Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Praatprogramma's

Mvdv

Aanbevolen berichten

Toch is de kern van de boodschap van Dries Boussatta nog niet eens zo slecht hoor. Alleen als je zo aanvallend aan een tafel gaat zitten valt dat volledig in het niet.  

Alleen maar over en weer schreeuwen, alleen maar verwijten naar elkaar. Werkelijk niks wat ook maar enigszins bij gaat dragen aan een constructief gesprek. Wat pijnlijk slecht dit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan Derksen biedt allesbehalve zijn excuses aan voor zijn grap over rapper Akwasi. De analist van Veronica Inside bijt maandagavond in debat met topadvocaat Natacha Harlequin en Dries Boussatta, die te gast zijn in de talkshow, fel van zich af. "Ik bied mijn excuses niet aan, ik trek het boetekleed niet aan en ik ga niet door het stof", zo opende Derksen de avond.

Derksen begint met context te schetsen over zijn uitspraak. "Hoe ontstaat zoiets: ik had nog nooit van Akwasi gehoord. Die zie ik op een plein, staat ie opeens heel emotioneel te schreeuwen, op te roepen tot agressie en geweld. Dat vond ik vreemd. Het was een hele vredige goede demonstratie verder. En dan komt zo'n man, die gaat daar staan te schreeuwen. Toen mocht ie later bij Beau dat nog een keer in andere woorden herhalen, zonder enig tegengas. Dan denk ik: hoe is het in godsnaam mogelijk? Dat iemand zo'n vredige demonstratie kaapt, om geobsedeerd door Zwarte Piet, zo'n hele avond te verstieren."

"Toen heb ik dus heel cynisch, als kat naar Akwasi, gezegd: 'Het is toch niet Akwasi, weten we dat zeker?' Dat was alles. In dit programma heb je meningen. Als wij over racisme praten, heb je meningen, maar je hebt in dit programma ook grappen. Of het een goede grap is? Ik kan haast niet zeggen dat het een goede grap is als ik de media deze week gevolgd heb, want ik heb ze links en rechts om de oren gekregen. Ik vind het gekke. Ik maak een verkeerde grap, die wordt uitvergroot en wordt een nationale rel, maar Akwasi roept op tot geweld, en dat wordt geaccepteerd. Dat vind ik gek."

Advocaat Natacha Harlequin is met name benieuwd naar de intentie van Derksen met zijn grap. "Mijn ergernis over het gedrag van Akwasi, én op de Dam, én bij Beau, uiten", aldus Derksen. "Ik dacht: die mag wel een tikje terug hebben, dat hij niet iedere demonstratie kan kapen met zijn geschreeuw over Zwarte Piet." Harlequin reageert daarop als volgt: "Dat tikje terug wordt een vuistslag op zijn huidskleur, dat is hoe hij het aanvoelt." Derksen: "Maar hoe Akwasi het aanvoelt... hij moest eens weten hoe het Nederlandse volk het aanvoelt als hij oproept tot geweld. De intentie was niet meer dan een grap, omdat dit een programma is waar ook weleens een grap op tafel komt."

Derksen is hoogst verbaasd over de manier waarop de ophef over zijn uitspraak ontstond. "Ik vind het volkomen belachelijk. Het wordt creatief geknipt op internet gezet, want de uitzending was maandag, niemand heeft gereageerd. Ik heb dinsdag bij Beau gezeten, het er ook nog over gehad, niemand heeft erop gereageerd. Dan komt het op internet of waar dan ook, dan gaan de mensen die de uitzending niet gezien hebben, op een klein fragmentje op Facebook reageren. Dan krijg je een kettingreactie en dan heb je plotseling een rel. Het zal me een zorg zijn, maar ik vond dat ik het volste recht had om wat te zeggen over Akwasi. En als hij wit geweest was, en hetzelfde gezegd had op de Dam, had ik dezelfde grap gemaakt. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo relevant wat Akwasi ervan vindt, want ik heb me ontzettend aan zijn gedrag gestoord."

Als presentator Wilfred Genee zich in de discussie mengt, herhaalt Derksen dat hij absoluut zijn excuses niet aanbiedt. "Ik heb totáál geen spijt van deze grap, ondanks het feit dat het een verkeerde grap was, dat wil ik dan wel zeggen. Er zit helemaal geen intentie bij, dit ontstaat spontaan aan tafel hier."

Genieten dit hoor :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Regis:

Dries slaat ook echt altijd door. Overal waar die zit.   Dus dat kan niet verassend zijn.   Alleen laatste 20 minuten gezien. Vond Derksen daarin wel sterk.   

Die Boussatta was eigenlijk de perfecte tweede gast voor Natacha. De felheid van hem zorgde ervoor dat het al snel duidelijk was voor de heren dat je beter een gesprek met haar kon voeren en dat zij er ook zat voor het onderwerp waarover ze wouden praten en niet over Marokkanenuitspraken van zes jaar geleden. Haar verhaal kwam daardoor veel beter uit de verf dan zijn verhaal.

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Genee die alleen maar tegen johan in gaat, smerig. Die Dries ga ik nog geen woord aan vuil maken, oke één dan: misselijkmakend. Dat vrouwtje allemaal leuk en aardig hoe ze er tegenin gaat en d'r mening geeft maar ook zij draaft door. Kieft is gewoon een schat van een man en Gijpie zal 't allemaal een worst zijn. 

Kortom een waardeloze uitzending die ik gelukkig eerder heb afgezet. Pijnlijke, zeer pijnlijke, televisie..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Urbeto:

qrowum.png

Die Depay is ook echt een enorme sneuneus zeg, wat een kleuter. Moet gewoon zijn voeten laten spreken in plaats van dit soort clowneske tweets. Draagt niet bij aan welke discussie dan ook. 

Babel had ook al iets op zijn Insta gegooid geloof ik. Zijn ook geen jongens waarvan je inhoudelijk iets kan verwachten natuurlijk, maar wel ontzettend dom en hypocriet als je op roept tot een fatsoenlijk gesprek over de problematiek omtrent racisme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Christian.:

Vind Kieft wel een fijne man in deze discussie trouwens. Zonde dat hij niet zo vaak aan het woord komt tussen dit geweld. 

Mee eens. Kwam met sterke punten, beantwoordde gewoon alles heel kalm. Had veel meer aan het woord moeten komen wat mij betreft.

Die Natascha moest ik eerst heel erg aan wennen, maar kwam op een gegeven moment echt met goede punten. Ontdooide ook wel door Van der Gijp zijn opmerkingen. Ze kwam ook duidelijk niet om Derksen af te branden, maar om de dialoog aan te gaan. Dat werd extra benadrukt nadat hij zei "Ik probeerde een grap te maken" en zij daar nog even extra bij stil bleef staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites