Jump to content
Geppiej

[Sign-up] The American Dream

Recommended Posts

Gepost (edited)

9owsfeznyus1.thumb.png.309fbd889b8659814

WK Kwalificatie

In september gaan dan eindelijk de WK Kwalificatiewedstrijden van start voor Amerika. In een groep van zes landen, moeten de mannen van Gibbs bij de eerste drie eindigen. Dan kwalificeren zij zich voor het WK van 2022. En dat is uiteraard het doel. Zelfs met een vierde plek behoudt Amerika nog een kans op het WK. Dat zou te doen moeten zijn met deze talentvolle voetballers.

Cory, je start de WK Kwalificatie met een uitwedstrijd tegen Honduras. Dat is bekend terrein.

"Dat klopt inderdaad. Niet zolang geleden wonnen we daar vrij eenvoudig en de drie punten zijn nu ook nodig. We moeten gelijk goed starten om deze kwalificatie goed door te komen."

Je mist door blessures wel twee sterkhouders. Gaat dat van invloed zijn op de komende twee wedstrijden?

"Nee. Kijk, het is absoluut zonde dat zowel Micah Jordan en Ólgeir Árni Sigurðsson er niet bij zijn, maar we hebben vertrouwen in hun vervangers. Bovendien moeten we ook niet doen alsof Honduras en Costa Rica wereldteams zijn."

lq3lkhe.png

Zo. Gefeliciteerd met de drie punten, maar het ging vandaag niet van harte.

"Ik heb me op zitten vreten op de bank zeg. Als je ziet hoeveel kansen wij krijgen en hoe weinig we daar gebruik van maken, dat is toch ongelofelijk?"

Gelukkig heb je dan nog een spits in vorm.

"Wat een klasbak. Hij had nog niet gescoord voor het nationale elftal. En dan legt ie er in de laatste tien minuten ff twee in het mandje. Ja, Zion Williamson bracht ons uiteindelijk de verdiende overwinning."

qrc2b1.png

Thuiswedstrijd tegen Costa Rica op het programma. We zien gewoon tien nieuwe namen in de opstelling. Waarom?

"Omdat het kan. Nee, we hebben gewoon heel veel goede spelers in de selectie die weinig voor elkaar onder doen. Bovendien spelen die gasten veel wedstrijden en sparen ze enorm veel Airmiles (toch Xander?) door hun vele vliegreizen. En dan moet je ze sparen."

gjztes6rq.png

En weer drie punten erbij. Dat is een goede start van deze kwalificatie.

"Absoluut! Die Costa Ricanen zijn een taai ploegje. Mooi ook dat Khalil Lee al binnen het kwartier ons op voorsprong schiet met zijn eerste interland goal. Vervolgens blijven we heersen, maar scoren we niet. Pas acht minuten voor tijd schiet Freddy Adu ons in veilige haven."

13tl23qwg8hu.png

Welk gevoel overheerst na deze twee WK Kwalificatiewedstrijden?

"Een aantal dingen zijn belangrijk om te benoemen. Dat we een brede selectie hebben, die blessures en/of schorsingen kan opvangen. Dat we verder veel kansen creëren, maar daar nog te weinig rendement uit halen. Dat moet zeker beter in het vervolg. En als laatste, dat de verdediging enorm stabiel is en weinig doorlaat."

bho0i2j87p5tq.png

Next: WK Kwalificatie tegen Panama (uit) en Jamaica (thuis)

@Jeroen. @QuaLyon @FlyD @Kowet @nasje92 @jenskee @Adesanya @StanleyW @ElMarcos @komodo25 @Koenbres @neva @Netzwerk @Reflex @Titan @capelle1212 @van der Water @Fantasy @Christian. @Fabian. @D.J. @Zeus @Richarð. 

Edited by Geppiej

Gepost (edited)
3 minuten geleden zei Richarð.:

Heuj, eerste interland goal. :D

En dat kunnen er nog veel meer worden!

Als je Tsjechië alles laat winnen op het EK :classic_ninja:

Edited by Geppiej

7,2 tegen Honduras en vervolgens geen minuten tegen Costa Rica. Hoe zit dat, coach?

Zojuist zei StanleyW:

7,2 tegen Honduras en vervolgens geen minuten tegen Costa Rica. Hoe zit dat, coach?

Thuiswedstrijd tegen Costa Rica op het programma. We zien gewoon tien nieuwe namen in de opstelling. Waarom?

"Omdat het kan. Nee, we hebben gewoon heel veel goede spelers in de selectie die weinig voor elkaar onder doen. Bovendien spelen die gasten veel wedstrijden en sparen ze enorm veel Airmiles (toch Xander?) door hun vele vliegreizen. En dan moet je ze sparen."

Coach legt het hierboven letterlijk uit man :classic_laugh:

Een duel gespeeld, maar niet zo goed als verwacht. Toch hoop ik op meer minuten en kansen. Op hoeveel interlands sta ik nu? 4 of 5?

Mooi die concurrentie op de linksback! Lijkt erop dat Angus Black en La’vere erg gelijkwaardig zijn! 

Freddy laat weer even zien dat zijn scorend vermogen gewoon weer aanwezig is. Tijd voor een definitieve basisplaats. 

Weer een kaart voor de verzameling. Miller doet het ook aardig dus mag best wel een hoger cijfer gaan halen

9 uur geleden zei Kowet:

Mooi die concurrentie op de linksback! Lijkt erop dat Angus Black en La’vere erg gelijkwaardig zijn! 

Je haalt me de woorden uit de vingers

v93mssfq.thumb.png.309fbd889b86598141464

WK Kwalificatie

De boys van Gibbs zijn de WK Kwalificatie goed begonnen met twee overwinningen. In oktober 2020 spelen de Amerikanen weer twee kwalificatiewedstrijden. Dit keer een uitwedstrijd tegen Panama en een thuiswedstrijd tegen Jamaica. In principe zouden ze de goede start moeten kunnen voortzetten tegen deze tegenstanders. We gaan zien of dat ook lukt.

Cory, jullie zijn goed begonnen. Met deze tegenstander zou je in principe drie punten moeten kunnen toevoegen.

"Zeker weten. Panama is nou niet bepaald een hoogvlieger en wij zijn dat wel. We zijn vrijwel compleet en fit. Alleen La'vere Corbin-Ong en Israel Adesanya zijn geblesseerd, dus we zitten enigszins dun in de verdedigers."

lsnztrjfa8hf.png

Dat moet een flinke tegenvaller zijn?

"Nou, dat kun je wel stellen ja. Wat een stelletje zoutzakken zeg. Stel verwaande kwasten. Ik heb ze hier nog zo voor gewaarschuwd. Ze kunnen zo goed voetballen, maar ze moeten wel inzet tonen."

En toch komen jullie op voorsprong.

"Ja ook nog. Zo slecht voetballen, maar een kwartier voor tijd schiet Khalil Lee ons op voorsprong. Hij was overigens de enige positieve uitzondering. Jammer genoeg brengen we die overwinning niet naar de eindstreep. In blessuretijd laten we ons gewoon verrassen door een lange bal. En dus een zeer teleurstellend gelijkspel tot gevolg. Ik baal echt enorm!"

ir8z0alwlpo.png

Je hebt de opstelling aardig door elkaar gegooid ten op zichte van de wedstrijd tegen Panama.

"Dat kun je wel stellen ja. Een aantal spelers moet weer met hun beentjes op de grond gezet worden. Die gingen iets teveel zweven. Ik ben nieuwsgierig naar de reactie van de ploeg in deze wedstrijd."

7h1y61.png

We hadden hier te maken met de Aidoo-show!

"Wat een mooie gozer hé. Hij zinspeelde hier al heel lang op. Scoren en dan zijn dansje doen. Ik hou er wel van hoor!"

Hij bezorgt jullie wel drie belangrijke punten.

"Absoluut. Jamaica speelde een erg goede wedstrijd en dat zie je niet terug in de score. Benjamin Aidoo en Matthew Church schieten ons binnen een kwartier al op voorsprong. En dat terwijl Jamaica op dat moment ook echt al een aantal serieze mogelijkheden heeft gehad. Vlak voor rust scoort Aidoo dan ook nog eens zijn tweede interlandgoal. Dan ga je heerlijk de rust in. Gelijk na rust schiet Xander "Airmiles" Bogaerts de 4-0 zelfs binnen. En dat terwijl we absoluut niet zoveel beter zijn dan de Jamaicanen. Vooral Leon Bailey is een plaag voor onze defensie. Helaas kunnen we niet de 0 houden, maar al met al wel weer drie belangrijke punten."

ydecv5d6ycaw.png

Wat is je gevoel na deze interlandperiode?

"Dat we nog absoluut niet zover zijn als sommigen van ons denken. Toch blijven we ongeslagen en zijn we goed op weg naar kwalificatie voor het WK."

hr2ptpg82qo.png

Next: WK Kwalificatie tegen Mexico (thuis) en Honduras (thuis)

@Jeroen. @QuaLyon @FlyD @Kowet @nasje92 @jenskee @Adesanya @StanleyW @ElMarcos @komodo25 @Koenbres @neva @Netzwerk @Reflex @Titan @capelle1212 @van der Water @Fantasy @Christian. @Fabian. @D.J. @Zeus @Richarð. 

Gepost (edited)

Mexico, dan moeten we er staan. Nu heeft iedereen beide beentjes weer op de grond; borst vooruit en gaan!

Edited by Fantasy

52ohenrs0vkq0.thumb.png.309fbd889b865981

Overzicht interlands

Op verzoek hieronder een overzicht van het aantal interlands dat jullie spelers tot op heden hebben gemaakt. Dit is een overzicht die gemaakt is na de bovengenoemde WK Kwalificatiewedstrijden.

9w388p.png

r8yu955eli14.png

Weer een interland meegepakt en the en mooie 7.6. In welke interland ik mijn enige goal heb gemaakt, dat heb ik even gemist geloof ik :classic_blush:

15 minuten geleden zei ElMarcos:

Weer een interland meegepakt en the en mooie 7.6. In welke interland ik mijn enige goal heb gemaakt, dat heb ik even gemist geloof ik :classic_blush:

Groepsfase Nations League. De 3-0 tegen Canada. 

Best tevreden tot nu toe! Hopelijk heb ik een niet al te zware blessure en kan ik er tegen Mexico en Honduras weer bij zijn! 

Twee goaltjes; een heerlijk dansje uitgevoerd met die Jamaicaanse defensie en keeper. En weer terug naar het koude Friesland.