Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice MU

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Ik zal maar eens starten.

Esperanza Spalding betoverde ons bij haar eerste auditie en laat in dit nummer zeker nog steeds horen te kunnen zingen. Ze heeft een prachtige hoge stem. Wel moet ik zeggen dat de eerste auditie meer indruk maakte. Dit nummer is wat over de top en dat verbergt in de eerste helft ook wat van de stem van Esperanza.

City and Colour ken ik van naam, maar ik heb er nooit echt naar geluisterd. Het is een zanger met een opvallend hoge stem. Alles is mooi zuiver gezongen, maar ergens komt het niet helemaal bij mij binnen toch. Ik mis ergens een stukje karakter denk ik.

Van Emilie-Claire Barlow had ik nog nooit gehoord, maar ze onderscheid zich wel door zo'n klassiek genre op een smaakvolle manier uit te voeren. Dit zou zo ook op een oude plaat kunnen staan. Een mooie stem die perfect past binnen het plaatje van de gemaakte muziek.

Ik sta voor een lastige beslissing. Alle drie hebben ze al iets, al spreken de twee dames mij nog het meeste aan. Ik neem uiteindelijk degene mee die denk ik het verste kan komen in deze competitie:

Spoiler

Esperanza Spalding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rz2dxy3vr.png

Na een verlengde deadline heeft @bas2204ervoor gekozen om Esperanza Spalding mee te nemen naar de volgende ronde. Voor Emilie-Claire Barlow en City and Colors betekende dit in eerste instantie exit. Tot @nasje92besloot om op de knop te duwen voor een Steal. Emilie-Claire Barlow krijgt een herkansing voorlopig bij nasje. Van City and Colors van @Grote Reenemen we definitief afscheid in deze competitie.

Battle 2 van @ivago

Auditie 19: Sharon van Etten @Bolderbast

Auditie 48: Polly Scattergood @The Saint

Auditie 76: Hamilton Leithauser @Keko

DEADLINE: 30-11 20:00 Uur

Overzicht Steals:

@nasje92 Emilie-Claire Barlow

@bas2204 The Dead South

@ivago Pitou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij haar auditie hoopte ik dat Shareon Van Etten in de volgende ronde haar songs iets spannender wist te maken. Dat gebeurt hier niet, en het wat te nasale in haar stem ondermijnt haar zangprestatie.

@TheSaint neemt met Polly Scattergood dan weer een risico door een nummer van 7 minuten in te sturen, want dat moet dan ook die zeven minuten boeien. Polly stelt echter niet teleur, ik hou erg van haar stemtimbre en de manier waarop ze emotie weet te leggen in haar lyrics. Na het dreigende, duistere begin een uitbarsting die de song de nodige power geeft.  We gaan dan terug de stilte en dreiging opzoeken en de song krijgt een electro-tintje met een spoken word-stukje van onze zangeres . Over afwisseling en originaliteit gesproken.

!a hoor, de zeven minuten vliegen voorbij, ik geniet en dat betekent een voltreffer in deze battle.

Hamilton Leithauser heeft zodoende gigantische schoenen te vullen. Na een kort opzoekwerkje ontdekte ik dat hij de zanger was van The Walkmen, een band die me zeker bevalt en dan begrijp ik ook mijn associatie met The Divine Comedy. Vocaal knap, en ik weet al dat dit me pijn gaat doen maar ik was meer begeesterd door de vorige performance en met een klein hartje moet ik deze man vaarwel wuiven. Ik hoop stiekem op een steal.

Ze was te goed, haar song te beklijvend om niet mee te nemen naar de liveshows, en ontpopt zich hier tot een persoonblijki favorietje. Polly Scattergood gaat door.

bewerkt door ivago
Link naar opmerking
Deel via andere websites

724bpkfjj9i.png

Nadat @ivago gekozen had om Polly Scattergood van @The Saint mee te nemen naar de volgende ronde besloten zowel @nasje92 als @bas2204 hun knop voor de steal in te drukken. Allebei waren ze overtuigd van Hamilton Leithauser. Helaas voor The Dead South koos @Keko ervoor om naar Bas2204 te gaan. 

Battle 3 van @nasje92

Auditie 18: Tiziano Ferro @Erwin.

Auditie 28: James Gillespie @Bolderbast

Auditie 44: Stephen Speaks @ElPrincipito

Deadline: 1-12 16:00 Uur

Overzicht steals:

@bas2204 Hamilton Leithauser

@ivago Pitou

bewerkt door chrisje1993
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, hier was ik al bang voor. Waar @ivagoniet echt gecharmeerd is van deze battle ben ik dat in overvloed. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik graag alle 3 de artiesten door laat gaan. Echter, moet ik hier een keuze maken en dit ga ik doen op basis van dit optreden, de blind nog in mijn achterhoofd en een stukje eigen gevoel (ja, dat heb ik). 

Met pijn in mijn hart stuur ik naar huis:

Stephen Speaks en James Gillespie en ga ik verder met onze Italiaan. Voo mij het meest onderscheidend.

De andere coaches kennende verwacht ik niet direct een steal, maar ik hoop het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mvbvmqha5.png

Ondanks dat coach Nasje92 gecharmeerd is van alle drie de inzendingen moest hij toch een keus maken. Uiteindelijk kiest hij voor Tiziano Ferro . Helaas voor James Gillespie en Stephen Speaks van respectievelijk @Bolderbast en @ElPrincipito was er geen coach die hun wilde stelen en is hun voice avontuur dus ten einde.

Dan gaan we over naar Battle 3 van team @bas2204

Auditie 32: Marcus King @Fabian.

Auditie 49: Soviet Grass @komodo25

Auditie 58: Samantha Fish @Titan

Deadline: 2-12 16:00 Uur

Overzicht Steal:

@bas2204 Hamilton Leithauser

@ivago Pitou

Kleine sluikreclame voor mijn andere music contest: 

MU Music Challenge - pagina 3 - Muziek - Managers United - FM 2020 (manutd.nl) Doe vooral mee als je het leuk vind om totaal je eigen smaak te tonen::

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei nasje92:

Ik ben fan van Marcus, maar ook Samantha heeft me positief verrast in deze battle. Soviet Grass vind ik persoonlijk 3 keer niks, ook omdat ik de echte zang gewoon niet goed kan onderscheiden.

Succes!

Ik vond Marcus King dan weer afgrijselijk, Soviet Grass best te pruimen, misschien wel  omdat ik de echte zang niet goed kon onderscheiden :classic_biggrin::classic_biggrin::classic_biggrin: maar zou tenslotte toch voor Samantha Fish gegaan ook al vond ik het erg typisch female singer-songwriter allemaal, been there heard that too many. Gelukkig is er plenty more Fish in the sea dan alleen Samantha

Doe dat goed @bas2204 mij kan het weinig schelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdeeldheid onder mijn collega's over deze battle. Dat zorgt weer voor extra kopzorgen bij mij.

Marcus King heb ik hard voor moeten vechten tijdens de audities om binnen te hengelen en wat ik toen al aangaf is het waarschijnlijk mijn meest geluisterde artiest van de afgelopen twee jaar. Ik vind de stem van Marcus erg onderscheidend en ik herken hem altijd zo. Het is een combinatie van een redelijk hoge mannenstem met een heesje en een raspje. Ik ben fan en weet ook dat er genoeg mooi live materiaal te vinden is, maar wat doen de andere twee...

Soviet Grass ken ik niet, maar je kan natuurlijk nooit alle artiesten kennen (al doen mensen als Gerard Ekdom en Leo Blokhuis altijd een aardig poging daartoe). Op zich klinkt het wel lekker, maar de stem wordt wel een beetje begraven in dit nummer. Redelijk standaard verweerde moderne bluesstem is het. Dus zeker niet slecht en ik denk ook dat ik zelf deze band maar eens op mijn persoonlijke lijstje zet.

Samantha Fish ben ik wel eens tegen gekomen in mijn zoektocht naar goede vrouwelijk bluesartiesten, maar heb ik tot op heden meestal links laten liggen. Nu lees ik ook op internet dat ze meer maakt dan alleen blues en dat is ook duidelijk te horen in dit nummer. Voor blues heeft ze eigenlijk ook wel een heel helder stemgeluid, dat eigenlijk misschien nog wel beter past in de andere genres waar ze zich blijkbaar in begeeft. Een veelzijdige artieste die mij zeker positief heeft verrast en die ik persoonlijk zeker een nieuwe kans ga geven.

Ondanks dat alle drie hun best hebben gedaan, moet ik een keuze maken en ga ik voor:

Spoiler

Marcus King

Wel direct de vraag aan onze organisator @chrisje1993 of het ook is toegestaan voor deze deelnemer in de rest van deze competitie gebruik te maken van de nummer die Marcus King heeft gemaakt met zijn eigen band: The Marcus King Band.

Link naar opmerking
Deel via andere websites