Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Champions League [2021/2022]

Satyr

Aanbevolen berichten

21 uur geleden zei La Pulga:

Dat gaat dus ook niet meer door maar volgens mij was dat voor iedereen duidelijk.

Vandaag toch maar kijken naar Bayern - Salzburg, Bayern lijkt een beetje uit vorm en Salzburg is ziek op de counter. 

Liverpool - Inter lijkt me al gespeeld en de mooiste wedstrijd is uiteraard morgen. City - Sporting uiteraard ;c

Ze hebben je post gelezen.....

7-1:classic_ninja:;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Chiemel:

PSG is gewoon een kutteam. Meer dan een paar leuke individuen zal het nooit worden. 

Zij waren uiteraard wel 135 minuten lang de betere van de 2. 

Win je uiteindelijk helemaal niets mee, dat zie je maar. Vooral respect voor Modric hoor, wat een energie en techniek heeft die gast. Al zeker 10 jaar 1 van de beste middenvelder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei AntiChrist7:

Het zou me niet verbazen dat PSG opeens voor de Super League gaat pushen. Want dan kunnen ze tenminste een capabele scheidsrechterscorps samenstellen (en op dat vlak kan ik ze geen ongelijk geven), en die voorzitter zal het wel gehad hebben met de UEFA. Maar het blijft grappig natuurlijk

Deze mag je even uitleggen? Als je doelt op de 'overtreding' van Benzema op Donnarumma, dat is er geen.

Dat Real Madrid is wel echt ongekend hoor. Modric, Vinicius, Benzema, zó verschrikkelijk goed. Dat werd vooral bij die 2-1 flink geëtaleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Rogier.:

Deze mag je even uitleggen? Als je doelt op de 'overtreding' van Benzema op Donnarumma, dat is er geen.

Dat Real Madrid is wel echt ongekend hoor. Modric, Vinicius, Benzema, zó verschrikkelijk goed. Dat werd vooral bij die 2-1 flink geëtaleerd.

Hoe graag ik dollaruma en PSG ook zie verliezen, Benzema had niets bal en dus is het een fout  Natuurlijk moet hij die bal wegkeilen, maar dat is niet de eerste keer dat hij dat doet

Maar ik vind het scheidsrechterlijk niveau deze hele jaargang (dus niet alleen deze match), al bedroevend laag in wat het summum van clubvoetbal moet zijn.  En in plaats van er structureel iets aan te doen, laat de UEFA het maar aanmodderen.

Wat natuurlijk niet goedpraat om een scheids te gaan belagen en ik hoop dat zowel de voorzitter als Leonardo een dikke straf krijgen (spoiler, they wont)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei AntiChrist7:

Hoe graag ik dollaruma en PSG ook zie verliezen, Benzema had niets bal en dus is het een fout  Natuurlijk moet hij die bal wegkeilen, maar dat is niet de eerste keer dat hij dat doet

Wat is dan de fout? Dat je de keeper nooit mag aanvallen, staat niet in de regels (los van de discussie of het binnen het 5-metergebied is, wat ook niet per se relevant is). Tevens is het duel door Benzema correct ingezet.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Rogier.:

Wat is dan de fout? Dat je de keeper nooit mag aanvallen, staat niet in de regels (los van de discussie of het binnen het 5-metergebied is, wat ook niet per se relevant is). Tevens is het duel door Benzema correct ingezet.

The majority of fouls concern contact between opponents. Although contact between players is a part of the game, the Laws prohibit most forceful contact, meaning that, unlike other football codes, a tackle in association football is required to be predominantly directed against the ball rather than the player in possession of it

De fout is dat de tackle op de man is en niet de bal? Voetbal 101?

De inzet mag dan correct zijn (wat ik betwijfel, aangezien benzema nooit dichter dan een halve meter bij de bal komt in deze fase), het resultaat heeft toch ook belang? En het resultaat is dat hij niet de bal heeft en wel de man. Donnaruma wordt gehinderd en belandt op de grond. Dus dat is een fout, simpeler kan het niet hoor. Als ie bleef liggen was het wss naar VAR gegaan en afgekeurd

Ik ben ook blij dat PSG eruitligt en ik hoop dat e rnog een staartje komt, maar scheidsrechterlijk is deze jaargang gewoon zielig, al sinds de groepsfase. De beste manier om clubs tegen je in het harnas te jagen is dat negeren. UEFA is hier niet plots "the good guy"

bewerkt door AntiChrist7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei AntiChrist7:

The majority of fouls concern contact between opponents. Although contact between players is a part of the game, the Laws prohibit most forceful contact, meaning that, unlike other football codes, a tackle in association football is required to be predominantly directed against the ball rather than the player in possession of it

De fout is dat de tackle op de man is en niet de bal? Voetbal 101?

De inzet mag dan correct zijn (wat ik betwijfel, aangezien benzema nooit dichter dan een halve meter bij de bal komt in deze fase), het resultaat heeft toch ook belang? En het resultaat is dat hij niet de bal heeft en wel de man. Donnaruma wordt gehinderd en belandt op de grond. Dus dat is een fout, simpeler kan het niet hoor. Als ie bleef liggen was het wss naar VAR gegaan en afgekeurd

Resultaat heeft hier geen belang in (in de vorm van of hij eindigt met de bal). Donnarumma schermt de bal af (en ja hij wil hem wegschieten, maar hij is zeker nog in bezit), Benzema zet een correcte schouderduw/tackle in (hoe je het wil noemen) in een poging Donnarumma van de bal te zetten om die over te nemen, maar Donnarumma kan hem al vallend wegwerken. Dat is een duel om de bal. De tackle die je hierboven beschrijft is als de bal niet eens in de buurt was geweest.

Als Donnarumma de bal al eerder had weggeschoten was het een overtreding geweest. Hinderen is ook geen sprake van, dat is een hele andere context.

Link naar opmerking
Deel via andere websites