Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Praatprogramma's

Mvdv

Aanbevolen berichten

Citaat

Marco van Basten hoopt door middel van een geschreven brief door te dringen tot FIFA-baas Gianni Infantino. De Nederlandse oud-speler wil dat Infantino gaat overwegen zuivere speeltijd in te voeren om spelbederf te voorkomen. 

Volgende de legendarische spits wordt het voetbal verpest door het gedrag van de spelers. 'Omdat iedereen met van alles en nog wat bezig is, behalve met het spel zelf. Het is droevig. Bij AS Roma tegen Sevilla dacht ik in de rust: het is een Europacup-finale, maar ik ben het kijken beu. Ik ben overgeschakeld naar het kijken van een serie', schrijft Van Basten. 'Naar voetbal kijken wordt een vermoeiende klus zo.'

Van Basten hoopt dat Infantino overweegt om twee regels door te voeren. Ten eerste: alleen de aanvoerder praat nog met de scheidsrechter, alle andere spelers blijven weg. Gebeurt dit toch? Dan krijgt de speler geel, zelfs als deze al geel heeft. De tweede maatregel betreft zuivere speeltijd. 'Je ziet dat er sinds het WK in Qatar wel meer extra tijd wordt bijgetrokken, maar dat is nutteloos als spelbederf en onderbrekingen ook in die extra tijd schering en inslag zijn', meent Van Basten.

Volgens Van Basten reflecteert het wangedrag in de voetballerij nameijk ook in de maatschappij. 'Je hebt zo’n dieptepunt gezien als bij AS Roma - Sevilla. Qua wedstrijd, maar ook hoe de spelers en trainers zich gedragen, schandalig. En een dag later wordt die arbiter aangevallen door fans op een vliegveld. Voetbal heeft zoveel invloed op de maatschappij. Dan moet je als FIFA en als Infantino toch denken: we gaan direct grenzen stellen en die bewaken?', besluit Van Basten. 

Wist even niet waar ik het moest plaatsen, maar wat vinden jullie van zuivere speeltijd? Of moeten er andere regels komen? 

Ik weet van mezelf dat ik buiten Ajax, Manutd en Barca nauwelijks meer echt voetbal kijk of op een tweede scherm. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De belangrijkste regel is natuurlijk geel voor iedereen die protesteert bij de scheidsrechter. Protesteert het hele team? Dan alle elf op de bon. Het gaat een tijdje de spuigaten uitlopen met rode kaarten maar de spelers leren het vanzelf wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan een scheids nu al doen in principe.

Ik vind een objectieve waarneming voor tijdrekken wel iets, want nu zie je het vaak geel gegeven worden in de slotfase als het publiek gaat fluiten oid. Terwijl bij een doeltrap in de eerste helft misschien veel meer tijd wordt gerekt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De uitzending van Studio Voetbal van vanavond was vuurwerk. Normaal gesproken gebruik ik dit soort programma's altijd om in slaap te vallen, maar niet vandaag. Zelden een uitzending met zo'n hoog wtf-gehalte meegemaakt. Verwijten over en weer, boude uitspraken en zelfs wat opmerkingen die gerust onder het kopje 'smaad en laster' gezet kunnen worden. Ik weet niet wat voor middelen Van der Vaart en Van Hooijdonk tot zich hadden genomen, maar het was niet bevorderlijk voor de sfeer. Wel boeiend om naar te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rogier.:

Heerlijke aflevering toch, heb ook met stijgende verbazing zitten kijken  Hoop voor Pi-Air dat hij zijn woorden nog terug kan nemen, want dat was toch behoorlijk laag en risicovol voor zijn plek als analist.

Inderdaad risicovol dit. Sterker nog, ik zou er niet van opkijken als Steijn er een zaak van probeert te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Maurice Steijn heeft Pierre van Hooijdonk gesommeerd zijn uitspraken in Studio Voetbal, dat de Ajax-trainer in zijn tijd bij NAC Breda betrokken was bij ’duistere deals met zaakwaarnemers’, te rectificeren. Dat bevestigen bronnen rondom Ajax tegenover De Telegraaf.

In een door de bekende voetbaladvocaat Jan Kabalt verstuurde brief staat dat de analist en oud-voetballer van onder meer NAC Breda, Feyenoord, Benfica, Fenerbahçe, Celtic en Oranje op de nieuwssite van de NOS en in het voetbalpraatprogramma zelf afstand moet nemen van zijn eerdere uitspraken.

Zo niet dan volgt een kortgeding, waarin door Steijn en zijn advocaat hetzelfde zal worden geëist. Steijn en Kabalt overwegen anders aangifte tegen Van Hooijdonk te doen wegens laster en smaad.

Heer-lijk :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Rogier.:

Heerlijke aflevering toch, heb ook met stijgende verbazing zitten kijken :-D Hoop voor Pi-Air dat hij zijn woorden nog terug kan nemen, want dat was toch behoorlijk laag en risicovol voor zijn plek als analist.

Pierre is een vreselijke vent, maar hij moet de waarheid niet terugnemen. Is niks laags aan. Het enige wat laag is, is die plofkop van een Manders. Niet alleen bij NAC had hij schimmige dealtjes, ook bij ons had hij een dubbele agenda. Hij was ook goed in geld uitgeven wat er niet was!

Link naar opmerking
Deel via andere websites