Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice MU

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Dank al aan mijn collega's voor hun advies. Hieronder mijn oordeel.

Tom Grennan kende ik nog niet. Hij heeft mijn advies van de auditie in ieder geval opgevolgd en overschreeuwen zichzelf deze keer niet met de rasp. Die is wel kenmerkend onderdeel van zijn stem en moet dan ook zeker niet verloren gaan. Een puntje van kritiek is misschien het feit dat bijna alles in een versnelling wordt gezongen.

The Teskey Brothers ken ik wel al, maar had ik tijdens hun auditie niet herkend. Mooi diep geworteld in de soul maken deze heren hun muziek. Dit is naar mijn mening niet hun beste nummer, maar je hoort wel de potentie.

Ik neem The Teskey Brothers mee naar de volgende ronde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9sa0y8.png

@bas2204 Kiest net als het advies van de andere juryleden ervoor om The Teskey Brothers van @chrisje1993 mee te nemen na de volgende ronde. Helaas voor Tom Grennan van @Bolderbast heeft hij niet genoeg kunnen overtuigen om voor een steal te zorgen. Hierdoor zal dit avontuur voor hem dan ook eindigen hier.

Dan gaan we naar de volgende battle en dit zal de eerste zijn in team @ivago

Auditie 3: Tal Wilkenfeld @Jeroen.

(28) Tal Wilkenfeld - Pieces of Me (Official Audio) - YouTube

Auditie 35: The Mysterons @komodo25

(28) The Mysterons - Echoes - YouTube

Auditie 41: Team Sleep @Zeus

(28) Team Sleep - Princeton Review - YouTube

Deadline: 25-11 12:00 Uur

Overzicht Steal:

@nasje92:.....

@bas2204: The Dead South

@ivago:.....

bewerkt door chrisje1993
Krijg het youtube filmpje niet direct in het topic.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om zeker te zijn de deadline niet te overschrijden ga ik niet wachten op de commentaren van mijn medecoaches. Ik heb toch al meteen uitgemaakt wie door mag naar de lives.

De ballad die Tal Wilkenfeld ten gehore bracht kon me geenszins overtuigen. Hiervoor sloeg de verveling al te snel toe. 

Ook Team Sleep, de enige band in mijn team die ik meteen herkende, komt met een aanvankelijk rustig nummer maar biedt veel meer diepgang en geloofwaardige emotie. De uitbarsting waar ik op hoopte blijft evenwel uit, waardoor de song wat in mineur eindigde voor mij.

Van deze drie was bij de audities The Mysterons me het best bevallen, aan hen om dat nu te bevestigen. Het begin van de song is aarzelend en biedt weinig body, maar bouwt lekker uit. Na de versnelling hebben ze mij mee, en zit ik wiegend te genieten van opnieuw dat sixties-vibeje en vocals die mijn gehoor weldadig strelen. Ik vind de sound erg origineel en verrassend , dat speelse en frivole staat me erg aan. Ik kan niet anders dan te besluiten dat zij mijn hoog liggende verwachting helemaal waarmaken.

Daarom mogen The Mysterons voor mij gaan bewijzen dat ze live ook wat waard zijn.

bewerkt door ivago
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hz5kc8m.png

@ivago kiest ervoor om The Mysterons van @komodo25 mee te nemen naar de volgende ronde. Helaas voor Tal Wilkenfeld en Team Sleep van respectievelijk @Jeroen. en @Zeus hebben de andere 2 coaches niet gekozen om te gaan voor een steal.

Dan gaan we door naar Battle 2 van @nasje92

Auditie 21: Yola @Bolderbast

Auditie 46: Pitou @Keko

Auditie 50: Naaz @Fabian.

DEADLINE: Donderdag 26-11 23:59

Overzicht Steals:

@ivago:.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yola brengt een knap uitgevoerde, zij het traditionele dus weinig verrassende Motown soul song dat ik zeker vocaal best kan waarderen.

Ook de stem van Pitou komt goed binnen in de gevoelige, intimistische song die zij brengt. 

En ook Naaz kan in haar genre best bekoren, misschien vind ik dit net iets te slappe eenheidsworst.

Je hebt het jezelf sowieso moeilijk gemaakt in deze battle @nasje92 !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ivago Bedankt voor je advies!

Ik heb het inderdaad wederom niet eenvoudig gehad met de keuze:

Yola:

Ik kan de associatie met Aretha Franklin nog niet helemaal loslaten, met name in de lagere delen van dit nummer. Verder wordt er met dit nummer wel wat meer identiteit getoond. Een uitstekend optreden, waar ik dan ook zeker positief verrast over ben. De vraag is: is dit uniek genoeg voor een plek in de lives?

Pitou

Hier kan ik mijn collega de hand schudden. Dit komt inderdaad binnen. Prima uitvoering van een intieme song, die me toch wel beroerd. Daarnaast hoor ik een unieke kopstem, die me ook zeker kan bekoren. Als ik dan verder luister, is het nummer wel wat eentonig en dit merkte ik ook bij haar eerste optreden. Zou ik voor deze artiest een kaartje kopen mocht zij een concert geven?

Naaz

Last but not least Naaz. Of zoals @007mark al zei; naazje van Nasje. Als je het over een eigen identiteit en uniciteit hebt, dan denk ik aan Naaz. Ik ken niet veel artiesten die zo goed uitkomen in het door haar gekozen genre. Echter, raakt dit me niet. Hier vraag ik me af: Is Naaz in staat om mensen te raken? Iets wat mijns inziens een van de essentiële factoren is in het maken van muziek.

Het besluit

Ga ik voor vocaal de beste zangeres (Yola), de dame die me geraakt heeft (Pitou) of de meest unieke van de drie (Naaz)?

Ik neem mee naar de lives:

Spoiler

Yola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

456ejislf.png

@nasje92 had een moeilijke beslissing te maken. Uiteindelijk viel die goed voor Yola van @Bolderbast. Voor Pitou is het nog even nagelbijten aangezien @ivago haar gestealed heeft. Voor Naaz van @Fabian. is het einde verhaal.

Battle 2 van team @bas2204:

Auditie 15: Esperanza Spalding  @The Saint

Auditie 22: City and Colors @Grote Ree

Auditie 72: Emilie-Claire Barlow @Jeroen.

Deadline: 27-11 23:59

Overzicht Steals:

@ivago: Pitou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Esperanza heeft een prachtige stem, maar jeetje wat een drama in dit nummer. Voor mij echt veel te Musicalesque en daardoor heb ik echt niet kunnen genieten van dit optreden.

City and Colour; deze man heeft echt een hele mooie hoge stem. Het gekozen nummer vind ik persoonlijk wat minder. Kabbelt te veel voort en komt te laat los. Toen was 'ie mij al een beetje kwijt. Desalniettemin een uniek stemgeluid.

Emilie Claire geeft hier een top performance. Heerlijk genre en dit stemgeluid past daar perfect bij. Ik zie mezelf al in een chique restaurant dineren en vervolgens heel veel wijn drinken;)

Mijn keuze zou gaan voor Emilie Claire... succes @bas2204

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei nasje92:

Emilie Claire geeft hier een top performance. Heerlijk genre en dit stemgeluid past daar perfect bij. Ik zie mezelf al in een chique restaurant dineren en vervolgens heel veel wijn drinken;)

Van wachtrij bij de kassa naar Chique restaurant ik doe het ervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites