Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice MU

chrisje1993

Aanbevolen berichten

31 minuten geleden zei Zeus:

Wat een stelletje witte cultuurbarbaren! Auditie nummer 31 is rauwe boosheid gaande over discriminatie/slavernijverleden et cetera. Zijn ook geweldige muzikanten. Volgende ronde vreet deze band jullie levend op!

Had eigenlijk gedacht dat jij wat oud-klassieke Griekse chansons zou droppen uit de oudheid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 36

Aangenaam stemgeluid zeg! Mooie diepe lage stem afgewisseld met een wat hogere toonsoort. Ik heb ook ergens het idee dat ik deze stem al eens heb gehoord. Het nummer zelf kan me ook wel bekoren.  Gedraaid

Auditie 37

Oeh, wat een fijn nummer en stemgeluid zeg. Lekkere afwisseling ook. Ik heb niet het idee dat we in deze competitie al iets vergelijkbaars hebben gehoord, dus dat is fijn. Deze muziekstijl is echter zo ontzettend 'een-ver-van-mijn-bed-show' dat ik niet denk dat deze artiest heel veel baat heeft bij mijn coaching. Ik gok erop dat deze artiest zonder mijn zegen ook wel doorgaat naar the battles. Niet gedraaid

Auditie 38

Pianogeluid brengt mij altijd automatisch naar het puntje van mijn stoel. Na de eerste noten dacht ik serieus John Legend te horen, maar naar mate het nummer vordert hoor ik gelukkig geen imitatie, maar het echte stemgeluid. Ondanks dat mijn team al aardig vorm begint te krijgen, maar ik met alle liefde ruimte voor deze artiest. Ik hoor zoveel dynamiek in zijn stem, dat ik wel moet draaien!  Gedraaid

Auditie 39

Mooie stem, maar wat mij betreft een dertien in een dozijn nummer in deze genre. Ik word hier niet warm van jongens, helaas. Ondanks dat ik best wel mogelijkheden hoor in de stem van deze artiest, ga ik er vanuit dat dit het genre is waar hij in wil verblijven en daarvoor moet er dan toch meer elementen van verrassing in zitten om die stoel te laten draaien. Niet gedraaid

Auditie 40

Ik denk dat deze kandidaat de afslag richting The Voice Kids heeft gemist. Het is niet vals hoor, maar voor dit soort stemgeluid moet je houden. Of niet. In dit geval het laatste. Niet gedraaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooreerst mijn dank aan @Grote Ree om de heerlijke auditie 33 aan Team ivago toe te voegen en zodoende ook even @bas2204 in het zand te laten bijten :D

Op naar de orde van de dag:

Auditie 36

Een beetje te zeemzoet qua songkeuze naar mijn smaak, maarde vocale kwaliteiten van deze heer mogen er best wezen. Ik zag al mijn collega @nasje92 zijn stoel draaien en wat is er leuker dan een beetje strijd? Omdat dit The Voice is, en niet The Song voelt het ook wel goed aan om mee te dingen naar deze auditie, en wie weet wat deze artiest nog meer in zijn mars heeft...

Gedraaid

Auditie 37

Jah man i feel da peace and da summer vibes. Ik ben geen reggae fan per se, maar kan er op een zomerse dag met een lekkere cocktail best van genieten. En deze dame kan zingen hoor. Wat mij enorm aanstaat is die RnB-vibe in haar toonladders en timbre. Daar bovenop klinkt deze inzending  t.o.v. wat we eerder hoorden erg verfrissend en origineel, en die troeven zouden verder in de wedstrijd wel eens een cruciale rol kunnen gaan spelen. Op naar Team ivago, one love!

Gedraaid

Auditie 38

Vorige auditie benoemde ik als verfrissend en origineel, hier krijg ik dat gevoel hoegenaamd niet. Dit is goed gezongen, vlotte switches naar kopstem en terug, een timbre dat een groot publiek zal aanspreken maar voor mij wat te gladjes, te gepolijst, te weinig authentiek en dus te commercieel klinkend.
Niet gedraaid

Auditie 39

Met deze pokkeherrie heb ik niets en kan ik niets. Daar bovenop in zijn genre een joekel van een cliché. Ik heb ook een grondige hekel aan die pathetische zang.

Niet gedraaid

Auditie 40

Dat is al veel beter. Heerlijke sixties-vibeje met toebehorende vrouwenstem die doet denken aan Nancy Sinatra of Sandy Shaw maar genoeg originaliteit in het timbre draagt om niet als een afkooksel te klinken. Van dat soort stemgeluid moet je houden, poneerde mijn sympathieke medecoach al. Hij heeft gelijk, en ik hou er absoluut van! Laat maar komen, deze dame.

Gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 36

Het kan toch bijna niet: weer een voor mij bekende artiest. Een hele goede Nederlandse singer-songwriter hebben we hier te pakken. Een stem die zowel in het laag als in het hoog heel mooi is en vooral goed past bij de nummers die hij maakt. En bovendien een aantal hele mooie teksten die van deze artiest zijn gekomen. Jammer dat een grote doorbraak er nooit echt is gekomen, maar ik ben wel fan. Dus dit is weer eens een drie coaches gevecht om een artiest.

Gedraaid

Auditie 37

Deze dame kan daadwerkelijk zingen. Dat dit nou toevallig een reggea vibe heeft, hoeft voor mij niet zo veel te betekenen, want ik heb het idee dat de stem van deze dame ook makkelijk in andere genres mee kan. Mooi in het hoog, maar zeker niet iel (een manco dat ik al snel heb met vrouwenstemmen). Ja hoor, hiervoor druk ik ook op mijn knop.

Gedraaid

Auditie 38

Ik leg aan het begin al snel de link met Alain Clark. Natuurlijk geen slechte zanger, zo ook de zanger in deze auditie niet, maar het is allemaal wel heel gladjes, zoals mijn Belgische collega ook al aanhaalde. Ook laat deze schieten en dus mag @nasje92 deze netjes aan zijn team toevoegen.

Niet gedraaid

Auditie 39

Ik kan dit genre op zich nog wel waarderen, maar dan ligt bij mij de lat wel hoog. En over die lat springt deze zanger niet. Hoewel het origineel is binnen deze competitie, klinkt het zeker niet origineel binnen het genre. Ik laat het lopen, maar wie weet sla ik mij wel voor mijn kop als ik weet welke band dit daadwerkelijk is.

Niet gedraaid

Auditie 40

Er was al een twist tussen mijn medecoaches over deze auditie. Deze dame heeft inderdaad een stem waar je van moet houden en bij mij is deze artieste aan het verkeerde adres. @ivago deze is helemaal voor jou.

Niet gedraaid

Auditie 41

Een stem met een hoop valse lucht in het laag. Dat kan ik wel waarderen. Dan gaat de zanger over op wat hoger register en dat komt er voor mij op een heel onprettig schreeuwerige manier uit. Dat maakt de zanger in de rest van het nummer ook niet meer goed.

Niet gedraaid

Auditie 42

De tweede zanger in deze serie die in het laag start in het nummer en weer met aardig wat valse lucht, al is het een stuk minder al dan bij de vorige auditie. Vervolgens laat hij ook nog eens horen dat hij een hele mooie en zuiver kopstem heeft. Ja hoor, hier word ik enthousiast van! De song zelf kan verder nog wel wat spannender, maar dat doet niets af aan deze stem. Deze mag zich absoluut bij mijn team voegen!

Gedraaid

Auditie 43

Dit klinkt als een rockband die hun verplichte ballad ten gehore brengt . En dat kan goed en slecht uitpakken. In dit geval pakt het voor mij slecht uit. Het klinkt allemaal wat plichtmatig, zowel van de band als van de zanger. Ik sla over.

Niet gedraaid

Auditie 44

Mooie zachte pianosong met een daarbij passende mannenstem. Maar ik weet het niet, het pakt mij niet. Waarschijnlijk weet omdat ik niet direct iets heel onderscheidends kan horen. 

Niet gedraaid

Auditie 45

De eerste dame in deze serie van 5 en het is wat mij betreft meteen een stuk interessanter dan de vorige twee heren. Er zit me alleen wat galm in de weg bij het echt beoordelen van de stem van deze zangeres. Het rammelen is wel leuk. Het laat mij twijfelen, maar deze wedstrijd heeft ook nog wat afvallers nodig en ik moet kritisch blijven.

Niet gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 41

Ik heb hier hetzelfde gevoel als collega Bas. Klink helemaal niet lekker en daarnaast blijft het allemaal ook vrij monotoon.

Ik zou ook niet goed weten hoe ik dit zou moeten coachen. Niet gedraaid

Auditie 42

Deze auditie kan me al meer bekoren. Mooie lage stem, toch met veel body, die ietwat mysterieus aandoet. En dan die kopstem. Wauw! Spot on! Ik hang letterlijk boven de knop wachtend op die ene uithaal om erop te knallen. Helaas blijft die voor mij uit en word ik toch niet helemaal overtuigd om te drukken. Ik laat deze aan me voorbij gaan. Niet gedraaid

Auditie 43

Klinkt niet gek, maar jeetje wat een zeiknummer. Ondanks dat het allemaal best zuiver is, weet dit me op geen moment te raken. Nee, helaas voor deze artiest geen moment getwijfeld. Niet gedraaid

Auditie 44

Hoor ik dit nu goed? Het zal toch niet? Ja hoor! BAM! Een knal op die knop al voor de eerste noot is gezonden. Wauw, wat ben ik dit nummer en deze artiest uit het oog verloren zeg. Jarenlang heb ik dit nummer grijs gedraaid. Dus geen twijfel, rammen op die knop en ruim 3 minuten uit volle borst meezingen. Geweldige stem en dito nummer. Hier wordt Nasje oprecht blij van! GEDRAAAAAAAIDDDDDD!!!

Auditie 45

Lekker uptempo nummer, maar evenals Bas kan ik de echte stem van deze artiest niet duidelijk beoordelen. Jammer, want volgens mij zit hier best wel potentie in. Ik ga de gok niet nemen. Niet gedraaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Zeus:

43 een zeiknummer, maar dan 44 zalig verklaren. Die @nasje92 is voor mij toch wel een beetje de Lil Kleine van The Voice MU, hoor.

Nummer 44 is toch geweldig Zeusje. Kaarslicht erbij, de esthetische en muzikale pracht van de piano vanaf het balkon.. en jij schuifelen met je meisje. Roos in de mond niet te vergeten. 

Zalig! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei ElPrincipito:

Nummer 44 is toch geweldig Zeusje. Kaarslicht erbij, de esthetische en muzikale pracht van de piano vanaf het balkon.. en jij schuifelen met je meisje. Roos in de mond niet te vergeten. 

Zalig! 

Onze Griekse oppergod heeft geen balkon denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 41

Ik weet vrijwel zeker welke band dit is en heb een al even zeker gevoel bij wie de inzender hiervan is. Ik ben niet noodzakelijk fan, maar ik weet dat deze heren een aantal songs in hun repertoire hebben die ik sterk vind. In tegenstelling tot mijn medecoaches vind ik de zang noot te schreeuwerig en vooral in de lagere regionen eenvoudigweg aangenaam. Ik zie geen enkele reden hier niet voor te draaien.

Gedraaid

Auditie 42

Ik deel helemaal de mening van medecoach @bas2204en kan ook mijn enthousiasme niet onder stoelen of banken schuiven. Ik denk Interpol, maar dan warmer en stukken gevarieerder en sterker qua vocals. Van de zanglijnen met kopstem krijg ik gewoonweg kippenvel. Deze zanger mag zich met verve bij het tot nog toe erg selecte clubje voegen van audities met een meerwaarde, en lijkt me een mededinger voor de eindwinst. Uiteraard wordt ook hier

Gedraaid

Auditie 43

Ik hoor hier niet de vermoede rockballad waarvan mijn medecoach sprak, maar eerder een Belle & Sebastiaan folky niemendalletje dat op mij vooral erg druilerig overkomt. Ook ik word dus volstrekt niet gebeten en laat deze artiest de wedstrijd verlaten.

Niet gedraaid

Auditie 44

Nergens onderscheidt deze zanger zich van een hele zooi soortgenootjes, en het druilerige van vorige song wordt hier in dertigvoud  terug in ons gezichten gesmeten. @nasje92mag hem hebben, ik bedank vriendelijk en beleefd

Niet gedraaid

Auditie 45

Lekker no-nonsense rocknummertje dat gezellig rechtdoor rammelt. Een beetje jammer dat er zoveel reverb op de zang zit, maar ik hou wel van de stem van deze zangeres. Het is geen vocaal wonder, maar ze dekt de lading van wat je van zo'n trashy garagerocknummertje kan verwachten. Ook deze dame heet ik van harte welkom in Team ivago.

Gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hnefq88xu2qn.png

Even weer wat orde op zaken zetten.... Auditie 36 van @ElPrincipito kon kiezen tussen alle drie de coaches en heeft inmiddels al voor @bas2204 gekozen. Auditie 37 van @Rogier. mag gaan kiezen tussen @bas2204en @ivagoAuditie 38 van @Fabian.voegt zich bij team @nasje92Auditie 39 was Zero Theorem van @Jeroen.Ze hebben helaas voor hun geen coach weten te overtuigen. Auditie 40 van @007markgaat direct naar @ivago. Ook Auditie 41 van @Zeusen Auditie 45 van @Titangaan direct naar @ivagoAuditie 42 van @Richarð.heeft de keuze tussen @bas2204en @ivago. @Richarð.ziet Auditie 43 van hem niet door gaan. Hierdoor valt Philip Selway af. Auditie 44 van @ElPrincipitogaat nog als naar @nasje92

Auditie 46:

Auditie 47:

Auditie 48:

Auditie 49:

Auditie 50:

@nasje92 @bas2204 @ivago

Link naar opmerking
Deel via andere websites