Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Champions League [2021/2022]

Satyr

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Socrates:

Nou, hij is wel een beetje slecht. Voor Ajax zou hij geen aanwinst zijn. 

Probleem is alleen dat Memphis nóg slechter speelt. 

Hij is bij Oranje een onbetwiste basisspeler, maar ik vraag mij af of dat wel zo slim is. In deze vorm heb je meer aan jongens als Gakpo, Malen en Danjuma.

Hij is ook zeker geen topspeler, maar vind dat vaak in de Nederlandse media gedaan wordt alsof Barcelona iemand meelaat doen onder het motto van stichting doe een wens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja nja, het blijft een speler die eigenlijk in de kelder hoort. Geloof me, de gehele subtop heeft betere spitsen. Middenmoot veelal ook. Als de spits van Fortuna bij Ajax mee zou mogen doen krijg je die geluiden waarschijnlijk ook.

Braithwaite werkt wel heel hard en hij heeft een beetje gevoel voor diepte. Dat is al meer dan wandelende rotsblok Memphis, dus wie weet krijgt 'ie straks weer een plekkie. Maar dat is dan vooral uit armoede.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Socrates:

Ja nja, het blijft een speler die eigenlijk in de kelder hoort. Geloof me, de gehele subtop heeft betere spitsen. Middenmoot veelal ook. Als de spits van Fortuna bij Ajax mee zou mogen doen krijg je die geluiden waarschijnlijk ook.

Braithwaite werkt wel heel hard en hij heeft een beetje gevoel voor diepte. Dat is al meer dan wandelende rotsblok Memphis, dus wie weet krijgt 'ie straks weer een plekkie. Maar dat is dan vooral uit armoede.

Ook zeker eens dat hij niet bij Barcelona hoort. Maar is gewoon een modale voetballer denk ik, die nu heel veel geluk heeft gehad met zijn transfer. En waarschijnlijk zelfs hierna nog een redelijke vervolgclub gaat krijgen. Soort Choupo-Mouting carrière.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei timpy00:

Hij is ook zeker geen topspeler, maar vind dat vaak in de Nederlandse media gedaan wordt alsof Barcelona iemand meelaat doen onder het motto van stichting doe een wens.

Volgens mij is de nieuwe trainer Xavi ook op die voorwaarde aangenomen. Tactisch onbenul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rossi:

Volgens mij is de nieuwe trainer Xavi ook op die voorwaarde aangenomen. Tactisch onbenul.

Neen, dat was Koeman.

Xavi heeft zeker met zijn 3-2-2-3 al meer blijk gegeven van visie dan Koeman. Ook hoe ze gister begonnen tegen Bayern was nog best succesvol. Maar goed, na twee kutgoals ben je ook wel klaar. Te veel matige spelers voor zo'n wedstrijd ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Socrates:

Het gaat om nu. 

(Overigens was hij op het EK ook gewoon ronduit slecht)

Heel Oranje was drama op het WK dus wellicht is het povere spel van Memphis daarom niet zo opgevallen.

Memphis is een speler die in de subtop van Europa best goed kan spelen, zolang de trainer het elftal om hem heen bouwt. Dat was ook de kritiek toen hij vertrok bij Lyon. Natuurlijk is dat altijd makkelijk, maar Memphis is echt niet de speler die Barca bij de hand neemt of het verschil gaat maken. Zelfs Aguero, waar de wielen al vanaf gevallen zijn, kan dat wellicht beter invullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Socrates:

Neen, dat was Koeman.

Xavi heeft zeker met zijn 3-2-2-3 al meer blijk gegeven van visie dan Koeman. Ook hoe ze gister begonnen tegen Bayern was nog best succesvol. Maar goed, na twee kutgoals ben je ook wel klaar. Te veel matige spelers voor zo'n wedstrijd ook.

Oh nu zijn het teveel matige spelers, onder Koeman was het probleem Koeman. Het is gewoon een selectie vol pure middelmaat, gemiddeld genomen. Enkele uitschieters, maar vooral gewoon hele, hele matige spelers. Die paar die het wel aan (zouden) kunnen verzuipen door de rest. 

Xavi gaat ook niks klaarspelen met dit elftal. Zeker niet als je het verdedigend zo neer zet. Niks, maar dan ook niks wijst erop dat Xavi ooit een betere trainer/coach zal worden dan Koeman. Wellicht als er een (paar) miljard geïnvesteerd wordt en/of hij een bizar goed elftal krijgt zoals Pep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Rossi:

Oh nu zijn het teveel matige spelers

Goed lezen. Voor zo'n wedstrijd. Bayern-uit. En misschien vind ik ook wel dat er bepaalde andere spelers hadden moeten starten, maar dat kwam niet in je op natuurlijk.

2 minuten geleden zei Rossi:

onder Koeman was het probleem Koeman

Problemen zijn altijd groter dan een trainer. Maar met een slechte coach zonder speelstijl/visie/tactisch inzicht maak je het natuurlijk alleen maar erger. En dat hebben we keer op keer gezien. 5-3-2 met Luuk. Zoiets slechts zien we gelukkig al even niet meer.

5 minuten geleden zei Rossi:

Het is gewoon een selectie vol pure middelmaat, gemiddeld genomen

Klopt, dus daarom is het maar goed dat er geen absolute blaaskaak meer voor de groep staat.

Overigens is er wel genoeg talent op het middenveld. Voorhoede is bij afwezigheid van Fati heel matig en achterin, tja, subtop niveau.

7 minuten geleden zei Rossi:

Niks, maar dan ook niks wijst erop dat Xavi ooit een betere trainer/coach zal worden dan Koeman.

Dat is onzin, veel lager kan je de lat niet leggen. Maar we moeten inderdaad nog gaan zien of hij een toptrainer gaat worden, of dat hij in de categorie net-niet gaat vallen á la Valverde en Setien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Socrates:

Het gaat om nu. 

(Overigens was hij op het EK ook gewoon ronduit slecht)

https://www.whoscored.com/Players/110154/Show/Memphis-Depay

Schij toch uit ik ben heel vaak met je eens en like je posts vaak als een van de weinigen. 

Maar kijk dit er op na dit is gewoon goed, klaar.

En dan moet je nagaan eigenlijk linksbuiten is en was die toevallig door wat trainers als spits werd neergezet

Zelfs bij La Liga al 10 goals betrokken in 15 duels...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja denk je dat ik dat niet weet? Ik zie elke wedstrijd van Barca, dus heb hem die penals en intikkers zien maken. Een keer een prima schot van afstand en een goal tegen Villareal waarbij iedereen omflikkerde. 

Veel vaker mist hij kansen of komt hij gewoon niet toe aan iets goeds omdat hij vreselijk slecht speelt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Socrates:

Goed lezen. Voor zo'n wedstrijd. Bayern-uit. En misschien vind ik ook wel dat er bepaalde andere spelers hadden moeten starten, maar dat kwam niet in je op natuurlijk.

Problemen zijn altijd groter dan een trainer. Maar met een slechte coach zonder speelstijl/visie/tactisch inzicht maak je het natuurlijk alleen maar erger. En dat hebben we keer op keer gezien. 5-3-2 met Luuk. Zoiets slechts zien we gelukkig al even niet meer.

Klopt, dus daarom is het maar goed dat er geen absolute blaaskaak meer voor de groep staat.

Overigens is er wel genoeg talent op het middenveld. Voorhoede is bij afwezigheid van Fati heel matig en achterin, tja, subtop niveau.

Dat is onzin, veel lager kan je de lat niet leggen. Maar we moeten inderdaad nog gaan zien of hij een toptrainer gaat worden, of dat hij in de categorie net-niet gaat vallen á la Valverde en Setien.

Barca heeft gewoon niks geleerd van ploegen als Milan, United, noem ze maar op. Top die te lang niet (genoeg) doorgeselecteerd. Daarna een selectie heeft bestaande uit voornamelijk slechte, matige spelers en talenten. En vervolgens verandert in een trainerskerkhof. Of misschien in het geval Barcelona terug naar waar ze horen, het pre-messi-tijdperk. Een club die leuk mee doet bovenin de competitie. Zal wel pijnlijk zijn voor al die gloryhunters die de afgelopen jaren "fan" zijn geworden om te zien hoe de club van wereldtop afglijdt naar hun oude niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites