Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Champions League [2021/2022]

Satyr

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei ElPrincipito:

Toch wel verrassend dat Atalanta Bergamo. Leipzig ook makkelijk door, bizar wat een beetje geld dus doet. Hebben ook echt een goed elftal, benieuwd hoe ver die nog gaan komen. 

Wat doet een beetje geld dan precies? Gisteren juist mooi voorbeeld van Atalanta en Leipzig dat geld niet altijd bepaalt.

En nogmaals Ilicic, wat een geweldenaar_O_

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei cimbomcu:

Wat doet een beetje geld dan precies? Gisteren juist mooi voorbeeld van Atalanta en Leipzig dat geld niet altijd bepaalt.

En nogmaals Ilicic, wat een geweldenaar_O_

Leipzig heeft toch alleen maar bestaansrecht op dit niveau vanwege het snelle geld. Zij kunnen nu dus wel talentvolle spelers behouden door een serieus salaris te kunnen bieden al voor men vertrekt. Vandaar dat zij nu deze prestatie kunnen leveren in mijn ogen. Niet het grote geld van PSG/Barca/Madrid, maar wel al veel meer geld waardoor zij zonder het behalen van kwartfinales vorig jaar nu al goede spelers een salaris konden bieden waardoor ze niet werden weggehaald. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat klopt, ik zat ook te kijken van ja wie gun ik het eigenlijk nou meer? Beide clubs niet mijn favorieten, maar kwam toch snel tot de conclusie dat Leipzig wel met geld (maar veel minder dan Spurs) een goed elftal heeft die leuk speelt en met een leuke talentvolle trainer. Dat kun je over Spurs met de overbetaalde vedettes en trainer niet zeggen.

Wat is de duurste aankoop van Leipzig? 15/20 miljoen? Of mis ik iemand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zeus helemaal mee eens. Spelen ook leuk en modern voetbal, ik vind het ondanks dat dit niet de algehele opvatting is van de Duitse supporters het wel een schoolvoorbeeld van een moderne en mooie club. 

Misschien weinig nostalgie en historie, maar ze bereiken met de minimale aankopen wel binnen korte tijd successen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Regis:

Genoten van Atelti vandaag wel.   Beide zijn verschrikkelijke clubs, maar beide eruit gaat helaas niet.

Genieten van een ploeg die alleen maar op eigen 16 staat... Walgelijke ploeg, wordt er fysiek misselijk van, zulk voetbal. Als een laagvlieger het doet is het anti-voetbal, als Atletico het doet is het een 'Simeone masterclass'. Pleurt toch op man

Wel een heel duidelijk voorbeeld wat een goede keeper voor je ploeg doet.

10 uur geleden zei Elano:

Adrian keept een waardeloze pot natuurlijk, maar er wordt ook bijzonder slap verdedigd door o.a. Gomez bij de 2de tegengoal.

Een goede keeper pakt zo'n bal gewoon, die gozer pakt nog geen skippybal. Twee schotjes van buiten de 16, hoe vaak gaan die er nou in de Champions League, buiten hoe er wordt verdedigd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Jespresso:

Genieten van een ploeg die alleen maar op eigen 16 staat... Walgelijke ploeg, wordt er fysiek misselijk van, zulk voetbal. Als een laagvlieger het doet is het anti-voetbal, als Atletico het doet is het een 'Simeone masterclass'. Pleurt toch op man

Los van dat je dit niet per se mooi voetbal hoeft te vinden, vind ik dat wel meevallen. In sommige gevallen zette Atleti nog vrij hoog druk. Daarnaast heb ik weinig echt theater en jankgedrag gezien, dat is te prijzen. Dat was bij PSG toch echt wel een tikkeltje erger met de grote acteurs Neymar en Di Maria. Op die manier spelen als speelstijl is gewoon wat anders dan wat Getafe doet.

Overigens zoals Klopp ook al zei in het interview, het hoeft daar helemaal niet. Je hebt spelers als Saul, Koke, Joao Felix onder andere. Tijd dat Simeone daar weggaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De UEFA komt als het goed is deze week met een beslissing en voorstel voor het restant van het huidige seizoen en het komende seizoen. Kans bestaat, als we de Engelse media mogen geloven, dat ze de voorrondes gaan skippen en de groepsfase mogelijk korter wordt.

skippen voorrondes zou een drama zijn voor AZ, die zouden dan worden uitgesloten van deelname.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

UEFA is ook lekker meedenkend :cab:

Clubs die aankomend seizoen in de Champions League of Europa League spelen moeten zelf een vervangende locatie regelen wanneer er vanwege reisbeperkingen niet in het eigen stadion kan worden gespeeld. Clubs moeten dat uiterlijk 48 uur voor de loting aangeven bij de UEFA, anders volgt een reglementaire 3-0 overwinning voor de bezoekers.

De UEFA moet op tijd op de hoogte worden gebracht van reisbeperkingen en andere coronarestricties. Gebeurt dit niet, dan wordt de thuisspelende ploeg gestraft. Indien een Nederlandse club tegen een Engelse club speelt, zal de thuisspelende ploeg voor een andere locatie moeten zorgen wanneer er sprake is van een reisverbod. Anders krijgen de bezoekers de punten.

De UEFA zal voor aanvang van de loting een lijst publiceren met de op dat moment bekende reisbeperkingen per land. De Europese voetbalbond wil uiterlijk 48 uur voor de loting weten waar rekening mee moet worden gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Setien vanavond met Rakitic start mogen ze hem ook ontslaan. Ik zou met Fati of Puig starten. 

Griezmann op tien, met De Jong (LCM) en Sergi Roberto (RCM) achter hem. Fati op linksbuiten. En anders, met de punt naar achteren, Puig naast Sergi Roberto en vóór De Jong.

Moet verder ook niet meer zo diep gaan staan (slome Pique) en voorzichtiger zijn met de pressie naar voren (geen Vidal). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-8-2020 om 12:35 zei Chiemel:

UEFA is ook lekker meedenkend :cab:

Hoe had jij het dan voor je gezien? Vond het ook wat streng overkomen, maar zie niet echt een alternatief (ondertussen heeft UEFA Polen, Griekenland en Hongarije aangewezen als neutrale locaties btw). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sophomore:

Hoe had jij het dan voor je gezien? Vond het ook wat streng overkomen, maar zie niet echt een alternatief (ondertussen heeft UEFA Polen, Griekenland en Hongarije aangewezen als neutrale locaties btw). 

Vooral dat ze meteen gaan dreigen met keiharde straffen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites