Jump to content

[FM20] Wolves going up

Recommended Posts

1310484179_0banner.png.eec4884c49042822bcca724c7b195e09.png

24 juni 2019

Leonardo Jardim, geboren in Barcelona op 1 augustus 1974. Hij zal de hoofdpersoon gaan worden van deze novelle. De geboren Venezolaan - want in Venezuela hebben we ook een Barcelona - begon in 2001 als assistent manager bij AD Camacha. Twee jaar later kwam hij daar als hoofdcoach aan het roer te staan. In 2008 maakte hij de overstap naar het profvoetbal door bij GD Chaves als manager te werken. Daar maakte hij een dusdanige indruk dat hij bij SC Beira-Mar kwam te werken en promotie afdwong naar het hoogste niveau. Vervolgens ging het ook hard met zijn eigen carrière, want via SC Braga, Olympiakos en Sporting Lissabon kwam hij uiteindelijk in 2014 terecht in het prinsdom Monaco om daar bij de plaatselijke AS aan te slag te gaan. 

Zijn komst was in hetzelfde jaar als het jaar waarin AS Monaco een schikking trof met de LPF (Ligue de Football Professionnel) ter waarde van €50.000.000,- en in 2017 kende Jardim zijn grootste succes door ten koste van titelverdediger Paris Saint-Germain het kampioenschap veilig te stellen in de Ligue 1 Conforama. Met zijn kenmerkende 4-4-2 formatie was hij de sleutel tot het succes, al hielp het natuurlijk ook wel dat er spelers als Djibril Sidibé, Benjamin Mendy, Fabinho, Radamel Falcao, Kylian Mbappé en Tiemoué Bakayoko tot zijn beschikking stonden. Helaas kwam er in oktober 2018 een eind aan zijn dienstverband bij AS Monaco, want na een slechte reeks wedstrijden en twee verliespartijen uit de eerste twee duels in de groepsfase van de Champions League kreeg hij zijn congé. Nu gaat de Venezolaanse Portugees dus aan de slag bij Wolves, waar hij de nodige landgenoten treft. De selectie bestaat momenteel uit 22 spelers, waarvan er acht uit Portugal komen. 

Onder aanvoering van het Chinese bestuur - met Guo Guangchang als eigenaar van de club - is de weg omhoog ingezet en met de Portugese markt is er een vijver gevonden om met succes in te gaan vissen. Met de ervaren João Moutinho, doelman Rui Patrício, vleugelspits Diogo Jota en vele anderen is de Portugese enclave de afgelopen jaren flink toegenomen. In 2013 speelde de ploeg nog in de EFL League One, waar het destijds met 103 punten kampioen werd. In 2018 wisten de Wolves met 99 punten ook het kampioenschap te behalen in de EFL Championship en na de zevende plek van vorig seizoen in de Premier League, is het nu het streven om een stabiele topclub te worden in Engeland. Aan Jardim de taak dit te gaan realiseren. Verwacht wordt dat hij in zijn vertrouwde 4-4-2 formatie aan zal treden tijdens de oefenduels tegen Wolverhampton Sporting Community, FC Porto, SL Benfica en Racing Santander (allemaal uitwedstrijden) om zo fit mogelijk aan de aftrap te verschijnen tijdens de tweede kwalificatieronde van de Europa League, waarin BK Häcken uit Zweden de tegenstander zal zijn.

1948971981_1Jardim.png.82663d3b97d5e79d7c4d91ceb7729d5c.png

@neva - @Thierryvane - @Chiemel - @Glenn08 - @Emmerich. - @Marius - @Titan - @Reinoud

Even enkele volgers van de vorige novelle een mention gegeven op voorhand. Wil je geen mention; even goeie vrienden. Geef het dan gerust even aan. 

Voor de banner even kudo's geven aan @Richarð., wat een pareltje weer! 

Een nieuwe novelle, waar ik eerder in 'The Way Up' al naar hintte. We gaan het avontuur aan met Wolverhampton Wanderers. 

• Replies 423
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

24 juni 2019 Leonardo Jardim, geboren in Barcelona op 1 augustus 1974. Hij zal de hoofdpersoon gaan worden van deze novelle. De geboren Venezolaan - want in Venezuela hebben we ook een Barcelona

20 juli 2019 Bij aankomst in Wolverhampton stonden er twintig spelers op het trainingsveld. Voor een potentiële topclub is dat natuurlijk bijzonder weinig. Té weinig als je het mij vraagt. Het wa

September 2019 Eind augustus speelden we de laatste play-offs voor de groepsfase van de Europa League en in september is het dan eindelijk zo ver; Europees voetbal in Wolverhampton. Maar voor het

Posted Images

De mention is meer dan welkom. Gaan we volgen! ;)

Kleine edit: Fábio Silva en Florentino Luis moeten natuurlijk direct op het lijstje staan. Vooral die eerste...

Edited by Thierryvane
Portugese helden

Wolves hebben een interessante selectie. Lijkt me sowieso dat Adama Traoré een mooi plekje aan de rechterkant krijgt. Ruben Neves ook een intelligente spelverdeler. Lijkt me wel dat je naast Neves nog een wat meer dynamische centrale middenvelder kan gebruiken. Speler die ik wel graag bij Wolves zou zien is Renato Sanches. Ook Portugees, dus past er mooi tussen. Raul Jimenez is ook een onderschatte spits en van wat ik van hem gezien heb is Vinagre echt een lekkere linksback. Veel succes met je verhaal!

Heel erg leuke intro en keuze van het hoofdpersonage alvast! Twee edities geleden had ik zelf nog een heerlijke save met Wolves in FM. Sindsdien volg ik hen toch iets nadrukkelijker. In ieder geval een club met héél veel potentieel, naast alle Portugezen die hierboven al vernoemd werden hebben ze met Rode Duivel Leandro Dendoncker trouwens ook een leuke speler rond lopen.

Edited by Marius

Daar lopen een aantal toppertjes rond en de club zelf klopt de laatste tijd al behoorlijk aan de deur. Tijd om de vruchten te gaan plukken; veel succes!

1313966152_0banner.png.3006d4130f9769b68bec796bfa2c9491.png

03 juli 2019

De 4-4-2 formatie waar we het eerder over hadden, dat moet dé sleutel tot het succes van het seizoen 2019/2020 gaan worden voor Wolves. In deze update gaan we iets dieper in op de tactiek die we gaan hanteren gedurende de voorbereiding, waarin er ongetwijfeld nog enkele wijzigingen en nuances zullen gaan worden gedaan. We spelen zoals gezegd vier oefenpotjes, te beginnen met een duel het lokale Wolverhampton Sporting Community. Althans, ze zijn niet actief in Wolverhampton maar spelen hun wedstrijden op het Pride Park in Great Wyrley. Vervolgens gaan we naar Portugal voor twee duels tegen FC Porto en SL Benfica, om vervolgens het eerste deel van de voorbereiding af te sluiten in Spanje met een wedstrijd tegen Racing Santander. Dan zullen we daarna helemaal fit moeten zijn, want op 25 juli ontvangen we BK Häcken in de Tweede Kwalificatieronde van de Europa League. Het gaat hoe dan ook een lang en intensief seizoen worden..

De achterhoede

De aanval begint al achterin. Met dat motto zal Jonny de linksbackpositie gaan vervullen. Eventueel kan Vinagre Junior daar ook uit de voeten, maar voor hem heb ik een andere positie in gedachten. Omdat we vanaf links veel aanvallen gaan opzetten vanuit de achterhoede en vanaf het middenveld, blijven de centrale verdedigers in een redelijk risicoloze rol actief voor de neus van de doelman. Rui Patrício heeft met Willy Boly en Conor Coady niet te klagen over de kwaliteit voor hem, al is een extra centrale verdediger geen overbodige luxe. In 2018 kwam Max Kilman al voor maar liefst €57.000,- over van Maidenhead United uit de National League (het vijfde niveau van Engeland), maar wat mij betreft komt er nog minimaal één extra centrale verdediger richting Wolverhampton. Aan de rechterkant hebben we ook een aanvallend ingestelde vleugelverdediger, al zal Matt Doherty in een iets minder aanvallende rol gaan spelen dan zijn teamgenoot op de linkerflank. In een ondersteunende rol gaat de Ier naar alle waarschijnlijk Phil Ofusu-Ayeh uit de basis houden als vleugelverdediger. 

2007122065_3verdediging.png.0dbfa62a0792b7d3a9924ddd2d938c21.png

Het middenveld

Op het middenveld kiezen we voor een asymmetrische lijn van vier spelers. De rechterflank slaan we nog even over, want die betrekken we bij de aanvallers. In de as van het veld kunnen we beschikking over Morgan Gibbs-White, een jongen uit onze eigen jeugdopleiding. Op nog altijd pas 19-jarige leeftijd heeft hij al 46 duels in de benen op professioneel niveau, dus de enkelvoudig jeugdinternational zal zich ook komend seizoen mogen verheugen op de nodige speelminuten. Het Engelse speelschema zal veel rouleren vergen, dus die komt hoe dan ook wel aan zijn trekken. We hebben natuurlijk ook Leander Dendoncker nog lopen, die waarschijnlijk samen met Ruben Neves de meeste minuten zal maken centraal op het middenveld. En dan hebben we ook nog de beschikking over de 32-jarige João Moutinho. Deze spelmaker heeft bij Sporting CP, FC Porto en AS Monaco natuurlijk al veel om de prijzen gespeeld, dus zijn ervaring kan ons nog wel eens goed van pas gaan komen. En dan onze linkerflank, waar van achteruit al veel aanvallen zullen worden opgezet en vanaf het middenveld nog meer ondersteuning zal worden geboden. Met Daniel Podence hebben we iemand die zowel rechts als links goed uit de voeten kan, maar in mijn ogen is de jonge Rúben Vinagre Junior de eerste keus als linkshalf. De pas 20-jarige Portugees kwam in 2017 op huurbasis over van AS Monaco, werd een jaar later definitief overgenomen en is dus ook geen onbekende voor de nieuwe hoofdcoach. 

81852194_4middenveld.png.34991153cba09f731f9a331c9d8726a2.png

De aanval

Voor het gemak tellen we Adama Traoré dus mee bij de aanval. Als vleugelspits op de rechterflank zal hij met zijn fysiek en snelheid menig rechtsachter het leven zuur gaan maken. Voorin hebben we met Pedro Neto, Jiogo Jota, Raúl Jiménez en Renat Dadasov vier opties voor twee posities. De jonge Renat Dadasov (20 jr.) is geboren in Rüdesheim am Rhein in Duitsland, maar heeft ook wortels in Azerbeidzjan. Namens de Azeri maakte hij in 2017 zijn interlanddebuut tegen San Marino en sindsdien heeft hij zes interlands gespeeld. Hij vergelijkt zichzelf graag met Zlatan Ibrahimovic en Karim Benzema, althans; hij is redelijk idolaat van de twee wereldspitsen.  Bij RB Leipzpig bleef een doorbraak uit, dus zocht hij zijn heil bij Eintracht Frankfurt. Toen ook daar geen speelminuten in het eerste kwamen, vertrok hij naar Estoril Praia in Portugal. Niet voor niets dus dat hij op de radar kwam en hij zal vanaf dit seizoen aansluiten bij de A-kern, maar toch vooral zijn minuten maken in de U23-ploeg. De andere drie zullen veelal rouleren voor de posities centraal in de aanval. De linkerspits fungeert als diepe spits, terwijl in de as van het veld Raúl Jiménez vooral ingezet zal worden als zogenaamde drukzettende aanvaller. Hun taak: goals maken en bij eventueel balverlies zo snel mogelijk de bal terug in het bezit zien te krijgen. 

2105897671_5aanval.png.0f5dfe1b79c499243d785a608220f362.png

@Le Saux - @Glenn08 - @FlyD - @Thierryvane - @Richarð. - @Adesanya - @neva - @Svenpunt - @Chiemel - @Krabby - @glennix - @Isco22 - @Emmerich. - @Tim' - @Zeus - @rich ruzzian - @Marius - @komodo25 - @Titan - @RubenS2 - @Dr. Bibber - @Vis - @OptimistPrima - @ElMarcos - @delichris - @spaansetukker - @boydjoman - @Nummerke10 - @FM_Lesly - Wat een overweldigende hoeveelheid likes, reacties en lezers al voor de eerste update! Allemaal ontzettend bedankt daarvoor en hopelijk kan ik iedereen blijven boeien om te lezen en het verhaal te volgen. Een reactie en de achtergelaten likes worden enorm gewaardeerd! Mocht je niet elke update een tag willen ontvangen, laat het mij gerust weten en dan haal ik je uit bovenstaand lijstje. Mochten er vragen of verzoekjes zijn, dan hoor ik het ook graag. We maken de updates 'klein' en diepgaand, dus ik zal ook in-game nooit heel veel verder zijn dan hier in het verhaal. Elke vraag of verduidelijking kan ik dus praktisch realtime gaan behandelen.

@Thierryvane - Die gaan we allebei eens even bekijken en op de shortlist plaatsen. Wie weet kunnen we ons komend jaar al versterken, mits ze haalbaar zijn natuurlijk.

@Zeus - Met Traoré hebben we een zekerheidje als het aan mij ligt. Mits fit zal hij de rechtsbuitenpositie gaan bekleden. De selectie staat wat mij betreft prima, al hebben we een redelijk smalle kern. Eventuele aankopen en versterkingen - zoals een dynamische centrale middenvelder bijvoorbeeld - sluit ik dan ook niet uit.

@rich ruzzian - Hopelijk heb ik hierboven het een en ander uiteen kunnen zetten voor je. Waarschijnlijk geen een-op-een kopie van zijn speelwijze en visie, maar ik geef er graag mijn eigen twist aan.

@Vis - John de Wolf laten we lekker in Rotterdam zitten als je het goed vindt. Geen plek voor woordspelingen dit seizoen, volle bak de focus op aanhaken bij de Engelse top!