Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Champions League [2021/2022]

Satyr

Aanbevolen berichten

Ben benieuwd of Boateng dan gaat spelen. Süle, Pavard én Hernández zijn toch allen al sneller. Misschien met drie achterop en Davies en Kimmich hoger op het veld. Ik zou dat in elk geval wel overwegen. Maar denk niet dat deze trainer veel gaat veranderen. Hoogstens vraagt hij van Kimmich om meer achterin te blijven en zal Goretzka wat gereserveerder moeten spelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Resultaten van kwalificatieronde 1

770893838_ronde1cl.png.2afce395c2410bd7feec412276606b39.png

De strijd KÍ tussen Slovan Bratislava is uitgesteld tot morgen, omdat er een speler van Bratislava na een competitiewedstrijd positief werd getest. Bij de tegenstander van die wedstrijd werden meerdere positieve testen afgenomen, dus die ploeg is in quarantaine.  (Zover ik het begreep)

Brest - Astana lijkt een typische FM wedstrijd ;c

Kwalificatieronde 2

Dit is dus het speelschema voor volgende week. Young Boys moet dus nog even afwachten wie het wordt. AZ mag als eerste Nederlandse ploeg spelen in Europees verband. 

1665570619_ronde2kwali.thumb.png.52847b1b2d0c88cd059d1b8b13a66835.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tirana tegen Zvezda, hoe is die wedstrijd in hemelsnaam geaccepteerd :-D
Tja hoezo niet? Vind het bijzonder dat Russische en Oekraïense teams niet tegen elkaar kunnen/mogen spelen.

Kans is klein maar wat als dat een (halve) finale zou zijn?

Gewoon tegen iedereen, geeft het een politiek probleem dan lekker dat land uitsluiten. Oekraïne in dit geval.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Rossi:

Tja hoezo niet? Vind het bijzonder dat Russische en Oekraïense teams niet tegen elkaar kunnen/mogen spelen.

Kans is klein maar wat als dat een (halve) finale zou zijn?

Gewoon tegen iedereen, geeft het een politiek probleem dan lekker dat land uitsluiten. Oekraïne in dit geval.

Omdat voetbal daar meer draait dan alleen het spelletje, is een totaal andere wereld. Grenzen zijn dicht dus die wedstrijd wordt sowieso afgewerkt zonder fans las ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kimmich kan niet verdedigen? Die kan het zeker wel. Maar als je er niet staat op het moment dat het moet, gaat het lastig worden ja. Moet gewoon iets minder vaak naar voren gaan, iets meer met de handrem erop. Zeker omdat hij hoogstwaarschijnlijk tegenover Mbappé gaat staan. Davies pakt wel heel veel terug op snelheid natuurlijk. Dat is in defensief opzicht minstens zo'n wapen als in offensief opzicht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze waren tegen Barcelona (eerste 20 min) en tegen Lyon echt heel kwetsbaar in het begin. Ik vind dat ze verdedigend echt slap zijn. Dat ze er niet staan, heeft ook te maken met dat ze het niet door hebben. Ik vind het beide fantastische spelers. Maar verdedigend echt kwetsbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Zeus:

Ze zullen het heus wel door hebben. Maar als Davies en Kimmich niet mee gaan aanvallen, is Bayern een stuk minder gevaarlijk. Müller en Lewandowski hebben die aanvoer van de zijkanten gewoon nodig. Dubbelspel op de flanken en dynamiek in de as is zo'n beetje de kern van het offensieve plan. 

Ja leuk dat aanvallen, maar met een beetje pech hadden ze met 20 minuten 2-0 achter gestaan tegen Lyon. Dan is Mbappe en Neymar iets anders dan Depay en Ekambi.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt. Ajax onder Bosz had in de Europa League ook in meerdere wedstrijden onderuit kunnen gaan. In de Champions League afgelopen seizoen in wedstrijden tegen Lille en Valencia ook. 

Ik ben het absoluut eens dat er een kleine verandering of aanpassing gedaan mag worden. Met twee op drie kan niet tegen de drie van PSG. Maar in grote mate je speelplan overhoop gooien in een finale loopt meestal verkeerd af. Ik denk dat Kimmich gewoon meer achterin blijft hangen. Ik zou zoals ik eerder al zei nog overwegen om desnoods een extra CV toe te voegen, maar ik schat Flick niet zo in dat hij dat gaat doen. Thiago of Goretzka slachtofferen voor een meer defensieve middenvelder lijkt me ook lastig. Allicht een Müller of Perisic, maar dan ga je al te veel veranderen misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites