iJefferd Geplaatst 15 april 2016 Share Geplaatst 15 april 2016 Wat is daar zo prachtig aan? Dat ene Derksen doordat ie weggepest is door een paar marokkaantjes in Gouda nu een mening vormt over alle Marokkanen bij amateurverenigingen.. Dat iemand dit doet bij de plaatselijke voetbalclub in een kantine waar 12 mensen naar luisteren prima. Maar naar zijn programma kijken wekelijks meer dan 300.000 mensen waarvan het publiek ook bestaat uit pubers die zelf geen mening kunnen vormen en niets van de wereld gezien hebben. Stelletje idioten zijn de mensen die dit goedkeuren en zelfs ondersteunen. Besef eerst eens ff wat er gezegd is voordat je doodleuk komt lullen dat het waar is. Ik heb zelf ook jarenlang gevoetbald in de regio Amsterdam. Mijn ervaringen waren ook dat zodra we tegen een team met veel Marokkaanse jongens speelden dat het 9 van de 10 keer direct ruzie/knokken was. Ze hebben blijkbaar allemaal je moeder geneukt, maar zodra je iets terug zegt dan is de wereld te klein. Derksen zegt gewoon de waarheid. Dat jij het wilt ontkennen, prima. Eens met Derksen. Dan maar een idioot, voetbal al 14 jaar en teams waar meer 'buitenlandse' jongens speelden dan 'Nederlandse' jongens zorgen bijna altijd voor gezeik. Is niks racistisch aan imo, gewoon een constatering o.b.v. mijn eigen ervaringen met die teams. Ook weleens met vrienden over dit onderwerp gehad, die hebben hetzelfde ervaren in al die jaren dat ze al voetballen. Volgens mij is een best groot deel van Nederland het daar ook wel mee eens en dan zijn vervolgens de 'buitenlandse' jongeren op hun pikkie getrapt. Zijn we opeens racistisch, beseffen we zogenaamd niet wat er gezegd is, scheren we een heel volk over één kam. Gaat nergens over. Precies dit ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 15 april 2016 Share Geplaatst 15 april 2016 Hij zegt het wel wat gechargeerd, zoals we van hem gewend zijn. Maar hij heeft wel een punt natuurlijk. Al geldt die uitspraak niet alleen voor allochtonen maar ook voor kampers. Ik kan je niet aanraden om op zondagochtend gezellig een potje voetbal uit bij Vinkenslag te spelen. Voor degene die Vinkenslag niet kennen. Jaar of 10 geleden hebben ze in Maastricht de hele autoweg geblokkeerd en zijn ze in het nieuws en alles geweest, omdat ze het niet eens waren dat de politie binnen was gevallen en de hele hennepkwekerij had opgerold. Centrum Boys, nog zoiets. Al kan het daar (en bij Vinkenslag, toen ze nog bestonden) best gezellig zijn als je zelf ook een beetje normaal doet. Dat provoceren valt wel mee en je moet er niet de wijsneus gaan uithangen, dan heb je daar, ongeacht de uitslag, een sportieve en gezellige ochtend/middag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivoo Geplaatst 15 april 2016 Share Geplaatst 15 april 2016 Gvd Vinkenslag, kan me daar nog een oefenwedstrijd van MVV herinneren jaar of 10 terug. Nou, nooit meer :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 15 april 2016 Share Geplaatst 15 april 2016 Ach jongens, we zijn het er toch allemaal wel mee eens dat er af en toe gewoon flink gevochten moet worden, in het belang van de club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mido Geplaatst 15 april 2016 Share Geplaatst 15 april 2016 Ik vond 't bij Pauw een beetje 'n kinderachtige discussie worden waar Johan ook niet goed uit kwam door de man tegenover hem alleen maar denigrerende opmerkingen toe te werpen. Maar tuurlijk heeft Johan gelijk als hij zegt dat clubs kapot gaan aan de vele buitenlanders die er lid zijn. Er word net gedaan (o.a. door Hugo Borst) of Derksen deze mening puur baseert op 't feit dat hij weggepest is in Gouda. Maar dat is natuurlijk onzin (zoals hij gister zei) heeft 'ie veel vrienden in het bestuur van amateurclubs en die vertellen hem allemaal dit soort verhalen, ik vond het wel mooi toen hij het had over de manieren hoe voorzitters van die amateurclubs probeerde allochtonen buiten de deur te houden. Dat soort verhalen herken ik wel: ik kende een bestuurder van Hermes DVS en die vertelde mij dat als een Marokkaan of Turk zich daar aanmeldde, hij ze vertelde dat voordat ze lid konden worden ze gelijk een half jaar contributie moesten over maken en dat had wel een afschrikeffect want de meesten wilde dat niet. Maar waarom deed hij dat nou? Nou omdat er in Rotterdam en Schiedam 'n hoop clubs failliet zijn gegaan omdat een hoop Turkse/Marokkaanse jongens zich aanmeldde bij zo'n vereniging en voor elk lid moet de club 'n bedrag aan de KNVB betalen maar vervolgens betaalde die jongens nooit hun contrubutie dus deze clubs hadden wel de lasten van die jongens maar nooit de inkomsten dus daarom bedacht deze Hermes-bestuurder dit: als ze dat half jaar in 1x betalen dan kunnen we daarvan makkelijk de kosten aan de KNVB betalen en zijn die jongens gewoon welkom wilde ze dat niet dan kwamen ze 'r bij Hermes niet in. Wat ook een probleem is bij Marokkaanse jongens in je team is het douchen, kijk hoe hun douchen maakt mij niet uit: of je nou doucht in je blote kont, je onderbroek of van mij part in je voetbalkleren dat is je eigen zaak maar het probleem is dat zij wel voor jouw willen bepalen hoe je doucht, zij eiste echt dat ik me onderbroek aan hield. Wat ik natuurlijk niet deed, flikker op! Maar dat soort gezeik heb je wel want ik had natuurlijk weer geen respect voor hun geloof en cultuur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 15 april 2016 Share Geplaatst 15 april 2016 Ik heb zelf ook jarenlang gevoetbald in de regio Amsterdam. Mijn ervaringen waren ook dat zodra we tegen een team met veel Marokkaanse jongens speelden dat het 9 van de 10 keer direct ruzie/knokken was. Ze hebben blijkbaar allemaal je moeder geneukt, maar zodra je iets terug zegt dan is de wereld te klein. Derksen zegt gewoon de waarheid. Dat jij het wilt ontkennen, prima. Precies dit ja. Luister, prima dat je jarenlang gevoetbald hebt en ik wil ook best geloven dat je fucking veel problemen hebt gehad met Marokkaanse jongens in een voetbalteam. Er is alleen 1 fucking grote maar... wat eigenlijk niet eens iets te maken heeft met wat jij zegt. Kijk als jij zegt dat Marokkanen voor problemen etc. zorgen, dan boeit het me echt niet. Je hebt vast in je leven wel wat problemen gehad met Marokkanen (geldt bij jouw net als bij heel veel Nederlanders dat Marokkanen gewoon gebruikt wordt om alle jongeren in NL van Marokkaans, Turks, elke land in het Midden-Oosten en Noord-Afrika te samenvatten? Zo niet, hoe weet jij dat het nou net precies Marokkanen waren waarmee je veel problemen hebt gehad en die je moeder geneukt hebben?) Het grote probleem is alleen dat door de uitspraken van Derksen en misschien nog erger de minister die vandaag zonder enige onderzoek gewoon de uitspraken van Derksen ondersteunt dat je een hele grote groep Marokkaanse jongens discrimineert. En ik ga niet in de slachtoffer rol kruipen van kijk mij armzalige Marokkaanse jongen die nu niet meer in een voetbalteam terecht komt. Je moet verder kijken dan dat.. Als ik later een zoontje heb van 7 jaar en ik wil hem graag laten voetballen bij de plaatselijke voetbalclub maar doordat zieke gekken in de media zoals Derksen ervoor gezorgd hebben dat hij niet meer in het team terecht kankomen omdat alle Marokkanen nou eenmaal voor overlast zorgen en ervoor zorgen dat amateurclubs naar de klote gaan, dan heb je in mijn ogen een probleem. Het is goed om problemen aan te kaarten, dat moet ook juist. Hugo Borst heeft dat prima gedaan. Je moet alleen wel weten wat je roept als je weet dat zowat heel de Nederlandse bevolking hiervan te horen gaat krijgen. Ik twijfel ook enorm aan wat Derksen wilt bereiken met zulke woorden. Het probleem aankaarten of gewoon fucking veel publicatie voor meneer en zijn programma. Een probleem aankaarten doe je namelijk niet op zo een manier, hierdoor vergroot je het probleem alleen maar. Door zulke shit zal een team wat nog nooit een Marokkaan in het elftal heeft gehad er ook nooit eentje accepteren. Daardoor krijg je juist meer teams waar alleen Marokkanen spelen of alleen Nederlanders. Terugkomend op wat ik net zei met weet jij wel zeker of het Marokkanen zijn.. Derksen gaf een heerlijk voorbeeld; Hij noemde voetballers op die zijn argument dat Marokkanen de sfeer verzieken moeten versterken, wie noemt ie op? Memphis fucking Depay. Juist ja. Kijk voor de grap eens na alle professionele voetbalteams in Nederland, kijk eens hoeveel Marokkanen er actief zijn in al die teams. Van hoeveel daarvan hoor je dat ze problemen veroorzaken? Onderzoek eens hoeveel Marokkaanse jongens voetballen bij een amateurclub, vervolgens kijk dan hoeveel daarvan er voor problemen zorgen? Als dan blijkt dat een grote deel daarvan inderdaad rotzakken zijn die amateurclubs failliet laten gaan; dan ben ik de eerste die het zal toegeven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 16 april 2016 Share Geplaatst 16 april 2016 Ik heb zelf ook jarenlang gevoetbald in de regio Amsterdam. Mijn ervaringen waren ook dat zodra we tegen een team met veel Marokkaanse jongens speelden dat het 9 van de 10 keer direct ruzie/knokken was. Ze hebben blijkbaar allemaal je moeder geneukt, maar zodra je iets terug zegt dan is de wereld te klein. Derksen zegt gewoon de waarheid. Dat jij het wilt ontkennen, prima. Nja, op zich.. normaal hoor je dit soort gelul alleen over de headset. Dan toch een lichte +1 dat ze het ook in je gezicht zeggen. Ik sluit me aan bij Nourdin Boukhari. Wat zei Nourdin precies? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomasson Geplaatst 16 april 2016 Share Geplaatst 16 april 2016 Haha in Haarlem zeker :D Bizarre club. Zitten wel meer van die volksclubjes (HYS, THB) waar het er bizar aan toe gaat ja. Ben nog eens bij m'n keel gegrepen door de voorzitter van HYS. :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheBazzterd Geplaatst 16 april 2016 Share Geplaatst 16 april 2016 ..... Je moet verder kijken dan dat.. Als ik later een zoontje heb van 7 jaar en ik wil hem graag laten voetballen bij de plaatselijke voetbalclub maar doordat zieke gekken in de media zoals Derksen ervoor gezorgd hebben dat hij niet meer in het team terecht kankomen omdat alle Marokkanen nou eenmaal voor overlast zorgen en ervoor zorgen dat amateurclubs naar de klote gaan, dan heb je in mijn ogen een probleem. ..... . Leg je hem dan ook dat veel van zn papa's leeftijdgenootjes het gewoon verkloot hebben voor eigenlijk iedereen? Dat ze liever in lui lekker land leven dan een lekker land op te bouwen? dat eigenlijk Derksen niet zozeer een schuldige is maar iemand die het probleem aankaart? dat het averechts werkt ben ik met je eens, dat het genuanceerder kan ook. Maar ga in vredesnaam niet het probleem omdraaien graag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 16 april 2016 Share Geplaatst 16 april 2016 Leg je hem dan ook dat veel van zn papa's leeftijdgenootjes het gewoon verkloot hebben voor eigenlijk iedereen? Dat ze liever in lui lekker land leven dan een lekker land op te bouwen? dat eigenlijk Derksen niet zozeer een schuldige is maar iemand die het probleem aankaart? dat het averechts werkt ben ik met je eens, dat het genuanceerder kan ook. Maar ga in vredesnaam niet het probleem omdraaien graag. Zullen we ff alle Feyenoord supporters de cel ingooien omdat er een paar tekeer gingen in Rome en Nancy? Zullen we ff alle PSV supporters een lesje leren aangezien er een paar zich misdroegen in Madrid.. Zullen we ff alle Ajax supporters een stadionverbod opleggen omdat er een paar niet juist om konden gaan met het vertrek van Vermeer? Zullen we ook alvast de kinderen van al die Ajax supporters een stadionverbod opleggen omdat we het probleem niet moeten omdraaien maar dat zijn papa's leeftijdgenootjes het gewoon voor hem hebben verpest. Geen Ajax voor hun, dat ze maar op straat naar Ajax gaan kijken, de stadions in NL komen ze niet meer binnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 16 april 2016 Share Geplaatst 16 april 2016 Ik kreeg tijdens de uitzending van gisteren het idee dat Derksen zijn mening behoorlijk probeerde te nuanceren. Hij zei nu dat het juist een probleem was omdat je nu bij clubs 'ballotagecommissies' (niet toegestaan) hebt die eigenlijk voorkomen dat er Marokkanen op de club komen. Dus dan kun je het ook zien als het aankaarten van een probleem dat juist Marokkanen treft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ragazzo Geplaatst 16 april 2016 Share Geplaatst 16 april 2016 Maar Ilias jij hebt dus helemaal niet het idee dat er op grotere schaal problemen zijn met Marokkaanse jongeren dan met bv. Nederlandse jongeren? Misschien kun je Marokkaanse jongeren ook vervangen met allochtone jongeren in het algemeen. Ik denk dat dit misschien nog wel passender is omdat je er dan tenminste niet een specifieke bevolkingsgroep uitpakt. Ik heb er zelf geen onderzoek naar gedaan, nog onderzoeken over gelezen (als die er überhaupt al zijn geweest). Maar ik heb dat idee wel sterk, waarmee ik dus niet wil zeggen dat álle Marokkanen of allochtone jongeren slecht zijn, of het amateurvoetbal verpesten. Mijn eigen ervaring was ook dat het voetbal grimmiger werd toen er meer allochtone jongeren bij kwamen. Ik ben, back in the days (mede) om die reden gestopt, vond de sfeer gewoon niet chill meer. Ik heb zelf dus het vermoeden dat het percentage onder Marokkaanse/allochtone jongeren dat voor problemen zorgt groter is dan onder Nederlandse jeugd. Als dit klopt, waar ik dus zelf wel vanuit ga, zullen er ook geheid wel redenen voor zijn, verklaringen. Wat ik zelf bv. altijd merkte is dat veel allochtone jongeren enorm naar elkaar trokken, en als er dan een raddraaier tussen zat, trok iedereen zich daar een beetje aan op. Dat is sowieso een gevoel dat ik in het algemeen (buiten amateur voetbal om) nogal heb, allochtone jongeren zijn veel gevoeliger voor peer pressure, groepsdruk. Dus als er een rotte appel is (of twee, drie), die invloed heeft, is diens macht groter dan bij eenzelfde situatie met Nederlandse jongeren. Dit is voor mij ook een verklaring voor bepaalde problematiek met dergelijke jongeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 16 april 2016 Share Geplaatst 16 april 2016 Nederlanders met evenveel armoede en laagopgeleide ouders zorgen waarschijnlijk ongeveel voor even veel problemen, al hebben veel Marokkanen dan ook nog eens in hun opvoeding vooral dingen meegekregen uit de Berber-cultuur, helpt ook niet mee bij de integratie in ons land. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 17 april 2016 Share Geplaatst 17 april 2016 http://www.dumpert.nl/mediabase/6753119/12b825aa/messentrekkert_valt_scheids_aan.html :lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 17 april 2016 Share Geplaatst 17 april 2016 Wat een dwaas. Dit komt sowieso morgen in de uitzending. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 17 april 2016 Share Geplaatst 17 april 2016 Nederlanders met evenveel armoede en laagopgeleide ouders zorgen waarschijnlijk ongeveel voor even veel problemen, Dit is toch zeker het beeld dat ik heb gekregen door de jaren heen met voetbal. Waren altijd dezelfde teams waar het raak was, in bepaalde wijken/dorpen, en daar speelden vaak ook meer allochtonen dan bij andere teams. Maar het waren dan absoluut de "gewone" Nederlandse jongens in het team (of hun ouders, schreeuwende moeders met krulspelden in, spugende vaders etc.) die voor de meeste problemen zorgden hoor. Heb nog wel eens een mooi gesprek hierover gehad met een Marokkaanse (gok ik) jongen tijdens de wedstrijd terwijl de rest van onze respectievelijke teams op de vuist aan het gaan waren. Sowieso is vechten tijdens voetbal voor het plebs. Niet dat dit nog relevant is voor enige vorm van discussie maar wilde ook graag even mijn ervaringen delen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 http://www.dumpert.nl/mediabase/6753949/9ad10298/wilfred_genee_lazert_van_podium.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 :-D :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 http://www.voetbalinside.nl/#!/artikel/21094 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twistedjeeh Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Die is vanavond aan de beurt :-D:-D:-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Suarez ohoh Suarez ohoh Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iJefferd Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Zullen we ff alle Feyenoord supporters de cel ingooien omdat er een paar tekeer gingen in Rome en Nancy? Zullen we ff alle PSV supporters een lesje leren aangezien er een paar zich misdroegen in Madrid.. Zullen we ff alle Ajax supporters een stadionverbod opleggen omdat er een paar niet juist om konden gaan met het vertrek van Vermeer? Zullen we ook alvast de kinderen van al die Ajax supporters een stadionverbod opleggen omdat we het probleem niet moeten omdraaien maar dat zijn papa's leeftijdgenootjes het gewoon voor hem hebben verpest. Geen Ajax voor hun, dat ze maar op straat naar Ajax gaan kijken, de stadions in NL komen ze niet meer binnen. Blijf jij lekker je kop in t zand steken joh. Dwaas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 19 april 2016 Share Geplaatst 19 april 2016 ''Johan, wat is dit nou? Milik topscorer van het EK met 15 goals, Arsenal en Dortmund concreet voor hem met een bod van 20 miljoen''' ''Ja maar hij is stijf links'' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 19 april 2016 Share Geplaatst 19 april 2016 ''Johan, wat is dit nou? Milik topscorer van het EK met 15 goals, Arsenal en Dortmund concreet voor hem met een bod van 20 miljoen''' ''Ja maar hij is stijf links'' Waar gaat dit over? Welk EK? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten