Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Champions League [2021/2022]

Satyr

Aanbevolen berichten

47 minuten geleden zei Sophomore:

Maar ok, als je de geruchten over het nieuwe CL model mag geloven (het "Zwitserse") gaan ze niet naar mij luisteren. (zeer onverstandig :D) 

Gaat er in 21-24 in ieder geval nog niet komen volgens mij. Daarnaast is het voor het aantal wedstrijden waar iets op het spel staat wel positief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Zeus:

Nederlandse rechten voor het uitzenden van de CL gaan van Talpa naar RTL. Fijn is dat, heb je straks die twee kleine jochies en Boskamp en Theo als 'analisten'. En ook geen Wytze meer als commentator, maar losers van RTL7. 

Ze zullen Humberto er wel bij zetten na het succesvolle VTBL en voor wat diversiteit. Dat wordt streamen want Ziggo begin ik ook niet aan

bewerkt door Rossi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zeus:

Nederlandse rechten voor het uitzenden van de CL gaan van Talpa naar RTL. Fijn is dat, heb je straks die twee kleine jochies en Boskamp en Theo als 'analisten'. En ook geen Wytze meer als commentator, maar losers van RTL7. 

Edit verkeerde gelezen. Idd losers van RTL7, jammer zeg

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Sophomore:

Krijg niets te zien en ben wel benieuwd eigenlijk. 

Ging over die gesloten super league waar ze het al langer over hebben die de CL gaat vervangen. Alleen teams uit de top 5 landen etc. Was vrij serieus 'gerucht'' dat het nu echt in de afrondende fase zit en veel clubs al hun goedkeuring hebben gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Regis:

Ging over die gesloten super league waar ze het al langer over hebben die de CL gaat vervangen. Alleen teams uit de top 5 landen etc. Was vrij serieus 'gerucht'' dat het nu echt in de afrondende fase zit en veel clubs al hun goedkeuring hebben gegeven.

Belachelijk. City en PSG hebben normale CL al nooit gewonnen, hoe willen de dan ooit super league winnen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Kyrill:

Belachelijk. City en PSG hebben normale CL al nooit gewonnen, hoe willen de dan ooit super league winnen? 

Logisch. Juist in de Europese Super League kunnen ze nog meer inkomsten vergaren, niet per se minder dan een Real Madrid e.d. PSG heeft al een gigantische voorsprong qua branding op elk vlak buiten de club en haar voetbalsucces zelf (kijk bijv. naar alle jongetjes die in normale (!) PSG-kleding rondlopen) dat ze in potentie misschien wel de beste club ter wereld zijn over een jaar of 10.

Kan hier een heel interessant verhaal op gaan houden, maar dan ben ik een paar kantjes bezig. In het kort: Ligue 1 houdt ze nu tegen (zoals Ajax door Nederland), maar op elk ander vlak zijn ze verder dan menig ander topclub, met als achtergrond daarbij dat ze uit Parijs (5e stad West-Europa, en Frankrijk) komen. Dat heeft die sjeik toentertijd heel goed gezien, zit ontzettend veel potentie in deze club.

City wordt wel een lastiger verhaal. Die hebben de 'pech' dat ze in Engeland zitten, voor zover je daar überhaupt van kan spreken in het Verenigd Koninkrijk.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rogier.:

Logisch. Juist in de Europese Super League kunnen ze nog meer inkomsten vergaren, niet per se minder dan een Real Madrid e.d. PSG heeft al een gigantische voorsprong qua branding op elk vlak buiten de club en haar voetbalsucces zelf (kijk bijv. naar alle jongetjes die in normale (!) PSG-kleding rondlopen) dat ze in potentie misschien wel de beste club ter wereld zijn over een jaar of 10.

Kan hier een heel interessant verhaal op gaan houden, maar dan ben ik een paar kantjes bezig. In het kort: Ligue 1 houdt ze nu tegen (zoals Ajax door Nederland), maar op elk ander vlak zijn ze verder dan menig ander topclub, met als achtergrond daarbij dat ze uit Parijs (5e stad West-Europa, en Frankrijk) komen. Dat heeft die sjeik toentertijd heel goed gezien, zit ontzettend veel potentie in deze club.

Dit moet je toch niet willen, als kijker? Dit is gewoon verschrikkelijk plan. Je zegt dat Ajax wordt tegengehouden door Nederland, maar je denkt toch niet serieus dat Ajax mee gaat doen met de super league, laat staan wordt toegelaten? Alleen de top 5 grote competities....

Ik denk als City en PSG in super league dat ze nog meer gesloopt gaan worden, dan dat ze nu al in de CL worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kyrill:

Dit moet je toch niet willen, als kijker? Dit is gewoon verschrikkelijk plan. Je zegt dat Ajax wordt tegengehouden door Nederland, maar je denkt toch niet serieus dat Ajax mee gaat doen met de super league, laat staan wordt toegelaten? Alleen de top 5 grote competities....

Ik denk als City en PSG in super league dat ze nog meer gesloopt gaan worden, dan dat ze nu al in de CL worden.

Ajax behoort dan ook helaas niet tot het selecte gezelschap. De grootste vraag is of ze een gesloten of open competitie op gaan zetten. Wat ik gehoord heb, is dat deze ook degradatie gaat kennen en dat Ajax in potentie hier ook in zou kunnen komen. In dat geval gaan de geldstromen in de overgebleven Champions League interessant worden, die worden allesbepalend qua of mindere clubs er ooit bij kunnen komen.

Qua sportief succes. PSG en City worden nu niet gesloopt. Daarnaast, als een PSG straks over hetzelfde budget kan beschikken als een Real Madrid (wat gaat gebeuren), waarom zou je dan als speler per se voor Real kiezen? Het maagdelijk wit? Misschien, maar er spelen er maar 11 tegelijkertijd. Dan blijft er nog genoeg over voor PSG. De grootste reden dat Mbappé ook nu al weg wil, is de Ligue 1. Dat zou hij niet zo snel meer willen als hij wekelijks tegen de top van de top speelt. PSG is juist een van de drijvers achter dit plan, daar zij hier juist van profiteren.

-----

Betreft je andere vraag, moet je dit als fan willen? Als fan van een topclub in een topcompetitie: ja. Als fan van een subtopclub in een topcompetitie: ja. Als fan van een topclub in een net-na-subtopcompetitie (laten we Nederland hier onder scharen): misschien. Dat hangt er vanaf hoe het format er uit komt te zien. Geld bepaalt, en er valt nou eenmaal veel geld te verdienen voor de topclubs.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rogier.:

Ajax behoort dan ook helaas niet tot het selecte gezelschap. De grootste vraag is of ze een gesloten of open competitie op gaan zetten. Wat ik gehoord heb, is dat deze ook degradatie gaat kennen en dat Ajax in potentie hier ook in zou kunnen komen. In dat geval gaan de geldstromen in de overgebleven Champions League interessant worden, die worden allesbepalend qua of mindere clubs er ooit bij kunnen komen.

Qua sportief succes. PSG en City worden nu niet gesloopt. Daarnaast, als een PSG straks over hetzelfde budget kan beschikken als een Real Madrid (wat gaat gebeuren), waarom zou je dan als speler per se voor Real kiezen? Het maagdelijk wit? Misschien, maar er spelen er maar 11 tegelijkertijd. Dan blijft er nog genoeg over voor PSG. De grootste reden dat Mbappé ook nu al weg wil, is de Ligue 1. Dat zou hij niet zo snel meer willen als hij wekelijks tegen de top van de top speelt. PSG is juist een van de drijvers achter dit plan, daar zij hier juist van profiteren.

Maar wat vind jij er dan zelf van als TV kijker? Wat zou je er leuk aan lijken? Dat er ook degradatie is, dat wist ik nog niet. Dat zou opzich wel leuk kunnen zijn, maar dan hangt natuurlijk af hoevaak je kan promoveren/degraderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Rogier.:

Betreft je andere vraag, moet je dit als fan willen? Als fan van een topclub in een topcompetitie: ja. Als fan van een subtopclub in een topcompetitie: ja. Als fan van een topclub in een net-na-subtopcompetitie (laten we Nederland hier onder scharen): misschien. Dat hangt er vanaf hoe het format er uit komt te zien. Geld bepaalt, en er valt nou eenmaal veel geld te verdienen voor de topclubs.

Ik drukte iets te vroeg op verzenden @Kyrill

Sta er zelf niet per se negatief tegenover. Het levert ook juist kansen op voor veel ploegen. Ik weet bijvoorbeeld niet of je een voorstander van de BeNe-liga bent, maar de grootste reden dat clubs dat willen is om de stap te kunnen maken naar de top en nog beter te worden. Voor pak 'm beet Sparta Rotterdam blijft er dan ook niet geweldig veel meer over, maarja dat is niet een groot gedeelte van de supporters.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed betoog @Rogier. ik heb alleen mijn vraagtekens bij dit plan. Het geld wordt al oneerlijk verdeeld bij de CL, dus voor ''kleinere'' ploegen is het al moeilijk om goed te presteren. Maar het kan wel altijd ooit in de CL! Ajax dus halve finale tegen Spurs en Leipzig afgelopen seizoen. Ik vrees alleen dat met deze super league de kloof tussen de elite clubs en de rest nog groter wordt. Aan de andere kant ik heb laatste jaren mijn interesse voor CL wel aan t verliezen nu Arsenal er ook al heellang niet meer inziet. Ik laat me graag verrassen maar ik verwacht er niet veel van iig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze hak ik even in stukjes.

9 minuten geleden zei Kyrill:

Het geld wordt al oneerlijk verdeeld bij de CL

Ja, en nee. Wij vinden het interessant om naar Ajax te kijken, maar kijken we ook naar een groepsfasewedstrijd van pak 'm beet Olympiakos (ook een hele grote club uit Griekenland)? Nee. Kijken we naar een Real Madrid? Ja. Diezelfde redenatie gaat op voor de knock-outfase. Als je het aantal kijkers per wedstrijd / ronde bekijkt, is de verdeling echt zo gek nog niet. 

Waar je wél over kan twisten is of dit een wenselijke situatie is en of je niet meer richting het Amerikaanse verdeelconcept moet willen bewegen. Dat gebeurt nu ook deels doordat iedere club ook heel veel geld krijgt door überhaupt deel te nemen. Maar de topclubs gaan niet zomaar een nog groter gedeelte van hun taart opgeven, en de UEFA gaat niet zomaar de topclubs dwingen allemaal dingen te doen die ze niet willen.

dus voor ''kleinere'' ploegen is het al moeilijk om goed te presteren. Maar het kan wel altijd ooit in de CL! Ajax dus halve finale tegen Spurs en Leipzig afgelopen seizoen.

Klopt zeker. Gelukkig is de bal rond en kan goed en creatief beleid veel opleveren, zeker gezien veel topclubs echt bizar bezig zijn (wat is jouw club Arsenal aan het doen bijvoorbeeld, dan roep je het over jezelf af..).

Ik vrees alleen dat met deze super league de kloof tussen de elite clubs en de rest nog groter wordt. Aan de andere kant ik heb laatste jaren mijn interesse voor CL wel aan t verliezen nu Arsenal er ook al heellang niet meer inziet. Ik laat me graag verrassen maar ik verwacht er niet veel van iig.

Begrijpelijk. Maar je zegt het zelf al deels, wordt die kloof niet nu ook al groter? Tuurlijk is het te dichten, maar er gaat zoveel geld om in de Europese topcompetities (tv-gelden in Engeland als voorbeeld), dat je er alleen bij kan komen als je een club in zo'n land bent. Zie een Leicester City (Engeland), Granada & Getafe (Spanje), Leipzig (Duitsland), Atalanta (Italië). Er is sowieso een grote basis nodig aan eliteclubs in waar je vandaan komt, met daarnaast een grote supportersschare.

Ajax doet het in dat opzicht echt belachelijk goed, maar als je elk jaar (tot 2025 ook nog eens) maar 10 miljoen aan tv-geld ontvangt, terwijl een degradatiekandidaat in Engeland start op (zo uit mijn hoofd) 40 miljoen, dan ben je het haasje. Die kloof gaat dus nooit gedicht worden. Ajax is in dat opzicht samen met een Benfica & Porto (die het voordeel van Zuid-Amerikaanse paspoorten die vaak gelden in Portugal) de concurrentie in dat opzicht ver vooruit. Een Europese Super League (in competitievorm) gaat aan die verhoudingen niet veel veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites