Lorrèn geeft een prachtig nummer weg die haar mooie kopstem bloot legt. Ook vind ik het bij haar heel mooi dat ze soms wat extra lucht erdoor mixt, wat haar wel herkenbaar maakt.

Young Gun Silver Fox is weer zo'n persoonlijke favoriet van mij en ik weet uit ervaring dan ook dat live hetzelfde kan worden geleverd. Licht swingende niets aan de hand pop met een zeer onderscheidende hoge mannenstem.

Dit is echt heel lastig. Maar ik neem uiteindelijk mee

Spoiler

Young Gun Silver Fox

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat er in ieder geval nog één act van mij door is. Dat was in mijn ogen ook direct mijn sterkste artiest.

Ik zat nog wel even te billenknijpen want die Lorrèn zette er echt wel even wat kwaliteit tegenover. Had er ook vrede mee gehad om door haar uitgeschakeld te worden. Evengoed natuurlijk content met de keuze van @bas2204. Ik wist op voorhand natuurlijk al wel dat Young Gun Silver Fox bij jou in een warm bad terecht zou komen.

bewerkt door Grote Ree
Link naar opmerking
Deel via andere websites