Jump to content
Geppiej

[Sign-up] The American Dream

Recommended Posts

Een wedstrijdje mogen keepen, maar helaas niet de nul gehouden tegen Iran.

Gepost (edited)

Leuk gedaan weer. Petje af

Eerste wedstrijd wat anoniem en een kaart, tweede geen minuten helaas. Zal mijn werkgever hier wel even van op de hoogte moeten brengen

Edited by komodo25

Gepost (edited)

Maar trainer... Je geeft mij geen aanvallende rol als linksback... En dan tegen de pers zeggen dat je diepgang op links mist in de tweede wedstrijd... Sorry hoor, maar hier ben ik het niet mee eens. 

Edited by Kowet

Mooi dat Angus voor de nodige diepgang kon zorgen in de 2e helft. Zo zie je maar wat je mist he;)

Leuk geschreven stuk weer, altijd weer een feest om te lezen!

Je schrijfstijl is top en leuk om te lezen.

Adesanya twee verdienstelijke potjes. Voor een verdediger prima. Met z'n spits hoeven wij als verdediging alleen maar de 0 te houden!

14 uur geleden zei Zeus:

Micah Jordan moet hier een beetje de boel trekken, doe jullie best eens gasten!

Zonder de prachtige voorzetten van onder andere Freddy Adu ben je nergens ;)

ebvxnjgtm.thumb.png.309fbd889b8659814146

Korte toelichting

Ik heb bij het begin van de game ervoor gekozen om te starten in januari 2019 in Amerika. Vraag me niet waarom, maar kan er niks meer aan veranderen. Dat betekent eigenlijk twee dingen;

1. Doordat een aantal spelers op het tweede niveau of lager in de Amerikaanse competitie spelen, zijn de clubresultaten niet zichtbaar #kutfm!

2. Doordat FM2020 normaliter uiteraard begint in de zomer van 2019 betekent dit dat de overige spelers buiten Amerika officieel geen wedstrijden hebben gespeeld. Die competities zijn namelijk al gespeeld #nogsteedskutfm!

Goed, op zich maakt dit voor het spel niet uit, maar wilde het in ieder geval gemeld hebben. Dan gaan we hieronder weer verder met het echte werk.

De transferperiode

In de zomer van 2019 is het de tijd voor de jaarlijkse transferperiode. Clubs willen zich versterken door spelers aan te trekken of door spelers te lozen. Samen met bondscoach Cory Gibbs nemen we jullie mee in de afgelopen transferperiode. We zijn benieuwd of één van zijn boys een leuke transfer heeft weten te maken.

Cory, voordat we het gaan hebben over de afgelopen transferperiode. Klopt het dat je in beeld was bij Sporting Kansas City?

"Dat klopt inderdaad, maar dat heb ik al vrij snel afgewimpeld."

Waarom?

"Heel simpel, ik ben bezig met een enorm project. Dan kan ik er niet nog een club bij managen."

Goed. Er zijn wat spelers uit je huidige selectie die deze transferperiode hebben aangegrepen om een stap te maken. Blij met de transfers die gemaakt zijn?

"Voor een aantal spelers was het absolute noodzaak om een stap te maken. Het is dan alleen wel de kunst om de juiste stap te zetten. Voor je het weet beland je op een zijspoor en daar hebben wij als nationaal team uiteraard geen belang bij."

Begrijp ik goed dat sommigen, in jouw ogen, geen juiste stap hebben gezet?

"Dat klopt. Ik snap ze wel hoor. Die gasten zien geld en geld doet gekke dingen met je brein. Een voorbeeld; onze doelman Patrick Willis. Die jongen zit bij een mooie club in Polen en vertrekt dan voor 1,9 miljoen euro naar het reserve elftal van Borussia Dortmund. Het klinkt allemaal leuk, maar wat heeft hij te zoeken op het derde niveau in Duitsland? Niks! Ja geld. Het is te hopen dat ie verhuurd wordt aan een Duitse club die in de 2e Bundesliga speelt."

Nog meer van dit soort gevallen?

"Helaas wel ja. Israel Adesanya bijvoorbeeld. Zit prinsheerlijk bij Fulham in Engeland. Gaat ie op huurbasis naar Sydney FC. Wat moet je in vredesnaam in Australië te zoeken? Zon? Hij is al bruin zat! Ik snap dat niet. Voor Roger Weah en Zion Williamson geld in feite hetzelfde als voor Willis. Zij worden dan opgepikt door het reserve elftal van Bayern München. En dan heeft Zion het nog goed gedaan. Hij is namelijk gelijk weer verhuurd aan SV Sandhausen dat uitkomt op het tweede niveau van Duitsland."

Is er dan nog een transfer geweest waar je wel tevreden mee was?

"Jazeker. Mijn grote vriend Clint Lee is verhuisd van Swope Park naar Sporting Kansas City. Is voor mij gelijk een reden om daar geen manager te worden. Moet die gast niet te vaak tegenkomen natuurlijk haha! En verder heeft zijn maatje Khalil Lee alvast een mooie transfer in het verschiet. In januari 2020 vertrekt hij transfervrij van Madison naar AEK Athene. Dat zijn mooie transfers!"

Bedankt voor je toelichting Cory. We zien elkaar snel, bij de wedstrijden tegen Canada en Noord-Ierland.

"Graag gedaan! Die twee komen er al snel aan. Maar we zijn er klaar voor! Eerst onze noorderburen een gevoelige tik geven in de strijd om de Nations League en vervolgens op bezoek in Europa bij de Noord-Ieren. Leuk! Heb er al zin in."

@Jeroen. @QuaLyon @FlyD @Kowet @nasje92 @jenskee @Adesanya @StanleyW @ElMarcos @komodo25 @Koenbres @neva @Netzwerk @Reflex @Titan @capelle1212 @van der Water @Fantasy @Christian. @Fabian. @D.J. @Zeus @Richarð. 

5 minuten geleden zei Christian.:

Bepaalde stukjes zijn zo heerlijk fout he :D

Geen idee wat je bedoeld.:classic_ninja:

Hopelijk maak ik snel naam in Duitsland. Bundesliga zou een leuke stap zijn.

Fijn dat je in ieder geval in íéts tevreden bent wat Clint Lee doet. :D 

4 minuten geleden zei neva:

Fijn dat je in ieder geval in íéts tevreden bent wat Clint Lee doet. :D 

Haat-liefde verhouding he. Al sinds onze eerste WvW-editie haha :classic_biggrin:

Het reserve team van Bayern.. wel mooie faciliteiten wat goed is voor de ontwikkeling.. alleen qua speel tijd niet ideaal. Ach dat wordt bier drinken en braadworst eten dat schijnt daar goed te kunnen

Wederom een leuk stukje! Helaas nog geen transfer voor mij. Misschien had ik toch gewoon met spuiten in mijn schouder die twee interlands moeten spelen. 

Hahaha leuk weer.

Tja Sydney FC het is in ieder geval het hoogste niveau in Australië. Even wat ervaring opdoen en dan weer knallen in Engeland. Qua leefomgeving kan het slechter.  En inderdaad voor een bronzen tint hoef ik niet naar Australië:classic_tongue:

wbxuuqxxjzz.thumb.png.309fbd889b86598141

The Nations League

Vlak na de transferperiode is het aan Gibbs en zijn mannen om te beginnen aan de Nations League. De tegenstanders in Divisie A van Noord-Amerika zijn Canada en Cuba. Geen hoogvliegers, dus dat zou niet al teveel problemen op moeten leveren voor de Amerikanen. 

Cory, eindelijk voor het echie. Wat verwacht je van de wedstrijd tegen Canada?

"Voor het echie? Je bedoelt de Nations League? Dat gedrocht van de FIFA? Dit zijn gewoon veredelde oefenwedstrijden die in een leuk jasje zijn gezet door een paar witte bobo's."

Het is juist de bedoeling dat je hierdoor tegenstanders van hetzelfde formaat tegenkomt.

"Canada en Cuba? Met alle respect, maar dat kan je toch geen tegenstanders van formaat noemen? Dit format is leuk voor een aantal toplanden in Europa, maar daar hebben wij hier toch geen bal aan? Nee, hoog tijd dat ze bij de FIFA ook eens wat zwarte mensen gaan benoemen. Corrupte bende daar!"

Voordat we volledig doorgaan over racisme binnen de FIFA. Wat verwacht je van de wedstrijd tegen Canada?

"Drie punten..."

p6uffzaa.png

In de vorige wedstrijden gaf je aan zoveel mogelijk te rouleren. Mogen we er vanuit gaan dat dit je sterkst mogelijke opstelling is?

"Ik stel altijd mijn sterkste opstelling het veld in. Maar in dit geval denk ik het inderdaad met deze elf namen te kunnen klaren."

ln6gn6.png

Wat een heerlijke start van de Nations League. Gelijk drie punten tegen de concurrent pakken.

"Concurrent? De enige concurrent die wij hebben zijn wij zelf. Zonder gekheid; we spelen echt een hele goede wedstrijd. De start is geweldig. Freddy Adu had er schijnbaar weer eens zin in. Die gast is zo snel. Hij liep die linksback eruit alsof ie op de hielen werd gezeten door een witte politieagent. Niet te houden! En dan nog de rust bewaren om de bal in het netje te leggen. Fantastisch!"

Toch duurt het lang voordat jullie definitief afstand nemen van Canada.

"Dat is ook één van de punten die we in de rust hebben aangegeven. Leuk, al die kansen en schoten op doel, maar uiteindelijk tellen alleen de doelpunten. Wel lekker natuurlijk dat we direct na rust in het zadel worden geholpen door de scheidsrechter. Ik heb serieus nog nooit zo'n slechte schwalbe gezien. Die Angus Black valt nog sneller dan dat een witte politieagent naar zijn pistool grijpt als hij een zwarte verdachte ziet. Gelukkig pakt Israel Adesanya het cadeautje vakkundig uit door de strafschop in de kruising te jagen."

Vervolgens lopen jullie nog uit naar 3-0.

"Ja in die periode krijgen we enorm veel kansen en benutten we er helaas maar één. Wel weer een fantastische actie van Freddy Adu over de rechterflank. Die was echt op de (gestolen) brommer vandaag. Geeft die bal heerlijke terug op Thomas Brady en die schiet vanaf randje zestien die bal heerlijk in het netje. Vervolgens spelen we de wedstrijd zakelijk uit."

En na afloop direct het vliegtuig in richting Europa.

"En die Xander Bogaerts zat maar weer te gniffelen. Die kan straks van zijn airmiles gratis een wereldreis maken. We lachen erom, maar het is natuurlijk amateurisme ten top. Zo kun je je toch niet serieus voorbereiden op een wedstrijd?"

1xaihd0gtef9d.png

Vandaar dat je een compleet ander team het veld instuurt?

"Dat speelt zeker mee ja. En bovendien heb ik al vaker gezegd, dat we een groep van 23 spelers hebben waar we een project voor hebben uitgestippeld. Het is dan ook belangrijk dat iedereen aan spelen toekomt."

gh00boymiyf6y.png

Jullie begonnen zo goed aan de wedstrijd.

"Absoluut! De jongens die speelden waren enorm gretig om zich te bewijzen en dat is precies wat we wilden zien. Binnen twintig minuten staan we al op een 0-2 voorsprong door prachtige afstandsschoten van Barry Doolittle en Kenny Score. Even denk je dan dat Kenny toch wel kan scoren. En dan schiet ie er nog twee in, maar die worden afgekeurd door de VAR vanwege vermeend buitenspel. Ja, dan heb je blijkbaar je naam echt niet mee.

Uiteindelijk blijken die afgekeurde doelpunten dan toch fataal.

Ja en nee. Uiteindelijk hadden we dan uiteraard gewonnen als je dan met 0-4 voor zou staan in de eerste helft. Toch vind ik het te makkelijk om de VAR hierbij de schuld te geven. Wij zijn zelf verantwoordelijk voor de belabberde tweede helft. We worden arrogant en proberen de tegenstander te vernederen. Dan roep je het over jezelf af. Dat de gelijkmaker dan pas in blessuretijd valt, dat is pijnlijk maar ook die doelpunten tellen. Teleurstellend resultaat helaas."

Wellicht hebben jullie meer geluk bij de twee volgende interlands.

"Dat moet wel goed komen. Twee uitwedstrijden tegen Cuba en Canada. Ik kijk er alvast naar uit!"

@Jeroen. @QuaLyon @FlyD @Kowet @nasje92 @jenskee @Adesanya @StanleyW @ElMarcos @komodo25 @Koenbres @neva @Netzwerk @Reflex @Titan @capelle1212 @van der Water @Fantasy @Christian. @Fabian. @D.J. @Zeus @Richarð. 

Yay, eindelijk een basisplaats! 6,4 niet te best, though.