Jump to content

[Sign-up] The American Dream

Recommended Posts

Haha hardop gelachen hier om je stukje. Leuk geschreven. Leuk om in de basis te starten, helaas nog niet echt iets kunnen brengen als ik het wedstrijdverslag lees. Hopelijk kwestie van even in vorm komen.

Volgens mij zijn er wel wat spelersbeoordelingen weggevallen?

• Replies 782
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Ik krijg het gevoel dat de bondscoach mij de zwarte Piet wil toespelen. De tactische instructies waren gewoon ondermaats. We moesten schieten als een politieagent die tegenover een ongewapende donker

De aanstelling   Er is nogal het één en ander gebeurt bij de Amerikaanse voetbalbond. Diverse werknemers zijn ontslagen en daarvoor in de plaats zijn er voornamelijk zwarte medewerkers voor

Korte toelichting   Ik heb bij het begin van de game ervoor gekozen om te starten in januari 2019 in Amerika. Vraag me niet waarom, maar kan er niks meer aan veranderen. Dat betekent eigenli

Posted Images

"Ik krijg het gevoel dat de bondscoach mij de zwarte Piet wil toespelen. De tactische instructies waren gewoon ondermaats. We moesten schieten als een politieagent die tegenover een ongewapende donkere man staat. Als je zoveel moet schieten.. dan schiet je ook wel eens mis."

- Clint Lee tegenover de New York Times

Heeft er iemand een idee hoe ik de screenshots te zien kan krijgen? ik heb ook al geprobeerd via een andere laptop, maar dat helpt niet.

edit: Nevermind, de oplossing gevonden: VPN op Nederland zetten

Edited by FlyD

ebvxnjgtm.thumb.png.309fbd889b8659814146

Het vervolg

Een kleine drie maanden na het succesvolle debuut van Gibbs met zijn boys, staan er in juli 2019 twee interlands op het programma. Ditmaal twee uitwedstrijden. Tegen aartsrivaal (in ieder geval politiek gezien) Iran en tegen een sterk Peru. Twee serieuze krachtmetingen om te zien waar het Amerikaanse team staat. In de tussentijd is er ook alvast geloot voor de Noord-Amerikaanse Nations League. In groep 1 van Divisie A zijn Canada en Cuba de tegenstanders in de poulefase. Een poule waarin Amerika de favoriet is. Het doel van de Nations League is om in ieder geval de finale te houden. Genoeg over de Nations League. We bespreken samen met de bondscoach hoe het team zich hield in Teheran en Lima.

Cory, nog even terug naar de vorige interland. Middenvelder Lee was nogal verbolgen over het feit dat je kritisch op hem was. Toch heb je hem opnieuw geselecteerd. Is de lucht geklaard?

"Welke Lee doel je op? Geintje natuurlijk! Clint is nog jong en nogal openhartig. Hij zegt wat ie denkt, zonder dat hij er over nadenkt. Ongeveer wat ie ook doet op het veld. Schiet eerst en denkt dan pas na. We hebben het er na de wedstrijd over gehad en besloten om er een punt achter te zetten. Nieuwe ronde, nieuwe kansen."

Dan de wedstrijd in Teheran. Dat was nogal een stukje vliegen. Hoe gingen de jonge jongens daarmee om?

"Dat ging gelukkig bijna vlekkeloos. Iedereen was op tijd op het vliegveld. Alleen Zion Williamson liep onder de douche een verstuikte enkel op. Ongelofelijk! Hoe dan? Dan maar met een man minder richting Iran."

In deze wedstrijd gaf je de voorkeur aan een aantal andere spelers. Zat daar een gedachte achter?

"Nee. De avond voor de wedstrijd schrijf ik alle namen op een briefje en stop deze vervolgens in een potje. En dan is het loten geblazen. Altijd een spannend moment hoor.... Haha ik zag je kijken vriend! Had ik je daar ff mooi te pakken. Ja toch! Ik wil gewoon iedereen minimaal een helft aan het werk zien." 

kqm267dwher.png

De wedstrijd eindigt uiteindelijk in een gelijkspel. Wat vond je van de wedstrijd?

"Het was geen wedstrijd waar we het over jaren nog steeds over hebben. Ik had wel het idee dat we in de eerste helft beter waren dan de tegenstander. Helaas scoor je dan maar één keer. Overigens wel een fantastische aanval over rechts. Freddy Adu die langs zijn tegenstander snelt en een afgemeten voorzet geeft. Zo'n kans hoef je Micah Jordan niet te geven, want die kan niet mis koppen met zijn enorme hoofd. Een blok graniet is het. Wat een kracht! 

In de tweede helft wisselen we een aantal spelers en loopt het minder soepel. Iran krijgt een aantal kansen en daar vliegt er helaas één van binnen. Al met al denk ik dat het een verdiend gelijkspel is, al had er absoluut meer ingezeten. Toch ben ik trots op de jongens dat ze zich kranig hebben verweerd in zo'n heksenketel."

odwegbxlu.png

Na de wedstrijd vliegen jullie gelijk door naar Lima om drie dagen later tegen Peru te spelen. Wie verzint zo'n programma?

"Ik heb het vermoeden dat Xander Bogaerts een behoorlijke vinger in de pap heeft gehad. Die heeft het altijd maar over airmiles sparen. Feit is wel dat dit niet ideaal is voor de rest van de selectie."

Opnieuw begin je met een totaal andere basis. Je blijft voorlopig rouleren?

"Absoluut! Daar zijn deze oefenwedstrijden voor. We kunnen hierdoor bepalen welke spelers het beste bij elkaar passen en hoe ze zich houden in deze wedstrijden."

am84g9l53.png

De eerste helft worden jullie compleet onder de voet gelopen. Hoe verklaar je dat?

"Laten we vooropstellen dat Peru natuurlijk een uitstekend elftal heeft. Verder heeft die vlucht ons ook duidelijk geen goed gedaan. Ja, dan krijg je een eerste helft waarin de Peru ons absoluut de baas is. En toch houden we de nul tot de rust, door onder meer een aantal fantastische saves van Patrick Willis."

Ook in de tweede helft is het spelbeeld niet veel anders. Je wisselt eigenlijk pas vrij laat in de tweede helft.

"Ik ben persoonlijk geen voorstander om direct in de rust te wisselen. Vandaar dat ik pas rond minuut zestig enkele wijzigingen heb doorgevoerd. Xander Bogaerts speelde een belabberde wedstrijd en mocht op de bank zijn airmiles gaan tellen. Verder vond ik dat we aan de linkerkant diepgang miste en heb ik Angus Black het veld ingestuurd."

Je wissels pakten goed uit. De wedstrijd kantelde enorm in jullie voordeel.

"Zeker. Daar sta ik om bekend. Om mijn tactische aanpassingen. Gekheid natuurlijk. Ik hou het gewoon graag simpel. Dat het dan zo uitpakt is dan mooi meegenomen. Angus Black en Ólgeir Árni Sigurðsson hadden deze wedstrijd een enorme klik. En in plaats van zelf voor succes te gaan geeft Ólgeir een fantastische voorzet op Micah Jordan. Die kopt die bal weer fabelachtig binnen hoor. Wat een fenomeen is dat aan het worden!"

Binnen zes minuten beslist Jordan de wedstrijd.

"Fantastisch hoor. Maar wel even aandacht voor het voorbereidende werk van Clint Lee. Van randje zestien rost hij de bal op doel. Ik stond al te juichen. De bal ketst af op de lat en dan is Micah Jordan er altijd als de kippen bij om de bal binnen te tikken."

Ondanks dat jullie de onderliggende partij zijn, winnen jullie de wedstrijd. Wat zegt dat?

"Wat is een onderliggende partij? De onderliggende partij ben ik zelf vaak als ik met mijn vrouw in bed lig. Wat een vreselijke term vind ik dat. Ik noem dat scorebordjournalistiek. Wij winnen die partij omdat we één keer vaker scoren dan de tegenstander. Een verdiende overwinning dus!"

dy1oyl5r.png

@Jeroen. @QuaLyon @FlyD @Kowet @nasje92 @jenskee @Adesanya @StanleyW @ElMarcos @komodo25 @Koenbres @neva @Netzwerk @Reflex @Titan @capelle1212 @van der Water @Fantasy @Christian. @Fabian. @D.J. @Zeus @Richarð. 

4 minuten geleden zei ElMarcos:

Wederom een heerlijk geschreven update. Weer met veel plezier gelezen!

Wel moeten wij het even hebben over mijn speelminuten coach..... Ik word al gebeld door de Boston Globe met vragen. ;) 

Excuus, helemaal vergeten te melden. Maar vlak voor de interlands vond je het nodig om je schouder uit de kom te halen. 

Succes met je interview overigens! :classic_tongue: