Jump to content

[FMT20/LLM) De kampioenenmakers van Mino R.

Recommended Posts

bannercmky8.jpg

logopkjaa.jpg

Waren wij teleurgesteld, omdat wij van Ajax hebben verloren? Nee, totaal niet. Wij hebben een hoop basisspelers van Ajax aan het werk gezien, zoals Onana, Mazraoui, Blind, Neres, Tadic, Labyad en Tagliafico. En ook de klaar voor vertrek zijnde Veltman, Ziyech en van de Beek. Uiteraard speelde Ajax slechts op halve kracht, want anders hadden ze ons van het veld geveegd. Maar toch wil ik een kritische opmerking plaatsen:  Ajax mist een echte spits. Vleugelspelers en middenvelders hebben ze in overvloed, maar niemand die alle kansen, die ze creëren, afmaakt.  Maar goed, het was slechts een oefenpot en nog onze eerste wedstrijd ook.

Natuurlijk houden wij ook de Nederlandse Eredivisie in de gaten en vooral het gedoe bij PSV. Niet, omdat wij fans zijn van PSV, maar omdat ik vroeger regelmatig met mijn ouders wedstrijden in Eindhoven moest gaan kijken. De enige club naast Willem II die mijn ouders wilden zien spelen.

Welnu, normaal praten wij nooit negatief over collega’s, tenminste dat proberen wij. Maar de nieuw coach van PSV, deze Roger Schmidt, is in onze ogen geen hoogvlieger. Net als mijn broer was hij een voetballer van niets en ook hij is bij laaggeplaatste amateurclubs begonnen. Het verschil tussen hem en Hansie is, dat hij niet, zoals Hansie en ik ook, van de kwaliteiten van zijn spelers uitgaat en op basis van de spelerskwaliteiten tot een tactiek komt, waarbij alle spelers zich lekker voelen. Maar hij lijdt volgens ons aan het, wat wij noemen, ‘Frank de Boer syndroom’. Wat dat is? Mijnheer de Boer had de neiging zijn eigen zin door te zetten, d.w.z. hij had een speelwijze en filosofie in zijn hoofd, waarvoor alles moest wijken en zelfs de cultuur van een club moest veranderen. In Engeland, Italië en Amerika is die hiermee op zijn bek gegaan en wij kunnen nu alleen nog maar hopen, dat hij als bondscoach de bestaande lijn door gaat trekken en niet alles wil veranderen. Nou dit verwijten wij dus deze Roger Schmidt ook.

Bovendien ben ik van mening, dat hij blijkbaar niet in staat is om de kwaliteiten van de spelers van PSV op juiste waarde te schatten. Want zet spelers op posities, waar ze niet goed uit de voeten kunnen en is bezig hele goede talenten van PSV om zeep te helpen. Maar wees niet bang, dit is onze persoonlijke mening over de gang van zaken bij PSV en ook onze pa zit steeds te klagen over deze collega. Hij vind hem, net als wij, niet de juiste man op de juiste plek, net zo min als wij van mening zijn, dat ook de Technisch Directeur bij PSV te licht is voor deze topclub en wij vrezen, dat de heren ervoor zorgen dat PSV op den duur topclub af zal zijn als ze zo doorgaan.

Maar laten wij wel wezen, waar maken wij ons druk om. Het zijn onze zaken niet. Wel hopen wij, dat onze bondscoach, die nu een geweldige selectie ter beschikking heeft, niet alles overhoop gaat gooien en dat de heer Schmidt spoedig leert om PSV zo te laten spelen, dat iedereen tot zijn recht komt en de talenten niet verder verzuren.  

Voor onze volgende oefenwedstrijd moeten wij naar Fermo en onze tegenstander is aldaar Unione Sportiva Fermana.  De club werd opgericht in 1920.

Spoiler

25v4ku3.jpg

De thuiswedstrijden worden in het Stadio Bruno Recchioni gespeeld, dat plaats biedt aan 8.920 toeschouwers. De clubkleuren zijn geel-blauw.

De club heeft in 2006 faillissement aangevraagd als Fermana. In 2007 is de club door gestart onder de huidige naam.

26qpkq3.jpg

Bij mooi weer en voor 1290 toeschouwers verschenen wij in een aanvallende 4-4-1-1 formatie en onze tegenstander had voor een defensieve 4-5-1 opstelling gekozen. Fermana is een  Serie C club, dus mag geen probleem zijn. Nou en dat waren ze ook niet. Wij zijn nu een Serie B club en zo speelden wij ook.  Wat onze doelkansen betreft, zo hadden wij deze match minimaal met 5 doelpunten verschil moeten winnen, maar het werd maar 0 : 3. Weliswaar hebben wij, ondanks alle extra verschenen proefspelers, de complete selectie al in ons hoofd, maar wij twijfelen nog over de samenstelling van het basiselftal en vooral van de juiste tactiek. Momenteel verschil ik hierover nog met broer Hansie van mening.  Maar zoals altijd, vinden wij nog wel de juiste oplossing.

Spoiler

271ajfl.jpg

28thj8r.jpg

29cljhr.jpg

@Fantasy  @rik1991  @True_Legend  @Netzwerk @Lazy  @delichris

@Swaxie  @spaansetukker  @Milton  @Titan

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

Edited by germandutch
  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

[FMT20/LLM) De kampioenenmakers van Mino R.             Voor de Finale heenwedstrijd spelen wij aanstaande woensdag thuis tegen Rimini FC, een Italiaan

[FMT20/LLM) De kampioenenmakers van Mino R.         Om eerlijk te zijn, de kustplaats Bari is voor zomergasten geweldig, behalve nu in de verschrikkelijke coronot

banneredkyt.jpg

stadionthuis3ak19.jpg

Spoiler

3128jrp.jpg

32mdjpj.jpg

33bkk95.jpg

Wij hebben alle proefspelers weer laten vertrekken. Sommigen zouden zeker iets hebben toegevoegd, maar hun eisen waren ons gewoon te gortig. Bovendien konden wij ze niet betalen. Dus als er nog  1 of 2 zeer goede huurspelers verkrijgbaar zijn, dan zien wij nog mogelijkheden en anders doen wij het met deze selectie.

Omdat wij tweetalig opgevoed zijn, lezen wij dus ook regelmatig Duitse sportbladen en vooral Kicker. Gezien onze kritiek op de heer Schmidt van PSV spreekt het vanzelf, dat ik, toen ik vanavond een hoop artikelen over deze heer tegenkwam, ze alleen heb gelezen. Enfin, in een van deze artikelen beweert de nieuwe PSV coach het volgende:

"Zij willen hun filosofie en speelwijze iets veranderen. Dat sprak mij heel erg aan en daarover hebben wij gesproken", aldus Schmidt. "Ik kan me heel goed identificeren met wat ze in Eindhoven willen doen. Na de gesprekken was de beslissing voor mij heel eenvoudig." 

Sorry, maar wat is dat voor een onzin? Filosofie en speelwijze?  Waar hebben wij het over? Weet lichtgewicht de Jong eigenlijk, wat filosofie überhaupt inhoud? Te pas en te onpas roept deze John de Jong in kranten en op tv: Onze filosofie over topvoetbal blijft overeind!   In het zelfde artikel zegt hij: Toch staan de sportieve ambities in het Philips Stadion voor komend seizoen lijnrecht overeind en probeert PSV zich deze zomer weer te versterken, stelt technisch manager John de Jong. 

Enerzijds roept deze de Jong dus dat de filosofie vaststaat en anderzijds moet de nieuwe trainer die nu veranderen?  Voor zover wij weten diende de verandering in de filosofie te zijn, dat vanaf nu de jeugd de kans dient te krijgen en moeten er minder snel nieuwe spelers gekocht worden. Nou, feit is dat PSV, dacht ik, 5 nieuwe spelers heeft aangetrokken en dat de talenten, zoals altijd, op de bank mogen plaatsnemen. En de nieuwe speelwijze slaat nergens op. Het lijkt gewoon op chaos over het hele veld en spelers, die op posities staan waar ze totaal niet tot hun recht komen. Voorlopig hou ik het erop, dat wij geen vertrouwen in het gebeuren bij PSV hebben en wij wensen Schmidt en diens protegee Bruma het allerbeste.

Onze volgende tegenstander, aanstaande woensdag thuis, is Robur Siena.

Spoiler

Opgericht in 1904 en uitkomend in de Serie C Groep A. Op 15 juli 2014 werd Siena failliet verklaard en werd besloten dat de club verder moet spelen in de Serie D. De naam van de club werd gewijzigd in Robur Siena en ondertussen hebben ze dus weer een promotie naar Serie C achter de rug.

30tsj30.jpg

Ik weet niet veel of beter gezegd heel erg weinig over Italiaanse clubs en al helemaal niets over en van Siena, maar als ik naar hun logo kijk, dan roept dat toch herinneringen op aan mijn geschiedenislessen over Rome.  Want ik zie toch duidelijk Romulus en Remus op het logo? En dat  zijn in de Romeinse mythologie de tweelingzonen van Mars en Rhea Silvia (ook Ilia genoemd) en stichters van Rome. Wat dat met Siena te maken heeft, mag Joost weten.     

Voor 4917 toeschouwers en bij mooi zonnig weer kwamen wij in de aanvallende 4-4-1-1 formatie het droge veld op.  Siena had gekozen voor een voorzichtige 4-1-2-3 opstelling  en wij maakten van begin af aan duidelijk, dat er hier en heden bij ons niets te halen valt.

Hoe dan ook, iedereen was het erover eens, dat zij uiterst verzorgd voetbal speelden met mooie aanvallende acties. De scheids had echter problemen met onze speelwijze en vooral ons tempo, dat hij totaal niet bij kon benen en bovendien voelde hij de match totaal niet aan. Zijn beoordeling van overtredingen liet zeer te wensen over en waarom hij VVL Terzic een directe rode kaart voor een simpel duwtje gaf, heeft niemand begrepen. Echte zware overtredingen zag hij over het hoofd of wilde hij niet zien. AM Andrea heeft hem na afloop dan ook verteld, wat hij van diens optreden vond en dat heeft de scheids hem niet in dank afgenomen.

Al met al konden wij over deze wedstrijd tevreden zijn, alhoewel de tegenstander geen echte graadmeter voor ons was.

Spoiler

34ddjcc.jpg

35g5knv.jpg

360nky0.jpg

Edited by germandutch

bannery4jse.jpg

logoaljpg.jpg

Ik snap het gewoon niet. Mijn broertje beschikt blijkbaar over capaciteiten, die ik nooit bij hem heb verwacht. In den beginne had hij geen enkele binding met voetbal en totaal geen interesse in het spelletje. Plots werd hij uit heldere hemel tijdens zijn eerste solovakantie op het eiland Guernsey manager van de plaatselijke voetbalclub en hij maakte die club kampioen. Hij kon verdorie totaal niet voetballen, heeft zich er nooit voor geïnteresseerd en toch lukte het hem. Begrijpt u het? Nou ik nog steeds niet.

Vroeger konden wij nooit met elkaar opschieten, maar inmiddels hebben wij een hechte band en ziet hij in mij zijn grote voorbeeld. Hansie is met mij naar China en nu Italië gegaan, om van mij te leren. Nou, als er iemand iets leert, dan ben ik dat en wel van hem.

Of mijn broertje is een geweldig natuurtalent en heeft het trainen in zijn vingers of hij is een tactisch genie. Ik weet het niet? Misschien is hij ook gewoon veel slimmer dan wij altijd dachten. Ik kan niet in zijn kop kijken, maar hij doet dingen, die hij eigenlijk helemaal niet zou moeten kunnen. Hij heeft de selectie inmiddels met 11 spelers aangevuld, zonder een cent te betalen. 8 transfervrije spelers en 3 huurspelers. Dus wij beschikken nu over 32 spelers, waarmee wij straks de competitie in kunnen. Pas na de laatste oefenpot zullen wij beslissen, met wie wij door willen en dan maken wij ook bekend, wie vast in de basis komt.

Nu beperken wij ons tot de oefenwedstrijden en iedereen moet speelminuten krijgen.

Voor de volgende oefenpot moeten wij aanstaande zaterdag naar Bitonto.

Spoiler

Bitonto is een gemeente in de Italiaanse provincie Bari en telt 54.408 inwoners. De oppervlakte bedraagt 172,8 km², de bevolkingsdichtheid is 327 inwoners per km². De volgende frazioni maken deel uit van de gemeente: Palombaio en Mariotto.

3791jl9.jpg

Onze tegenstander en praktisch buurman is Unione Sportiva Bitonto, een Italiaanse voetbalclub uit Bitonto, Apulië. De kleuren zijn zwart en groen. Bitonto werd voor de eerste keer in de geschiedenis gepromoveerd tot Serie C in 2019-20 als kampioenen van de Serie D, na de vroege afsluiting van de competitie als gevolg van de COVID-19-pandemie.

38w8jvr.jpg

Het gemeentelijk stadion Città degli ulivi is een sportfaciliteit in de stad Bitonto, waar de thuiswedstrijden van de Bitonto Calcio Amateur Sports Union worden gehouden. Het heeft een capaciteit van 2 500 zitplaatsen: de westtribune biedt plaats aan ongeveer 1 100 zitplaatsen, terwijl de trappen ongeveer 1 400 zitplaatsen bevatten, inclusief de gastensector.

Tussen eind jaren negentig en begin jaren 2000 hebben de VS Bitonto heeft vele seizoenen in de Serie D gespeeld en de faciliteit is vaak uitverkocht.

Het stadion bevindt zich in Via Megra, in het zuidelijke deel van de stad, en is gemakkelijk bereikbaar via de snelweg 98 Andriese-Coratina.

398ajti.jpg

Bij zonnig weer en voor 3000 toeschouers verschenen wij in het stadion Citta in de aanvallende

4-4-1-1 formatie met een nieuwe spits, ene Amine Gouiri, 20jr en gehuurd van Olympique Lyonnais. Die jongen heeft nog niet meegetraind, maar Hansie wilde dat ik hem voor de eerste helft gewoon opstel.

Onze tegenstander had gekozen voor een defensieve 3-4-2-1 opstelling.  Wij kenden deze club niet en wisten alleen, dat ze Serie C niveau moesten hebben.

Welnu, die gasten dachten blijkbaar dat zomeravondvoetbal voldoende zou zijn en dus kwamen ze van een koude kermis thuis. Bij rust stond het al 1 : 5 en ondanks 11 wissels in de tweede helft eindigde de match in 1 : 9. Maar liefst 7 doelpunten van ons kwamen voort uit hoekschoppen en voor het trainen op stilstaande  situaties is Hansie verantwoordelijk.  En ik moet zeggen, de spelers zijn gigantisch vooruitgegaan wat de afwerking bij hoekschoppen betreft. Ook MR Kupisz schijnt het geweldig naar zijn zin te hebben, getuige deze hattrick van hem. Zijn samenwerking met Hansie begint zijn vruchten af te werpen.

Spoiler

40ffkkj.jpg

41kyj71.jpg

42t1kf6.jpg

Edited by germandutch

bannerlzki5.jpg

logo36j8x.jpg

Spoiler

455nkcj.jpg

46kakkl.jpg

47kvjlk.jpg

Onze volgend oefenpot is weer een uitwedstrijd en wel tegen voetbalclub Francavilla, ook wel bekend als F.C. Francavilla of Francavilla, een Italiaanse voetbalclub uit Francavilla in Sinni, Basilicata. Het speelt momenteel in Serie D.  Dus moet makkelijk te kloppen zijn.

Spoiler

4377k2k.jpg

Francavilla in Sinni is een stad en gemeente in de provincie Potenza, Basilicata, in Zuid-Italië.

Hun thuiswedstrijden spelen ze in het stadio Nunzio Fittipaldi di Francavilla.

448cj6t.jpg

Bij zonnig weer en voor 2126 toeschouwers kwamen wij in de gebruikelijke (voorlopige) 4-4-1-1 opstelling met aanvallende intenties het droge veld op. Onze tegenstander had gekozen voor een voorzichtige 4-2-1-3 formatie, maar voorzichtig of niet, wij gaan ze pijn doen. Niet door te schoppen, maar door veel te scoren. Tenminste, dat was mijn opdracht.

Blijkbaar had de manager van onze tegenstander de opdracht uitgegeven, ons het spelen onmogelijk te maken, want zijn team schopte er lustig op los en de scheids had behoorlijk wat beoordelingsproblemen. Het leek wel of hij geen onderscheid kon maken, wat wel en wat niet kon worden toegestaan. Hij floot wel, maar hield de gele kaarten in de eerste helft zoveel mogelijk op zak. Bij rust stond het maar 0 : 3 voor ons, maar dat kon je als compliment voor onze schoppende tegenstander opvatten, want het had net zo goed 0 : 6 of meer kunnen zijn.

Ondanks 11 wissels in de tweede helft verslapte ons team niet en werd het uiteindelijk 1 : 6. Op zich een tevredenstellend resultaat, met uitzondering van de tegentreffer, die volledig onnodig was. Ofschoon wij het verdedigingscentrum met twee hele goede verdedigers versterkt hebben, krijgen wij toch regelmatig een tegendoelpunt om de oren. Hoofdzakelijk uit hoekschoppen. Hier moet Hansie met de jongens aan werken.

Pas in de 90ste en laatste minuut heeft de scheids de grootste schopper eindelijk bestraft met een rode kaart, hetgeen hij al na een  kwartier in de eerste helft had moeten doen. Maar goed, we hebben geen blessures opgelopen, dus niets aan de hand.

Spoiler

484jk6q.jpg

49egkjc.jpg

50pqjyf.jpg

Edited by germandutch

bannerzmk6m.jpg

stadionthuishjkjl.jpg

51fwkfk.jpg

Jammer, een van mijn nieuwe aankopen en de waarschijnlijk beste verdediger die wij nu hebben, Ragnar Klavan, zal de rest van de voorbereiding niet meemaken en evenmin bij het begin van de competitie beschikbaar zijn.

Spoiler

52ffkfh.jpg

Nou veel vertrouwen hebben ze niet in ons, maar als ik eerlijk ben, alle clubs die boven ons staan beschikken over beter en vooral duurder spelersmateriaal. Volgens mijn broer hebben wij wel een klein kansje op promotie, mits wij slim genoeg zijn, alles uit onze spelers persen en op het ‘van Bronckhorst effect’ hopen, dus ‘mazzel, mazzel, mazzel’.  Nou wij zullen zien, wat we ervan bakken. 

Aanstaande zaterdag spelen wij thuis voor de tweede kwalificatie ronde van de beker tegen een oude bekende en wel Catanzaro, een ploeg uit de Serie C.

Spoiler

US Catanzaro 1929 is een Italiaanse voetbalclub uit Catanzaro, in de regio Calabrië.

De club werd in 1929 opgericht als Catanzarese en nam in 1946 kort na de Tweede Wereldoorlog de naam to Unione Sportiva Catanzaro aan. In 1959 promoveerde de club naar de Serie B en in 1966 bereikte de club de finale van de Coppa Italia en verloor daar van AC Fiorentina.

In 1971 won de club de play-offs tegen AS Bari en promoveerde zo voor het eerst naar de Serie A. Het hele seizoen was een gevecht tegen degradatie, dat verloren werd. Nadat de terugkeer in 1975 mislukte, promoveerde de club in 1976 terug maar kon zich ook nu niet handhaven.

De derde promotie in 1978 luidde het gouden tijdperk van de club in met vijf opeenvolgende seizoenen in de Serie A. In 1979 werd de club negende. Het volgende seizoen werden ze 14de en normaliter zouden ze degraderen maar door gedwongen degradaties van AC Milan en Lazio Roma konden ze blijven. Na een achtste en zevende plaats in de volgende twee seizoenen volgde een onverwachte degradatie in 1983.

In de volgende jaren ging de club op en neer tussen Serie B en Serie C1. In 1988 kwam de club dicht bij promotie met een vijfde plaats. Na twee opeenvolgende degradaties in 1990 en 1991 belandde de club in de Serie C2 waar de club tot 2003 verbleef. Na twee opeenvolgende promoties keerde Catanzaro in 2004 terug naar de Serie B. De club werd laatste maar door de uitsluiting van Genoa CFC, AC Venezia, Salernitana Sport en AC Perugia mocht de club blijven. Het was slechts uitstel van executie want in 2005/06 werd de club opnieuw laatste. Door financiële problemen werd de club opgeheven. Een nieuwe club werd opgericht onder de naam FC Catanzaro en startte in de Serie C2 voor seizoen 2006/07.

53fhjhf.jpg

548ck47.jpg

Spoiler

55w3j7k.jpg

Bij zonnig weer en voor 3890 toeschouwers verschenen wij in de befaamde Hau-Ruck opstelling, dus in een puur aanvallend 4-2-4. Volgens Hansie moeten wij deze Serie C club gelijk duidelijk maken, dat er hier niets te halen valt en dus met Volle Pulle er overheen vliegen. Catanzaro was van plan hier ook aanvallend te spelen en kwam in een 4-3-3 formatie het droge veld op.

Zoals zo vaak scoorden wij al heel snel het eerste doelpunt, maar helaas keurde de scheids de volgens ons zuivere treffer om vage redenen af, gesteund door de VAR. Maar in de 20ste minuut lelde de opgerukte VC Perrotta de bal van buiten de 16 puur uit frustratie op het vijandelijke doel en of u het geloofd of niet, hij zat. De openingstreffer was een feit en motiveerde het complete team.

Na 31 minuten zorgde spits Gouiri met een volley voor te tweede doelpunt en in de 33ste minuut was het MC Schiavone die een foute pas van verdediger Riggio in het doel frommelde. De ruststand was dan ook 3 : 0 en er was geen vuiltje aan de lucht.

Met deze stand kun je het wat rustiger aandoen en dat deden wij ook, want tenslotte zaten wij nog midden in de voorbereiding en sommige spelers van ons bouwden conditioneel ietwat af. Door concentratiegebrek onzerzijds lukte het ene Celiento in de 67ste minuut de aansluitingstreffer te scoren, maar geen mens die er zich druk om maakte. In de 79ste minuut greep ik in en haalde de steeds meer puffende MC Bianco van het veld. Icardi nam diens taak over en mocht de match uitspelen. 

Het bleef bij 3 : 1 en voor Catanzaro was het bekeravontuur afgelopen.

Spoiler

56hak5d.jpg

57q9jms.jpg

58ocjr8.jpg

Edited by germandutch

bannerlkk4c.jpg

logo99jp4.jpg

Spoiler

61wwjc3.jpg

Tja, Terrani staat niet te koop, hij is een belangrijke basisspeler.

620yj8c.jpg

Vette bek. Nu kunnen wij bijvoorbeeld met de hele selectie een keer gaan eten.

69vzkv6.jpg

Spoiler

63wmkyq.jpg

Het gekke is, dat wel huurspits Ferrari op dit lijstje staat, maar niet onze nieuwe en betere huurspits Gouiri, van wie wij meer verwachten dan van Ferrari.

64prjse.jpg

Ze vinden hem wel een van de beste spelers, maar niet als spits. Snapt u dat?

65rjj1y.jpg

Maar liefst 3 van onze jongens behoren tot de best jeugdspelers. En dat, ofschoon ze nog geen wedstrijd in de Serie B hebben gespeeld.

668mjpo.jpg

6722khx.jpg

70w4k4e.jpg

Onze volgende oefenwedstrijd is er een in en tegen Associazione Sportiva Dilettantistica Vastese Calcio 1902 is een Italiaanse voetbalclub uit Vasto, Abruzzo. De club werd opgericht in 1922 en vervolgens opgericht in 1981 en 1995. Met ingang van de zomer van 2010 werd de club opgeheven en in 2012 hervormd tot Vastese Calcio 1902. Ze speelt in de Serie D.

Spoiler

Oorspronkelijk bekend als Vastese, werd de club opgericht op 4 juli 1922 en bracht sindsdien verschillende seizoenen door in de Italiaanse lagere professionele niveaus van de Serie C1 en Serie C2. De club werd in 1952 hernoemd naar Pro Vasto, maar werd in 1981 geannuleerd vanwege financiële problemen. Een klein lokaal team in de Promozione-competitie genaamd Società Sportiva Incoronata nam zijn plaats in en veranderde een jaar later van denominatie naar Associazione Calcio Vasto 82, waar hij in 1984 werd gepromoveerd naar de Serie D om vervolgens in 1987 te degraderen. Na deze degradatie veranderde de club van denominatie opnieuw, dit keer naar Vastese Calcio, waar hij in 1988 terug promoveerde naar de Serie D en in 1990 terugkeerde naar de Serie C2 na een succesvol seizoen in het Italiaanse top amateurniveau.

Gedegradeerd uit Serie C2 in 1994, werd de club achtereenvolgens weer professioneel toegelaten om een vacature in de competitie te vervullen, maar de club verklaarde pas een jaar later het faillissement. In 1997 veranderde de plaatselijke Promozione-club Vasto Marina de benaming in de huidige van Football Club Pro Vasto en maakte twee opeenvolgende promoties om terug te keren naar de Serie D in 1999. De club degradeerde echter naar de Eccellenza-competitie in 2000. Een nieuw pand verwierf toen de club bracht het terug naar het Italiaanse vijfde niveau, een jaar later en keerde terug naar de Serie C2 in 2004. FC Pro Vasto degradeerde vervolgens naar de Serie D in 2007 en speelde in deze competitie tot 2009, toen de club het toernooi won na een 2-1 overwinning tegen Tolentino in de laatste wedstrijd van het seizoen na het winnen van de laatste tien wedstrijden op rij. De club nam toen deel aan de Lega Pro Seconda Divisione in het seizoen 2009-2010.

Na een faillissement in 2010 werd de club gedwongen failliet te gaan. In 2012 nam San Paolo Calcio Vasto de naam Vastese Calcio 1902 aan en trad toe tot Promozione. Het werd in 2013 bij de eerste poging gepromoveerd tot Eccellenza Abruzzo.

597fjfz.jpg

Het Stadio Aragona is een voetbalstadion in Vasto. Het is het thuisstadion van F.C. Pro Vasto.

60ngjao.jpg

Bij zonnig weer en voor 1452 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-1-1 opstelling in het stadion Aragona.  Onze tegenstander kwam in een 4-2-3-1 formatie op.

Het werd een makkelijk oefenpotje. Bij rust stonden wij al met 0 : 3 voor en ondanks 10 wissels in de tweede helft, eindigde deze match in 0 : 6.  

Waren wij tevreden? Ja en het publiek ook.  Over 4 dagen moeten wij alweer aan de bak en deze keer thuis tegen Vicenza, voor de 3de kwalificatie Ronde van de beker. Vervelend aan dit soort wedstrijden is, dat ze altijd midden in je voorbereiding vallen, terwijl wij nog geen definitieve selectie hebben bepaalt en evenmin al tot een vaste basistactiek hebben besloten.   

Spoiler

716xj1y.jpg

7219j2w.jpg

738qkvr.jpg

Edited by germandutch

banner2sjml.jpg

stadionthuisapkhd.jpg

Komende zondag spelen wij thuis tegen L.R. Vicenza Virtus, gewoonlijk Vicenza genoemd.

Spoiler

Een Italiaanse voetbalclub gevestigd in Vicenza, Veneto. Opgericht in 1902 als Associazione del Calcio in Vicenza, werden ze Lanerossi Vicenza in 1953, daarna Vicenza Calcio van 1990 tot 2018, een jaar waarin de club failliet ging en onder gecontroleerd bestuur werd geplaatst om de Serie C-plek aan het einde te behouden van het seizoen 2017-2018. Renzo Rosso, eigenaar van modemerk Diesel, heeft zijn Bassano Virtus en een deel van de activa van Vicenza Calcio samengevoegd tot één team, dat in Vicenza zal spelen, terwijl de twee teams hun verschillende jeugdteams zullen behouden. Vicenza is het oudste team in Veneto; officieel opgericht op 9 maart 1902 door de toenmalige decaan van Liceo Lioy, Tito Buy, en de leraar lichamelijke opvoeding van dezelfde school, Libero Antonio Scarpa.

De club speelt momenteel in de Serie C van Italië en heeft de hele jaren zestig, het grootste deel van de jaren zeventig en een groot deel van de jaren negentig in de Serie A doorgebracht.Ze wonnen de 1996-97 Coppa Italia en bereikten de halve finales van de bekerwinnaars. volgend seizoen, verloor de uiteindelijke winnaar Chelsea.

74wzkkr.jpg

75m4ki1.jpg

Bij zonnig weer en voor 3797 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke aanvallende 4-4-1-1 opstelling en onze tegenstander kwam in een 4-3-1-2 formatie op. Achteraf mag ik zeggen dat de zwakste man op het veld toch wel de scheids was, want hij floot elk fysiek contact af, waardoor de wedstrijd eenvoudig geen match kon worden.  Door zijn pietluttig optreden en het tot op de letter volgen van de spelregels werden het uiterst slappe 90 minuten en pas in de verlenging kon je spreken van wat spanning.

Bovendien stelden ons vier van onze jongens teleur en wel SS Terrani, ML Pinato, MC Bianco en VVR Berra. Ze konden geen potten breken en speelden ondanks het zonnige weer als een natte krant. 

Pinato, Bianco en Berra wisselde ik dan ook in de tweede helft. Terrani liet ik staan, in de hoop dat hij toch nog goed was voor een verrassing, maar het bleef bij ijdele hoop, want Terrani gaf vandaag niet thuis. Maar gelukkig hebben wij ook nog spits Gouiri, VVL Terzic en de verdedigers Perrotta en Sabbione, die het team in de verlenging uit de penarie trokken en uiteindelijk voor een duidelijke overwinning zorgden.

Spoiler

76ajklg.jpg

77epk6g.jpg

78xvjnv.jpg

@Swaxie  @spaansetukker  @Milton  @Titan  @TeamWesil

@Elsjorro1990 =  Helaas moet ik toegeven, dat ik een vervelende eigenwijze sodemieter ben en principieel conform de LLM richtlijnen speel. Dus ik haal alleen maar spelers binnen, die door de scouts zijn aanbevolen en bovendien niets mogen kosten dus transfervrij en natuurlijk het maximaal toegestane aantaal huurspelers.

Normaal kies ik nooit een club, maar volg de sollictatieprocedure. Alleen deze keer heb ik een uitzondering gemaakt, omdat het via pizzabakker Mino R. moest lopen en diens link naar Bari/Napoli aannemelijk leek door de eigenaars (vader + zoon). Maar hoe dan ook, bedankt voor je aanbod.  6 seizoenen bij een club? Jeetje, na 1 max 2 seizoenen heb ik er haast altijd al genoeg van en wil ik switchen.   

Edited by germandutch

banner5ujah.jpg

stadionthuis5bjg9.jpg

Komende zondag spelen wij thuis tegen L.R. Vicenza Virtus, gewoonlijk Vicenza genoemd.

Spoiler

Een Italiaanse voetbalclub gevestigd in Vicenza, Veneto. Opgericht in 1902 als Associazione del Calcio in Vicenza, werden ze Lanerossi Vicenza in 1953, daarna Vicenza Calcio van 1990 tot 2018, een jaar waarin de club failliet ging en onder gecontroleerd bestuur werd geplaatst om de Serie C-plek aan het einde te behouden van het seizoen 2017-2018. Renzo Rosso, eigenaar van modemerk Diesel, heeft zijn Bassano Virtus en een deel van de activa van Vicenza Calcio samengevoegd tot één team, dat in Vicenza zal spelen, terwijl de twee teams hun verschillende jeugdteams zullen behouden. Vicenza is het oudste team in Veneto; officieel opgericht op 9 maart 1902 door de toenmalige decaan van Liceo Lioy, Tito Buy, en de leraar lichamelijke opvoeding van dezelfde school, Libero Antonio Scarpa.

De club speelt momenteel in de Serie C van Italië en heeft de hele jaren zestig, het grootste deel van de jaren zeventig en een groot deel van de jaren negentig in de Serie A doorgebracht.Ze wonnen de 1996-97 Coppa Italia en bereikten de halve finales van de bekerwinnaars. volgend seizoen, verloor de uiteindelijke winnaar Chelsea.

74gjj4t.jpg

756ukws.jpg

Bij zonnig weer en voor 3797 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke aanvallende 4-4-1-1 opstelling en onze tegenstander kwam in een 4-3-1-2 formatie op. Achteraf mag ik zeggen dat de zwakste man op het veld toch wel de scheids was, want hij floot elk fysiek contact af, waardoor de wedstrijd eenvoudig geen match kon worden.  Door zijn pietluttig optreden en het tot op de letter volgen van de spelregels werden het uiterst slappe 90 minuten en pas in de verlenging kon je spreken van wat spanning.

Bovendien stelden ons vier van onze jongens teleur en wel SS Terrani, ML Pinato, MC Bianco en VVR Berra. Ze konden geen potten breken en speelden ondanks het zonnige weer als een natte krant.  Pinato, Bianco en Berra wisselde ik dan ook in de tweede helft. Terrani liet ik staan, in de hoop dat hij toch nog goed was voor een verrassing, maar het bleef bij ijdele hoop, want Terrani gaf vandaag niet thuis. Maar gelukkig hebben wij ook nog spits Gouiri, VVL Terzic en de verdedigers Perrotta en Sabbione, die het team in de verlenging uit de slamazzel trokken en uiteindelijk voor een duidelijke overwinning zorgden.

Spoiler

7688jx8.jpg

77j2k4k.jpg

78n9j4k.jpg

@Elsjorro1990

Edited by germandutch

banner1nkbc.jpg

stadionthuisxkjty.jpg

Spoiler

7986jf3.jpg

80eck14.jpg

81cjjgj.jpg

820gk30.jpg

Ik wil hem niet afgeven, maar iedere speler heeft zijn prijs en als ze onze vraagprijs betalen, zijn wij hem kwijt. Alleen betwijfel ik dat deze club hem kan betalen en bovendien gaat Terrani hier niet op vooruit.

Spoiler

846bk4c.jpg

Ook al zijn wij in de beker een ronde verder, maar het blijft toch balen. Want waarom dergelijke wedstrijden midden in de voorbereiding naar het nieuwe seizoen moeten plaatsvinden, zal wel altijd een raadsel blijven.  In elk geval zijn wij niet helemaal tevreden met onze voorbereiding. We hebben 8 wedstrijden gespeeld en in maar liefst 6 wedstrijden een doelpunt tegen gekregen. Waaraan dat ligt? Concentratiegebrek?  Defensieve zwakte? Wij weten het (nog) niet, maar zullen er wel aan werken.

Maar nog erger dan de tegendoelpunten is het feit, dat wij in het salarisbudget inmiddels in de rode cijfers terecht zijn gekomen. Wij hebben inmiddels maar liefst 32 selectiespelers, waarmee wij feitelijk doorwillen. Gezien de financiële situatie, vrees ik dat wij genoodzaakt zijn, of de een of andere speler te verkopen of wij moeten zorgen dat wij in de beker zo ver mogelijk komen en centjes binnenhalen.

TRANSFERS:

83j5kk9.jpg

Weliswaar hebben wij inmiddels een heel elftal binnengehaald, dus 11 spelers, maar nog geen een verkocht. Maar zijn wij nu klaar? Nee, ik prefereer nog drie goede huurspelers, die ons niets kosten. Alleen het vervelende hier is en blijft, als grote clubs een speler verhuren dan willen ze dat je een percentage van diens salaris betaald. En dat kunnen wij juist niet.

Hoe dan ook, voorlopig vertrouwen wij volledig op een zevental spelers, die het basisgeraamte van ons team belichamen. En wel de spelers VC Klavan, VM Schiavone, Mr Kupisz, SS Terrani en de huurspelers VVL Terzic, VC Armini en S Gouiri. In het verleden baseerde ik mij altijd op mijn 4 beste spelers, die vast mijn team-as vormden. Hansie heeft mij overtuigd, dat het ook anders kan en dus hebben wij, gebaseerd op deze 7 basisspelers, de voor hun meest geschikte tactiek in het leven geroepen. Valt bij voorbeeld SS Terrani  door blessure of schorsing weg, wijzigen wij de tactiek in 4-4-2 of 4-2-4, mede afhankelijk van de capaciteiten van de tegenstander.  

Spoiler

85dsk20.jpg

86f7kk3.jpg

878xjfz.jpg

88f9jsw.jpg

89whkzc.jpg

906njje.jpg

91mxkjh.jpg

Ik ben van mening dat het een zwaar seizoen zal worden voor ons, want onze tegenstanders zijn over het algemeen van een behoorlijk niveau.  Bovendien zijn veel ploegen in de Serie B wat ik liftploegen noem, dus ploegen/clubs die op en neer bewegen tussen Serie A en Serie B. Aan promoveren + degraderen zijn ze gewend.

Spoiler

928rj2a.jpg

Op verzoek van Hansie heb ik, ofschoon ik geen vriend van statistieken ben en er weinig tot geen waarde aan hecht, toch de statistieken van alle clubs in vergelijking tot onze ploeg eens nauwkeurig bekeken. En ja hoor, u geloofd niet wat ik zag. Ik schrok mij een beroerte en Hansie vroeg zich af ‘hoe wij promotie wilden realiseren en voor het kampioenschap wilden gaan’.  Nou zie hier de resultaten: 

Spoiler

938rkjd.jpg

94hjj4n.jpg

966mjvd.jpg

97fpk98.jpg

Moeten wij ons nu zorgen maken? Nee , totaal niet. Wij kennen onze zwakke punten en ook onze sterke en onze jongens mogen dan niet individueel de beste spelers zijn, maar wij zijn wel een team. Onze sluitposten zijn slechts modaal, maar onze verdedigers kunnen met ruimte in hun rug verdedigen en het liefst nog zo hoog mogelijk, dankzij hun snelheid. Het middenveld is betrouwbaar en gewend om veel en hoog druk te zetten en continu te pressen en onze aanval is er om het af te maken. 

98a2jpk.jpg

Wij hebben geen krachtpatsers, hoogspringers of marathonlopers in onze gelederen, maar slimme, behendige sprinters en daar redden wij het mee.

993ojmi.jpg

Duidelijk is dus, dat wij geen agressieve schoppers in ons team hebben, maar rustige, slimme jongens, die weten wat hen te doen staat  en die elkaar steunen en voor elkaar werken.

1008gktt.jpg

Statistieken gaan altijd van het gemiddeld uit, vandaar ook, dat wij over het algemeen zo zwak afsnijden. Driekwart van de selectie is bijvoorbeeld  niet in staat om een nauwkeurige pass over 5 m te geven. Nou en? Onze middenvelders kunnen dat wel en ze kunnen ook nog een loepzuivere steekpass versturen. Dus waar hebben wij het over?

102y1j8k.jpg

En ja hoor, zo gaat onze eerste wedstrijd in Serie B wel echt naar de kloten, want op het laatste moment valt niet alleen onze 1ste maar ook de 2de keeper met een blessure uit. Vandaar goede oude Fratelli in het doel en een jonkie uit het tweede op de reservebank. Bovendien missen wij VC Klavan en de SS back-up Neglia.

Spoiler

104ptj16.jpg

Onze eerste tegenstander aanstaande zaterdag is  Spezia Calcio 1906, een Italiaanse voetbalclub uit La Spezia, Liguria.

Spoiler

De club werd in 1906 opgericht als Sport Club Spezia en speelde in regionale competities tot 1929 toen de club kampioen werd in de I Divisione Girone A en naar de Serie B promoveerde. In 1933 werd de club daar vierde en degradeerde twee jaar later naar de Serie C. Spezia ging nog een keer op en neer tussen Serie B en Serie C.

101j3kae.jpg

1037vj98.jpg

Thuisvoordeel bestaat in deze tijd niet meer. Wel de duidelijke instructies en opdrachten, die wij nu vanaf de zijlijn rechtstreeks aan de spelers mee kunnen geven. Hansie neem de voorhoede voor zijn rekening en ik het middenveld en de achterhoede. Wij hopen, dat wij onze jongens hierdoor bij de les kunnen houden en tot de juiste daden kunnen stimuleren en indien nodig eventueel corrigeren. 

Bij zonnig weer en voor maar liefst 16.055 toeschouwers, netjes op 1,5m en allen met mondkapje, verschenen wij in de gebruikelijke aanvallende 4-4-1-1 opstelling. VVR Berra heeft in de kleedkamer nog voor stampij gezorgd, omdat hij een verbeterd contract wilde hebben. Feitelijk heeft hij dat ook verdiend, maar we zitten in de rode cijfers wat het salarisbudget betreft en de club wil niets van een verhoging weten. Dus heb ik hem geadviseerd, op het veld te laten zien dat hij een verbeterd contract verdiend en niet blijven zeuren. ML Corsinelli baalde ook, omdat Pinato van ons de voorkeur kreeg.

Enfin, onze tegenstander Spezia kwam in een defensieve 5-4-1 formatie op en blijkbaar hadden ook zij de statistieken geraadpleegd en dachten dat wij de punten af zouden staan. Ik kan alleen maar zeggen: ‘een flinke jongen die hier wat mee wil pikken’. Statistisch mogen wij dan niet veel voorstellen, maar je moet ons eerst kloppen en dat zie ik toch niet zo 1, 2,3 gebeuren.

Weliswaar stonden wij al na 12 minuten met 0 : 1 achter en het lukte ons niet, deze stand voor de rust te veranderen. Onder de thee heeft Hansie onze jongens even duidelijk gemaakt, wat er in de tweede helft dient te gebeuren en ik heb de zwak spelende MC Bianco gelijk vervangen door Icardi.

Pas in de 53ste minuut lukte het VM Schiavone via een wonderschone vrije trap de gelijkmaker binnen te schieten. En in de 60ste minuut was het ML Pinato die de 2 : 1 binnenkopte.  Helaas kreeg MR Kupisz een schop tegen zijn knie en moest hij worden vervangen. Corsinelli, feitelijk een ML, was er als de kippen bij en mocht Kupisz vervangen.

En of u het geloofd of niet, juiste invaller Corsinelli zorgde er in de 81ste en 88ste minuut voor de zo noodzakelijke doelpunten, 3 : 1 en 4 : 1.  Desondanks was VVR Berri de beste man op het veld en hij zette in de 90ste minuut met de 5 : 1 het eindresultaat neer. Ik heb onze MoM Berra dan ook gelijk gewisseld en hem een publiekswissel toegekend. Martin mocht de laatste minuten nog uitspelen.

Ons publiek was bijzonder tevreden en onze jongens kregen dan ook een staande ovatie. Achteraf mogen wij zeggen, dat wij toch beter zijn dan de statistieken laten zien.   In elk geval was dit een daverende seizoensopening voor ons.

Spoiler

105wpkyh.jpg

106gxk7j.jpg

107c3ksa.jpg

@Elsjorro1990

Edited by germandutch

bannernqj1p.jpg

logowckhq.jpg

111olkh0.jpg

Allicht dat wij meer seizoenkaarten verkopen, want wij spelen nu in Serie B.

Spoiler

1128gkyb.jpg

Spoiler

113uukzw.jpg

Aanstaande vrijdag spelen wij tegen Delfino Pescara 1936, een Italiaanse voetbalclub uit Pescara, Abruzzen.

Spoiler

Pescara (122.577 inwoners) is een plaats in Italië en hoofdstad van de gelijknamige provincie Pescara. De stad is pas ontstaan in 1927 toen de plaatsen Castellammare Adriatico en Pescara samengevoegd werden. In de Tweede Wereldoorlog heeft de stad veel geleden, vooral vanwege de zware bombardementen van 1943. Sindsdien is het een moderne stad, anders dan de andere Italiaanse steden, door de afwezigheid van een historisch centrum. Er is een grote jachthaven en een internationale luchthaven.

108o7jt2.jpg

De club werd in 1936 opgericht als SS Pescara en speelde, op een kort verblijf in de Serie B tijdens de jaren 40 na, in de lagere reeksen tot 1974 toen de club promoveerde naar de Serie B. tussen 1944 en 1974 heette de club AS Pescara. Als Pescara Calcio stootte de club drie jaar later door naar de Serie A maar werd daar laatste en degradeerde meteen terug. De club kon snel terugkeren maar werd opnieuw naar de Serie B verwezen, twee jaar later degradeerde de club zelfs verder naar de Serie C1.

Na één seizoen keerde de club terug naar de Serie B en in 1986 ging het beter met de club onder de hoede van Giovanni Galeone. Pescara werd kampioen in 1987 en keerde terug naar de Serie A waar de club twee seizoenen verbleef. In 1992 promoveerde de club opnieuw naar de Serie A maar werd voor de derde maal laatste daar.

De rest van de jaren 90 bleef de club in de Serie B en miste in 1999 maar net de promotie. In 2001 degradeerde Pescara naar de Serie C1. Na twee seizoenen keerde de club terug en zou normaal gezien snel terug naar de Serie C1 degraderen, maar twee jaar op rij werd de degradatie geannuleerd dankzij faillissementen en schandalen van andere clubs.

In seizoen 2005/06 eindigde de club op een comfortabele plaats, maar na seizoen 2006/07 eindigde de club op de laatste plaats. In februari 2009 wijzigde de clubnaam in Delfino Pescara 1936. In 2010 keerde Pescara terug naar de Serie B. In 2012 stootte de club na negentien jaar nog eens door naar de Serie A. Na één seizoen degradeerde de club terug naar de Serie B. In 2016 promoveerde Pescara naar de Serie A en degradeerde in 2017 wederom naar de Serie B.

110xijc2.jpg

Het Stadio Adriatico - Giovanni Cornacchia is een voetbalstadion in Pescara, dat plaats biedt aan 24.400 toeschouwers. De bespeler van het stadion is Pescara. Het stadion werd geopend in 1955 en is ontworpen door de Italiaanse architect Luigi Piccinato. Tijdens de Olympische Zomerspelen in 1960 werd het stadion, dat in 2009 gerenoveerd was, gebruikt voor voetbalwedstrijden. Ook was het het hoofdstadion van de Middellandse Zeespelen in 2009. Daarnaast is er een aantal wedstrijden gespeeld door het Italiaans voetbalelftal en stond het reserve voor het Wereldkampioenschap voetbal in 1990.

Op 22 oktober 2009 werd de naam van Giovanni Cornacchia, een Olympisch hordeloper afkomstig uit Pescara, aan de naam van het stadion toegevoegd. Virtus Lanciano heeft ook nog een tijd wedstrijden gespeeld in het stadion, omdat hun eigen thuisbasis niet aan de eisen van de Serie B voldeden.

1097mjyj.jpg

114sck4h.jpg

Bij mooi zonnig voetbalweer verschenen wij voor 9801 toeschouwers in het Stadio Adriatico in de beproefde 4-4-1-1 formatie met aanvallende intenties. Onze tegenstander had gekozen voor een aanvallende 4-4-2 opstelling.

Het was onze bedoeling met het gevreesde Muller-Hau-Ruck voetbal de winst naar ons toe te trekken en omdat wij al in de 3de minuut het openingsdoelpunt maakten, dachten wij, dat het zo gepiept zou zijn. Maar helaas, in de 34ste minuut kregen wij een tegendoelpunt om de oren, maar gelukkig was spits Gouiri op dreef en in de 36ste minuut zorgde hij voor de voorsprong. Twee minuten later kregen wij de gelijkmaker om de oren en 1 minuut voor rust was het VC Sabbione die de bal onhoudbaar in het doel kopte. Met de ruststand van 2 : 3 konden wij de kleedkamer opzoeken.

In de 56ste minuut haalde ik onze topscorer Gouiri van het veld omdat hij geblesseerd raakte en bracht spits Ferrari, die echter vandaag zwak speelde en niets toevoegde. SS Terrani zorgde in de 65ste minuut voor een veilige voorsprong door ons vierde doelpunt te maken.  Met deze voorsprong op zak kon ik de conditioneel wegzakkende ML Pinato in de 71ste minuut wisselen en stuurde de linksback Costa, die aanvankelijk niet meer als huurspeler voor ons wilde spelen maar gisteren toch een nieuw huurcontract tekende, als linkermiddenvelder het veld in.

Onze derde en laatste wissel voerde ik in de 76ste minuut uit door VC Sabbione van het veld te halen en Armini nog wat speelminuten te gunnen. Wij hadden het gevoel dat wij de overwinning op zak hadden, tot in de 83ste minuut SS Terrani geblesseerd raakte en wij hem niet mochten vervangen. Doordat wij plots met 10 man kwamen te staan, werd onze tegenstander ineens wakker en begon aan te vallen. Wij kwamen behoorlijk onder druk te staan, maar bleven overeind en speelden de wedstrijd uit. Ook VC Perrotta had fysieke problemen, maar bleef strompelend overeind.

Het bleef 2 : 4 en  onze tweede winstpartij was binnen.  Wel kostte het ons 3 geblesseerde spelers, waarvan 2 ernstig en waarvoor de scheids rustig een dieprode kaart had mogen trekken.  

Spoiler

115hmj54.jpg

116ukjrf.jpg

117v5k3e.jpg

@Elsjorro1990

Edited by germandutch

bannerttkxt.jpg

stadionthuisxxkch.jpg

Spoiler

119t5knc.jpg

Pa zou ongetwijfeld zeggen: ‘Große Scheiße’, want nu missen wij maar liefst 5 basisspelers. Maar tillen wij eraan? Totaal niet. Want volgens Hansie krijgen nu 5 andere speler de kans om het te laten zien en bovendien begrijpt iedere selectiespeler nu, dat hij erbij hoort.

Spoiler

1204wkp2.jpg

Gelukkig hebben wij pas nog de 19jr Elimelech Enyan van Chievo gehuurd. Een razendsnelle Italiaanse Ghanees, die misschien gelijk zijn vuurproef zal krijgen.

Spoiler

121mmktn.jpg

122tyjms.jpg

Weglopen door gebrek aan speeltijd. Gelukkig heeft Sabbione het begrepen. Beter presteren dan de rest en je staat in de basis.

Spoiler

123smkxq.jpg

Spits Gouiri stellen wij niet op, ondanks dat hij weer fit is. Hij krijgt nog een paar dagen rust en wij willen Ferrari en Chaibi in actie zien.

Spoiler

124uhkbx.jpg

1258bk13.jpg

126j2jpy.jpg

127dijwe.jpg

Om eerlijk te zijn, ik snap het niet helemaal. Want ik begrijp hieruit, dat wij spelers moeten verkopen en een bedrag groot €26,21mln binnen moeten halen? Dat kan nooit, want wij hebben maar drie spelers die geld op zouden brengen namelijk Berra 1,9m, Kupisz 1,8m en Sabbione 1,7m. De rest van de selectie varieert vanaf 29K tot en met 975K. Dus pas als wij de gehele selectie nu verkopen en ook nog de complete trainingsaccommodatie plus het clubgebouw, dan komen wij misschien aan dat streefbedrag. Nou vergeet het maar, voorlopig verkopen wij helemaal niets. Wij zijn geen handelaren maar voetbaltrainers.

Onze tegenstander volgende week zaterdag is FC Crotone is een Italiaanse voetbalclub uit Crotone, Calabrië.

Spoiler

De club werd in 1923 opgericht als Milone Crotone en nam deel aan verschillende regionale competities waaronder de Prima Division, het hedendaagse equivalent van de Serie C. Na de Tweede Wereldoorlog verving een nieuwe club, Unione Sportiva Crotone, de vorige en speelde zeven seizoenen in de Serie C. In 1963 degradeerde de club naar de Serie D maar kon de afwezigheid tot één jaar beperken en kon zich de volgende veertien seizoenen handhaven in de Serie C. In 1977 miste de club net promotie en werd ze derde achter AS Bari en Paganese Calcio.

Na de reorganisatie van de voetbalstructuur in 1978 degradeerde Crotone naar de nieuwe Serie C2 en werd het volgende jaar failliet verklaard. Een nieuwe club Associazione Sportiva Crotone werd opgericht en startte in de Prima Categoria, het achtste niveau in Italiaans voetbal. In 1984/85 promoveerde Crotone naar de Serie C2, maar kon daar niet standhouden. De naam werd in Kroton Calcio veranderd en van 1987 tot 1991 speelde de club in de Serie C2. Na een nieuw faillissement werd Football Club Crotone Calcio opgericht, met Raffaele Vrenna als voorzitter. Er werd gestart in de Promozione, het zevende niveau. Na enkele opeenvolgende promoties tot Serie C2, won de club in 1998 de play-offs en keerde ze terug naar de Serie C2. In 2000 speelde de club zelfs voor het eerst in de geschiedenis in de Serie B. Ze degradeerde na twee seizoenen. In 2004 keerde Crotone terug en speelde het tot 2007 in de Serie B.

In juni 2009 won Crotone de Lega Pro Prima Divisione/B play-offs en keerde ze terug naar de Serie B. Onder leiding van trainer-coach Ivan Jurić verzekerde Crotone zich op vrijdag 29 april 2016 voor het eerst in de geschiedenis van promotie naar de Serie A. De club speelde die dag met 1-1 gelijk tegen Modena. Ze was daardoor zeker van minimaal de tweede plaats in de Serie B en daarmee directe promotie.[1] In het eerste seizoen op het hoogste niveau ontsprong Crotone pas op de slotdag de dans: de ploeg won op 28 mei met 3-1 van Lazio Roma, onder meer door twee treffers van Andrea Nalini, waardoor de 18de plaats werd overgedaan aan Empoli FC, dat in de laatste speelronde met 2-1 ten onder ging bij het reeds gedegradeerde US Palermo.

Aan het einde van het seizoen 2017/18 viel het doek echter alweer voor de club in de hoogste afdeling. Net als Benevento en Hellas Verona degradeerde Crotone naar de Serie B. In het seizoen 2018/19 eindigde de club op een troosteloze 12de plaats en bleef een terugkeer naar de Serie A uit. Aan het einde van het seizoen 2019/20 keerde de club, onder leiding van trainer Giovanni Stroppa, terug naar de Serie A na een afwezigheid van 2 jaar. De club wist op 24 juli 2020 de tweede plaats veilig te stellen, goed voor rechtstreekse promotie.

118x7k6u.jpg

128jaj3t.jpg

Bij zonnig weer en voor maar liefst 16.436 toeschouwers verschenen wij per verrassing in een platte 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties. Op verzoek van Hansie hebben wij op het laatste moment onze tactiek aangepast, omdat Hansie beide spitsen tegelijk in actie wilde zien en achterin lekker compact wilde spelen. Onze tegenstander had gekozen voor een aanvallend 3-4-3 formatie.

Achteraf mag ik zeggen, dat onze vleugelspelers de wedstrijd beslist hebben. MR Kupisz in de 5de minuut en ML Pinato in de 60ste minuut. Onze spitsen Ferrari en Chaibi bleven kleurloos en vooral laatstgenoemde stelde ons teleur en kon geen potten breken. MC Icardi kon het in de tweede helft niet meer bijbenen en hem hebben wij in de 66ste minuut gewisseld en de weer herstelde Scavone het veld ingestuurd. Het was geen geweldige wedstrijd, maar wij hebben verdiend gewonnen en dat vonden ook onze toeschouwers. Onze derde match en onze derde overwinning, dus een lekker begin van de competitie.

Spoiler

129exk6j.jpg

1304yj42.jpg

131ybke0.jpg

@Elsjorro1990

Edited by germandutch