Jump to content

[Sign-up] The American Dream

Recommended Posts

• Replies 782
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Ik krijg het gevoel dat de bondscoach mij de zwarte Piet wil toespelen. De tactische instructies waren gewoon ondermaats. We moesten schieten als een politieagent die tegenover een ongewapende donker

De aanstelling   Er is nogal het één en ander gebeurt bij de Amerikaanse voetbalbond. Diverse werknemers zijn ontslagen en daarvoor in de plaats zijn er voornamelijk zwarte medewerkers voor

Korte toelichting   Ik heb bij het begin van de game ervoor gekozen om te starten in januari 2019 in Amerika. Vraag me niet waarom, maar kan er niks meer aan veranderen. Dat betekent eigenli

Posted Images

dq2tydncnve.thumb.png.309fbd889b86598141

De selectie [deel 1]

Inmiddels zijn we een paar maanden onderweg en komt de eerste interland in zicht voor Team USA. De wedstrijd an sich (oefeninterland tegen Guatemala) is niet interessant te noemen. Echter, de selectie daarentegen is een bezienswaardigheid op zich. Maar liefst 23 debutanten in de selectie. We spraken met bondscoach Gibbs, zodat hij ze één voor één kort kan introduceren. In deel 1 bespreken we de drie geselecteerde doelmannen.

De doelmannen

"We hebben met de staf alle krochten en uithoeken van de wereld afgezocht naar zwarte doelmannen. Er heerst namelijk nog altijd een vooroordeel over zwarte doelmannen. We denken met deze drie doelmannen het tegendeel te kunnen bewijzen.

De eerste doelman die we hebben geselecteerd is de 18-jarige Patrick Willis, hij staat onder contract bij het Poolse Bruk-Bet Termalica. Geen idee waarom je daar als zwarte doelman zou willen spelen, maar wellicht zijn de Poolse vrouwen erg mooi.

We schakelen door naar de volgende doelman. Deze luistert naar de naam Wohali Ostenaco en speelt bij Oklahoma City Energy FC. Is nog altijd maar 18 jaar, maar zeker een talent om er bij te hebben in de selectie.

Voor de laatste doelman zijn we naar België gevlogen. Zijn naam is Super Cam Newton en speelt bij het alom bekende en gevreesde Royale Union Saint-Gilloise. Hoe we die gevonden hebben? Onze materiaalman gaat ieder jaar op vakantie naar Brussel. En ik maar denken dat alleen Manneke Pis daar een bezienswaardigheid was."

2u0h8dal.png

0zmbgx.png

l5j90q0rv3.png

@Jeroen. @QuaLyon @FlyD @Kowet @nasje92 @jenskee @Adesanya @StanleyW @ElMarcos @komodo25 @Koenbres @neva @Netzwerk @Reflex @Titan @capelle1212 @van der Water @Fantasy @Christian. @Fabian. @D.J. @Zeus @Richarð. 

Edited by Geppiej
18 minuten geleden zei Geppiej:

We hebben met de staf alle krochten en uithoeken van de wereld afgezocht naar zwarte doelmannen.

Eeuwen geleden zochten ze ook alle krochten en uithoeken van de wereld.... Nvm.

Benieuwd hoe je trouwens de spelers gaat volgen. Ook hun clubprestaties?

Leuk hoe je het presenteert. Drie prima doelmannen hebben we zo te zien. Benieuwd wie in de basis mag gaan starten. Gelet op de jetlag maakt Ostenaco de meeste kans? 

Ik ben ook wel benieuwd hoe wij het met zijn allen doen bij onze clubs. Gelet op hoe ik mijn speler heb gemaakt qua scores vermoed ik dat ik een aantal kaarten verzamel waar Ramos en Savage jaloers op Zijn XD

22 minuten geleden zei Geppiej:

Super Cam Newton

Go Pats!

Edited by ElMarcos
6 minuten geleden zei StanleyW:

Eeuwen geleden zochten ze ook alle krochten en uithoeken van de wereld.... Nvm.

Benieuwd hoe je trouwens de spelers gaat volgen. Ook hun clubprestaties?

Hoezo? Het zou fouter zijn als ik op zoek zou gaan naar witte doelmannen. Bijdehandje. Gaat je basisplek hoor.

Ik ga jullie uitgebreid volgen, dus ook jullie clubprestaties. Na afloop van het seizoen deel ik alle statistieken en eventuele prijzen, transfers ed.

Zojuist zei Jeroen.:

Altijd een beetje afwachten hoe de ingevulde stats in-game doorkomen maar op zich niet ontevreden met hoe Willis eruit is gekomen.

Uhh ja ik dacht dat we met frozen attributes zouden spelen want onze CA ligt ver boven de 200... :D

8 minuten geleden zei Jeroen.:

Altijd een beetje afwachten hoe de ingevulde stats in-game doorkomen maar op zich niet ontevreden met hoe Willis eruit is gekomen.

Ik kijk vooral uit naar de 'Probeert vrije trappen van grote afstand' en de goals die daaruit gaan voortvloeien ;c 

Ze zijn wel erg zwart op deze foto's hoor je ziet zelfs de ogen niet. Keepers doen niet veel voor elkaar onder benieuwd welke keus je hier in gaat maken.

Irriteer tegenstander benieuwd of dat ook nog invloed heeft 

Edited by komodo25

De selectie [deel 2]

Inmiddels zijn we een paar maanden onderweg en komt de eerste interland in zicht voor Team USA. De wedstrijd an sich (oefeninterland tegen Guatemala) is niet interessant te noemen. Echter, de selectie daarentegen is een bezienswaardigheid op zich. Maar liefst 23 debutanten in de selectie. We spraken met bondscoach Gibbs, zodat hij ze één voor één kort kan introduceren. In deel 2 bespreken we de verdediging.

De verdedigers

"We gaan maar gelijk door met de verdedigers. De rotsen in de branding. Het fundament van het elftal. De basis van het team. Goed, laten we maar beginnen. Ook deze spelers zijn we overal en nergens tegen gekomen. 

In de Keuken Kampioen Competitie (vertaling: Kitchen Champion League) zijn we een interessante linksback op het spoor gekomen. Zijn naam is La'vere Corbin-Ong. Inderdaad, niet uit te spreken. Vinden we wel leuk voor de commentators tijdens de wedstrijden. Hij speelt overigens bij Go Ahead Eagles. Mocht ie niet bevallen, kunnen we hem altijd nog als chef-kok gebruiken. Prima.

Tsja, dan die andere linksback. Geen fan van zijn naam, maar mijn assistent vond het wel grappig. Zijn naam? Angus Black. Ja precies, die heerlijke hamburger, maar dan andersom. Hij staat onder contract bij Memphis 901. Benieuwd of dit een blijvertje is. Zou met zijn naam in ieder geval beter niet naar de Keuken Kampioen Competitie verkassen.

Door dan maar naar de centrale verdedigers. Dat zijn er vier, voor beide posities twee kandidaten dus. We beginnen in Engeland en zien daar een verdediger enigszins anoniem rondlopen. Toch geinig om John Doe te selecteren. Ik hoop maar dat ie veel onzichtbaar zal zijn tijdens de wedstrijden. Dat zou betekenen dat ie een goede wedstrijd heeft gespeeld. Speelt voorlopig zijn wedstrijden voor Leeds United.

Next! We blijven nog even lekker in Great Brittain. Bij Fulham speelt een interessante speler met de naam Israel Adesanya. Wordt door de kenners ook wel de nieuwe Oguchi Onyewu genoemd. Of ie daar blij mee moet zijn? Ik hoop vooral dat ie zichzelf blijft.

Stan Lee hebben we opgedoken in Duitsland. Hij staat onder contract bij het roemruchte HSV. Benieuwd of hij met zijn club weer terug kan keren naar de Bundesliga. Schijnt wel een etterbakkie te zijn, maar die heb je ook nodig. Wel scherp als een mes. Te makkelijk? Excuus!

En weer terug naar de States voor de laatste centrale verdediger in de selectie. Het betreft Thomas Brady. Inderdaad, de zoon van Tom Brady, de beroemde quarterback. Gelukkig heeft zijn zoon voor het enige echte football (lees: soccer) gekozen. Speelt voorlopig voor Sacramento Republic FC, maar dat zal vast niet lang meer zijn.

Dan hebben we nog de twee rechtsbacks. Om te beginnen met Charles Smith. Geen typische naam voor een zwarte voetballer? Klopt! Het is niet eens een typische rechtsback. Het is niet eens een typische voetballer. Waarom ie er toch bij is? Onder druk. Ik heb nog schuld openstaan bij bepaalde mensen uit een bepaald milieu met een bepaald beroep. Zijn club? Dorados de Sinaloa uit Colombia.

Als laatste stel ik jullie voor aan Pepijn Miller. Ook hij staat onder contract bij HSV en mag zich teamgenoot noemen van Stan Lee. Of hij familie is van Bode Miller? Geen idee eigenlijk. Ik hoop maar dat ie net zo goed kan slalommen als Bode. Dan kunnen we hem wellicht toch nog gebruiken."

p6cz36cnz.png

p37mt7hzjx3pp.png

9nbd70pp7n5v.png

bpdqqvdvqq.png

f7dvxqkcg.png

2rjnjt5tsk35t.png

jclk34la2a.png

8symc6bh0j.png 

@Jeroen. @QuaLyon @FlyD @Kowet @nasje92 @jenskee @Adesanya @StanleyW @ElMarcos @komodo25 @Koenbres @neva @Netzwerk @Reflex @Titan @capelle1212 @van der Water @Fantasy @Christian. @Fabian. @D.J. @Zeus @Richarð. 

5 minuten geleden zei FlyD:

Ik kan de screens niet zien, iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Heb al een andere browser geprobeerd en de ad-blocker afgezet, maar dat helpt niet.

Screentjes staan onder de spoiler. Weet niet of je daar gekeken heb? Wat geeft hij voor melding.

De selectie [deel 3]

Inmiddels zijn we een paar maanden onderweg en komt de eerste interland in zicht voor Team USA. De wedstrijd an sich (oefeninterland tegen Guatemala) is niet interessant te noemen. Echter, de selectie daarentegen is een bezienswaardigheid op zich. Maar liefst 23 debutanten in de selectie. We spraken met bondscoach Gibbs, zodat hij ze één voor één kort kan introduceren. In deel 3 bespreken we de middenvelders.

De middenvelders

"En verder met de middenvelders. Het cement van het elftal. De as van het team. De regiekamer van het elftal. Niet meer doen? Prima, dan gaan we ze maar voorstellen.

Bij Swope Park Rangers kwamen we een interessante verdedigende middenvelder tegen. Hij luistert naar de naam Clint Lee. Familie van Stan? Het zou maar zo kunnen. Ik had liever zijn Nederlandse equivalent geselecteerd. Die schijnt vrije trappen er wel in te schieten. En dat bij Manchester City! Krijg ik deze gast in mijn schoenen geschoven. Probeert die vrije trappen ook nog eens van een meter of 50 op doel te schieten. We nemen standaard 20 ballen extra mee naar de training.

Maar even door naar Miami. Bij de plaatselijke FC speelt Barry Doolittle. Schijnt een echte dierenliefhebber te zijn. Zal daarom niet meedoen met de jaarlijkse BBQ. Gelukkig voelt ie zich op het middenveld als een vis in het water. Gaan we veel plezier aan beleven.

In Orleans zou ook een interessante voetballer te bezichtigen zijn. Bij de Jetsers (sorry: de Jetsers) speelt ene Roger Weah. Jawel, de zoon van George Weah en Roger Milla. Nee grapje natuurlijk! Kunnen we goed gebruiken voor onze fans in Afrika uiteraard. Alles wat ie meer presteert is mooi meegenomen.

We zijn weer even terug in de Keuken Kampioen Competitie. Bij de Superfarmers komen we Benjamin Aidoo tegen. Leuk spelertje wel. Een van de betere in de selectie. Zal niet heel lang in Nederland blijven denk ik. Heeft in ieder geval de potentie om een bepalende speler te worden in het Nationale team.

Weer zo'n Lee-type. Deze telg heet Khalil Lee. Nogmaals, geen idee of ze familie zijn. Zou Bruce dan zaaddonor zijn geweest? Gekke man ook. Goed, Khalil. Een aanvallende middenvelder die onder contract staat bij Forward Madison FC. Is absoluut een meerwaarde voor het team. Gaan we veel plezier aan beleven.

Zijn concurrent op de tien positie is Matthew Church. Geen idee wat we daar nou weer mee moeten, maar de verzorger vond het een goed idee om ook de christelijke gemeenschap te pleasen. Dat doen we dan maar. Speelt zijn wedstrijden in Nederland bij Telstar. Traint daar onder Andries Jonker. Arme Matthew!

jjoods0bc2hh.png

uauvizc2.png

g3p309rnbn.png

58l2dww1.png

4719rsj3eka4n.png

gxw99p2zy6jv.png 

Hohoho

Citaat

Born to a Native American mother and African American father, Charles has spent his whole life on the run and has never felt like he really belongs anywhere

Kan ik niets aan doen dat het geen typische zwarte naam is. Voel mij nu erg gediscrimineerd zeg! 

Heerlijk hoe je deze updates maakt. Hoewel ik wel wat anders van de speler had verwacht. Heeft de club waar je start hier nog wat mee te maken? Of waren de cijfers voor het uiteindelijke PA? 

Oh en de volgende staat er ook alweer. Boh daar zitten wel ongeslepen ( bloed ) diamenten tussen hoor

Edited by komodo25