Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Champions League [2021/2022]

Satyr

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei Zeus:

Wat wil je hiermee precies zeggen? Dat laatste is overigens niet helemaal waar. Hoor al heel lang dat mensen het defensief en hard vinden.

Ze vinden het defensief en hard, maar ze werden lang geprezen om hun passie, het feit dat ze een antwoord hadden op de dominante spelopvatting van die tijd, de manier waarop ze ineens, op vast afgesproken momenten, massaal druk zetten. Sinds er minder aanvallende kwaliteit is, neemt de kritiek volgens mij toe.

En qua spelopvatting; Liverpool speelt/speelde wel echt met veel meer pressing en meer dynamiek op het middenveld. Zakken minder in dan Atletico deed. Ook verdedigend zijn er verschillen, Van Dijk is wel echt een ander soort verdediger dan Godin natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Zeus:

Godin speelt bij Inter. Atletico zet overigens bij balverlies ook ontzettend fel druk, nog wel feller dan Liverpool. Maar als de bal over de middenlinie is, zakken ze inderdaad terug met twee smalle rijen van vier. Liverpool leunt natuurlijk meer op gegenpressing

Atletico nu en Atletico op de 'top' loopt in mijn antwoorden een beetje door elkaar, sorry. En dat laatste is precies het verschil in spelopvatting dat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik vind wel dat de spelopvatting van Liverpool niet per sé zo veel attractiever is dan die van Atletico. De spelopvatting van Liverpool is ook gewoon heel realistisch en zakelijk. Snelheid en diepte voorin, looppaarden op het middenveld, fysieke centrale verdedigers en offensieve, creatieve backs. Niemand gaat die drie voorin ook voorbij, middenveld staat structureel compact en toch zelfs vrij defensief. Altijd genoeg mensen achter de bal nog. Backs mogen dan eens wat opkomen. Het is toch vooral fysiek, werklust en snelheid op de vleugels. Alles is daarop gericht. Maar verzorgd combinatievoetbal met positiewisselingen en lef is het ook nooit geweest, verre van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren Napoli - Barca gekeken. Ondanks dat velen het bestempelden als een saaie wedstrijd heb ik mij prima geamuseerd. Plan van Napoli pakte goed uit, Barca kwam weinig aan voetballen toe. Zielinski is toch wel een erg leuke speler, die blijft dus echt 90 minuten lang gaan, prima techniek en bewees ook met dat kopballetje over een prima spelinzicht te beschikken. 

Ben benieuwd naar de return, hopelijk speelt Frenkie dan op de plaats van Busquets, als diepste middenvelder komt hij nauwelijks aan de bal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch lachwekkend dat Barca. Vreselijk laag tempo. Maar wat wil je ook met Rakitic en Vidal voor de bal. Dat kan dus echt niet. Enige wat je ermee kan is een beetje druk gaan zetten, hetgeen dan redelijk lukte af en toe. Maar voetbal zit er niet in. Begint inderdaad echt tijd te worden dat De Jong op 6 komt te staan, Arthur eens wat aan zijn conditie gaat doen en een vaste basisplaats krijgt en Puig eens de kans krijgt. Fati voorin. Enige kans op fatsoenlijk, bij vlagen sprankelend en typisch Barca-voetbal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren enkel laatste 30 minuten van Real - City gekeken. Wat kan ik mij toch vreselijk ergeren aan de spelopvatting van Real Madrid als ze voorstaan. Zo nonchalant, net alsof de wedstrijd al gespeeld is, Ramos die weer te theatraal naar de grond gaat na een duwtje van Jesus. Vervolgens Carvajal met een oliedomme sliding, hij kreeg gewoon rugdekking en daarna Casemiro met een treurig tikje terug die uiteindelijk resulteert in rood. 

Al in tijden niet zo'n matig elftal gezien als dit seizoen. Hazard is inderdaad geblesseerd en heeft tevens lijkt het overgewicht, Jovic rendeert totaal niet, Bale kost een wereld aan salaris en is al verpest door het bestuur. Haal dan Lautaro of Dybala. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel bizar om te zien hoe al jaren lang alle spitsen achter Benzema het niet redden in Madrid. Steeds denk ik bij Benzema dat dat toch echt wel veel beter moet kunnen bij een club als Real, maar blijkbaar is de druk van deze club zo onwaarschijnlijk hoog, dat bijna niemand het weet te redden daar.

In Manchester is er na gisteren geen redden meer aan voor Madrid, denk ik. Dit moet Pep toch wel professioneel uit kunnen spelen in eigen huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei denman84:

Wel bizar om te zien hoe al jaren lang alle spitsen achter Benzema het niet redden in Madrid. Steeds denk ik bij Benzema dat dat toch echt wel veel beter moet kunnen bij een club als Real, maar blijkbaar is de druk van deze club zo onwaarschijnlijk hoog, dat bijna niemand het weet te redden daar.

Het is sowieso lastig om het als spits te redden, niet eens per se bij Real. Daarnaast moet je niet vergeten dat ten eerste Benzema echt ongekend goed is, vind persoonlijk dat hij altijd ondergewaardeerd wordt. Ook heeft ene Ronaldo jarenlang bij Real gespeeld, waardoor de spits eigenlijk niet de spits was, dat helpt ook niet. Kan nu niet zoveel over Jovic zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benzema is ook ondergewaardeerd en onderschat, is toch altijd een speler die niet geheel onbetwist is maar toch de belangrijke doelpunten maakt. Vond hem gisteren ook weer sterk aan de bal spelen en het overzicht bewaren. Hij moet wel meer aanvoer krijgen vanuit de flanken. 

Probleem bij Real vind ik altijd dat er talentvolle spelers worden gekocht voor teveel geld, maar deze vervolgens niet de tijd krijgen om zich te ontwikkelen, hier horen immers ook fouten bij. Asensio was het nieuwe talent, speelde een jaar erg goed en verassend sterk. Jaar erop was hij wisselvalliger en werd de optie tot verkoop al besproken, onbegrijpelijk. Isco is een wereldvoetballer, veel op de bank gezeten en waarom, omdat Bale en James voor luttele miljoenen gekocht werden en moesten spelen. 

Ik geloof niet zo in die Galactico's, leuk voor de marketing en voor de fans, maar ik denk niet dat dit het beste beleid is dat je kunt voeren als club. Al hebben de Spaanse teams het sowieso lastig ten opzichte van de financiële daadkracht uit Engeland. Zelfs een club als Barcelona verwaarloost zijn idealen min of meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens voor Nederland nog wel heel interessant om te kijken welke club de CL gaat winnen. De winnaar van de Eredivisie krijgt namelijk enkel een CL-ticket voor de groepsfase wanneer de CL-winnaar zich ook via de eigen competitie plaatst. Zijn nog wel diverse Europese competities die spannend zijn, waarbij Lyon het grootste gevaar is voor Nederland. Die gaan het in Frankrijk normaal gezien niet meer redden. Voordeel is dan wel weer dat het de grootste outsider op dit moment is om de CL te winnen nauurlijk ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites