Jump to content
Jeroen.

[Sign-Up] Can you keep your sheet clean?

Recommended Posts

De dubbel gepakt met Dinamo en eerste keus in het nationale elftal, prachtig! Nu hopen op een transfer naar een topclub. Yeyni Skorni is er klaar voor om ook in de grootste competities zijn naam alle eer aan te doen.

Ruby doet het beter en beter: mooi! Dat de concurrentie bij de nationale ploeg voorlopig nog te sterk is lijkt me normaal. Eerst op clubniveau verder groeien is de boodschap.

1234254469_keepyoursheetclean.png.9a5ed2cce7145b52125b0aa63842ad60.png

En daarmee zijn we aangekomen bij de laatste vijf doelmannen die hun derde seizoen in het profvoetbal erop hebben zitten. We beginnen in Italië waar Adam Szilágyi na zijn transfer voornamelijk de reservebank goed heeft leren kennen. Aan het begin van het seizoen kwam hij nog negen keer in actie voor Ferenczvaros alvorens de overstap te maken naar Inter. Bij de club uit Milaan ging Samir Handanovic vorig seizoen met pensioen en in de opvolging van de Sloveen lijkt de Roemeen Ionut Radu momenteel een streepje voor de hebben op onze Hongaarse vriend. Slechts vijf wedstrijden ruimde Antontio Conte een plaatsje in de basis in voor hem en met één invalbeurt erbij kwam zijn totaal op zes bij de nummer twee van de Serie A. In deze zes optredens wist Adam Szilágyi wel drie keer de nul te houden en met vier doelpunten in de overige drie wedstrijden werd hij gemiddeld met een 7,05 gewaardeerd. 

Spoiler

SFglYpa.png

Op het wonderschone Las Palmas begin Marcos inmiddels een favoriet van de fans te worden. Ondanks de uitstekende prestaties van de jonge doelman blijft UD Las Palmas echter op een teleurstellende elfde plaats steken waarmee promotie er wederom niet in zit. In veertig wedstrijden wist Marcos twaalf keer de nul te houden terwijl hij liefst zesenveertig keer moest vissen. Dat dit niet aan hem ligt is duidelijk is de gemiddelde waardering van een 7,24 en het is dan ook wachten totdat de Spanjaard een kans krijgt op een hoger niveau. 

Spoiler

En6VxYT.png

In de Verenigde Staten begint Russell Wilson inmiddels ook steeds meer naam te maken. Bij Inter Miami is de jonge doelman de vaste keus van Chris Armas en inmiddels heeft hij zich ook mogen melden bij het nationale team. Achter Zach Steffen lijkt bondscoach Gregg Berhalter de voorkeur te hebben voor keepers die in Florida spelen want naast Alex Bono van Orlando City zit ook Russel Wilson bij de selectie van team USA. Zijn debuut heeft hij nog niet mogen maken. Bij zijn club kwam hij dit seizoen al tot twintig optredens waarin hij tweeëntwintig keer moest vissen. Zes keer hield hij de nul en met een 6,93 heeft hij een stabiele rol bij de huidige nummer drie van de Eastern Conference. Zijn prestaties beginnen ook in Europa op te vallen want zowel Tottenham Hotspur als Borussia Dortmund schijnen interesse te hebben in zijn diensten.

Spoiler

dVlh3pS.png

Dan zijn we toe aan de tweede keeper die bij Ajax onder contract staat. De Nieuw-Zeelander Taika maakte in januari de overstap naar Amsterdam waar hij tot nu toe vooral zijn minuten voor Jong Ajax maakte. Tien wedstrijden mocht hij in actie komen voor de reserves waarin hij elf keer de bal uit het net mocht vissen. Twee wedstrijden hield hij de nul en met een gemiddelde van 7,09 zal hij ongetwijfeld tevreden zijn. Ook mocht hij bij de jaarlijkse tombola aan het eind van het seizoen van Erik ten Hag zijn debuut voor het eerste elftal maken. Tussen drie optredens van Calvin Raatsie mocht hij tegen Vitesse het doel verdedigen. Een teleurstellend 2-0 verlies in de eigen Johan Cruijff Arena was het resultaat van zijn debuut.

Spoiler

27HaIhW.png

Dan ter afsluiting naar de tweede doelman die bij Juventus onder contract staat. Waar Israel Sergio al jaren onder contract staat bij de Oude Dame kwam daar vorige zomer de Argentijn Wesley bij. En voorlopig lijkt de technische leiding een voorkeur te hebben voor de aankoop. Waar Israel Sergio nog altijd wacht op zijn debuut voor de hoofdmacht mocht Wesley al wel debuteren. In de tweede seizoenshelft kwam hij tot drie optredens als vervanger van eerste keus Wojciech Szczesny. In deze drie wedstrijden hield hij twee keer de nul terwijl hij in de andere wedstrijd één keer gepasseerd werd. Met een invalbeurt in de Champions League erbij kwam hij totaal vier keer in actie waarbij hij gemiddeld met een 7,8 werd beoordeeld.

Spoiler

dbILi3p.png

@FlyD @Christiano @Fantasy @Juca @capelle1212 @RubenS2 @ElMarcos @Reflex @Adesanya @komodo25 @Isco22 @Copywriter @spaansetukker @van der Water @Geppiej @chrisje1993 @Kelvin @neva @Jespresso @Nummerke10 @Mordurette @jenskee

Volgens mij mag ik zeer tevreden zijn met mijn seizoen en heb ik mij goed kunnen ontwikkelen. Benieuwd of ik komende zomer een stap kan maken en of er clubs komen waar ik uitzicht heb op minuten.