Socrates Geplaatst 17 februari 2022 Share Geplaatst 17 februari 2022 Zojuist zei ElMarcos: Je zou dit gedrag ook best een maatschappelijk probleem kunnen noemen. Dit komt natuurlijk niet alleen voor bij Ajax, The Voice, het voetbal of Hilversum. Ik vrees dat dit op heel veel verschillende plekken voor komt. Denk dat het goed is om onze ogen daar niet voor te sluiten. Al moeten we dan wel naar een ander deel van dit forum. Dat is het ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 17 februari 2022 Share Geplaatst 17 februari 2022 22 minuten geleden zei Socrates: Een simpele stelling tegenspreken en een zelfbegane retorisch verwijt terugkoppelen is voor jou genoeg om over 'jongens' en 'deze onzin' te spreken? Een beetje makkelijk en wat lafjes als je het mij vraagt, Erwin, maar bon. Ik zeg nergens dat er iemand gelijk of ongelijk heeft. Waar het mij om gaat is dat jij-bakken als ' viel ook niet anders te verwachten bij jou.' onnodig zijn ook al vind je nog dat je zo gelijk hebt. 14 minuten geleden zei cimbomcu: Leg eens even uit waar ik mee moet kappen. Je blaast de hele reactie van Socrates op en legt hem op het eind dingen in de mond die die helemaal niet beweert. Kortom jullie waren alleen elkaar aan het opnaaien en ik denk niet dat iemand dat wilt lezen hier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 17 februari 2022 Share Geplaatst 17 februari 2022 2 minuten geleden zei Erwin.: Ik zeg nergens dat er iemand gelijk of ongelijk heeft. Waar het mij om gaat is dat jij-bakken als ' viel ook niet anders te verwachten bij jou.' onnodig zijn ook al vind je nog dat je zo gelijk hebt. Daar kan ik mee leven, prima. Maar soms zeg je eens iets onnodigs wanneer bepaalde lieden weer eens op een discutabel niveau discussiëren hier. Dat begint namelijk steeds meer een gewoonte te worden, dat is dan weer mijn punt van lichte frustratie. Maar ik zal mij in dit topic in elk geval focussen op zij die wel willen/kunnen, daar was ik ook al mee begonnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 17 februari 2022 Share Geplaatst 17 februari 2022 Ik vermaak me kostelijk als die Ben van de Burg bij VI Vandaag zit. Je gooit er een kwartje in en die vent lult zo de uitzending vol. Zijn enthousiasme is erg aanstekelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 februari 2022 Share Geplaatst 17 februari 2022 9 minuten geleden zei Erwin.: Ik zeg nergens dat er iemand gelijk of ongelijk heeft. Waar het mij om gaat is dat jij-bakken als ' viel ook niet anders te verwachten bij jou.' onnodig zijn ook al vind je nog dat je zo gelijk hebt. Je blaast de hele reactie van Socrates op en legt hem op het eind dingen in de mond die die helemaal niet beweert. Kortom jullie waren alleen elkaar aan het opnaaien en ik denk niet dat iemand dat wilt lezen hier Wat een onzin, gelukkig zeg je zelf al ''op het eind'' erbij. Eerst moet ik 3 posts slikken over bekrompenheid, domheid en supportersgelul. En daarna kom ik met dat hij normaal mag reageren en dan ga je daarop in? Slappe hap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 17 februari 2022 Share Geplaatst 17 februari 2022 @cimbomcu ik heb je een keer op MU meeitng ontmoet en dat was echt heel geweldig, en je hebt me daar positief verrast. Maar laten we wel wezen, je post niveau hier in voetbal board is nog zo belabberd en slecht als 10-13 jaar geleden. En ja ik kan het weten want ik zet mezelf ook regelmatig nog steeds voor lul op dit forum. Als je Socrates niet wilt geloven lees dan iig posts van @Lenstra goed door, die altijd neutraal en objectief is en naar feiten kijkt en niet naar onderbruik gevoelens. Jack van Gelder en co zitten gewoon onwijs fout. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 17 februari 2022 Share Geplaatst 17 februari 2022 Nu weer over praatprogramma's mensen. Laatste waarschuwing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 17 februari 2022 Share Geplaatst 17 februari 2022 4 minuten geleden zei E2E: Vroeger kon je een waarschuwing krijgen als je als niet-mod in het rood ging schrijven Naast spookambtenaar ben ik ook spookmoderator Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 17 februari 2022 Share Geplaatst 17 februari 2022 Citaat Ronald de Boer heeft maandagavond zijn kijk gegeven op de situatie van Marc Overmars bij Ajax. Aan tafel bij Rondo vertelde de analyticus dat hij zijn oud-ploeggenoot bij onder meer het Nederlands elftal de waarheid heeft gezegd in een appje. “Marc, je hebt er een zooitje van gemaakt”, schreef De Boer, die een hartje als reactie kreeg op zijn bericht. De Boer zei verder dat hij zich weinig kan voorstellen van de vermeende ‘haantjescultuur’ bij Ajax. “Er werken ruim 400 mensen bij Ajax en door dit voorval, wat blijkbaar een ernstig vergrijp is, wordt er maar gezegd dat er een haantjescultuur is”, haakte De Boer in op de actualiteit. “Dat is in mijn ogen reinste onzin. Er werken mensen keihard en dan wordt er maar gedacht: jij werkt bij Ajax, dus jij gedraagt je ook naar de slogan ‘Wij zijn Ajax, wij zijn de beste’. Als ik bijvoorbeeld naar Erik ten Hag kijk, dan is dat is in mijn ogen een voorbeeld van beschaafdheid. Als ik naar de jeugdtrainers bij Ajax kijk, dan zijn dat allemaal hardwerkende gasten die ambities hebben om hoofdtrainer te worden. Het is totaal niet zo dat ik denk: er lopen gasten rond die allemaal denken dat ze Johan Cruijff zijn en zich daarnaar gedragen.” “Verder heb je alleen maar mensen die opgeleid zijn, bijvoorbeeld om het socialmediaplatform een gezicht te geven, of de zakenrelaties”, vervolgde De Boer. “Ik ken alleen maar geweldige mensen, die waarschijnlijk heel hard gestudeerd hebben en geweldig werk verrichten voor Ajax. Natuurlijk kan het er zijn, maar het kan hier aan tafel ook zijn. Ik denk niet dat Overmars dat even op straat wilde gooien. Hij wilde niet dat het bekend werd. Dit soort voorvallen gebeuren dan helaas en vaak reageer je dan te laat pas”, opperde de analist, die al contact heeft gehad met Overmars. “Als je de beslissing neemt dat je opstapt, dan betekent het dat je er een behoorlijk zooitje van hebt gemaakt. Ik heb echt alles met hem meegemaakt, alle successen... Hij is gewoon one of the guys. Aan het begin geloof je het ook gewoon niet. Ik dacht echt: denk je dat je Brad Pitt bent of zo? Dat heb ik hem ook geschreven: ‘Marc je hebt er een zooitje van gemaakt. Ik hoop dat je eruit komt, maar het is vreselijk.’ Hij stuurde een hartje terug. Ik meen het ook echt, ook voor zijn familie is dit klote. Maar hij moet nu stilzitten en geschoren worden", besloot De Boer. Om over praatprogramma's te praten, ik vond dit nogal triest van De Boer. Waarom in de media trots verkondigen dat je een berichtje naar Overmars heb gestuurd en ook de inhoud er van bespreken. Hou dat gewoon lekker voor jezelf, vooral als je jarenlang met die gast hebt samengespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 17 februari 2022 Share Geplaatst 17 februari 2022 6 uur geleden zei E2E: Vroeger kon je een waarschuwing krijgen als je als niet-mod in het rood ging schrijven Oh, goeie tip @Beppu: waarschuwing voor jou Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 19 februari 2022 Share Geplaatst 19 februari 2022 Dit heb ik dus met Marjan Olfers "Er hebben heel veel mensen zich gestoord aan de rol van Marjan Olfers in de afgelopen weken in de media", aldus Verweij. "Ze zat bij Beau en bij een hele boel andere programma's. Maar ik heb haar ook op de radio gehoord. En dat is prima. Zij is hoogleraar Sport en Recht en ook kundig in heel veel zaken in die turnaffaire (over vermeende fysieke en geestelijke mishandeling van enkele turnsters, red.). Daar had ze uitstekende punten, denk ik. Alleen wat ontbrak in mijn ogen is dat ze heel duidelijk aangaf dat zij ook rvc-lid is geweest bij Ajax. En dat nou niet heel goed heeft gedaan. Sterker nog, het bleek dat Louis van Gaal niet rechtmatig was aangesteld (als technisch directeur, red.) en er werd een mes in de rug van Johan Cruijff gepland." En zij stond lijnrecht tegenover de voetballers, waaronder Marc Overmars", brengt Verweij in herinnering. "En dat is zelfs tot een rechtszaak gekomen. Dus zij stond in de rechtszaal tegenover Overmars, die toen nog geen technisch directeur was. Maar zich wel dusdanig betrokken voelde bij Ajax dat hij het opnam tegen de toen zittende rvc. En die rancune proef je wel. En wat ik heel gek vind van een hoogleraar is dat ze een aantal open eindjes neerlegt bij Studio Voetbal door onder meer te stellen dat ze vreest dat er nog iets gaat gebeuren bij een andere betaaldvoetbalclub. Daarmee maak je zoveel clubs verdacht, dat vind ik heel raar." "Ze zegt ook dat ze een geluidsopname heeft van de personeelsbijeenkomst bij Ajax. Ja, vreemd vind ik dat van een hoogleraar, dat je dat hebt van een besloten bijeenkomst", voegt Verweij daaraan toe. "Maar ook de woorden van Menno Geelen (commercieel directeur Ajax, red.), die door het personeel werd gevraagd van: 'Spreek je nou eens uit'. En dat ook heel duidelijk heeft gedaan. En daar werd onterecht de conclusie aan verbonden dat Geelen aangaf dat er nog veel meer naar boven zou komen. Ja, dat heeft hij niet gezegd. En als ze dan toch een geluidsopname heeft, dan moet ze het wel goed verwoorden. En niet op deze manier", stelt de Ajax-volger. Valentijn Driessen mengt zich later in de podcast ook in de discussie over de rol van Olfers. "Ik krijg net een appje en dat is in het verlengde van wat Mike (Verweij, red.) zei over Olfers. En dat gaat over Steven ten Have (voormalig voorzitter van de rvc van Ajax, red.). Die indirect ook zijn gezicht heeft laten zien in die hele Ajax-saga. Hij was degene die samen met Olfers achter de rug van Johan Cruijff Louis van Gaal hebben benoemd als directeur. Wat uiteindelijk is teruggedraaid door de rechter." "Die is commissaris van de VEB, de Nederlandse vereniging van effectenbezitters. En laat die vereniging nou afgelopen maandag een brief hebben gestuurd naar Ajax, waarin zij opheldering hebben gevraagd over wat er bij Ajax allemaal aan de hand is. En die vinden dat de aandeelhouders zijn zijn benadeeld voor hetgeen wat er bij Ajax is gebeurd. Dat de raad van commissarissen niet heeft ingegrepen bij die contractverlenging van Marc Overmars, terwijl ze daarvoor al signalen en geluiden hadden gehoord over het grensoverschrijdende gedrag." Verweij vindt dat Ten Have gezien zijn Ajax-verleden niet zo hoog van de toren moet blazen. "Hij is door de rechter destijds echt als een kleuter teruggefloten. Die heeft onrechtmatig Louis van Gaal en Danny Blind aangesteld. Dus om nu Ajax aan te spreken op dingen die niet goed zouden zijn gegaan. Ik zou even mijn mond houden, denk ik", zo besluit Verweij zijn relaas over Ten Have. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 20 februari 2022 Share Geplaatst 20 februari 2022 5 uur geleden zei cimbomcu: Dit heb ik dus met Marjan Olfers "Er hebben heel veel mensen zich gestoord aan de rol van Marjan Olfers in de afgelopen weken in de media", aldus Verweij. "Ze zat bij Beau en bij een hele boel andere programma's. Maar ik heb haar ook op de radio gehoord. En dat is prima. Zij is hoogleraar Sport en Recht en ook kundig in heel veel zaken in die turnaffaire (over vermeende fysieke en geestelijke mishandeling van enkele turnsters, red.). Daar had ze uitstekende punten, denk ik. Alleen wat ontbrak in mijn ogen is dat ze heel duidelijk aangaf dat zij ook rvc-lid is geweest bij Ajax. En dat nou niet heel goed heeft gedaan. Sterker nog, het bleek dat Louis van Gaal niet rechtmatig was aangesteld (als technisch directeur, red.) en er werd een mes in de rug van Johan Cruijff gepland." En zij stond lijnrecht tegenover de voetballers, waaronder Marc Overmars", brengt Verweij in herinnering. "En dat is zelfs tot een rechtszaak gekomen. Dus zij stond in de rechtszaal tegenover Overmars, die toen nog geen technisch directeur was. Maar zich wel dusdanig betrokken voelde bij Ajax dat hij het opnam tegen de toen zittende rvc. En die rancune proef je wel. En wat ik heel gek vind van een hoogleraar is dat ze een aantal open eindjes neerlegt bij Studio Voetbal door onder meer te stellen dat ze vreest dat er nog iets gaat gebeuren bij een andere betaaldvoetbalclub. Daarmee maak je zoveel clubs verdacht, dat vind ik heel raar." "Ze zegt ook dat ze een geluidsopname heeft van de personeelsbijeenkomst bij Ajax. Ja, vreemd vind ik dat van een hoogleraar, dat je dat hebt van een besloten bijeenkomst", voegt Verweij daaraan toe. "Maar ook de woorden van Menno Geelen (commercieel directeur Ajax, red.), die door het personeel werd gevraagd van: 'Spreek je nou eens uit'. En dat ook heel duidelijk heeft gedaan. En daar werd onterecht de conclusie aan verbonden dat Geelen aangaf dat er nog veel meer naar boven zou komen. Ja, dat heeft hij niet gezegd. En als ze dan toch een geluidsopname heeft, dan moet ze het wel goed verwoorden. En niet op deze manier", stelt de Ajax-volger. Valentijn Driessen mengt zich later in de podcast ook in de discussie over de rol van Olfers. "Ik krijg net een appje en dat is in het verlengde van wat Mike (Verweij, red.) zei over Olfers. En dat gaat over Steven ten Have (voormalig voorzitter van de rvc van Ajax, red.). Die indirect ook zijn gezicht heeft laten zien in die hele Ajax-saga. Hij was degene die samen met Olfers achter de rug van Johan Cruijff Louis van Gaal hebben benoemd als directeur. Wat uiteindelijk is teruggedraaid door de rechter." "Die is commissaris van de VEB, de Nederlandse vereniging van effectenbezitters. En laat die vereniging nou afgelopen maandag een brief hebben gestuurd naar Ajax, waarin zij opheldering hebben gevraagd over wat er bij Ajax allemaal aan de hand is. En die vinden dat de aandeelhouders zijn zijn benadeeld voor hetgeen wat er bij Ajax is gebeurd. Dat de raad van commissarissen niet heeft ingegrepen bij die contractverlenging van Marc Overmars, terwijl ze daarvoor al signalen en geluiden hadden gehoord over het grensoverschrijdende gedrag." Verweij vindt dat Ten Have gezien zijn Ajax-verleden niet zo hoog van de toren moet blazen. "Hij is door de rechter destijds echt als een kleuter teruggefloten. Die heeft onrechtmatig Louis van Gaal en Danny Blind aangesteld. Dus om nu Ajax aan te spreken op dingen die niet goed zouden zijn gegaan. Ik zou even mijn mond houden, denk ik", zo besluit Verweij zijn relaas over Ten Have. Had hij dit maar 10 jaar van te voren bedacht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 20 februari 2022 Share Geplaatst 20 februari 2022 Die Verweij en Driessen zijn ook niet zo goed in redeneren, hè. Allemachtig, dat krijgt gewoon vrij spel bij één van de grootste kranten van het land. Wel een slechte, maar toch. En een bedrijf dat niet om opheldering mag vragen over seksueel wangedrag omdat ze toevallig een medewerker hebben die ooit in functie van de club is teruggefloten door de rechter obv een onrechtmatige aanstelling. Nee, dat heeft echt heel veel met elkaar te maken inderdaad. Wat een niveau, kunnen zo SCC hier in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 20 februari 2022 Share Geplaatst 20 februari 2022 Spoiler Dit is wat ik heb bij al dat gezeur op Olfers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 20 februari 2022 Share Geplaatst 20 februari 2022 Oh, nice meme. I'm stealing that one! @cimbomcu, die redenering rondom Olfers rammelt. Die rancune over iets wat tien jaar geleden is gebeurd, ik haal het er niet uit. Ze zit daar in een andere hoedanigheid, vanuit haar expertise, niet om als voormalig bestuurder haar gal te spuwen. Dat zou net zoiets zijn als dat ik een leerling niet mag aanspreken op vervelend gedrag, omdat ik vroeger zelf regelmatig uit de les ben gezet, omdat ik een klein eikeltje was (en ben). Wat er toen is gebeurd, staat voor mijn gevoel los van wat er nu is gebeurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 20 februari 2022 Share Geplaatst 20 februari 2022 4 uur geleden zei Nom de Guerre: Oh, nice meme. I'm stealing that one! @cimbomcu, die redenering rondom Olfers rammelt. Die rancune over iets wat tien jaar geleden is gebeurd, ik haal het er niet uit. Ze zit daar in een andere hoedanigheid, vanuit haar expertise, niet om als voormalig bestuurder haar gal te spuwen. Dat zou net zoiets zijn als dat ik een leerling niet mag aanspreken op vervelend gedrag, omdat ik vroeger zelf regelmatig uit de les ben gezet, omdat ik een klein eikeltje was (en ben). Wat er toen is gebeurd, staat voor mijn gevoel los van wat er nu is gebeurd. Ik ken zelf een voorbeeld van een conflict tussen student en docent. Student krijgt voor zijn scriptie die docent als begeleider, student ageert daar tegen en krijgt een andere begeleider. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 20 februari 2022 Share Geplaatst 20 februari 2022 16 minuten geleden zei cimbomcu: Ik ken zelf een voorbeeld van een conflict tussen student en docent. Student krijgt voor zijn scriptie die docent als begeleider, student ageert daar tegen en krijgt een andere begeleider. Heel goed dat je dat gedaan hebt, maar dan is daadwerkelijk sprake van een machtsverhouding en die ontbreekt in deze casus. Ik trachtte enkel een analogie te gebruiken om aan te geven dat gemaakte fouten uit het verleden niet per definitie inhouden dat iemand geen mening mag hebben over een bepaald onderwerp. In deze context heeft iemand een mening die een groep mensen niet bevalt en dus pleegt de groep karaktermoord op basis van aannames omtrent motieven en niet-geverifieerde beweringen. Verre van chique. Er wordt inhoudelijk gewoon niet gereageerd op wat ze zegt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 20 februari 2022 Share Geplaatst 20 februari 2022 1 minuut geleden zei Nom de Guerre: Heel goed dat je dat gedaan hebt, maar dan is daadwerkelijk sprake van een machtsverhouding en die ontbreekt in deze casus. Ik trachtte enkel een analogie te gebruiken om aan te geven dat gemaakte fouten uit het verleden niet per definitie inhouden dat iemand geen mening mag hebben over een bepaald onderwerp. In deze context heeft iemand een mening die een groep mensen niet bevalt en dus pleegt de groep karaktermoord op basis van aannames omtrent motieven en niet-geverifieerde beweringen. Verre van chique. Er wordt inhoudelijk gewoon niet gereageerd op wat ze zegt. Ik dacht te hebben gelezen dat ze dat wel deden. Bijvoorbeeld over die open eindjes. Ze kwam ook met 2 voorbeelden van Menno Geelen en Miel Brinkhuis waar gewoon ook hele andere geluiden klinken. Waarom roept ze dat dan zomaar? Ik vind dat echt kwalijk. Los van Olfers ben ik gewoon van mening dat als je zelf iets illegaals hebt gedaan bij hetzelfde bedrijf en je met ruzie bent vertrokken, dat het niet geloofwaardig overkomt om dan over datzelfde bedrijf te gaan praten. Of dat nou 5 of 10 jaar geleden is. Over haar expertise ben ik het ook oneens, ze roept naar mijn idee teveel dingen wat gewoon niet te checken valt en zeker dus in haar positie gevaarlijk is om zomaar iets te zeggen. Daarnaast lijkt mij niet dat we op dit thema maar 1 deskundige hebben in het hele land en dat is mevrouw Olfers, zijn vast genoeg anderen die graag willen aanschuiven. Als ik moest kiezen tussen optie 1 die een dubieus verleden heeft bij hetzelfde bedrijf, of optie 2 eentje die er echt helemaal buitenstaat dan kies ik toch echt voor optie 2. Schijn van belangenverstrengeling voorkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 6 maart 2022 Share Geplaatst 6 maart 2022 Kijkt er wel eens iemand Goedemorgen Eredivisie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 6 maart 2022 Share Geplaatst 6 maart 2022 1 uur geleden zei cimbomcu: Kijkt er wel eens iemand Goedemorgen Eredivisie. Voor mij te vroeg, maar je doelt vast op de Tadic discussie toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 6 maart 2022 Share Geplaatst 6 maart 2022 3 minuten geleden zei La Pulga: Voor mij te vroeg, maar je doelt vast op de Tadic discussie toch? Oh nee, dat heb ik gemist. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 6 maart 2022 Share Geplaatst 6 maart 2022 1 uur geleden zei cimbomcu: Kijkt er wel eens iemand Goedemorgen Eredivisie. Ja, wel regelmatig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 12 april 2022 Share Geplaatst 12 april 2022 Van Basten helemaal op zijn pik getrapt omdat Ancelotti Benzema met hem vergeleek :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 april 2022 Share Geplaatst 12 april 2022 6 minuten geleden zei cimbomcu: Van Basten helemaal op zijn pik getrapt omdat Ancelotti Benzema met hem vergeleek :r Dat vind ik eerder compliment voor Marco. Benzema heeft ie veel langere carriere en draagt Real in feite sinds CR weg is... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 13 april 2022 Share Geplaatst 13 april 2022 14 uur geleden zei Kyrill: Dat vind ik eerder compliment voor Marco. Benzema heeft ie veel langere carriere en draagt Real in feite sinds CR weg is... Daar kunnen wij denk ik niet over oordelen. We zijn beiden niet de jongste. Maar hij is in 1995 gestopt, dus wij hebben zijn actieve carrière niet echt meegemaakt toch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten