Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Figuinho-2.png.46eb2ee1eb0efbe5c3f2cb8a4710dc6c.png.69dd96168faf333ca2a47724f699a585.png

Luis Figo

Sporting Lissabon(Portugal)

Met Luis Figo ga ik Sporting weer terug na de top brengen. Laatste kampioenschap dateert alweer van 2002. Achttien jaar zonder kampioenschap kan gewoon niet en dat vind Luis Figo ook. Europees gaat het ook jaren niet denderend, kenners onder ons weten dat elke ploeg voorheen bang was om Sporting te loten. Portugezen zijn altijd gevaarlijk en ik denk dat elke Nederlander dat durft te beamen. Hij(Luis Figo) gaat het als trainer proberen om de jeugd weer te laten stralen en er een geoliede machine van te maken.

De meesten kennen Luis Figo wel maar hier een kort verhaal wie hij nu is. 

Luís Filipe Madeira Caeiro Figo (Lissabon, 4 november 1972) is een Portugees oud-profvoetballer. Hij speelde als aanvallende middenvelder en buitenspeler bij Sporting Lissabon,

FC Barcelona, Real Madrid en Inter. Hij was recordinternational van de nationale ploeg van Portugal en de duurste voetballer aller tijden.

In 2001 werd hij uitgeroepen tot Wereldvoetballer van het Jaar.

Figo groeide op in Almada, een arbeiderswijk van Lissabon in Portugal en begon al op jonge leeftijd met voetballen op straat. Op 10-jarige leeftijd ging hij voor het eerst bij een club spelen, Barrocas. Vanwege zijn tengere gestalte kreeg Figo al snel de bijnaam Figuinho (Kleine Figo). Topclubs SL Benfica en Sporting Lissabon wilden het talent opnemen in hun jeugdelftallen. Hoewel Figo's vader al jarenlang een groot fan is van Benfica, koos hij toch voor Sporting. Bij deze club maakte hij in 1989 op 16-jarige leeftijd zijn debuut in het eerste elftal.

Na een aantal jaren te hebben gespeeld voor Sporting Lissabon was Figo toe aan een nieuwe uitdaging. FC Barcelona met Johan Cruijff als trainer wist hem te contracteren.

Bij FC Barcelona groeide Figo in de loop der jaren uit tot een sterspeler.

Nadat in 2000 in de pers uitlekte dat wisselspeler Jari Litmanen meer verdiende dan Figo bij FC Barcelona, wilde de Portugees graag salarisverhoging als tegenprestatie voor zijn prestaties voor de club. Als dwangmiddel besloot Figo een voorcontract te tekenen bij Florentino Pérez, kandidaat voor het presidentschap van aartsrivaal Real Madrid, met de gedachte dat Pérez het nooit zou kunnen winnen van zittend Real-president Lorenzo Sanz. Pérez won echter verrassend, hield Figo aan het getekende voorcontract en betaalde de vastgelegde afkoopsom van 51 miljoen euro aan FC Barcelona. Door dit transferbedrag mocht Figo zich een jaar lang de duurste voetballer ooit noemen, totdat de transfer van zijn nieuwe clubgenoot Zinédine Zidane het record verlegde naar 85 miljoen euro. Bij Real Madrid werd Figo de eerste. Hij vertrok in augustus 2005 naar Internazionale. In zijn eerste seizoen bij de Italiaanse club was Figo een vaste waarde. In het seizoen 2006/2007 was hij opnieuw belangrijk voor Inter. In 2007 wilde hij de club verlaten om in een minder zware competitie te gaan spelen. Hij kwam echter terug op zijn besluit en uiteindelijk bleef hij tot 2009 bij de Italiaanse club.

Sporting is een van de "drie grote in Portugal", samen met FC Porto en aartsrivaal/stadsgenoot Benfica. Het staat bekend om de jeugdopleiding die een van de beste van Europa is. Spelers die hier opgeleid werden, zijn onder anderen Cristiano Ronaldo, Luís Figo, Ricardo Quaresma, Simão, João Moutinho, Miguel Veloso en Nani.

Sporting bracht twee voetballers voort die de Ballon d'or hebben gewonnen: Figo en Ronaldo.

Een mooi verhaal Luis Figo keert terug bij zijn oude liefde om de club erboven op te helpen. Zoals ik al zei, Sporting is een van de grote drie in Portugal. Maar de laatste jaren presteert het voor geen meter. Er gebeurd van alles daar , iedereen kan het verhaal nog wel voor de geest halen dat Ultras van de club spelers gingen slaan(Bas Dost) en bedreigen. Er moet dus iets gebeuren daar en met Luis Figo hopen we dat er weer rust in de tent komt.

Contract tekenen

tekenen.thumb.png.dbdc05c0dd104932ada4935d4046834f.png

Kennismaking

kennismaking.thumb.png.b0b330f2d2670e92304f86b15c1346db.png

Clubvisie

clubcultuur.png.6f728acc7bad58016b2bb2fc7a2f7c05.png

Selectie aankomend seizoen

799376114_selectiedeel1.thumb.png.b108f5c1c097ccef946db60195fcab0f.png

2043101798_selectiedeel2.thumb.png.5edcf6f3cb10fe86040f166c11af1192.png

Ik hoop dat jullie kunnen genieten van Luis Figo als manager zijnde. Luis een geweldige voetballer hopelijk ook een geweldige trainer.

Verde-e-Brancos is de bijnaam voor Sporting en betekend Groen-Witten

Figuinho betekend kleine Figo, vandaar dus de naam van deze novelel.

Enjoy

@Copywriter ik beloof je dat deze wel van de grond komt ;) 

@ElMarcos Thanks voor de banner :) 

• Antwoorden 134
  • Weergaven 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• spaansetukker
    spaansetukker

Figo is nog lekker aan het genieten van zijn welverdiende vakantie. Door het ontiegelijke lekkere warme weer duren de updates voorlopig wat langer, maar als ik het zo bekijk op het forum hebben m

• Copywriter
    Copywriter

@spaansetukker succes, mij aub niet meer taggen.  

• Emmerich.
    Emmerich.

Jammer van de verliespunten tegen Belenenses en Santa Clara, dan was je seizoensstart helemaal af geweest! Achterin zit het goed dus dat moet hoop bieden. Je EL-loting is mooi, genoeg kans om door te

Geplaatst
  • Auteur

Figuinho-2.png.46eb2ee1eb0efbe5c3f2cb8a4710dc6c.png.69dd96168faf333ca2a47724f699a585.png

Luis Figo

De eerste dagen was het een en al chaos, supporters zijn dol enthousiast over de aanstelling van hun oude held. Eerste dagen stond in het teken van kennismaking met staff en spelers. Sporting heeft zo ontiegelijk veel spelers dat er echt heel verkocht mocht worden. Ik hou namelijk van kleine selectie in jeugd elftallen, zodat de doorstroom goed blijft. Wij hebben nog geen B-elftal zoals wel het geval is bij Porto en Benfica, die overweging maken wij volgend jaar.

Transfers

De meeste transfers zijn al gedaan voor mijn aanstelling, aangezien de club financiele problemen heeft kan ik helaas niks doen met het geld. UItgaande is bijv. 105 MLN maar het budget is maar 2 miljoen.

transfers.thumb.png.074c29cd8e32c8c4f23c52aba3ebbcde.png

Oefenwedstrijden

In de maand Juli hadden wij oefenwedstrijden om te kijken wie er voldoet aan de eisen om me te mogen spelen in het eerste.

Wolves werd verloren, maar de drie anderen werden gewonnen.

oefenwedstrijden.thumb.png.851ff5ce62ac39c77af81cca857d2b32.png

Portugese SuperCup

In de supercup voorafgaand het seizoen moesten we het opnemen tegen aartsrivaal Benfica. De wedstrijd werd helaas verloren met 1-0. Hadden eigenlijk niet veel te vertellen. Gelukkig bleef het maar bij 1-0.

Spoiler

1721611322_supercuppg.png.06a3b896848664091eaeaee6123e7661.png

1500250110_supercuppg2.thumb.png.06a904773636721df61c801059fff6d7.png

Competitie

De eerste drie wedstrijden werden gewonnen in de maand augustus. We hebben nog moeite om de kansen om te zetten in doelpunten. Achter zit het opzich goed alleen in de wedstrijd tegen Belenenses kwamen er wat knullige foutjes bovenwater die ons de das om deden.

1037983817_uitslagenaug.thumb.png.1424128446b3799b900544896f75a504.png

Tussenstand  (4th) 

tussenstand.png.b7552a6ca7ca1dfa42e6786ff77af1a3.png

Loting Europa League 

In de Europa League zijn we gekoppeld aan Rosenborg, Spartak Moskou & Ludogorets.

959890620_lotingEL.thumb.png.c04fd9089e92a6158c33ac472e9f43e2.png

@FM_Lesly @Mordurette @Isco22 @Tim' @Emmerich. @chrisje1993 @Marius @Titan

Bedankt allen voor de reacties. Als ik aan Figo denk, besef ik hoe snel de tijd gaat. 

Geplaatst

Jammer van de verliespunten tegen Belenenses en Santa Clara, dan was je seizoensstart helemaal af geweest! Achterin zit het goed dus dat moet hoop bieden. Je EL-loting is mooi, genoeg kans om door te gaan naar de volgende rondes. Succes! 

Geplaatst

Na een prima start ineens twee keer puntverlies in uitduels. Een ding scheelt, je concurrenten zijn ook niet meteen geweldig uit de startblokken gekomen. De Europese loting is goed te doen denk ik zo!

Geplaatst

Benfica nog even een maatje te groot en erg zonde van dat ene verlies in de competitie. Voor de rest ben je aardig begonnen. 

Geplaatst

Je hebt prima geloot in de Europa League! Helaas in Benfica net wat sterker en heb je een paar punten laten liggen in uitduels. Prima begonnen met zicht op een mooie eindklassering! 

Geplaatst

Je had echt ene prima start van het seizoen, tot die laatste twee duels. Hopelijk trekken de financiën ook weer een beetje bij!

Geplaatst

Jammer van de laatste 2 wedstrijden, verder wel een goed begin! Hopelijk verlies je de aansluiting niet

Geplaatst

Je moet de concurrentie nog even laten voorgaan, maar daarachter lijkt me een mooi plekje voor je in het verschiet te liggen.

Geplaatst

Start is degelijk, al mag het tij wel keren na die laatste twee duels

Geplaatst
  • Auteur

Luis Figo

Het is fijn om weer thuis te zijn in Lissabon, prachtige stad en cultuur. Je vergeet soms hoe snel de tijd vliegt, ik weet het nog goed toen ik mijn debuut maakte voor Sporting. Ik was nog maar 16 jaar, maar alles ging daarna zo snel. Barcelona , Madrid & Milan stuk voor stuk mooie steden en clubs. Nu ben ik aan de beurt om een nieuwe held te vinden in dit land of misschien wel buiten het land wie zou het zeggen? Het enige wat ik zo snel mogelijk wil is de landstitel, want dat verdienen de fans van Sporting.

Competitie

September & Oktober hadden we maar vier competitie wedstrijden. Aves en Moreirense werden eenvoudig opzij gezet. Tegen Rio Ave hadden we het iets lastiger en we sloten oktober af met een gelijkspel. Conclusie is vooral dat we veel kansen hebben en weinig doelpunten.

1381508527_comeptitiesepenokt.thumb.png.79767958dd9d08603cff308809a76f3e.png

Tussenstand

206823113_tussenstandeindokt.png.2fe5b63175aad5cf0d45dcfe303b821b.png

Europa League 

In de Europa League doen we het goed, we wonnen van Rosenborg en Ludogorets. Tegen Spartak Moskou uit bleef het op een 0-0, ansich niet erg aangezien voetballen in Rusland geen pretje is weet ook Figo. 

1797941393_ELseptenokt.thumb.png.41b6a7736272a3035bd46e25c4ba9763.png

Tussenstand Europa League

102715765_tusseneleindokt.png.e80e700e824c1207e46a1e94debfcece.png

Beker-toernooi Portugal

In alle bekertoernooien op nationaal niveau zijn we nog actief, we versloegen 1 Portugees amateur teampje met 5-0.

De Portugese league cup staan we bovenaan. Volgende ronde lijkt me wel duidelijk en zeker.

467526098_bekertoernooien.png.4e083367e3d3e589b43eec8ac6dce421.png

Ander nieuws.....

Luis Figo heeft na beraad met de scouts een toekomstige spits kunnen aantrekken. De 16 jarige Arezo gaat, zodra hij volwassen is, verhuizen naar Portugal om plaats te nemen in de onder -23. Hij is over 5 jaar de beoogde topspits die Sporting na hogere hoogtes moet brengen. Arezo zelf vind het een eer om met Figo te mogen samenwerken, ''hij was vroeger fantastisch en deed magische dingen, hij kan mij zeker beter maken'' Aldus Arezo. Hierbij zijn profiel...

158251571_arezoaanwinst.thumb.png.32c81a8e774e3aeff89c9175aefda04c.png

De volgende keer onze eerste topper in de Portugese competitie, Luis Figo gaat dan op bezoek bij koploper FC Porto.

Ik weet zelf nog hoe deze derby was in mij tijd(O' Classico) en met al die Ultras wordt het een gekkenhuis..

252885045_volgendekeerderby.thumb.png.c4dff775e9953f3171a9e41980018697.png

@FM_Lesly @Mordurette @Isco22 @Tim' @Emmerich. @chrisje1993 @Marius @Titan @mattihamstra @Kowet @ElMarcos @Peppie

Bedankt allen voor de reacties. Het gaat nog niet helemaal hoe ik wil, maar hopelijk komt snel die magic touch in het spelsysteem terecht. 

Geplaatst

Mooie club. Uitslagen zijn goed. Kleine heeft nog een 3 daagse trainingskamp gehad waar ze trainen volgens Sporting. Was ook een trainer van sporting aanwezig. Erg gaaf. Dus ga deze met aandacht volgen

Geplaatst

Je hebt een prima periode achter de rug. In de competitie doe je wat je moet doen. Ook Europees gaat het voor de wind. 

Benieuwd naar je eerste echte topduel. De clash met FC Porto.

Geplaatst

Gaat op alle vlakken prima! In de EL sta je goed bovenaan in een nijdige poule. Met Arezo een prima talent gehaald. 

Geplaatst

Aardig begonnen. Met figo heb je wel een naam die spelers aantrekt om toch voor sporting te kiezen. Je bent ook al goed gestart in de EL. Nu komt de 1e echte test. Ben benieuwd of je een resultaat weet te behalen