Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Dreamteam van de Jaren '10

Grote Ree

Aanbevolen berichten

19 uur geleden zei Chiemel:

Gezien de hoeveelheid wedstrijden, ook dus bij AZ (en NEC eventueel)? 

Dat is een ander verhaal. Zijn statistieken vanaf links spelend zijn ook een stuk minder. Al heb ik niet verder gezocht naar aantal minuten etc.

Maar goed, zou dit elftal nooit bij elkaar kopen iig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://manutd.nl/forum/uploads/monthly_2020_08/afbeelding.png.9bc8f7735112bdab066b68288dd5f95d.png

Diversiteit staat klaarblijkelijk ook bij de leden van MU hoog in het vaandel, want jullie hebben ervoor gezorgd dat we een middenveld met vier spelers van vier verschillende continenten hebben in onze basiself. Met een Deen, een Costa Ricaan, een Iraniër en een Marokkaan in de gelederen zou je bijna gaan denken dat er geen goede Nederlandse middenvelders in de Eredivisie hebben gespeeld de afgelopen tien jaar. Het neerzetten van Schöne op zes was een no-brainer voor het volk hier, al is hij wel zowat de enige op het middenveld die defensieve taken gaat uitvoeren. Met Ziyech, Ruiz en Jahanbakhsh staan er al drie buitenspelers geposteerd op het middenveld, en dan moet er nog gestemd gaan worden voor die posities ook. Aan creativiteit in ieder geval geen gebrek in ons dreamteam.

De opstelling: De aanval

Dat brengt ons alweer bij de allerlaatste stemronde van deze activiteit (* pinkt traantje weg*) en gaan we ons team completeren met een drietal aanvallers. Hieronder kun je de laatste stemlijst vinden. Een toelichting is wederom van harte welkom!

Spoiler

RB:

- Ahmed Musa

- Dirk Kuijt

SP:

- Dirk Kuijt

- Sébastien Haller

- Luuk de Jong

- Alfreð Finnbogason

- Lex Immers

LB:

- Everton Ramos da Silva

- Ahmed Musa

afbeelding.png.407e379b795e3a2b4056ee1580b0eff8.png

Deadline: woensdag 23 december, 23:59 uur.

bewerkt door Grote Ree
Link naar opmerking
Deel via andere websites

RB:

- Ahmed Musa ||

- Dirk Kuijt |||||

SP:

- Dirk Kuijt 

- Sébastien Haller|

- Luuk de Jong ||||||

- Alfreð Finnbogason

- Lex Immers

LB:

- Everton Ramos da Silva |||||||

- Ahmed Musa

Kuyt want Feyenoord kampioen, mooiste voetbaljaar uit m'n leven. 

Haller omdat hij toch echt hele grote stappen heeft gezet sinds zijn vertrek bij Auxerre, vind ik persoonlijk knapper dan de prestaties van Luuk de Jong met een topploeg waarbij hij ook hele periodes niet scoorde. 

Everton vanwege zijn prachtige schaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RB:

- Ahmed Musa ||

- Dirk Kuijt ||||||||

SP:

- Dirk Kuijt 

- Sébastien Haller|

- Luuk de Jong |||||||||

- Alfreð Finnbogason

- Lex Immers

LB:

- Everton Ramos da Silva ||||||||||

- Ahmed Musa

Voor de vorm nog wat extra streepjes voor zij die het nodig hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://manutd.nl/forum/uploads/monthly_2020_08/afbeelding.png.9bc8f7735112bdab066b68288dd5f95d.png

Door omstandigheden iets later dan wat jullie van mij gewend zijn, maar hier is dan de allerlaatste update over ons dreamteam. Geheel democratisch is besloten om met Dirk Kuijt, Luuk de Jong en Everton Ramos da Silva de basiself te completeren. Daarmee komt het totaal aantal nationaliteiten in dit elftal op acht uit: Vier Nederlanders, een Georgiër, een Zweed, een Deen, een Costa Ricaan, een Marokkaan, een Iraniër en een Braziliaan. Het maakt dat ons team er nu als volgt uit ziet:

afbeelding.png.cde5d014bf457730cb276be323dc4750.png

Bank: Peters, Kah, Immers, Bruins, Musa, Haller, Finnbogason

Analyse van uw organisator

Laten we zeggen dat dit op zijn minst een gedurfde opstelling is. Niet alleen spelen we achterop met drie man, maar we missen ook (wing)backs die verdedigend kunnen ondersteunen. Veel druk zal er ook komen te liggen bij Lasse Schöne, die als enige van de vier middenvelders van nature verdedigend ingesteld is. De andere drie middenvelders staan immers vooral bekend om hun offensieve kwaliteiten, als je ze al niet als buitenspelers ziet. Volgens mijn bescheiden mening staat het in de wei sturen van deze elf namen, zeker als je je indenkt hoe oud sommige spelers anno 2020 zijn, gelijk aan het plegen van harakiri. Om te voorkomen dat je overspoeld wordt met de ene na de andere counter, zal je dus onder andere Ruiz en Jahanbakhsh duidelijke verdedigende instructies moeten geven. Verder zie ik Kuijt niet echt als een rechtsbuiten of een tweede spits, maar meer als speler die overal opduikt en de nodige gaten dicht loopt. Een glansrol zal er moeten komen voor Hakim Ziyech, die met vijf offensieve spelers om hem heen de ene na de andere speler kan wegsteken. Het gevaar is natuurlijk dan wel dat die spelers elkaar niet in de weg gaan lopen. Zo wordt het interessant hoe Everton en Jahanbakhsh de linkerflank met elkaar gaan verdelen. In FIFA-termen is deze opstelling 'ultra-aanvallend' en hiermee kun je natuurlijk een tegenstander mee overrompelen. Ik had zelf echter voor meer defensieve zekerheid gekozen. Hieronder kun je de opstelling die ik zelf van onze selectie met spelers zou maken, vinden:

Spoiler

afbeelding.png.650b9eda67fc2ee7045b177de4e07a88.png

Bank: Peters, Kah, Bruins, Everton, Musa, Haller, Finnbogason

De achterhoede en de rol van Schöne zou ik, zoals te zien is, hetzelfde houden. Centraal op het middenveld komt er een vrije rol voor Ziyech, die Jahanbakshsh en Ruiz kan wegsteken. Om de balans op de as te houden, is Immers naast Ziyech gezet en kan Kuijt terugzakken als Ziyech diep gaat. Met Jahanbakhsh en Ruiz is er een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links gezet, zodat de nodige voorzetten op Luuk de Jong gegeven kunnen worden.

Slotwoord

Vierenhalve maand geleden begonnen we onze zoektocht naar een team vol sterren van dit decennium. Nu, twee dagen voordat we 2020 gaan afsluiten, hebben we wat mij betreft een mooi gemêleerd gezelschap gevonden. Ik wil een ieder die heeft genomineerd en/of heeft gestemd, van harte bedanken voor de input! Praat gerust nog even na en deel, als je dat leuk vindt, je eigen dreamteam hieronder. 

Voor nu wens ik iedereen alvast een fijne jaarwisseling toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elftal die behoorlijk uit balans is. We hadden meer centrale middenvelders moeten hebben. Mja, wie hadden dat moeten zijn? Guardado of Wijnaldum ipv de Jong misschien? Misschien nog een leuk idee dat met hetzelfde idee nog iedereen zijn eigen volledige elftal kan maken, met nog steeds dezelfde regels. 

Bedankt voor organisatie @Grote Ree, dit leverde in ieder geval een interessant elftal op! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites