Socrates Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 Probleem is alleen dat ze bij Barca nooit met de punt naar voren spelen. Wel eens dat dan het duo De Jong en Pjanic op papier zou kunnen. Ligt alleen wel aan hoe fit Pjanic nog gaat zijn volgend seizoen. Vergeet niet: bij Ajax verdedigde iedereen stevig mee, tot aan Ziyech zelfs. En Schöne had De Ligt achter hem die spijkerhard door kon dekken en één-op-één duels overtuigend won. Dus bij dit Barca zal je niet snel wegkomen met de manier hoe Schöne het invulde bij Ajax. De nummer tien zou dan inderdaad eerder Puig zijn, Aleña is echt een controleur. Maar ook Puig vind ik dat dus meer. Je zou zelfs aan Griezmann kunnen denken op tien, of misschien aan Coutinho mocht die terugkeren. Ook Pjanic eventueel met dan Aleña of Puig naast De Jong. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 Hoe je het ook neerzet, eigenlijk speelt een driemansmiddenveld altijd met een 6, een 8 en een 10. De Jong was bij Ajax bijvoorbeeld helemaal geen 6, die rol was voor Schöne. De Jong was daar veel meer een 8, maar dan wat minder aanvallend ingevuld dan in een 4-3-3. Ik denk trouwens dat De Jong die meer aanvallende creatieve speler wel kan zijn, maar dan in een team dat beter staat en draait. Zet hem bij City naast De Bruyne en ik denk dat hij dan ineens veel meer blijkt te kunnen dan hij nu laat zien. Al zal het nooit een echte 10 worden. Wat hij in de jeugd overigens wel was. De Jong is een speler die, om op zijn best te zijn, vrijheid nodig heeft om zijn intuïtie te kunnen volgen. Daarom zou ik hem liever niet als enkele 6 zien. Dat vraagt meer discipline. Ik denk dat hij dat kan, maar daarmee haal je wel voor een deel de kracht uit zijn spel en ook wat hem redelijk uniek maakt als speler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 De Jong was bij Ajax toch echt veruit de meest defensieve middenvelder. Haalde vaak doorgebroken spelers terug zelfs. In de opbouw kwam hij ook altijd de bal halen. Hij voegde er echter een bepaalde dynamiek aan toe en dribbelde vaak het middenveld over in plaats van direct te passen. Ik heb De Jong dit seizoen toch regelmatig gezien in die wat aanvallendere rol en dan zie je gewoon echt dat hij out of place is. Het gaat ook vooral om waar hij staat op het veld, de ruimte die hij moet bespelen. En dan is toch wel duidelijk dat dat de ruimte tussen de defensie en ongeveer waar normaliter een tien speelt is. Naast De Bruyne zou De Jong al bijna automatisch een soort balansbewaker worden overigens. Mensen denken door de unieke en technisch onderlegde speelstijl van De Jong al snel dat hij hogerop het veld ook wel kan renderen, maar keer op keer blijkt dat gewoon niet te zijn en valt hij terug in anonimiteit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 1 minuut geleden zei Zeus: De Jong was bij Ajax toch echt veruit de meest defensieve middenvelder. Haalde vaak doorgebroken spelers terug zelfs. In de opbouw kwam hij ook altijd de bal halen. Hij voegde er echter een bepaalde dynamiek aan toe en dribbelde vaak het middenveld over in plaats van direct te passen. Ik heb De Jong dit seizoen toch regelmatig gezien in die wat aanvallendere rol en dan zie je gewoon echt dat hij out of place is. Het gaat ook vooral om waar hij staat op het veld, de ruimte die hij moet bespelen. En dan is toch wel duidelijk dat dat de ruimte tussen de defensie en ongeveer waar normaliter een tien speelt is. Naast De Bruyne zou De Jong al bijna automatisch een soort balansbewaker worden overigens. Mensen denken door de unieke en technisch onderlegde speelstijl van De Jong al snel dat hij hogerop het veld ook wel kan renderen, maar keer op keer blijkt dat gewoon niet te zijn en valt hij terug in anonimiteit. Hij was de middenvelder die het meest defensieve werk deed. In de opbouw stond hij verder terug inderdaad. Maar in balbezit stond hij vaak voor Schöne. Als ik mij niet vergis. De Jong liep met de bal, Schöne hield de positie voor de verdediging. Dát is imo een 6. Ik ben met je eens dat hij dit seizoen in de meer aanvallendere rol out of place was, maar mijn stelling is dat dat meer te maken heeft met de problemen en structuur van Barcelona, dan met de kwaliteiten van De Jong. Naast De Bruyne zou De Jong inderdaad een soort balansbewaker worden. Die rol past hem ook wel. Maar dat is dan wel als een 8 (naast 10 De Bruyne) in een systeem met de punt naar achteren. Dat lijkt mij in dat systeem eerlijk gezegd een logischere positie voor hem dan de 6. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 Het waren natuurlijk in werkelijkheid allebei zessen. Alleen bleef Schöne vaak een beetje voor de defensie hangen omdat hij anders al helemaal gezien was, waar De Jong ook weleens tot diep terug op eigen helft meeverdedigde en anderzijds soms een paar middenvelders voorbij dribbelde en hem dan afgaf aan een dieper staande speler. In principe is dat net zo goed een zes, met het verschil dan dat De Jong het dynamischer invult. Hij gaat verder terug en in plaats van directer te passen dribbelt hij wat langer door. Dat het met het team te maken heeft dat De Jong niet rendeert op een wat aanvallendere positie, vind ik niet. In een perfect elftal zou De Jong de Xavi-rol redelijk in kunnen vullen. De Iniesta-rol vraagt toch echt om een creatievere geest en een nóg betere eindpass. Sowieso, zoals ik aangaf, blinkt hij pas echt uit in de opbouw en in de omschakeling. Als je De Jong op zijn best wil zien en dus in zijn element, moet er niet een middenvelder achter hem staan. Hoogstens nog iemand naast hem. Hij moet de eerste zijn waar de bal naartoe gaat op het moment dat de ploeg gaat omschakelen en de eerste middenvelder zijn waar de bal naartoe gaat in de opbouw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 Deels met je eens @Zeus. Ik heb al jaren veel wedstrijden van Barcelona gezien en waarom men er nu over struikelt is omdat het gisteren pas echt opviel. Het voetbal waar ze ooit groot mee werden is al een tijd niet meer, maar er is ook nimmer een nieuw systeem gehanteerd dat paste bij het soort voetballers. Tiki-taka predikte ze, korte pass en minieme rushes aan de bal. Ze stonden zo compact dat spelers als Busquets prima konden verdedigen en er makkelijk tussenzaten. Nu is imo de ruimte vaak te groot in balverlies tussen de middenvelders en verdediging, ondanks dat deze hoog staan. Lenglet, Pigue en Busquets is een te langzame driehoek, die zijn telkens het haasje bij een snelle spits en 10. Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar als je naar de tegendoelpunten in de competitie kijkt van vorig jaar en dit jaar waren dat vaak omschakel momenten door het centrum, niet op de flanken. Een snelle CV naast Pigue of Lenglet en een middenveld dat bestaat uit een defensieve middenvelder (De Jong) en dynamische middenvelders met loopvermogen zou een modernere aanpak zijn dan het gefrot nu. Fati kan dus wel imo prima voetballen, die kan zich echt ontwikkelen als een geweldige linksbuiten. Suarez is geen spits voor dit systeem, die moet frank en vrij kunnen spelen en kansen afwachten. In deze vorm verwacht men van hem creatiever te zijn, dat is hij niet. Ik ben benieuwd hoe ze doorpakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 (bewerkt) 2 uur geleden zei Zeus: Het waren natuurlijk in werkelijkheid allebei zessen. Alleen bleef Schöne vaak een beetje voor de defensie hangen omdat hij anders al helemaal gezien was, waar De Jong ook weleens tot diep terug op eigen helft meeverdedigde en anderzijds soms een paar middenvelders voorbij dribbelde en hem dan afgaf aan een dieper staande speler. In principe is dat net zo goed een zes, met het verschil dan dat De Jong het dynamischer invult. Hij gaat verder terug en in plaats van directer te passen dribbelt hij wat langer door. Dat het met het team te maken heeft dat De Jong niet rendeert op een wat aanvallendere positie, vind ik niet. In een perfect elftal zou De Jong de Xavi-rol redelijk in kunnen vullen. De Iniesta-rol vraagt toch echt om een creatievere geest en een nóg betere eindpass. Sowieso, zoals ik aangaf, blinkt hij pas echt uit in de opbouw en in de omschakeling. Als je De Jong op zijn best wil zien en dus in zijn element, moet er niet een middenvelder achter hem staan. Hoogstens nog iemand naast hem. Hij moet de eerste zijn waar de bal naartoe gaat op het moment dat de ploeg gaat omschakelen en de eerste middenvelder zijn waar de bal naartoe gaat in de opbouw. Dit is toch precies wat ik de hele tijd zeg? Hij is niet zozeer geschikt als meest aanvallende middenvelder (Iniesta), wel in een meer ondersteunende, iets vooruitgeschoven rol (Xavi). Imo meer dan als enkele zes (Busquets). In mijn optiek is hij een echte 8, een half. Dat betekent dat hij als 6 kan spelen in een systeem met de punt naar voren (met een controleur naast hem) of als 2e (niet meest aanvallende) middenvelder in een systeem met de punt naar achteren. In dat geval heeft hij een controleur in zijn rug. Als je hem alleen als controlerende middenvelder (of als meest controlerende middenvelder) neerzet, dan haal je imo de kracht uit zijn spel omdat hij gedisciplineerder zal moeten. 15 augustus 2020 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 Nee, als enkele zes is hij echt wel geschikter dan als controleur vóór een zes. In de Xavi-rol heb je juist minder vrijheid. Diepgaan heeft voor De Jong geen zin en de bal komen ophalen is ook de bedoeling niet. Als zes is hij de eerste die de bal krijgt in de opbouw, in de omschakeling, komen zijn defensieve kwaliteiten goed tot zijn recht, heeft hij meer ruimte om een dribbel op te zetten.. Speelde in de voorbereiding ook weleens op zes en kreeg daar veel lof voor. Sowieso schreeuwen Barca-fans ook om De Jong op zes. In de Xavi-rol heeft hij dit seizoen ook al meermaals gespeeld en dan valt hij echt weg in anonimiteit. Net om wat ik net allemaal opnoem, zijn voornaamste kwaliteiten komen niet uit de verf. Puig heeft veel meer het vernuft om als controleur te spelen. Tussen de linies zoals Xavi dat ook kan. De Jong wil je meer zien lopen en al eerder aan de bal zien (en tussen de defensie en het middenveld spelen, niet tussen middenveld en aanval). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 Als hij als enkele 6 een dribbel opzet, is hij uit positie. Als er vervolgens balverlies is, is de kans groot dat de restverdediging niet goed staat, met te veel mensen voor de bal. Dát is het risico van De Jong op 6. Tenzij je zegt dat hij met veel positionele discipline moet spelen, maar dan verlies je zijn specifieke kwaliteiten. Daarnaast nog twee kanttekeningen: 1) Er is meer dan tussen defensie en middenveld enerzijds en middenveld en aanval anderzijds. Namelijk op het middenveld. Wat Xavi ook deed. Iniesta was veel meer de man tussen de linies. 2) Ik zie nog niet helemaal waarom zijn specifieke kwaliteiten beter tot hun recht komen tussen defensie en middenveld dan tussen middenveld en aanval. Hij heeft er meer ervaring mee. Maar puur naar kwaliteiten kijkend (handelingssnelheid, technisch vermogen, dribbel, gevoel voor ruimte, passing, onder druk uit kunnen voetballen) zou hij daarmee ook uit de voeten moeten kunnen tussen de meer aanvallende linies. Het is geen speler die van tussen de linies de 16 inkomt, maar de man van de (voor)assist zou hij volgens mij moeten kunnen zijn, ook als hij dat nu bij Barca nog niet heeft laten zien. Iig heb ik anders dan 'hij heeft het niet laten zien op die positie' nog geen voetbalinhoudelijk argument daarvoor gehoord. Dan kan het nog steeds zijn dat je hem liever in de opbouw aan de bal krijgt (dat zie je vaker bij zulke spelers, zie ook Thiago Alcantara bv). Maar wat mij betreft dan wel altijd met een controleur erbij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 9 uur geleden zei Sanel: Ze lopen ook structureel transfers mis omdat spelers daar niet heen willen, dat heeft niks met beleid te maken. De club heeft echt van boven tot onder een complete hervorming nodig en het zal mij niets verbazen als Messi er nog een paar jaar Argentinië aan plakt na dit seizoen. Menig persoon wat Barca wat af en toe ziet spelen heeft sowieso geen hoge pet op van wat er nu staat, al een aantal jaren niet, verdediging al een aantal jaar kwetsbaar, hoelang heeft die Mathieu daar wel niet gespeeld? Als je die namen voorbij ziet komen, dat kan echt niet https://www.transfermarkt.nl/fc-barcelona/alletransfers/verein/131 van Arda Turan tot Braithwaite tot Paulinho. Transfers hebben toch ook te maken met beleid? Je koopt een aanvaller met Dembele voor 100+ miljoen, voldoet niet. Dus je koopt nog een aanvaller met Coutinho voor 100+ miljoen, voldoet niet. Dus je koopt weer een aanvaller met Griezman voor 100+ miljoen. Dat zegt toch voldoende? En dan inderdaad nog namen als Braithwaite. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 Dat dacht ik ook al. Waarmee heeft het dan te maken dat spelers er niet heen willen? Onaantrekkelijke competitie? Inwisselbare club? Naargeestige stad? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 Braithwaite was een noodoplossing van Barcelona. Dit ivm de blessure van Suarez. Andere clubs wilden geen spelers verkopen toendertijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 5 uur geleden zei Zeus: Probleem is alleen dat ze bij Barca nooit met de punt naar voren spelen. Wel eens dat dan het duo De Jong en Pjanic op papier zou kunnen. Ligt alleen wel aan hoe fit Pjanic nog gaat zijn volgend seizoen. Vergeet niet: bij Ajax verdedigde iedereen stevig mee, tot aan Ziyech zelfs. En Schöne had De Ligt achter hem die spijkerhard door kon dekken en één-op-één duels overtuigend won. Dus bij dit Barca zal je niet snel wegkomen met de manier hoe Schöne het invulde bij Ajax. De nummer tien zou dan inderdaad eerder Puig zijn, Aleña is echt een controleur. Maar ook Puig vind ik dat dus meer. Je zou zelfs aan Griezmann kunnen denken op tien, of misschien aan Coutinho mocht die terugkeren. Ook Pjanic eventueel met dan Aleña of Puig naast De Jong. Griezz lekker verkopen, wat een mispeer is dat geweest joh. Gisteren ook weer niet gezien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 44 minuten geleden zei delichris: Braithwaite was een noodoplossing van Barcelona. Dit ivm de blessure van Suarez. Andere clubs wilden geen spelers verkopen toendertijd. Vind ik te makkelijk. Een club als Barcelona mag nooit uitkomen bij zo'n speler. Daarnaast betalen ze er gewoon bijna 20 miljoen voor en geven ze hem ook nog eens een contract tot 2024. Dat kan niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 1 uur geleden zei Hwb: Als hij als enkele 6 een dribbel opzet, is hij uit positie. Als er vervolgens balverlies is, is de kans groot dat de restverdediging niet goed staat, met te veel mensen voor de bal. Dát is het risico van De Jong op 6. Tenzij je zegt dat hij met veel positionele discipline moet spelen, maar dan verlies je zijn specifieke kwaliteiten. Daarnaast nog twee kanttekeningen: 1) Er is meer dan tussen defensie en middenveld enerzijds en middenveld en aanval anderzijds. Namelijk op het middenveld. Wat Xavi ook deed. Iniesta was veel meer de man tussen de linies. 2) Ik zie nog niet helemaal waarom zijn specifieke kwaliteiten beter tot hun recht komen tussen defensie en middenveld dan tussen middenveld en aanval. Hij heeft er meer ervaring mee. Maar puur naar kwaliteiten kijkend (handelingssnelheid, technisch vermogen, dribbel, gevoel voor ruimte, passing, onder druk uit kunnen voetballen) zou hij daarmee ook uit de voeten moeten kunnen tussen de meer aanvallende linies. Het is geen speler die van tussen de linies de 16 inkomt, maar de man van de (voor)assist zou hij volgens mij moeten kunnen zijn, ook als hij dat nu bij Barca nog niet heeft laten zien. Iig heb ik anders dan 'hij heeft het niet laten zien op die positie' nog geen voetbalinhoudelijk argument daarvoor gehoord. Dan kan het nog steeds zijn dat je hem liever in de opbouw aan de bal krijgt (dat zie je vaker bij zulke spelers, zie ook Thiago Alcantara bv). Maar wat mij betreft dan wel altijd met een controleur erbij. Als je ervoor kiest een lange dribbel in te zetten ben je altijd uit positie. De Jong kan heel nauwkeurig dribbelen en is nauwelijks van de bal te krijgen. Daarnaast, als hij de bal verliest, kan hij vaak ook nog goed herstellen. Komt nog bij dat De Jong ook wel het inzicht heeft om te weten wanneer het wel kan en wanneer niet. Als De Jong zo'n dribbel inzet slaat hij ook het middenveld over, dus een controleur die dan blijft hangen is ook vrij vanzelfsprekend. Dat kan dus echt prima. Als controleur sta je dieper en is er minder ruimte voor zo'n dribbel. Ook speelt Barca tegen ploegen die veel man achterin houden en zoek je daarmee de drukte meteen op. Dat is dan haast risicolozer dan wanneer je dat van wat verder doet. Tot slot is De Jong ook zonder zijn kenmerkelijke dribbel een uitstekende zes: hij kan gewoon goed verdedigen en is geweldig in de opbouw en het opstarten van de omschakeling. Achterin win je de bal over het algemeen vaker dan verder vooruit op het veld, zeker bij een ploeg als Barca met vaak flegmatieke spelers voorin, dus is de zes-positie de plek waar je het vaakst omschakelingen in kan leiden. De discussie is wat mij betreft niet zozeer of De Jong als controleur met een zes achter hem kan spelen. Dat kan hij best. Maar wat ik zeg: alles waar hij met name in uitblinkt, uit zich specifieker wanneer hij: de meest defensieve middenvelder is, de eerste man in de opbouw is en de eerste man in de omschakeling vanuit achteruit naar voren is. Deze kwaliteiten komen het best tot zijn recht wanneer je géén middenvelder achter je hebt staan. Naast je, dat kan nog. Dus vandaar: of als zes, of met een middenvelder naast je. Vind het vreemd dat je dan zegt dat je geen voetbalinhoudelijk argument hebt gehoord, want ik doe niet anders. Ook nu niet. En nogmaals: hij kan spelen tussen het middenveld en de aanval en ook louter op het middenveld, maar het is niet de zone waarin hij uitblinkt. Dat doet hij als hij vanuit de ruimte tussen de defensie en het middenveld speelt en opkomt. En ook al speelt Barca dit seizoen bagger, kan je best wel conclusies trekken uit zijn spel op de verscheidene posities. Op zijn minst kan je stellen dat de observaties bijdragen aan de technische lezing gaande over waar op het veld hij het meest natuurlijk rendeert. LAM: ongelukkig, loopt maar wat rond, weet zich niet te positioneren, mist creativiteit in zowel geest als passing. Zorgt voor nauwelijks aanvallende impulsen, blinkt eigenlijk louter uit in de defensieve wisselwerking met Alba (dus Alba gaat diep, De Jong neemt positie over). Weer staat hij dan aan de linkerkant, tussen de defensie en het middenveld in, waar hij vaak het beste is. RCM: ontzettend anoniem, zet nauwelijks aanvallen op, passing heel erg veilig. Het enige wat hij goed doet is aanspeelbaar zijn, maar hij heeft verder weinig meerwaarde. Met name in de voorbereiding en wanneer Busquets eruit gaat zie je hem weleens op zes komen en dan zie je gewoon een andere Frenkie. Veel dominanter, veel vrijer en veel meer in zijn element. Sowieso loopt het spel dan ook vaak soepeler. Voeg creatieve middenvelders voor hem toe en je hebt gewoon een middenveld dat loopt. Overigens: Braitwathe was toch gevolg van zo'n speciale La Liga-regeling? Dat was een noodgreep. Het was niet dat ze toen ook Haaland konden ophalen oid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 PSG-Lyon als finale zou wel grappig zijn. Dan geen één club van de top 4 landen. PSG versus Bayern wel de gewenste finale en dat PSG dan ook ff met 2-8 verliest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 Hahahahahaa eerst die misser van Sterling en dan direct 1-3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 (bewerkt) 4 uur geleden zei Zeus: Als je ervoor kiest een lange dribbel in te zetten ben je altijd uit positie. De Jong kan heel nauwkeurig dribbelen en is nauwelijks van de bal te krijgen. Daarnaast, als hij de bal verliest, kan hij vaak ook nog goed herstellen. Komt nog bij dat De Jong ook wel het inzicht heeft om te weten wanneer het wel kan en wanneer niet. Als De Jong zo'n dribbel inzet slaat hij ook het middenveld over, dus een controleur die dan blijft hangen is ook vrij vanzelfsprekend. Dat kan dus echt prima. Als controleur sta je dieper en is er minder ruimte voor zo'n dribbel. Ook speelt Barca tegen ploegen die veel man achterin houden en zoek je daarmee de drukte meteen op. Dat is dan haast risicolozer dan wanneer je dat van wat verder doet. Tot slot is De Jong ook zonder zijn kenmerkelijke dribbel een uitstekende zes: hij kan gewoon goed verdedigen en is geweldig in de opbouw en het opstarten van de omschakeling. Achterin win je de bal over het algemeen vaker dan verder vooruit op het veld, zeker bij een ploeg als Barca met vaak flegmatieke spelers voorin, dus is de zes-positie de plek waar je het vaakst omschakelingen in kan leiden. De discussie is wat mij betreft niet zozeer of De Jong als controleur met een zes achter hem kan spelen. Dat kan hij best. Maar wat ik zeg: alles waar hij met name in uitblinkt, uit zich specifieker wanneer hij: de meest defensieve middenvelder is, de eerste man in de opbouw is en de eerste man in de omschakeling vanuit achteruit naar voren is. Deze kwaliteiten komen het best tot zijn recht wanneer je géén middenvelder achter je hebt staan. Naast je, dat kan nog. Dus vandaar: of als zes, of met een middenvelder naast je. Vind het vreemd dat je dan zegt dat je geen voetbalinhoudelijk argument hebt gehoord, want ik doe niet anders. Ook nu niet. En nogmaals: hij kan spelen tussen het middenveld en de aanval en ook louter op het middenveld, maar het is niet de zone waarin hij uitblinkt. Dat doet hij als hij vanuit de ruimte tussen de defensie en het middenveld speelt en opkomt. En ook al speelt Barca dit seizoen bagger, kan je best wel conclusies trekken uit zijn spel op de verscheidene posities. Op zijn minst kan je stellen dat de observaties bijdragen aan de technische lezing gaande over waar op het veld hij het meest natuurlijk rendeert. LAM: ongelukkig, loopt maar wat rond, weet zich niet te positioneren, mist creativiteit in zowel geest als passing. Zorgt voor nauwelijks aanvallende impulsen, blinkt eigenlijk louter uit in de defensieve wisselwerking met Alba (dus Alba gaat diep, De Jong neemt positie over). Weer staat hij dan aan de linkerkant, tussen de defensie en het middenveld in, waar hij vaak het beste is. RCM: ontzettend anoniem, zet nauwelijks aanvallen op, passing heel erg veilig. Het enige wat hij goed doet is aanspeelbaar zijn, maar hij heeft verder weinig meerwaarde. Met name in de voorbereiding en wanneer Busquets eruit gaat zie je hem weleens op zes komen en dan zie je gewoon een andere Frenkie. Veel dominanter, veel vrijer en veel meer in zijn element. Sowieso loopt het spel dan ook vaak soepeler. Voeg creatieve middenvelders voor hem toe en je hebt gewoon een middenveld dat loopt. Overigens: Braitwathe was toch gevolg van zo'n speciale La Liga-regeling? Dat was een noodgreep. Het was niet dat ze toen ook Haaland konden ophalen oid. Ik had het niet per se over balverlies van De Jong zelf, maar over balverlies van het team. Ook dan is hij uit positie. Verder kan ik je denk ik behoorlijk volgen in je analyse. Maar als je bijvoorbeeld zegt dat hij op de RCM heel erg veilig is in zijn passing, is dat dan zijn passing of de aanspeelbaarheid/beweging van de mensen voor hem? De pass heeft hij in zijn voeten (en zijn hoofd) namelijk, dus waarom geeft hij hem niet? Vullen andere spelers bij Barca dat overduidelijk beter in? Die indruk heb ik namelijk niet, al heb ik ze niet enorm vaak zien spelen. Dat hij geen AM is, dat ben ik wel met je eens. 15 augustus 2020 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 2 uur geleden zei Chiemel: PSG-Lyon als finale zou wel grappig zijn. Dan geen één club van de top 4 landen. PSG versus Bayern wel de gewenste finale en dat PSG dan ook ff met 2-8 verliest. Insgelijks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 Op 12-8-2020 om 23:35 zei Sophomore: Denk dat één finalist al duidelijk is (PSG). Erg benieuwd wie er tegenover ze komt te staan. Denk zelf City, maar zit er wel eens naast En daar gaat mijn laatste beetje geloofwaardigheid... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 15 augustus 2020 Share Geplaatst 15 augustus 2020 Nee hoor. Je hebt nog je zelfkennis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 16 augustus 2020 Share Geplaatst 16 augustus 2020 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 16 augustus 2020 Share Geplaatst 16 augustus 2020 Messi moet gewoon lekker naar PSV komen om Maxi Romero klaar te stomen voor het Argentijns elftal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 16 augustus 2020 Share Geplaatst 16 augustus 2020 Grootverdiener Beugelsdijk is weg bij ADO, dus denk dat die nu wel mogelijkheden hebben om Messi te halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 16 augustus 2020 Share Geplaatst 16 augustus 2020 Flick - Müller. Wat hou ik van die combi. Wát een pot was dat vrijdag. #miasanmia Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten